![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja dan moeten de franstaligen natuurlijk hun haat tegen elke Vlaamse inspraak in Brussel laten vallen; hoe kunnen ze dat democratisch verklaren, die aversie tegenover alles wat Vlaams is? Hoe lang wordt er al gezegd dat de negentien Brusselse gemeenten moeten samensmelten, zoals zovele andere gemeenten over het hele land hebben moeten doen? Dat er enorm problemen bestaan omdat er negentien afzonderlijke gemeenten zijn, zou er niet toe doen, maar omdat de faciliteitengemeenten in Vlaanderen liggen en heel de rand rond Brussel in Vlaanderen ligt, ineens zou dat onwerkzaam zijn? Kom, kom, geef eindelijk eens toe van waar de echte problemen komen en wie er halstarrig tegen is dat ze opgelost worden, want ze willen niet met Vlamingen samenwerken en willen alleen de francophone uitbreiding altijd en overal. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Vreemdeling
|
![]() Ik vraag me af waar u uw beeld van Wallonië haalt, mevrouw Daenen. De propaganda heeft blijkbaar behoorlijk wat invloed.
Wallonië is niet het economische woestijnlandschap dat velen ervan vermoeden. Er zijn stevige -voornamelijk stedelijke- problemen, de PS is een octopus die snel en efficiënt moet worden vernietigd, maar ik verzeker u dat we geen bende LaChouffe drinkende lavelozen zijn die met opgehouden hand wachten op Vlaams geld. Temeer dat de transfers naar Wallonië vooral toe te schrijven zijn aan de sociale zekerheid. Niets wat een economische revival niet kan oplossen. ik vermoed dat u niet vaak over de taalgrens komt. Ik raad u een citytrip aan naar steden zoals Luik, Jodoigne, Mons en Tournai aan. Dat zijn geen cités, integendeel. Ik, een Waal, zoals er zo nog zijn, wil onze problemen aanpakken. Ik stuur mijn kinderen naar goede scholen en zorg voor een meertalige opvoeding. Zo hoeven ze later niet aan 'het Vlaamse Infuus' te hangen. Net dat tracht ik teweeg te brengen: benoem de problemen, zoek een oplossing en voer deze uit. Als ware democraat zal ik de uitbreiding van Brussel buiten de 19 gemeenten ervan niet verder propageren. Echter heeft uw betoog dat bol staat van Dickensiaanse verwijten geen effect op mij. Ik ben niet verantwoordelijk voor keuzes uit het verleden net zoals u niet verantwoordelijk bent voor de lakse houding van de Vlamingen. Bijkomend wil toch aanstippen dat de "francofone grootheidswaanzin" eerder een Franse eigenschap is dan een Waalse. Jacques Bonhomme vindt de huidige situatie deplorabel. Deze Didier vindt alleszins dat het tijd is om rond de tafel te zitten en te stoppen met gedepasseerde politiek. Citaat:
Laatst gewijzigd door Un_Wallon : 3 juni 2014 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U komt hier begrip vragen aan de Vlamingen en hen oproepen tot realiteitszin en verdraagzaamheid? Hewel onze realiteitszin leert ons elke dag opnieuw dat Bruxelles, en vooral zijn dienstdoende politiekers, de Vlamingen haat en dat elke concessie aan Bruxelles, Vlaanderen niets, maar dan ook niets opbrengt dan bijkomende haat. Kunt u mij een voorbeeld geven van de Bruxellese verdraagzaamheid, goedwil en goede nabuurschap met de Vlamingen? U kunt er geen enkele geven. Wie is er aangesteld om in Brussel een nieuwe gewestregering op te stellen? Madame Onckelinkxs die de Vlamingen vergeleek met des morules; die, toen haar verkeerdelijk werd gemeld dat het percentage Vlamingen in Brussel gestegen was, antwoordde dat dat spijtig was en dat ze nog zo hun best gedaan hadden om dat tegen te gaan. Wil u nog meer bewijzen dat het niet aan de Vlamingen is om opnieuw water bij de wijn te doen, want overal waar ze in contact komen met de franstalige politieke nepotisten blijft hen enkel water over en is de wijn gestolen. |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien stuurt u aan op een oorlog. Als u ooit met Vlaanderen op een vriendschappelijke basis wil onderhandelen over de toekomst van de verhoudingen tussen die twee dan zal net u Brussel moeten loslaten.
