![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je denkt dat je nog in de VU zit.
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen zien, tenslotte is er nog bijlange geen formateur aangeduid.
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maw je weet geen reden.
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En is de kans op een klassieke tripartite nog altijd groter dan dit scenario.
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gelukkig maar, want BDW is in staat van de partij kapot te maken.
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Vlaams vlak zie ik niet in dat men nog gaat veranderen. Voor geen van beide partijen is daar een reden toe.
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het enige antwoord dat ik hierop kan geven is: om te zorgen dat we nooit geen PS hebben die onze goede hervormingen nu ongedaan maakt, moeten we splitsen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Hoewel ik het geen zekerheid acht zou ik niet uitsluiten dat O-VLD er nog bij komt om MR er federaal ook bij te halen indien O-VLD inboet want ze is immers vlaams niet bepaald essentieel
|
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat BDW daar probleemloos mee wegkomt op een congres. Jij zult dan gewoon deel uitmaken van de 15 a 20% neen-stemmers. En de rest zal de Leider op het schild heisen en ronddragen terwijl hij nog wat latijnse spreuken debiteert ter lering van zijn volk.
|
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk het niet.
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarover heb ik weinig twijfels, op Vlaams vlak heeft het ACW weinig problemen met de N-VA.
![]() |
![]() |
#116 |
Burger
|
![]() Voor de MR is de deelname van CDH veel belangrijker dan de deelname van O-VLD. MR EN O-VLD federaal betekent ook geen meerderheid voor de Christen-democraten en wschl. dus geen premier. O-VLD wordt gewoon collateral damage. MR, CD&V en N-VA hebben voldoende argumenten om in in een MR/CD&V/N-VA/CDH coalitie te stappen, al zal de MR de perceptie van Francophoon verraad moeten afwegen tegen haar economisch programma. Wat mij vooral benieuwt is hoe en waarmee BDW de CDH gaat omkopen.
On dit qu' les Namurois sont lents, mais quand ils sont dedans, ils y sont pour longtemps Laatst gewijzigd door Maashagedis : 8 juni 2014 om 17:46. |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Dank zij ons kan de vlaming gerust zijn in zijn/haar regering' 'Wij gaan de noodzakelijke maatregelen nemen' 'Wij zorgen voor verandering' 'Wie spaart, onderneemt, werkt kan op ons rekenen in de regering' 'Artikel 1 blijft in onze statuten staan' ![]() 'Het confederalisme komt er. Ooit.' Stemming : 80% pro Ben Weyts : 'de bar is open, free drinks for everyone' |
|
![]() |
![]() |
#118 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat deze regeringsvorming misschien meer nog dan aan de kern van België raakt aan de kern van de Vlaamse beweging. Die kende tot 1914 geen georganiseerde Belgische stroming.
Wat ik nu neerschrijf is zeer onwaarschijnlijk, maar wil De Wever het mét België proberen in de traditie van Van Cauwelaert? Stapt hij af van zijn deterministisch denken waarin België op een 'natuurlijke' manier moet verdwijnen? Of is zijn anti-Belgicisme niet zo groot? Kiest hij voor een conservatief-liberaal België en gaat hij onrechtstreeks terug naar de oude these van de Vlaamse beweging: België versterken door Vlaanderen te versterken en vice versa? Het zou mij enorm verbazen, maar je weet maar nooit. Zeker niet in België.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |