Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2014, 23:39   #21
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Oh... Wist ik niet.

http://forum.politics.be/showthread....light=gangbang
http://forum.politics.be/showthread....light=gangbang

Laatst gewijzigd door Miauw! : 9 juni 2014 om 23:41.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 23:39   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, als ik dat zo lees... 't Is erg. Ik las dat zelfs de V.R.T. geen onderzoeksjournalisten meer heeft. Ik vind dat dat zou moeten. Voor zoiets moeten er subsidies komen. Of dan moet de V.R.T. maar op andere programma's besparen.
De VRT is het 'spelen' deel in de brood en spelen uitdrukking. Dat en de vorming van de publieke opinie zodat die niet systeembedreigend zou zijn. Jammer genoeg niet veel meer als dat. En natuurlijk is het bijzonder jammer dat de onderzoeksjournalistiek zo goed als dood is. Maar dat is in heel het westen meer en meer het geval. Er is zelfs een tendens om de onderzoeksjournalistiek te criminaliseren (toch als ze aan de belangen van de elites raakt), en dat is zelfs aangeklaagd geweest voor de VN. De beste beschrijving voor zo'n systeem is een 'politiestaat'.

In België is het met de journalistiek zelfs erger gesteld als in een zogezegd derde wereld land als Bolivia. Ik mis er een oppositie. België dropt bommen op Libië en daar is niet eens een publiek debat over. het is werkelijk schrijnend. Op de radio is informatie zo goed als dood. Gereduceerd tot wat korte zinnetjes voorgelezen door een omroeper. Zelden of nooit iets live wat van belang is. En als dan aan een kort lijntje gehouden zodat je niet verder komt dat wat slogans heen en weer laten lopen. De beste entertainer wint.

Ik ben blij dat ik niet mee doe om deze aberratie van wat democratie is te legitimeren. Het is tijdrovender maar nuttiger om hier te discussiëren dan te stemmen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2014 om 23:49.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 23:43   #23
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De VRT is het 'spelen' deel in de brood en spelen uitdrukking. Dat en de vorming van de publieke opinie zodat die niet systeembedreigend zou zijn. Jammer genoeg niet veel meer als dat. En natuurlijk is het bijzonder jammer dat de onderzoeksjournalistiek zo goed als dood is. Maar dat is in heel het westen meer en meer het geval. Er is zelfs een tendens om de onderzoeksjournalistiek te criminaliseren (toch als ze aan de belangen van de elites raakt), en dat is zelfs aangeklaagd geweest voor de VN. De beste beschrijving voor zo'n systeem is een 'politiestaat'.

In België is het met de journalistiek zelfs erger gesteld als in een zogezegd derde wereld land als Bolivia. Ik mis er een oppositie. België dropt bommen op Libië en daar is niet eens een publiek debat over. het is werkelijk schrijnend. Op de radio is informatie zo goed als dood. Gereduceerd tot wat korte zinnetjes voorgelezen door een omroeper. Zelden of nooit iets live wat van belang is. En als dan aan een kort lijntje gehouden zodat je niet verder komt dat wat slogans heen en weer laten lopen. De beste entertainer wint.

Ik ben blij dat ik niet mee doe om deze aberratie van wat democratie is te legitimeren.
Juist. Op de website van deredactie heb ik al veel leuke filmpjes bekeken. Mensen zijn soms zo onverschillig... Neem nu dexia. De mensen betalen braafjes hun belastingen en laten het zo... In plaats van te protesteren.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 23:55   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. Op de website van deredactie heb ik al veel leuke filmpjes bekeken. Mensen zijn soms zo onverschillig... Neem nu dexia. De mensen betalen braafjes hun belastingen en laten het zo... In plaats van te protesteren.
Die makheid is echter voor een heel deel bewust aangeleerd. Men kan als men wil een bevolking wel politiek betrokken maken. Mee laten denken over sociale en politieke problemen. Macht geven om echt te kiezen. Maar jammer genoeg wil men dat niet want een mondige bevolking ziet men als een potentiële bedreiging. Liever zorgt men ervoor dat iedereen iets te verliezen heeft of dat de bevolking door een overdosis wetten zo goed als in een permanente staat van overtreding leeft. Dan kan men je pakken als men wil. Als je je niet koest houdt. België is echt ziek. Het is niet alleen, maar het heeft het wel erg zitten.

De 'partijkaste' draagt hier een grote verantwoordelijkheid. Ze doen er 'niets' aan om het democratisch gehalte van België te vergroten. Integendeel zelfs.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2014 om 23:58.
Oud 9 juni 2014, 23:59   #25
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Die makheid is echter voor een heel deel bewust aangeleerd. Men kan als men wil een bevolking wel politiek betrokken maken. Mee laten denken voer sociale en politieke problemen. Macht geven om echt te kiezen. Maar jammer genoeg wil men dat niet want een mondige bevolking ziet men als een potentiële bedreiging. Liever zorgt men ervoor dat iedereen iets te verliezen heeft of dat de bevolking door een overdosis wetten zo goed als in een permanente staat van overtreding leeft. Dan kan men je pakken als men wil. Als je je niet koest houdt. België is echt ziek. Het is niet alleen, maar het heeft het wel erg zitten.
Ik was toen nog niet geboren, maar ik heb op T.V. oude beelden van mei '68 gezien. Tegenwoordig is er zoveel onverschilligheid...
Oud 10 juni 2014, 00:01   #26
Stefanie
Minister-President

Standaard

Sommige mensen denken dat hun stem niets uitmaakt en toch geen verschil zal maken. Ze zien er het nut niet van in om te gaan stemmen. Maar men zou toch kunnen protesteren? Men kan toch zijn of haar stem laten horen?
Oud 10 juni 2014, 00:09   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was toen nog niet geboren, maar ik heb op T.V. oude beelden van mei '68 gezien. Tegenwoordig is er zoveel onverschilligheid...
Nu je het over die tijd hebt. Ondanks alle evoluties in de media (internet, kabel en satelietTV en dergelijke) krijgen mensen tegenwoordig minder informatie over westerse oorlogen te zien dan dat ze kregen tijdens de Vietnamoorlog. Men wil de werkelijkheid niet laten zien want mensen zouden zich wel eens tegen de oorlog kunnen keren. In plaats daarvan krijgen we 'embedded journalism' (zou niet misstaan hebben in de USSR) of toont men liever de goeden tegen slechten film waar het geweld van de goede verheerlijkt wordt. Het leed dat we veroorzaken wordt gecensureerd echter. De controle over de bevolking is nog groter dan in de jaren '60. En het is niet toevallig dat de bevolking nu onmondiger is, slechter geïnformeerd is en niet in opstand komt tegen de immorele daden van haar leiders.

Zoek gelijkgezinden. Bouw alternatieven op. Informeer u, organiseer u.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 juni 2014 om 00:14.
Oud 10 juni 2014, 00:10   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige mensen denken dat hun stem niets uitmaakt en toch geen verschil zal maken. Ze zien er het nut niet van in om te gaan stemmen. Maar men zou toch kunnen protesteren? Men kan toch zijn of haar stem laten horen?
juist. Onrecht roept uiteindelijk toch weerstand op.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be