Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2014, 05:41   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Verdachte met enkelband die vlucht, heeft vrij spel

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Verdachten die op hun proces wachten, kunnen huisarrest krijgen met een enkelband. Maar als ze vluchten, is er volgens de wet niemand die hen kan aanhouden. De onderzoeksrechter noch de strafrechter heeft die bevoegdheid, meldt De Standaard vandaag.
Had er iemand iets anders verwacht dan?

Afschaffen dus die handel

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 mei 2014 om 05:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 08:52   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Neen,uitvlooien welk soort "wetgeving" dit soort onnozelheden veroorzaakt en betreffende wetgeving VEREENVOUDIGEN..(niet uitbreiden maar vereenvoudigen)

In een maatschappij overigens waar veel te veel advokaten voor opgeleid worden ,en doorsijpelend in de politiek,is dergelijke zever te verwachten.
Dit,het verlammen van het gezond verstand middels regeltjes,is nog veel erger dan "te veel" ambtenaren!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 14:00   #3
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Een verdachte is nog niet beschuldigd laat staan veroordeeld!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 14:24   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Een verdachte is nog niet beschuldigd laat staan veroordeeld!
Citaat:
Ze voorspellen verschillende problemen met het systeem, maar het grootste probleem stelt zich in de periode nadat de raadkamer of de Kamer van Inbeschuldigingstelling de verdachte heeft doorverwezen naar de strafrechter.
Doorverwezen = beschuldigd van.
Oud 30 mei 2014, 14:30   #5
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

lol
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 14:42   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik meen nochtans dat er niets moeilijk aan is, de beschuldigde is gaan lopen, zijn zaak komt voor en hij wordt veroordeeld bij verstek tot de zwaarste straf en staat van dan af geseind vermits de procureur sowieso in die gevallen de onmiddellijke aanhouding eist en krijgt.
Oud 30 mei 2014, 14:49   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron

Detail tekst:

Ik denk niet dat verdachten met een enkelband tot de gevaarlijkste criminelen behoren laat staan dat die gaan op de vlucht slaan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 mei 2014 om 14:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 15:03   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk niet dat verdachten met een enkelband tot de gevaarlijkste criminelen behoren laat staan dat die gaan op de vlucht slaan.
Men kan zich dus de vraag stellen welke verborgen agenda de procureurs-generaal op het oog hebben.
Oud 30 mei 2014, 15:57   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ok misschien niet maar het is en blijft iemand hij/zij die wat mispeuterde niet?

En zoals mijn onderschrift blokletterde ...

Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Oud 30 mei 2014, 15:59   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Maar o wee het slachtoffer dat een filmpje van het misdrijf op youtube of facebook zet !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 16:00   #11
Kunoichi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ok misschien niet maar het is en blijft iemand hij/zij die wat mispeuterde niet?
Een verdachte heeft niets mispeuterd tot het tegendeel bewezen is.
Kunoichi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 09:16   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi Bekijk bericht
Zoals iemand hier al wist te schrijven haal ik een zin uit het krantenartikel met enige graagte even terug aan.

Inbeschuldigingstelling de verdachte heeft doorverwezen naar de strafrechter.
Oud 5 juni 2014, 05:25   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi Bekijk bericht
Dat is een juridisch foefke. Dat inderdaad zeer nuttig is en zelfs uiterst belangrijk om in juridische zaken strekt gehandhaafd te worden.

Maar als ik jouw echtgenote of dochter zou vermoorden zonder mij te laten oppakken, dan blijf ik toch wel een moordenaar.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 06:07   #14
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een juridisch foefke. Dat inderdaad zeer nuttig is en zelfs uiterst belangrijk om in juridische zaken strekt gehandhaafd te worden.

Maar als ik jouw echtgenote of dochter zou vermoorden zonder mij te laten oppakken, dan blijf ik toch wel een moordenaar.

.
Als je ze niet hebt vermoord, maar je was toevallig in de buurt alleen zonder alibi, en iemand heeft die vrouw vermoord met dezelfde autokrik, als jij in je auto hebt liggen, dan maar snel aanhouden en hopen dat de echte moordenaar zich komt aangeven om jou uit de penarie te helpen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be