![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet alleen daarvoor, ook voor de goedkopere ketens zoals ALDI, LIDL en Albert Hein
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#103 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zwaard moet langs één kant mss wat bijgeslepen worden. Citaat:
Citaat:
Als de fabrieken van Volvo morgen een auto produceren en verkopen via 't systeem veiling krijgt Volvo 1000 euro per auto maar betaald de koper in de winkel uiteindelijk 6500 euro voor die wagen... Da's 5500 meer dan dat de producent krijgt, zouden er nog veel fabrieken in belgië blijven? Mss moeten alle boeren en tuinders de koppen maar eens bij mekaar steken want ze verliezen een pak op deze manier, en de consument uiteindelijk ook.
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En het niet tanende succes van de Colruyt.
|
|
|
|
|
#105 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, net zomin als ik kan aantonen dat het probleem bij de lonen van de directieleden ligt.
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat u uitkraamt, is gewoonweg raakt kant noch wal. |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat u uitkraamt, raakt gewoonweg raakt kant noch wal. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
Dat geldt evenzeer andersom, nietwaar.
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met dergelijke visie begrijp ik dat Delhaize een einde wenst te stellen aan die arbeidscontracten.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
Mijn mening over heel deze zaak :
1) ik ga regelmatig naar Delhaize en direct daarna naar de Colruyt (of andersom), ze liggen op een boogscheut van elkaar. In Delhaize is het bijzonder aangenaam winkelen, en als je iets niet weet moet je nooit ver zoeken om een personeelslid te vinden dat je vraag kan beantwoorden. In de Colruyt is het wel iets gezelliger dan in de tijd dat het was alsof je in een groot magazijn rondloopt, maar het blijft erg basic. Ik koop enkel wat zaken die ik niet in de Colruyt vind of beter vind in Delhaize zoals vers brood, verse forel, of iets anders qua specialiteiten dat ze niet in de Colruyt hebben. 2) Al dat personeel moet natuurlijk ook betaald worden, en uiteindelijk weerspiegelt zich dat in de prijzen. Je hoort vaak in debatten zeggen dat het personeel van Delhaize beter gesoigneerd wordt dan dat van de concurrentie. Dat zou mij niet verwonderen, maar ik denk dat het vooral het aantal personeelsleden is dat het verschil maakt, en dat hoor ik zelden zeggen. 3) Wat mij betreft geloof ik niet dat de oplossing voor Delhaize is om drastisch in het aantal personeelsleden te snoeien, om de prijzen drastisch te kunnen doen dalen. Natuurlijk kun je van Delhaize een soort Aldi maken, maar heeft iemand daar behoefte aan ? We hebben al Aldi, Lidl, Albert Heyn, we hebben al een prijsbreker als Colruyt die op de goedkoopste manier de merkproducten verkoopt, dus ja, Delhaize kan zijn best doen om zo hard mogelijk op die concurrenten te lijken, maar dan heeft het geen enkele toegevoegde waarde. Als de directie van Delhaize slim is, gaat ze een beetje bezuinigen op het personeel, een beetje inkrimpen op het gamma producten en die winst laten voelen door de klant er zijn voordeel te laten mee doen. Delhaize moet zijn Unique Selling Proposition kunnen behouden, anders wordt het overbodig.
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denkt u dat de baas van New Holland meer vraagt van zijn arbeider dan wat het contract voorschrijft? In een bedrijf werken, is niet hetzelfde als lid worden van een sekte... |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Colruyt laat uitschijnen dat het de goedkoopste is, maar in werkelijkheid liggen de prijzen bij Colruyt nog een stuk hoger dan bijvoorbeeld bij de supermarkten in Nederland. Eerder perceptie dus dan werkelijkheid.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
In Bulgarije zouden de winkels nog goedkoper zijn....
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
|
Citaat:
Niets belet u natuurlijk om over de grens te gaan. Ik zou het hier ook kunnen doen, Auchan is niet zo ver, maar mij spreekt het niet zo aan.
|
|
|
|
#118 |
|
|
Lijkt mij echt een eerlijke vergelijking.
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|