Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2014, 13:19   #721
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Je kan ook gewoon 1 voorwaarde gebruiken voor vluchtelingen: Je mag hier binnen als je NIET religieus bent. Als je dat wel bent moet je elke georganiseerde religie afzweren. Zijn we eindelijk van die religieuze gekken vanaf.....

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 7 juni 2014 om 13:27.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 13:29   #722
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je kan ook gewoon 1 voorwaarde gebruiken voor vluchtelingen: Je mag hier binnen als je NIET religieus bent. Als je dat wel bent moet je elke georganiseerde religie afzweren. Zijn we eindelijk van die religieuze gekken vanaf.....
Prima voor mij, maar in het geval moslims is dat een onhaalbare kaart. Die retrograderen alleen maar verder in islamitisch identitairisme van zodra ze voet aan wal zetten in niet-islamitisch gebied. De moderniteit in gaan, progressiviteit in de ware zin van het woord (niet in de zin die linkse partijen aangeven)is een onmogelijke opdracht voor de meeste moslims. Ze houden elkaar door gedachteterreur in de achterlijkheid, ze blijven hun kinderen hersenspoelen met die woestijnonzin van eeuwen geleden. Het wordt alleen maar erger.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 13:33   #723
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prima voor mij, maar in het geval moslims is dat een onhaalbare kaart. Die retrograderen alleen maar verder in islamitisch identitairisme van zodra ze voet aan wal zetten in niet-islamitisch gebied. De moderniteit in gaan, progressiviteit in de ware zin van het woord (niet in de zin die linkse partijen aangeven)is een onmogelijke opdracht voor de meeste moslims. Ze houden elkaar door gedachteterreur in de achterlijkheid, ze blijven hun kinderen hersenspoelen met die woestijnonzin van eeuwen geleden. Het wordt alleen maar erger.
Wij hebben ook zo'n tijd gekend: De Middeleeuwen.
Toen zwaaide de kerk de plak en was ze op het toppunt van haar macht. Of ben je de kruistochten, brandstapels, inquisitie, aflaten e.d. vergeten?

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 7 juni 2014 om 13:33.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 13:37   #724
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wij hebben ook zo'n tijd gekend: De Middeleeuwen.
Toen zwaaide de kerk de plak en was ze op het toppunt van haar macht. Of ben je de kruistochten, brandstapels, inquisitie, aflaten e.d. vergeten?
Ik heb ze nooit mee gemaakt. Dat is eeuwen geleden.
Je zou toch verwachten, zeker in deze digitale wereld van communicatie, dat het de-islamiseringsproces wat sneller zou verlopen. Maar nee, het gaat helemaal de andere richting uit, naar de premiddeleeuwen, de moslimgeesten willen naar het Mekka van de 9de eeuw.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 13:44   #725
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Elke mens zoekt iets van houvast. Een figuurlijke rots in de branding. Tradities die al eeuwenlang bestaan zogezegd in ere houden. Velen zoeken dat in religie... Totdat er binnen de islam zelf; stemmen opgaan dat het pure brainwashing is zal er voorlopig niet veel veranderen. Ik ken persoonlijk niet zo veel atheïstische ex-moslims.
Oud 7 juni 2014, 14:01   #726
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je dan doen met al die moslims? doden, deporteren, assimileren ?

Je kankert er maar op los zonder enige oplossing aan te bieden voor het probleem. En dan verschieten dat mensen je een cynische graftak noemen. "Ze moeten gewoon buiten die moslims" JA, HOE !?
Ik heb wel een paar ideeën, en er hoeft geen één moslim voor te worden gedeporteerd, laat staan gedood.

Het volstaat dat er doelgericht gebruik wordt gemaakt van de bij de moslims in voege zijnde gedachten betreffende 'onreinheid' enerzijds, en van de 'publieke ruimte' anderzijds.

Ik heb evenwel niet de indruk dat 'onze' samenleving er al klaar voor is.

Edit: het risico dat 'we' dan tegelijkertijd verlost zullen zijn van amper-orthodoxe joden en/of nauwelijks nog traditionele of born again christenen is niet gering. De scherpslijpers binnen deze groepen zullen hier in elk geval ook niet lang blijven.

Het zit er in elk geval dik in dat 'we' dan alléén nog super-tolerante medemensen 'onder ons' zullen moeten dulden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 7 juni 2014 om 14:09.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 14:08   #727
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Je doet niets anders.
Dan heb je (bewust?) veel van mijn posts niet gelezen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 14:13   #728
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In het NT staan alvast geen oproepen tot uitroeiing
Niet dat ik die zever geloof, maar eerlijk is eerlijk.
Welk boek dan ?
Dat weet je best. Lees de bijdragen van bv. Eliyahu hier maar eens, die openlijk verkondigt dat homo's moeten gestenigd worden en verkondigt dat de dag nabij is dat de "religieuzen" (lees: orthodoxen/fundamentalisten) in de meerderheid zullen zijn.
Oud 7 juni 2014, 14:16   #729
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dat weet je best. Lees de bijdragen van bv. Eliyahu hier maar eens, die openlijk verkondigt dat homo's moeten gestenigd worden en verkondigt dat de dag nabij is dat de "religieuzen" (lees: orthodoxen/fundamentalisten) in de meerderheid zullen zijn.
Staat dat in het NT ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 14:16   #730
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het christendom is volledig gebaseerd op het NT.
Heb jij ooit in een kerk horen preken over Daniël in de leeuwenkuil of over David en Goliath ?
Ja. Tot mijn verbazing heb ik zelfs ooit in een kerk een lezing gehoord uit één van de profeten, ik dacht Ezechiël, waarin gesteld wordt dat je een niet-gelovige "het licht" moet laten zien; weigert hij het licht te zien, moet je het nogmaals proberen; weigert hij d�*n nog, dan mag je hem doden. Ik was zélf verbaasd dat zoiets hier heden ten dage nog in een kerk wordt voorgelezen. Toegegeven: het was een dienst ter nagedachtenis van een overledene van een fundamentalistische geloofsgemeenschap.
Maar daarom ga ik niet alle christenen, zelfs niet de leden van die gemeenschap, over één kam scheren en veroordelen. Laat staan dat ik zou denken dat één van hen de daad bij het woord zou willen voegen.
Oud 7 juni 2014, 14:17   #731
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Heuh nee, ik kom bijna nooit in een kerk. Uitzonderlijk voor een begrafenis, 5 minuutjes binnen en terug buiten.
Ik ken die teksten niet, evenmin als 90% van de christenen. Voor meer duidelijkheid richt je je het best tot islamuitslovers.
Dat getuigt dan van bijzonder weinig respect.
Oud 7 juni 2014, 14:19   #732
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
liefdevol nog wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 14:20   #733
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Elke mens zoekt iets van houvast. Een figuurlijke rots in de branding. Tradities die al eeuwenlang bestaan zogezegd in ere houden. Velen zoeken dat in religie... Totdat er binnen de islam zelf; stemmen opgaan dat het pure brainwashing is zal er voorlopig niet veel veranderen. Ik ken persoonlijk niet zo veel atheïstische ex-moslims.
Ik ook niet. Maar bijna alle moslims die wij kennen, zijn van het type "moslim-van-huis-uit" zonder dat ze nog veel aan hun geloof "doen". Net zoals wij nog "katholiek" zijn omdat we gedoopt zijn. Toch worden die mensen door mensen zoals Vigilant hier (en hij niet alleen) over dezelfde kam geschoren als het extremistisch moslimgespuis.
Oud 7 juni 2014, 14:20   #734
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook in Israël is zulk typetje een marginaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 14:21   #735
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Staat dat in het NT ?
Had ik het over het NT? Maori had het over "heilige rotboeken"; wel, zo ken ik er 3.
Oud 7 juni 2014, 14:23   #736
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
liefdevol nog wel.
Da's waar: hij had nét verkondigd "bemin je naaste als jezelf" en toen ik vroeg hoe het dan met homo's zat, zei hij dat die gestenigd moeten worden, maar weliswaar "liefdevol".
Oud 7 juni 2014, 14:23   #737
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ook in Israël is zulk typetje een marginaal.
Volgens hem niet, en zijn ze in opmars en zullen ze weldra de overhand hebben.
(niet dat ik dat geloof, en ik geloof ook niet dat "ze" allemaal zo zijn, integendeel)

Laatst gewijzigd door Miauw! : 7 juni 2014 om 14:25.
Oud 7 juni 2014, 14:25   #738
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Tot mijn verbazing heb ik zelfs ooit in een kerk een lezing gehoord uit één van de profeten, ik dacht Ezechiël, waarin gesteld wordt dat je een niet-gelovige "het licht" moet laten zien; weigert hij het licht te zien, moet je het nogmaals proberen; weigert hij d�*n nog, dan mag je hem doden. Ik was zélf verbaasd dat zoiets hier heden ten dage nog in een kerk wordt voorgelezen. Toegegeven: het was een dienst ter nagedachtenis van een overledene van een fundamentalistische geloofsgemeenschap.
Maar daarom ga ik niet alle christenen, zelfs niet de leden van die gemeenschap, over één kam scheren en veroordelen. Laat staan dat ik zou denken dat één van hen de daad bij het woord zou willen voegen.
Ja christenen steken overal ter wereld moskeeën in brand.
Ze passen ook op grote schaal de doodstraf toe als je afvallig bent.
Je moet echt wel eens Vermeulen en Jansen lezen wat betreft het wezen van de islam .
De verklaring van professor Jansen tijdens het proces Wilders sprak anders boekdelen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 7 juni 2014 om 14:29.
Oud 7 juni 2014, 14:28   #739
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had ik het over het NT? Maori had het over "heilige rotboeken"; wel, zo ken ik er 3.
De Talmoed kent oecumene .
Er moet zelfs verscheidenheid zijn, zoiets zal je in de koran niet vinden.
Het jodendom en het christendom kennen ook exegese. De teksten zijn niet letterlijk te nemen , maar te interpreteren, weer iets dat de islam niet kent.
Oud 7 juni 2014, 14:34   #740
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Talmoed kent oecumene .
Er moet zelfs verscheidenheid zijn, zoiets zal je in de koran niet vinden.
Het jodendom en het christendom kennen ook exegese. De teksten zijn niet letterlijk te nemen , maar te interpreteren, weer iets dat de islam niet kent.
Net zoals sommige moslims de koran letterlijk nemen, heb je ook joden en christenen die Torah en Bijbel letterlijk nemen. Je moet niet verder kijken dan hier in het topic over de evolutieleer. Gelukkig leven de meesten niét volgens de letter van hun heilig boekske.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be