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
No way dus dat er nog één vierkante millimeter Vlaamse grond wordt afgestaan. De redenering die u maakt is trouwens totaal debiel want dat zou betekenen dat de inwoners van Borgerokko het recht zou hebben zich aan te sluiten bij Marokko. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als nu alle Belgen mogen stemmen welke taal de enige geldige landstaal is , dan wint voorzeker het Nederlands. De Taalgrens is eens en voorgoed vastgelegd en diegenen die in een ander taalgebied wensen te gaan wonen moeten zich maar aanpassen . Laatst gewijzigd door Pericles : 3 juni 2014 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een beetje vingertjes wijzen wordt natuurlijk niet veel opgelost. D. heeft zich al min of meer verontschuldigd voor het PS-beleid in Wallonië. De taalgrens is ook maar een afgesproken fictieve lijn tussen Wallonië en Vlaanderen. Er kan niets opgelost worden omdat beide partijen het verleden niet willen laten rusten.
Misschien ooit op een mooie dag 100 jaar van nu zal het "Ijzeren Gordijn" van de taalgrens worden kapotgeslagen en beiden landsdelen in vrede met elkaar leven. ![]()
#108 |
Vreemdeling
|
![]() Beste forumleden,
met het risico opnieuw weer zelf verweten te worden voor onnozelaar en onbenul en nog van dat fraais door sommige leden kan ik omaplop enkel gelijk geven dat het een serieuze discussie zou moeten zijn. Toch heb ik de indruk dat diegene, un wallon, deze discussie enkel op gang heeft gebracht om Vlamingen nog wat meer uit te lachen en belachelijk te maken. Waarschijnlijk zit deze zogezegde goed bedoelde Waal in zijn vuistje te lachen dat hij zoveel Vlamingen kan jennen en op stang kan jagen. Gans zijn betoog, hoe hij ook probeert, houdt geen enkele steek. Da waarheid is dat de Walen gedurende decennia lang een groot superioriteitsgevoel hadden ten opzichte van de Vlamingen, gesteund door een ééntalig Franstalig koningshuis, en dat zij dit voelen verdwijnen. Mag ik hierbij herinneren dat toenmalige koningin Paola de Vlamingen in een onbewaakt moment 'les paysans' noemde. Maar goed, daar gaat het niet over. De Waalse politici, en ik zeg zeker niet alle Waalse burgers, zijn van strategie verandert vanaf het ogenblik dat zij moesten vaststellen dat de Vlamingen niet meer zo gewillig werden in al hun toegevingen, dat zij zich meer en meer gingen verzetten tegen hun dictaat en vooral tegen een machtige PS. Het probleem voor Vlaanderen met dit verzet en hun mondigheid kwam er nadat Vlaams-links onder aanvoering van SP en nu SP.a deze groep Vlamingen bestempelden als Vlaams-nationalisten (wat voor hen als scheldwoord bedoeld was), als separatisten en de doodgravers van België. Hierin werd links gesteund door een partij die zichzelf een beleidspartij noemde namelijk de CVP en nu CD&V maar eigenlijk vis noch vlees is omdat ze zo zich graag centrum noemt om iedereen te plezieren. Toevallig zijn het deze twee partijen die niet alleen gesteund worden door maar vooral schatplichtig zijn aan hun achterban namelijk de vakbond en andere zuilen zoals ABVV, LBC-ACV en ACW. Waarom zou Vlaanderen niet mee mogen evolueren in een groter Europa, door te vragen om meer zelfstandigheid en meer autonomie, meer transparantie in de geldstromen naar een regio die bewust een andere visie en strategie op zelfstandigheid voor ogen heeft. Waarom toch altijd het fabeltje in stand willen houden dat bv. de N-VA België zou willen splitsen. Bij mijn weten heeft De Wever ooit gezegd dat hij wil ijveren voor meer autonomie en zelfstandigheid wat uiteindelijk mogelijk zou leiden tot een splitsing van België aangezien Wallonië halsstarrig zou willen