Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2014, 22:50   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Neen. Minwaarden niet terugbetalen, natuurlijk. Dan neem je het leuke van risico's nemen weg, he.

Wie naar zijn werk rijdt, krijgt ook niet automatisch een gratis auto met gratis brandstof, verzekering en onderhoudskosten, dus betaalt de minwaarden ook zelf.
Maar hij mag wel zijn autokosten in rekening brengen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 22:54   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Misschien is dat vervelend maar aan de andere kant, vele onder ons pleiten er voor om Vlaanderen samen te voegen bij Nederland. Op het eerste gezicht zou ik daar ook voor pleiten maar wanneer je alles eens op een rijtje zet liever toch niet, want dan ga je pas echt snottebellen lang janken.

Als je ziet wat voor taksen ze daar op hun bord krijgt en wat ze daar moeten neertellen aan autorijtaks of persoonlijke inleg om eender welke opleiding te volgen, dan wordt je hier met je kont in de boter gelegd.

Ik hoop maar dat er geen enkele zot het in zijn koker steekt om bij een splitsing van België Vlaanderen en Nederland terug te willen gaan samenvoegen want dan ga ik gegarandeerd verhuizen naar Wallonië.
We wijken wel wat af, en de kunst zal er dan wel in bestaan van een nadeel trachtten te verkopen als een voordeel. Maar aangezien Belgie zowat wereldkampioen is in het innen van belastingen, zal het al niet veel verschil, op dat punt, uitmaken, met wie we samengevoegd worden. We zullen er altijd voordeel aan doen.
Oud 8 juni 2014, 22:59   #83
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De ervaring hier leert dat een herschatting zonder keuringsbezoekje door een ambtenaar de waarde van een woning van 800 000 befjes zonder verbouwingen en dergelijke plots 4 000 000 befjes wordt.

Ik wil niet weten wat een andere ambtenaar ervan gaan maken.
Maar den ambtenaar van het kadaster schat toch de (verkoop)waarde van de woning niet, enkel de verhuurwaarde.
Oud 8 juni 2014, 23:46   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar den ambtenaar van het kadaster schat toch de (verkoop)waarde van de woning niet, enkel de verhuurwaarde.
En wat maakt het verschil tussen een ambtenaar tussen de belastingsdienst en een ambtenaar van het kadaster?

Oftewel, volgens U is een woning geschat op €100 000 perfect verhuurbaar aan €100 per maand?
Oud 8 juni 2014, 23:48   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat maakt het verschil tussen een ambtenaar tussen de belastingsdienst en een ambtenaar van het kadaster?
Ze hebben een andere functie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 23:48   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als groot gezin betalen wij zo goed als geen belasting op onze woning.
Tof, waarom moeten wij dan als kinderloos koppel betalen dan U?
Oud 8 juni 2014, 23:49   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tof, waarom moeten wij dan als kinderloos koppel betalen dan U?
Omdat kinderen nu eenmaal de toekomst van een samenleving zijn.
Oud 8 juni 2014, 23:53   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben een andere functie.
Oh, wat is dat verschil dan? De ene schat de verkoopwaarde, en de andere de verhuurwaarde.
Een woning met lage verhuurwaarde kan dus perfect een hoge verkoopwaarde hebben en visaversa. Naar gelang lokatie en staat (die in geen decennia gecontroleerd hoeft te worden) alswel pure willekeur van de desbetreffende dienst/ambtenaar.

En U vraagt zich dan af waarom ik die kwispels uit mijn buurt wil hebben. Het feit dat ik de woning op eigen kosten(met BTW) verbeter zodanig de schimmel van de muur wegblijft, de kelder geen championkwekerij meer, en de keuken uit de jaren 50 eentje uit de 21ste eeuw is zou dus betekenen dat ik elk jaar meer moet betalen omdat ik wil voldoen aan de moderne woonnormen.

Weet U wat, dat strooien hutje wordt interessanter per posting.
Oud 8 juni 2014, 23:54   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat kinderen nu eenmaal de toekomst van een samenleving zijn.
Yep, maar te veel nageslacht is de ondergang van een soort.

Zolang we geen 15 aardes hebben om te bevolken met 7 miljard mensen zijn we onze eigen habitat aan't opvreten.

U zou het kunnen vergelijken met een bacterie die de gastheer dood als er teveel bacteriën inzitten. Als er geen nieuwe gastheer is geïnfecteerd is het game over voor die soort bacteriën.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 juni 2014 om 23:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 23:58   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep, maar te veel nageslacht is de ondergang van een soort.

Zolang we geen 15 aardes hebben om te bevolken met 7 miljard mensen zijn we onze eigen habitat aan't opvreten.

U zou het kunnen vergelijken met een bacterie die de gastheer dood als er teveel bacteriën inzitten. Als er geen nieuwe gastheer is geïnfecteerd is het game over voor die soort bacteriën.
Als u dat vindt, kunt u natuurlijk altijd beginnen met uzelf van deze wereldbol te verwijderen.
Oud 8 juni 2014, 23:59   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u dat vindt, kunt u natuurlijk altijd beginnen met uzelf van deze wereldbol te verwijderen.
Dat doe ik, elke dag een beetje.

En als het aan mij ligt, vreet ik het stukje dat u voor uw nageslacht voorzien heeft mee op, om mijn comfort en genot te vergroten.

Gut, dat doe ik. En iedereen rond ons, uitgezonderd de mensen die als jager-nomade zonder technologie overleven.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 juni 2014 om 00:01.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 00:17   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe ik, elke dag een beetje.

En als het aan mij ligt, vreet ik het stukje dat u voor uw nageslacht voorzien heeft mee op, om mijn comfort en genot te vergroten.

Gut, dat doe ik. En iedereen rond ons, uitgezonderd de mensen die als jager-nomade zonder technologie overleven.
De aarde is rijker dan u denkt, net zoals de mens ook veel creatiever en innovatiever is dan u meent.
Oud 9 juni 2014, 00:55   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De aarde is rijker dan u denkt, net zoals de mens ook veel creatiever en innovatiever is dan u meent.
Dat zal de toekomst wel uitwijzen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik uw nageslacht moet betalen om te bestaan.

Helaas is het een keuze die ik nog mag maken.
Ervoor betalen of emigreren of mezelf afmaken.
Oud 9 juni 2014, 08:00   #94
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Denk dat het probleem eerder de kost van de ambtenarij (en bijbehorende pensioenen) is.
.
Dit wordt in veel gemeenten een zeer zware noot om te kraken de volgende 20 a 30 jaar.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 08:23   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal de toekomst wel uitwijzen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik uw nageslacht moet betalen om te bestaan.

Helaas is het een keuze die ik nog mag maken.
Ervoor betalen of emigreren of mezelf afmaken.
Dankzij "mijn" nageslacht zal u en uw vrouw later kunnen genieten van een pensioen. Dankzij "mijn" nageslacht zal er later misschien voor gezorgd worden in zieken- en bejaardentehuizen. Enzovoort.

Leer eens iets over solidariteit tussen de generaties: schijnbaar iets wat de moderne, westerse maatschappij verleerd heeft.
Oud 9 juni 2014, 08:48   #96
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oftewel, volgens U is een woning geschat op €100 000 perfect verhuurbaar aan €100 per maand?
En wat is Uw punt ? We hebben het toch enkel over het principe. Niet over te lage of te hoge schattingen.
Oud 9 juni 2014, 10:01   #97
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Wij gaan het nooit eens geraken, omdat ons hele uitgangspunt al verschillend is. Mijn uitgangspunt is het feit dat niemand enige welvaart heeft zonder het bestaan van anderen. Zonder de verwezenlijkingen van anderen ving je haasjes, raapte je besjes en sliep je in grotjes. Hoe meer iemand verdient, hoe meer die dan ook aan de samenleving te danken heeft. Dan is het niet meer dan normaal dat diegene die meer verdient ook meer terugdoet voor de samenleving. Netto houdt die nog steeds meer over, zelfs bij progressieve belastingen, door enkel goed te zijn in de oogst zonder zelf veel te zaaien.
Vertel eens: wat is jouw concrete bijdrage geweest in mijn welvaart?

Je gebruikt de standaard parlé van elk van die sociale dieven. "Solidariteit en sociaal zijn moet, en daar moeten anderen voor betalen!". Sinterklaas spelen op andermans kosten, dat is weinig meer dan een eufemisme voor diefstal.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 19:04   #98
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaan die inkomsten dan ergens anders gezocht worden. Geen probleem, het is het degressieve karakter van de gemeentebelastingen dat ik wil aanpakken, niet het bestaan van belastingen op zich. Die retributies wil ik inderdaad ook voor een groot deel aanpakken. Laat de gemeenten hun inkomsten gewoon halen uit de inkomstenbelasting.
Die retributies zijn nochtans op zich vrij logisch. Wie gebruikt maakt van de dienst, betaalt. Wie veel vuilnis heeft, moet veel vuilniszakken kopen. Wie veel stortafval heeft, moet veel betalen in het containerpark.

Indien u dat aspect weghaalt, is er geen reden meer voor minder gefortuneerde Belgen om goed om te gaan met afval.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 20:31   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dankzij "mijn" nageslacht zal u en uw vrouw later kunnen genieten van een pensioen. Dankzij "mijn" nageslacht zal er later misschien voor gezorgd worden in zieken- en bejaardentehuizen. Enzovoort.

Leer eens iets over solidariteit tussen de generaties: schijnbaar iets wat de moderne, westerse maatschappij verleerd heeft.
Als onze oh zo bekwame overheid in de jaren 70 de pensioenkassen niet had geplunderd, dan zouden elks van uw kinderen niet moeten opdraaien voor 4 gepensioeneerden.
Oud 9 juni 2014, 20:31   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is Uw punt ? We hebben het toch enkel over het principe. Niet over te lage of te hoge schattingen.
Dat we op dit moment overgeleverd zijn aan de willekeur van ambtenaren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be