Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2014, 21:18   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
juist ja, net doordat bachelors en masters door de crisis voor de 'kleine jobjes' op oa. A2 niveau gaan, vinden de A2'tjes met moeite iets of zelfs helemaal niets! Kortom volgens jouw logica dient een scheepskapitein dan maar matroos te gaan doen als ie geen job als kapitein vindt, en wat met de matroos? de zee in? voer voor de haaien? :o
Denk jij nu echt dat een ingenieur een bedreiging is voor een A2?
Om de job van een A2 te krijgen, zal een bachelor zich al heel goed moeten kunnen verkopen.

En een scheepskapitein kan niet varen als matroos, hij heeft daar niet de nodige kennis en opleidingen voor.
Net zoals een kantoorbediende met een bachelor niet kan gaan werken als poetsvrouw, want ze moet daar eerst de nodige opleidingen voor volgen.

En aan beide hoger schoolden is er een overaanbod, terwijl er een te kort is aan matrozen en poetsvrouwen.

De A2tjes moeten dus geen schrik hebben van de bachelors en masters, want zij vullen enkel het gat op dat er is bij de A2's.
Maar ook met een A2 moet je juist geschoold zijn, anders kan je beter solliciteren als straatveger.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 21:44   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om de job van een A2 te krijgen, zal een bachelor zich al heel goed moeten kunnen verkopen.

En een scheepskapitein kan niet varen als matroos, hij heeft daar niet de nodige kennis en opleidingen voor.
Net zoals een kantoorbediende met een bachelor niet kan gaan werken als poetsvrouw, want ze moet daar eerst de nodige opleidingen voor volgen.

En aan beide hoger schoolden is er een overaanbod, terwijl er een te kort is aan matrozen en poetsvrouwen.

De A2tjes moeten dus geen schrik hebben van de bachelors en masters, want zij vullen enkel het gat op dat er is bij de A2's.
Maar ook met een A2 moet je juist geschoold zijn, anders kan je beter solliciteren als straatveger.

Citaat:

Op zich is een ingenieur/bachelor geen bedreiging voor een A2, wel als er zich door de crisis ineens ook voor hun plots een schaarste van jobs voordoet .. dan hebben werkgevers bij wijze te spreken maar te kiezen, en laten zij degenen die zich onderaan de foodchain bevinden lustig verder zitten op de dop ..

In Frankrijk is er zelfs een tendens dat les Bac + 4 et 5 (lees: masters) lange tijd niets vinden en dan maar noodgedwongen een alimentaire job aannemen in de Carrefour .. Hier in België gaat men stilaan dezelfde toer op ..

Laatst gewijzigd door bembem : 11 juni 2014 om 21:46.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 21:54   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klopt, zo heb ik onlangs gesolliciteerd voor een bakkerijbaantje 20u per week in de Albert Heijn -> niets, noppes, nada, ik zal blij mogen zijn als ik binnenkort nog een kuisjob zal mogen doen!!
Er is werk in overvloed in de horeca. Wel meer dan twintig uur in de week natuurlijk...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 22:26   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is werk in overvloed in de horeca. Wel meer dan twintig uur in de week natuurlijk...

dan toch niet de horecazaken waar ik solliciteerde ..
Oud 12 juni 2014, 00:59   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Delhaize wil 2.500 jobs schrappen

"In de toelichting verwijst Delhaize nadrukkelijk naar de personeelskosten van de keten. Die zouden naar eigen zeggen 15 tot 30 procent hoger zijn dan bij de concurrentie in ons land."
Met dank aan de drie klassieke partijen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 06:27   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan toch niet de horecazaken waar ik solliciteerde ..
Misschien wat meer solliciteren. Op de Kortrijkse markt bijvoorbeeld zien er op z'n minst vijf zaken die personeel zoeken.
Oud 12 juni 2014, 07:06   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met dank aan de drie klassieke partijen.
Dat moet je mij toch eens uitleggen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 07:35   #68
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op zich is een ingenieur/bachelor geen bedreiging voor een A2, wel als er zich door de crisis ineens ook voor hun plots een schaarste van jobs voordoet .. dan hebben werkgevers bij wijze te spreken maar te kiezen, en laten zij degenen die zich onderaan de foodchain bevinden lustig verder zitten op de dop ..
De werkgevers kijken voor die jobs niet naar diploma, maar naar ervaring, attesten en de zekerheid dat iemand de job niet binnen de kortste tijd terug verlaat.