blijven vasthouden aan zijn verouderde beleidsstructuren. Heeft vooraanstaand politicus van Open VLD Karel De Gucht zelf niet openlijk gezegd dat op termijn België zou verdampen. Nooit is hij beschuldigd van Vlaams nationalisme of van separatist, ondanks dat hij waarschijnlijk gelijk heeft. Ik wil niet de eerlijkheid in twijfel trekken van deze 'un wallon' maar vrees ergens dat hij de boel aan het belazeren is waarbij hij nochtans als Waal op een zogezegde ludieke manier de Vlamingen toch nog eens wil duidelijk maken dat zij best wat grondgebied afstaan om uit de problemen te geraken. Il faut le faire. Natuurlijk heeft hij voorbeelden wanneer tijdens de verkiezingscampagne ongegeneerd politici als Di Rupo en Reynders de Vlaamse tour maken om zich populair te maken maar eens de stemmen geteld zich van dit Vlaanderen en de wens van een groot deel van de Vlamingen niets meer aantrekken en enkel hun Waalse belangen en eisen verdedigen. Alle argumenten welke onze 'wallon' hier reeds ten beste heeft gegeven zijn eigenlijk lachwekkend, hij vindt het van zichzelf bijna bewonderenswaardig en als het achtste wereldwonder dat hij zich zo goed in het 'Vlaams' (waar het eigenlijk Nederlands moet zijn) uitdrukt. Is dit niet de normaalste zaak van de wereld 'wallon' wanneer ge in discussie wilt gaan met Vlamingen of had ge gedacht dat ze u in het Frans zouden antwoorden. Voor de rest, droom verder over Vlaams grondgebied. Ooit zult ge wel eens wakker worden. PS: ik verwacht ook nu weer de meest aangename reacties van links. |
![]() |
![]() |
#109 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je argumentatie wel dat steden moeten uitbreiden. In Antwerpen zou ik ook graag hebben dat Mortsel en dergelijke bij Antwerpen komen. Maar Brussel heeft nu eenmaal ook het taalaspect waardoor het niet slechts een administratieve correctie is en waardoor het dus ook gevoeliger ligt. Laatst gewijzigd door rub1615 : 3 juni 2014 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door rub1615 : 3 juni 2014 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#113 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De problemen beginnen nl wanneer franstaligen naar de andere kant van de taalgrens gaan wonen en faciliteiten vragen. Citaat:
het is de aktualiteit van vandaag in la Belgique; en die aktualiteit is zo anti-Vlaams als maar kan. Citaat:
Die goedwil zal dan toch eerst en vooral van de francofonie moeten komen, maar ik zie hen moreel, nog intellectueel totaal niet in staat om in die richting te evolueren. |
|||
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat teveel gevraagd misschien ? Kan men dat niet , blijf dan hier weg hé. Als ik morgen naar Denemarken verhuis , moet ik daar ook aanvaarden dat de voertaal daar het Deens is , nietwaar ? Laatst gewijzigd door Pericles : 3 juni 2014 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U en uw mede-Walen houden van de landschappen en de inzichten... Verder komt u niet. U heeft geen voeling met Vlaanderen, net zoals de doorsnee Vlaming geen voeling heeft met de Walen. Dit zijn echt drogredenen om dit land zogezegd bij elkaar te houden, de ware reden is geld. Zo simpel is het. |
|
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 3 juni 2014 om 16:31. |
||
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De walen exporteren haast niets, er is daar dan ook nog nauwelijks industrie. |
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen ligt veel meer vruchtbare landbouwgrond dan in Wallonië. We exporteren op grote schaal peren , appelen , aardappelen, suiker , kolen , varkens enz... Laatst gewijzigd door Pericles : 3 juni 2014 om 16:32. |
|
![]() |