Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2014, 11:59   #441
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In bepaalde wijken moet je dat heus niet proberen. De tolerantie is zeker niet algemeen en daarnaast heerst er in Turkije bijvoorbeeld heel veel schijnheiligheid. Alcohol wordt bijvoorbeeld gedronken in bekers. Dan valt het niet onmiddellijk op.
Tja, in de VS drinken ze hun biertje in het openbaar ook met een bruine zak eromheen. Ik herinner me nog dat ik in Washington aan een kraampje op het grasveld van de Mall een biertje gekocht had; de verkoopster maakte aanstalten om dat open te doen, dus ik zei: "nee, 't is om mee te nemen". Een kille blik en een ferme vermaning waren het gevolg, en willen of niet, ze deed mijn biertje open en ik was verplicht om dat daar ter plekke op te drinken. Ik mocht zelfs geen aanstalten maken om ook maar één voet buiten het grasveld te zetten terwijl ik dat biertje in mijn handen had.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 12:03   #442
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Dat alcohol verboden is vind ik op zich niet zo'n issue, het feit dat het hier legaal is, is ook volledig arbitrair. Het walgelijke aan de Islam is dat de mensenrechten niet gerespecteerd worden.
Oud 4 juni 2014, 12:14   #443
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Tja, in de VS drinken ze hun biertje in het openbaar ook met een bruine zak eromheen. Ik herinner me nog dat ik in Washington aan een kraampje op het grasveld van de Mall een biertje gekocht had; de verkoopster maakte aanstalten om dat open te doen, dus ik zei: "nee, 't is om mee te nemen". Een kille blik en een ferme vermaning waren het gevolg, en willen of niet, ze deed mijn biertje open en ik was verplicht om dat daar ter plekke op te drinken. Ik mocht zelfs geen aanstalten maken om ook maar één voet buiten het grasveld te zetten terwijl ik dat biertje in mijn handen had.
Tja, in de VS... Over achterlijke landen gesproken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 12:47   #444
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ook in bepaalde Europese steden is het verboden op straat of buiten de horecagelegenheden alcohol te drinken.

In Londen bijvoorbeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 13:39   #445
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En hier wordt dan weer regelmatig een café gesloten Als er in een café vol brullende zatlappen een kwiet zit met 0,1 gram cannabis tussen zijn tabak gerold dan spreken ze van een Drugsvangst in een Drugscafé ! Alsof er in een café buiten een Cola of koffie iets anders wordt gedronken dan drugs Hilarisch vind ik dat !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juni 2014 om 13:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 20:50   #446
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat denk ik niet

Gerolf is al van in maart de brandjes van Filip aan t blussen. het ene incident na het andere ... die interne strijd, daar ligt de oorzaak. en de lijn was nochtans duidelijk, het is Filip die zich daar nooit aan hield.
Anna, ge zit er naast hoor. Al stond de maagt Maria in eigen persoon aan de top van die partij, dan nog waren ze zoveel stemmen verloren. Ze zijn die kiezers verloren aan het N-VA door dat die VB kiezers hopeloos werden en in het idee dat hun stem bij het N-VA hun dichter bij hun doel zou brengen. IJdele hoop natuurlijk!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 20:57   #447
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik had gedacht , ik stem voor het VB voor de stok achter de deur en ik moet eerlijk bekennen ik had gerekend op 10 procent of daar ontrent.
Maar nu , gezien de stembusgang blijkt het een strategische fout te zijn geweest.
Wat niet wil zeggen dat ik het programma van het VB stukken consequenter vind dan dat van de N-VA.
Zoals ik zei, Bullschit dus wanneer ge denkt dat ge er slecht aan gedaan hebt voor het VB te stemmen en hierdoor volgende keer wel voor de N-VA te zullen stemmen. Het maakt geen moer verschil uit of je volgende keer N-VA stemt of terug VB, met dit verschil, als daardoor het VB onder de kiesdrempel beland zijn het pas echt verloren stemmen, en het N-VA wordt er geen moer beter van. Zelfs al haalt het N-VA 45% van de stemmen, zonder een min of meer sterk VB, al is het een VB dat in de oppositie zit, staat het N-VA nergens, want dan kruipen al die andere op elkaars schouders om het N-VA uit te sluiten.
Oud 4 juni 2014, 21:00   #448
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Waarom koos Dillen voor Vanhecke en niet voor Annemans of Dewinter, denk je?
Leg uit.
Oud 4 juni 2014, 21:06   #449
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Blijft nog die verstarde houding vh VB tav euthanasie, abortus en het homo-huwelijk, dat duidelijk niet meer van deze tijd is. Ik ben ervan overtuigd dat het gros van hun (ex)kiezers die mening niet delen.
Kijk, wat jij daar aanhaalt is klinkklare onzin. Het zijn niet al die kleine details die erom doen. Er bestaat geen enkele partij waarbij je je kunt vinden in al haar standpunten. Je moet er gewoonweg de meest belangrijke uit distilleren. Wanneer je contra Koningshuis bent en pro onafhankelijk Vlaanderen, dan doet het er niet toe of die partij op zondag voor de ingang van de kerk staat de dansen met een pluim in haar gat, nee dan stem je voor het VB.. Laat de N-VA dan maar al die andere kiezers voor zijn rekening nemen. Alleen dan kan er iets veranderen.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 juni 2014 om 21:08.
Oud 4 juni 2014, 21:16   #450
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wonderen zijn de wereld niet uit. Eindelijk moet ik Raf een keer bijtreden.
Oud 4 juni 2014, 21:17   #451
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zoals ik zei, Bullschit dus wanneer ge denkt dat ge er slecht aan gedaan hebt voor het VB te stemmen en hierdoor volgende keer wel voor de N-VA te zullen stemmen. Het maakt geen moer verschil uit of je volgende keer N-VA stemt of terug VB, met dit verschil, als daardoor het VB onder de kiesdrempel beland zijn het pas echt verloren stemmen, en het N-VA wordt er geen moer beter van. Zelfs al haalt het N-VA 45% van de stemmen, zonder een min of meer sterk VB, al is het een VB dat in de oppositie zit, staat het N-VA nergens, want dan kruipen al die andere op elkaars schouders om het N-VA uit te sluiten.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar de stemmen die het VB nu 3 zetels opleveren in de kamer zouden de N-VA minstens 7 zetels hebben opgebracht.
En het verschil zou zijn : geen meerderheid voor de traditionelen en verontrustend dicht bij een absolute meerderheid voor de N-VA.
Ik weet niet , maar daar mag over nagedacht worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 22:30   #452
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar de stemmen die het VB nu 3 zetels opleveren in de kamer zouden de N-VA minstens 7 zetels hebben opgebracht.
En het verschil zou zijn : geen meerderheid voor de traditionelen en verontrustend dicht bij een absolute meerderheid voor de N-VA.
Ik weet niet , maar daar mag over nagedacht worden.
BdW moet eerder nadenken over het feit dat hij nauwelijks stemmen wist af te snoepen van de regeringspartijen. Daar zitten immers de vijanden die de hervormingen blokkeren. Niet bij het Vlaams Belang.
Oud 4 juni 2014, 22:50   #453
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BdW moet eerder nadenken over het feit dat hij nauwelijks stemmen wist af te snoepen van de regeringspartijen. Daar zitten immers de vijanden die de hervormingen blokkeren. Niet bij het Vlaams Belang.
BDW mag nadenken zoveel hij wil, het feit is dat mensen zelf beslissen op wie ze stemmen. En veel VB'ers hebben ingezien dat er met op het VB te stemmen niets te winnen valt.

Het VB heeft veel goed werk verricht, ze hebben de anti-Vlaamse partijen gedwongen van hun individuele programma's te laten vallen, wat Belgie tot aan de rand van de afgrond heeft gebracht.

Maar helaas voor het VB, het is nu de tijd van de N-VA.

Het maakt evenwel niets uit, de partijen zijn een middel, geen doel.
Oud 4 juni 2014, 22:53   #454
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
BDW mag nadenken zoveel hij wil, het feit is dat mensen zelf beslissen op wie ze stemmen. En veel VB'ers hebben ingezien dat er met op het VB te stemmen niets te winnen valt.

Het VB heeft veel goed werk verricht, ze hebben de anti-Vlaamse partijen gedwongen van hun individuele programma's te laten vallen, wat Belgie tot aan de rand van de afgrond heeft gebracht.