Een hoger geschoolde die de job van een A2 wil gaan uitvoeren, zal het dus goed moeten kunnen uitleggen.

Daarnaast kosten deze mensen de werkgevers meer dan een A2 en lopen ze het gevaar dat hun lagere personeel hun job beter kent dan zij.

Wat je hier komt te vertellen, klopt dus niet

Citaat:

In Frankrijk is er zelfs een tendens dat les Bac + 4 et 5 (lees: masters) lange tijd niets vinden en dan maar noodgedwongen een alimentaire job aannemen in de Carrefour .. Hier in België gaat men stilaan dezelfde toer op ..
Wat jullie nu A2 jobs noemen, waren toen ik begon te werken A3 jobs.

En dat bachelors en masters steeds meer en meer moeten terugvallen op de lagere jobs is heel normaal.
40 jaar geleden ging 1 op 100 naar een hogere opleiding, 20 jaar geleden was dat 1 op 50, vandaag gaat 1 op 10 verder studeren.

Om de jobs van hogere opgeleiden te kunnen bekomen, moeten de bachelors en masters dus als beste van hun jaar uitkomen, of ze komen niet in aanmerking voor de job.
Oud 12 juni 2014, 07:50   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en?

Is dat een reden om op de kosten van andere te blijven leven?
Solidariteit betekend dat iedereen zijn steentje bijdraagd.
Dit wil dus zeggen, dat je als ingenieur scheepsbouw geen werk vindt, gewoon omdat daar geen werk in is voor alle ingenieurs scheepsbouw, je werk aanneemt waarvoor je voldoende hebt een bachelor scheepsbouw of zelfs met een bachelor werktuigkundige.
Vind je geen werk waarvoor een bachelor voldoende is, dan gaan je desnoods een tijd werken als technicus tot je en job volgens je diploma gevonden hebt.

Maar je gaat geen 5 jaar op kosten van de werkenden leven omdat je geen job volgens je diploma vind.
Waarom niet?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 08:13   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom niet?
Omdat solidariteit een mes is dat langst twee kanten snijd.
Oud 12 juni 2014, 08:23   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom niet?
Omdat dat geen kerntaak van een overheid.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 11:10   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat dat geen kerntaak van een overheid.
En ook omdat het je persoonlijk ook totaal geen voldoening schenkt.
Oud 12 juni 2014, 17:10   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ook omdat het je persoonlijk ook totaal geen voldoening schenkt.
Is persoonsgebonden.80 % van de mensen halen helemaal geen voldoening uit hun afstompende job.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 19:04   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoek de verschillen.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 19:33   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoek de verschillen.

Amai die Bart is bijgekomen!
Oud 12 juni 2014, 19:41   #76
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Het grootste verschil tussen de 2 Vlaamse partijen kort en duidelijk uitgelegd.

Vlaams Belang=Eigen Volk Eerst(Iedere Vlaming arm, middenklasse of rijk)
NVA= Rijk Volk Eerst(enkel CEO, ondernemers, hogere middenklasse, bankiers, witteboordfraudeurs, egoïsten en andere geldwolven eerst.

NVA logica=U bent arm, u hebt pech!

NVA=LijstDeDecker XXL!!!

