Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2014, 10:23   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Met dat platvloers racisme doelde ik niet zozeer op de migratiestop, wel op de manier waarop één bevolkingsgroep, namelijk moslims, compleet werd gedemoniseerd met erg 'platte' mediacampagnes.
Niet echt verwonderlijk, daar het ook o.m. die bevolkingsgroep is die voor heel veel overlast en problemen zorgt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 10:23   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat horen we vandaag de dag uit de mond van de machtspartijen, van de EU-elite...

En we zien ook wat voor resultaat het met zich meebrengt.
Het electoraal resultaat?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 10:36   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
3) Welke kunnen aantonen dat ze over voldoende bestaansmiddelen beschikken. Dat moeten wij ook doen in veel landen om er in te mogen en zo dragen ze bij aan onze economie.
Je zou het eens moeten opzoeken maar in Nieuw-Zeeland kom je niet binnen als je er geen 500.000 Nieuw-Zeelandse dollar investeert (circa 250.000 euro).
Aan al die bull shit dat je de immigratie niet kan tegenhouden vegen ze daar deftig hun gat.
Trouwens waarom zou je ze niet kunnen tegen houden ?
Als elk EU land opnieuw zijn grenzen deftig controleert , raakt niemand tot hier.

Laatst gewijzigd door Pericles : 30 mei 2014 om 10:38.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 10:36   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Wat volgens mij zeker zou moeten veranderen is;

Al vind ik persoonlijk FDW een verdienstelijk politicus en heeft hij al die jaren mijn voorkeurstem genoten, toch lijkt het erop dat hij enkel bezig is met steeds op de zelfde nagel te kloppen, die van Mohamed Ambras. Terecht of niet bekampt hij de islam. Ik vind dat hij beter tegen iedere organisatie die geloofsgebonden is, erkend of niet erkend, zou moeten de strijd aanvatten wat betreft het genieten van geldelijke steun afkomstig van de belastingbetaler. Geld voor pensioenen zou er niet meer zijn door de vergrijzing maar voor geloofsverenigingen en clubs die zelf geen cent bijdragen, wel. Dit moet veranderen. Wie lid wil zijn van een kaartersvereniging moet ook via zijn bijdrage zien die vereniging in het leven te houden, dat al die geloofsfanaten dat dan ook maar doen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 10:40   #65
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat horen we vandaag de dag uit de mond van de machtspartijen, van de EU-elite...

Wat is het alternatief? "Sorry mijn beste, maar dat u vervolgd wordt omdat u pleit voor meer democratie is mijn probleem niet. Dat uw kinderen worden ingelijfd als kindsoldaten al evenmin. Dat uw vrouw wordt verkracht door rebellen raakt mijn koude kleren niet. Dat de rest van uw familie is uitgemoord door een warlord is slechts een akkefietje, toch?"

Laatst gewijzigd door Zeus : 30 mei 2014 om 10:41.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 10:43   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft het VB zijn succes te danken gehad aan zijn harde aanpak. maar door het cordon zijn ze hun succes kwijt gespeeld. Hoe kunnen ze dit doorbreken.
Niet. Voor het Vlaams Blok is het over and out. De blunder om Frank Vanhecke te laten gaan en Philippe Dewinter te laten blijven, zullen ze nooit meer te boven komen. Ze kunnen zichzelf maar beter opdoeken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 10:43   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het alternatief? "Sorry mijn beste, maar dat u vervolgd wordt omdat u pleit voor meer democratie is mijn probleem niet. Dat uw kinderen worden ingelijfd als kindsoldaten al evenmin. Dat uw vrouw wordt verkracht door rebellen raakt mijn koude kleren niet. Dat de rest van uw familie is uitgemoord door een warlord is slechts een akkefietje, toch?"
Moet me dat nu over de streep trekken, die emotionele praat? Natuurlijk zijn er echte politieke vluchtelingen, maar in vergelijking met de andere vormen die maar een heel klein gedeelte. In de meeste gevallen gaat het over mannen die naar betere economische alternatieven zoeken en dan later hun hele gezin laten overkomen.
Oud 30 mei 2014, 10:45   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeus heeft hierin gelijk. Onze mensen die destijds op de vlucht sloegen waren ook tevreden als ze ergens opvang genoten. alleen vind ik dat dit geen vrijgeleide mag zijn. Wanneer de problemen in het thuisland een tijd later zijn opgelost moet het recht om hier te blijven komen te vervallen.
Oud 30 mei 2014, 10:46   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Niet. Voor het Vlaams Blok is het over and out. De blunder om Frank Vanhecke te laten gaan en Philippe Dewinter te laten blijven, zullen ze nooit meer te boven komen. Ze kunnen zichzelf maar beter opdoeken.
De strategie van FvH om het Vlaams Belang te verruimen, is uit zichzelf een fiasco gebleken. Hij had daarin geen strategisch inzicht en wist eigenlijk niet goed waar hij dan met de partij naartoe wilde.
Oud 30 mei 2014, 10:47   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

correct
Oud 30 mei 2014, 10:47   #71
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet me dat nu over de streep trekken, die emotionele praat? Natuurlijk zijn er echte politieke vluchtelingen, maar in vergelijking met de andere vormen die maar een heel klein gedeelte. In de meeste gevallen gaat het over mannen die naar betere economische alternatieven zoeken en dan later hun hele gezin laten overkomen.
Die categorie heb ik dan ook niet opgenomen in de vorige post. tenzij ze kunnen aantonen dat ze een jobaanbieding hebben of een erkend diploma in een knelpuntberoep, lijkt een middelentoets een goed instrument.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 10:48   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeus heeft hierin gelijk. Onze mensen die destijds op de vlucht sloegen waren ook tevreden als ze ergens opvang genoten. alleen vind ik dat dit geen vrijgeleide mag zijn. Wanneer de problemen in het thuisland een tijd later zijn opgelost moet het recht om hier te blijven komen te vervallen.
Er zijn inderdaad heel veel Vlamingen naar Canada en de VS getrokken. Alleen de VS en Canada zocht mensen, veel mensen. Er was veel werk. Er waren vele mogelijkheden.

Op geen enkele wijze kunnen we dat gelijkstellen met de economische vluchtelingen die nu Europa overspoelen: zij zijn niet gewenst, er is nauwelijks werk voor hen.
Oud 30 mei 2014, 10:48   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je zou het eens moeten opzoeken maar in Nieuw-Zeeland kom je niet binnen als je er geen 500.000 Nieuw-Zeelandse dollar investeert (circa 250.000 euro).
Aan al die bull shit dat je de immigratie niet kan tegenhouden vegen ze daar deftig hun gat.
Trouwens waarom zou je ze niet kunnen tegen houden ?
Als elk EU land opnieuw zijn grenzen deftig controleert , raakt niemand tot hier.
Serieus?
En hoe wou je dat concreet aanpakken:

Elke wagen scannen aan grensovergangen? Massale files creëeren?
Mijnen plaatsen overal?
De hele Europese kustlijn (65.993 km) met prikkeldraad afzetten?
70.000 grenswachters en honden inschakelen?
De landgrenzen (13,454 km) ook met prikkeldraad afzetten?
Hoeveel extra ambtenaren ga je hier inzetten?
Wie gaat dat allemaal betalen?

Als men peilt naar concrete oplossingen valt extreem rechts steeds door de mand, en ze weten het, want effectieve politieke macht interesseert hen matig.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 mei 2014 om 10:48.
Oud 30 mei 2014, 10:50   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie gaat dat allemaal betalen?
Hoeveel kost het huidige migratie- en asielbeleid?
Oud 30 mei 2014, 10:51   #75
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel kost het huidige migratie- en asielbeleid?
Nog geen procent van wat een "hermetische afsluiting" zou kosten.
Oud 30 mei 2014, 10:52   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Frank Vanhecke is inderdaad een groot verlies voor de partij. Ook hij was zeer zeker een zeer verdienstelijk politicus. Maar dat wil niet zeggen dat ge de regel van de kool en de geit zo nodig moet toepassen. Een partij dankt voor een groot stuk haar kiezers aan de voorkeurstemmen van haar mensen. Het VB had beiden moeten zien in het bad te houden, zowel FDW als FVh.
Oud 30 mei 2014, 10:52   #77
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken iemand die directeur was van een asielcentrum, hij doet ondertussen wel iets anders maar, de mensen waarover jij spreekt die raken niet tot hier, de gelukzoekers wel.
Zijn woorden.
Oud 30 mei 2014, 10:54   #78
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron ?
Oud 30 mei 2014, 10:54   #79
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is echt wel te grotesk voor woorden.. Führer guy is juist een van die smeerlappen die zorgt dat het conflict in Syrië bv. blijft aanslepen. Führer guy ging in Oekraïne olie op het vuur gooien. Jij hebt hier zelf toegegeven op dat afval te stemmen. En dan vervolgens schouderophalend 'ja, we kunnen er toch niet aan doen dat ze naar hier komen'.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 10:56   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar valt ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Met een degelijk beleid kun je de dingen beter sturen. Met grenzen hermetisch dichten zal het ook niet lukken. Dan krijg je een wildgroei van clandestien aangespoelde zwartwerkers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be