Maar helaas voor het VB, het is nu de tijd van de N-VA.

Het maakt evenwel niets uit, de partijen zijn een middel, geen doel.
Natuurlijk, vandaar dat BdW op dat vlak geblunderd heeft. Hij heeft zich tegoed gedaan aan de verkeerde taart en dus nu loom geworden, terwijl zijn echte tegenstanders versterkt uit de strijd zijn gekomen.
Oud 5 juni 2014, 06:45   #455
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, vandaar dat BdW op dat vlak geblunderd heeft. Hij heeft zich tegoed gedaan aan de verkeerde taart en dus nu loom geworden, terwijl zijn echte tegenstanders versterkt uit de strijd zijn gekomen.
Dat dacht ik er ook van.

Opgezet spel allemaal ...
Oud 5 juni 2014, 11:40   #456
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wonderen zijn de wereld niet uit. Eindelijk moet ik Raf een keer bijtreden.
Ik deel deze keer zijn mening niet......Ik vind de VS als land helemaal niet achterlijk en zelfs stukken minder achterlijk en vooral progressiever dan veel EU landen.Er zijn wel andere landen ter wereld die als achterlijk kunnen worden aanzien.Nu wil ik niet zeggen dat in de VS geen hopen achterlijke kwieten rondlopen maar die heb je overal

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2014 om 11:44.
Oud 5 juni 2014, 12:01   #457
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wil ik niet zeggen dat in de VS geen hopen achterlijke kwieten rondlopen maar die heb je overal
Zo is dat, fred.

Veel mensen hebben ook op BDW gestemd puur omdat hij op TV zo charismatisch en welbespraakt overkomt en altijd van die mooie kostuums draagt. Hij heeft wsl een heel team van marketeers achter zich die zeggen hoe hij zich exact moet gedragen om zoveel mogelijk volk aan te spreken. Zelfs tot handgebaren en Latijnse tekstjes toe. Afgekeken van het Amerikaanse systeem waarbij de bevolking stemt op de "sympathiekste, meest charismatische" persoon.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 5 juni 2014 om 12:02.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 12:05   #458
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Zo is dat, fred.

Veel mensen hebben ook op BDW gestemd puur omdat hij op TV zo charismatisch en welbespraakt overkomt en altijd van die mooie kostuums draagt. Hij heeft wsl een heel team van marketeers achter zich die zeggen hoe hij zich exact moet gedragen om zoveel mogelijk volk aan te spreken. Zelfs tot handgebaren en Latijnse tekstjes toe. Afgekeken van het Amerikaanse systeem waarbij de bevolking stemt op de "sympathiekste, meest charismatische" persoon.
Inderdaad ....'de slimste' underdog noem ik hem.Vlamingen nemen het graag op voor de underdog (in tegenstelling tot de Amerikanen) De rol van underdog is hem op het lijf geschreven.Calimero ten voeten uit

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2014 om 12:08.
Oud 5 juni 2014, 12:07   #459
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Zo is dat, fred.

Wees gerust, BdW heeft echt geen marketeers nodig. Daarnaast vind ik BdW sedert zijn vermageringskuur helemaal niet meer zo charismatisch. Vroeger kon hij laconiek, grappig, hilarisch... uit de hoek komen, maar nu is hij veel verscherpt en verhard.

En, tja, als mensen stemmen voor zijn mooi kostuums zoals u beweert, wat dan te denken van al die burgers die stemmen voor "de Vlaamse George Clooney"?
Oud 5 juni 2014, 12:10   #460
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees gerust, BdW heeft echt geen marketeers nodig. Daarnaast vind ik BdW sedert zijn vermageringskuur helemaal niet meer zo charismatisch. Vroeger kon hij laconiek, grappig, hilarisch... uit de hoek komen, maar nu is hij veel verscherpt en verhard.

En, tja, als mensen stemmen voor zijn mooi kostuums zoals u beweert, wat dan te denken van al die burgers die stemmen voor "de Vlaamse George Clooney"?
Het is geen geheim dat mensen stemmen op wat in hun ogen een 'toffe peer' lijkt ....Hoeveel mensen zouden stemmen op een partij om de ideologie laat staan een programma ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be