Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2014, 18:22   #1
Eurosceptic
Minister

Standaard chemische castratie voor alle pedofielen

Met alle pedofilie - zaken die de voorbije weken het nieuws halen is het voor mij een raadsel waarom er in de maatschappij zo weinig protest is tegen de matige sancties. Eergisteren las ik hier nog iets over een 36 jarige man die een kind van 14 verkrachtte en slechts 3 jaar effectief de cel in moet.
Even aanmelden bij de therapeut en zo'n man gaat gewoon weer de maatschappij in met de zelfde driften

Je zou je afvragen waarom ik dit post in binnenlands nieuws maar er zijn verklaringen bij de politie afgelegd tegen hooggeplaatsten in Belgische justitie.

Zo wordt een zekere jeugdrechter Agneessens genoemd in de zaak Dutroux.
Spoedig open ik een topic waarin ik een document doorlink dat alle notabelen in beeld brengt, maar ik wil eerst weten of ik daar juridisch problemen mee kan krijgen

Zijn er hier mensen die een probleem hebben met chemische castratie van alle veroordeelde pedofielen in dit land?
Naar mijn mening is pedofilie naast heterofilie en homofilie de derde seksuele geaardheid.

Aangezien die seksualiteit een bedreiging vormt voor de jeugd, en elk mens zijn seksualiteit wenst te beleven, zie ik chemische castratie als enige verantwoordelijke oplossing

Eens of oneens?
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 18:38   #2
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen probleem met chemische castratie, zolang het vrijwillig gebeurt (als vb. keuzealternatief voor gevangenisstraf(verkorting) en de veroordeelde degelijk wordt ingelicht over de gevolgen.

Als het verplicht wordt opgelegd, is het in mijn ogen een schending van de mensenrechten, vermits chemische castratie ook heel wat bijwerkingen heeft, zoals onder andere osteoporose en cardiovasculaire aandoeningen (en onvruchtbaarheid uiteraard).
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 19:11   #3
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met chemische castratie, zolang het vrijwillig gebeurt (als vb. keuzealternatief voor gevangenisstraf(verkorting) en de veroordeelde degelijk wordt ingelicht over de gevolgen.

Als het verplicht wordt opgelegd, is het in mijn ogen een schending van de mensenrechten, vermits chemische castratie ook heel wat bijwerkingen heeft, zoals onder andere osteoporose en cardiovasculaire aandoeningen (en onvruchtbaarheid uiteraard).
Ik heb in dit geval en alle andere pedofiliegevallen wél een probleem met chemische castratie.
Geef mij maar de put en twee bakstenen...ze zullen 2 x nadenken vooraleer ze zich op kinderen storten.
Crapuul van de laagste soort verdient niets beter.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be