![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Gouverneur
|
![]() Nee, het is méér dan dat. Veel dingen waren toen slecht maar ondanks de vrijheid die er nu is zijn veel zaken, zoals de levensstandaard van een groot deel van de bevolking, er sindsdien ook op achteruit gegaan. (Lees hiervoor ook mijn meer uitgebreide commentaar hierboven in bericht 320).
Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 20 juni 2014 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als communisme mensen murw slaagt hoe verklaar je dan de snelle eonomische ontwikkeling in China? De waarheid is dat de landen die ommunistisch bleven het beter doen dan de landen die overschakelden op kapitalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen hebben enkel nostalgie naar een periode toen ze het beter hadden. Ik denk niet dat er een Holocaust overlever is die heimwee heeft naar de concentratiekampen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hospitaals in Cuba bezoht, staat zeker niet op Belgish niveau, maar anderzijds wordt de gemiddelde Cubaan wel bijna even oud als de gemiddelde Belg, wat niet kan gezegd worden van andere landen in de regio. (bvb. Guatemala 15 jaar minder dan Cuba) Ondertussen zijn er in RoemeniË enkele dure privé-klinieken, maar de gratis staatsklinieken zijn van een bedroevend niveau, en bovendien wordt er zelfs niet naar je gekeken zonder envelop met geld. (dat is zo in heel Oost-Europa en Griekenland). Roemenen en Bulgaren met geld laten zich verzorgen in westerse hospitaals, die laten zich onmiddellijk overvliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hospitaals in Cuba bezoht, staat zeker niet op Belgish niveau, maar anderzijds wordt de gemiddelde Cubaan wel bijna even oud als de gemiddelde Belg, wat niet kan gezegd worden van andere landen in de regio. (bvb. Guatemala 15 jaar minder dan Cuba) Ondertussen zijn er in RoemeniË enkele dure privé-klinieken, maar de gratis staatsklinieken zijn van een bedroevend niveau, en bovendien wordt er zelfs niet naar je gekeken zonder envelop met geld. (dat is zo in heel Oost-Europa en Griekenland). Roemenen en Bulgaren met geld laten zich verzorgen in westerse hospitaals, die laten zich onmiddellijk overvliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() China heult totaal niet mee met het Westen, en de rechten van werknemers waren er nooit zo goed. China wordt niet langer besschouwd als een lageloonland, de gemiddelde lonen liggen een pak hoger dan in landen als Roemenië, Oekraïne of Bulgarije. Wie dat 30 jaar geleden zou hebben gezegd zou krankzinnig verklaard worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik Oost-Duitsers vergelijk met West-Duitsers merk ik nog steeds meer intellectuele inhoud en een menselijkere, warmere verhouding tussen mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Het toont zich nog altijd in de cijfers, het Oosten is seculierer. Jammer dat de West-Duitse structuur primeerde in de hereniging. Oude titels, een nutteloze president, een chauvinistisch volkslied (in plaats van de Oost-Duitse pracht), ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Cuba zie je tal van oude mensen. Vrouwen vanaf de 50 worden al sinds de jaren 70 elk jaar onderzocht op kanker, lang voor dat in belgiE gebruikelijk werd, kinderen op school worden begeleid door een psyiater (overigens kan iedereen op elk moment gratis een psychiater raadplegen, heb ik met eigen ogen gezien). De medische voorzieningen dateren nog van de Sovjet-tijd en dus verouderd, maar alles werkt nog, de dokters zijn goed opgeleid en nemen hun job ernstig. Voor een land dat een van de zwaarste embargo's ter wereld moet torsen toch niet slecht.
Laatst gewijzigd door tomm : 21 juni 2014 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kontinent laat ik met plezier aan de jongere generaties.
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, in China is het de staat die de economie beheerst, niet een handvol kapitalisten. Bijna alle grote ondernemingen zijn in staatshanden, net als alle banken. En zelfs in privé-bedrijven heeft de communistische partij cellen die meezitten in de beheerraad en een veto-recht hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() overigens Afrika is al grotendeels overgenomen door de Chinezen. Laatst gewijzigd door tomm : 21 juni 2014 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Banneling
|
![]() https://en.wikipedia.org/wiki/Critic...cize_Confucius
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat telt is dat de partij en staat de economie controleren. Voor het overige doet China het tegenwoordig erg goed, en ook voor de werknemers gaat het vooruit, dus ik snap uw kritiek niet goed. Star ideologisch dogmatisme heeft het communisme altijd tegengehouden in plaats van vooruit geholpen. Zelfs Stalin wist dat, en had kritiek op de "linkse radicalen". De culturele revolutie is geen periode waar Chinese communisten met trots naar terugkijken, het was een fout die de economische ontwikkeling heeft tegengehouden en de schuldigen werden veroordeeld. Laatst gewijzigd door tomm : 21 juni 2014 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Economie is niet alles. |
||
![]() |