Mijn Stelling: Zou de NVA haar gele kleur beter niet vervangen door de blauwe kleur van enkel de welgestelde Vlamingen eerst. Past ze beter vind ik...

misschien hebt u gelijk, maar we zullen het beleid af moeten wachten

komt er verandering, vooruitgang, verbetering?

met de drie traditionele partijen is het land er alleen maar op achteruitgegaan,
- > 100% staatsschuld,
- kwaliteit onderwijs
- justitie
- economie, crisis

N-VA moet nu de problemen oplossen, maar hoe zal dat lukken?
denk daar maar eens over na, welke oplossing heeft u?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 20:33   #77
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werkgevers kijken voor die jobs niet naar diploma, maar naar ervaring, attesten en de zekerheid dat iemand de job niet binnen de kortste tijd terug verlaat.

Een hoger geschoolde die de job van een A2 wil gaan uitvoeren, zal het dus goed moeten kunnen uitleggen.
Leg me dan eens uit hoe het komt dat ik met mijn 'attest van administratief bediende' steeds bot vang als ik op simpele A2 jobjes solliciteer waar ze slechts weinig of beperkte werkervaring voor vragen (staat expliciet in de vacature) ..

ik solliciteer heus niet voor jobs waar ze in de vacature vermelden dat ze ook bachelors/masters willen, of jobs waar veel ervaring gevraagd wordt ..

Citaat:
Daarnaast kosten deze mensen de werkgevers meer dan een A2 en lopen ze het gevaar dat hun lagere personeel hun job beter kent dan zij.

Wat je hier komt te vertellen, klopt dus niet
ik heb zelfs een Activa-kaart waardoor ik voor de werkgever een potentiële goedkope werknemer ben, en toch neemt men mij niet .. bizar niet? of plakt er aan het etiket Activa mss. een negatieve stempel? de Rva zei mij nochtans onlangs van niet, en van dit zeker in de vacature te vermelden ..

hmm Jantje ik krijg de indruk dat jij niet veel van de huidige arbeidsmarkt kent

Citaat:
Wat jullie nu A2 jobs noemen, waren toen ik begon te werken A3 jobs.

En dat bachelors en masters steeds meer en meer moeten terugvallen op de lagere jobs is heel normaal.
40 jaar geleden ging 1 op 100 naar een hogere opleiding, 20 jaar geleden was dat 1 op 50, vandaag gaat 1 op 10 verder studeren.
hmm ik ga me niet uitspreken over de aantallen van hoeveel wordt verder gestudeerd, maar dat wie dit doet moet terugvallen op de lagere jobs vind ik niet normaal ..

Citaat:
Om de jobs van hogere opgeleiden te kunnen bekomen, moeten de bachelors en masters dus als beste van hun jaar uitkomen, of ze komen niet in aanmerking voor de job.
.. met goede piston geraakt men ook een eindje op weg je hoeft er in het beste geval zelfs niet eens een jaar voor gedaan hebben ..
Oud 12 juni 2014, 20:39   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

als ik 38 uur in de week zou kunnen vinden dan ging ik ook niet voor die 20 uur hoor
Oud 12 juni 2014, 20:46   #79
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Het grootste verschil tussen de 2 Vlaamse partijen kort en duidelijk uitgelegd.

Vlaams Belang=Eigen Volk Eerst(Iedere Vlaming arm, middenklasse of rijk)
NVA= Rijk Volk Eerst(enkel CEO, ondernemers, hogere middenklasse, bankiers, witteboordfraudeurs, egoïsten en andere geldwolven eerst.

NVA logica=U bent arm, u hebt pech!

NVA=LijstDeDecker XXL!!!
Er.
Mijn Stelling: Zou de NVA haar gele kleur beter niet vervangen door de blauwe kleur van enkel de welgestelde Vlamingen eerst. Past ze beter vind ik...
Zo is dat. Het Duits model. Het zo bejubelde model van Bart De Wever.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 20:52   #80
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo is dat. Het Duits model. Het zo bejubelde model van Bart De Wever.
Hopelijk gaat hij dat federaal in de praktijk brengen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be