![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||||
Banneling
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;7206722]Waarom is bijvoorbeeld het respect voor je ouders "onverdiend"?
Zelfs de dieren kunnen zich voortplanten. Het is geen kunde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik kan me helemaal niet vinden in die koude maatschappij. Familie is alles. Ik heb met bepaalde familieleden geen goede band, maar als ze in nood zijn ben ik de eerste om te helpen, om geld toe te stoppen of om opvang te voorzien. Familie is alles.
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook hier weer hetzelfde: allerlei meningen en stellingen, maar totaal gebrek aan argumentatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, daarnaast is het ook eigen aan de mens uit te gaan van een aantal morele principes als hij in relatie treedt met een andere mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.theguardian.com/news/data...nt-report-data |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat je respect voor ouders een enorm slecht principe noemt, geeft wel te denken over uw wereldbeeld. Dat uw ouders u wel hebben opgevoed en grootgebracht gedurende vele jaren schijnt voor u nog steeds onvoldoende te zijn om respect te verdienen. Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 22 juni 2014 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stalin heeft van de Sovjet-Unie een supermacht gemaakt. Dat wil niet zeggen dat al zijn daden goed waren natuurlijk... Economie is het basisfundament voor de menselijke soort. Zonder eten geen leven. Ik ben genoeg in derde wereldlanden geweest om te weten dat dit het allerbelangrijkste is. Natuurlijk, er zijn nog andere zaken belangrijk, maar zonder eonomie bestaat er niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cuba doet het beter dan de meeste buurlanden. Dankzij het embargo en bepaalde fouten die Fidel Castro gemaakt heeft is het ook niet echt een voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze maken weinig kinderen omdat ze weten dat ze hun appartement of huis slechts aan een kind zullen kunnen doorgeven. Vandaar dat de meeste Bulgaren, Roemenen, Russen, Oekraïeners, etc. maar een kind hebben, en de vergrijzing er een veel groter probleem is dan bij ons. Laatst gewijzigd door tomm : 22 juni 2014 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt China bvb. vergelijken met Bangladesh, daar is het gemiddelde maandloon 40 euro, in China gemiddeld 400 euro, een stuk meer in de meer ontwikkelde delen. Tot de jaren 50 was China een pak armer dan Indië, Bangladesh of Pakistan... De opstandigheid neemt toe omdat Chinezen vanaf de kleuterklas onderwezen worden dat arbeiders het cement van het land zijn en dat China niet zonder hen kan. De ommunistische propaganda wordt er van jongsaf aan ingepompt en dat zorgt ervoor dat arbeiders erg op hun rechten staan. Anders dan in veel buurlanden. Het Chinese communisme heeft op dat vlak een lange traditie, het gezag wordt niet zomaar aanvaard, alles wordt in vraag gesteld. Dat is een hemelsbreed verschil met landen als Noord-Korea. Ik kan ook vergelijken met Thailand, waar ik net was. Daar was de boerenbevolking steeds onderdrukt door de elite, zoals in de Filippijnen, etc. Maar ze zijn het gewend geworden om voor hun rechten op te komen. Een nieuw militair regime denkt dat ze de onderdrukking gewoon zoals vroeger kunnen voortzetten. Maar ze zijn verkeerd. Eens mensen weten wat hun rechten zijn, is de geest uit de doos. De Chinese communisten hebben arbeiders verteld wat ze aard zijn, en daar houden ze de machthebbers aan. In West-europa hebben arbeiders ook veel bereikt, maar de laatste tijd zie je een verrechtsing, en eroderen de rechten van werknemers. Laatst gewijzigd door tomm : 22 juni 2014 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Europees Commissaris
|
![]() @ Stalin
Kun jij nooit eens iets samenvatten in enkele verstaanbare zinnen? Die irritante tekstblokken van jou ook altijd.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 22 juni 2014 om 00:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China heeft een manier gevonden om de wereldeconomie te gebruiken in hun voordeel, in het voordeel van de Chinese bevolking. China blijft een communistisch land, in eigen land blijven de staat en de communisten de dienst uitmaken, en het gewicht van China is enorm gegroeid de laatste jaren. In mijn opinie is Deng Xiao Ping een genie, en hij is mijn goeroe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U onderstreept trouwens mooi dat het in uw ogen eerder gaat om de macht van de communistische partij, dan de echte communistische idealen in de praktijk om te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 22 juni 2014 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |