Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Welke godsdienst zou weg moeten?
Katholicisme 1 2,00%
Protestantisme 0 0%
Andere Christelijke stromingen 0 0%
Elke vorm van Christendom 0 0%
Islam 22 44,00%
Andere godsdienst 0 0%
Atheïsme 3 6,00%
Elke vorm van godsdienst 24 48,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2014, 08:49   #101
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik herhaal, u doet nu beroep op de laatste mogelijkheid om te beschermen : ik die mij ven gedraag als de gemiddelde Waal...

Los hiervan :
-denkt u dat ik enkel geloof omwille van die andere bronnen?
-denkt u nu echt dat ik mijn geloof zou kwijtraken moesten die bronnen er niet zijn?
-Denkt u nu echt dat ik net zoals de Atheïst enkel geloof op basis van wetenschappelijk bewijs zoals die bronnen?

Denkt u dat werkelijk? Is voor u alles dan zo eenzijdig?

Blijkbaar wel!
Uw geloof is dus eenzijdig op de bijbel gebaseerd, wat aantoont dat gij eenzijdig zijt. U beschuldigt iemand anders dat hij eenzijdig is????

Religion inverses everything
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:00   #102
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Uw geloof is dus eenzijdig op de bijbel gebaseerd, wat aantoont dat gij eenzijdig zijt. U beschuldigt iemand anders dat hij eenzijdig is????

Religion inverses everything
ik raad u aan mijn tekst te herlezen, ik heb net gezegd dat ik dat absoluut niet doe. Dat ik niet fundamentalistisch geloof in de Bijbel en verder niets...

Het Christendom is meer dan een bijbel
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:02   #103
skaldis
Banneling

Standaard

Katkolicisme. De enige die het nodig vindt om me voortdurend lastig te vallen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:04   #104
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Katkolicisme. De enige die het nodig vindt om me voortdurend lastig te vallen.
Nog nooit lastig gevallen dan door Jehovah's Getuigen?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:07   #105
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik raad u aan mijn tekst te herlezen, ik heb net gezegd dat ik dat absoluut niet doe. Dat ik niet fundamentalistisch geloof in de Bijbel en verder niets...

Het Christendom is meer dan een bijbel
Wat denkt gij van Sola Scriptura?

Het christendom is, zoals ik het begrijp, veel minder dan de bijbel omdat christenen zelf 90% van de bijbel negeren.
Toen ik nog christen was, kwam niets van mijn moraal uit de bijbel. Ik dacht van wel, maar toen ik de bijbel daadwerkelijk begon te lezen kwam ik steeds meer problemen tegen.

Dusja uw geloof en uw "christelijke principes" hebben hoe dan ook niets met de bijbel vandoen. Uw geloof is, net zoals dat van Marie, uw eigen moraal geprojecteerd op een god die ge zelf verzonnen hebt.

Ik heb de tussenpersoon weggenomen en zeg dat mijn moraal is wat het is, zonder mezelf als god te presenteren.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 09:08.
Oud 24 juni 2014, 09:09   #106
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat denkt gij van Sola Scriptura?

Het christendom is, zoals ik het begrijp, veel minder dan de bijbel omdat christenen zelf 90% van de bijbel negeren.
Toen ik nog christen was, kwam niets van mijn moraal uit de bijbel. Ik dacht van wel, maar toen ik de bijbel daadwerkelijk begon te lezen kwam ik steeds meer problemen tegen.

Dusja uw geloof en uw "christelijke principes" hebben hoe dan ook niets met de bijbel vandoen. Uw geloof is, net zoals dat van Marie, uw eigen moraal geprojecteerd op een god die ge zelf verzonnen hebt.

Ik heb de tussenpersoon weggenomen en zeg dat mijn moraal is wat het is, zonder mezelf als god te presenteren.
U gaat wel zeer kort door de bocht...

Heb ik ooit beweerd de Marie-manier toe gepast te hebben?
Oud 24 juni 2014, 09:09   #107
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Nog nooit lastig gevallen dan door Jehovah's Getuigen?
Ik val Jehovah's getuigen lastig. Ik nodig ze uit voor de koffie en doe een bijbelstudie. Na een half uur smijt ik ze buiten.

Ik zie dat als een daad aan de maatschappij. Als ik ze een half uur bezig hou zijn er 10 buren die niet lastiggevallen worden. De gemeenschap waarin ik leef is belangrijk voor me.
Oud 24 juni 2014, 09:10   #108
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U gaat wel zeer kort door de bocht...

Heb ik ooit beweerd de Marie-manier toe gepast te hebben?
U beweert dat niet maar u doet het wel. Dat blijkt uit uw posts.

Citeer de bijbel. Toon aan waarom uw god zo geweldig is. Toon ook aan dat die quotes daadwerkelijk van god komen.
Oud 24 juni 2014, 09:12   #109
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U beweert dat niet maar u doet het wel. Dat blijkt uit uw posts.

Citeer de bijbel. Toon aan waarom uw god zo geweldig is. Toon ook aan dat die quotes daadwerkelijk van god komen.
U heeft blijkbaar nog niet door dat ik alles behalve een Bijbelfundamentalist ben!
Oud 24 juni 2014, 09:13   #110
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik val Jehovah's getuigen lastig. Ik nodig ze uit voor de koffie en doe een bijbelstudie. Na een half uur smijt ik ze buiten.

Ik zie dat als een daad aan de maatschappij. Als ik ze een half uur bezig hou zijn er 10 buren die niet lastiggevallen worden. De gemeenschap waarin ik leef is belangrijk voor me.
Oud 24 juni 2014, 09:18   #111
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft blijkbaar nog niet door dat ik alles behalve een Bijbelfundamentalist ben!
Waar komt uw geloof dan vandaan?
Oud 24 juni 2014, 09:22   #112
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar komt uw geloof dan vandaan?
- Bijbel
- Kerk
- opvoeding
- zelfontplooiing
- drang naar waarheid zoeken
Oud 24 juni 2014, 09:28   #113
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
- Bijbel
- Kerk
- opvoeding
- zelfontplooiing
De eerste drie kunnen we verwerpen. Een 2000 jaar oud boek is geen goede bron. De kerk (ga uit van de RKK) is een criminele organisatie.

Opvoeding is niet zaligmakend. Mijn ouders hebben veel goed gedaan maar ook fouten gemaakt. Mijn vrouw is zwanger en ik heb hierover veel gesproken met mijn moeder. Een van de fouten die uw ouders gemaakt zouden kunnen hebben is bvb het aanleren van een fabel als zijnde waarheid.

Zelfontplooing is het projecteren van uw eigen moraal op god. Dit is het pad van Marie. Het is een goed pad maar zelfontplooing is niet de beste manier om god te ontplooien, enkel uzelf.

De drang naar waarheid zoeken ... succes. Ik wens u echt het beste toe. Het is een levenslange zoektocht. Als ge hier echt in geïnteresseerd zijt, dan heb ik respect voor de conclusie die ge gaat bereiken, om het even dewelke het is.
Op dit moment toont ge echter niet aan dat die drang er werkelijk is. Begin met de bijbel te lezen en Josephus te analyseren. De waarheid zoeken is gebaseerd op tastbaar bewijs en logica. Ieder idee moet open staan voor kritiek, vooral geloof.

Succes. Dat laatste zinnetje geeft me hoop.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 09:29.
Oud 24 juni 2014, 09:31   #114
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
- Bijbel
- Kerk
- opvoeding
- zelfontplooiing
Dat laatste is gelogen !!
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:35   #115
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dat laatste is gelogen !!
Ik geef hem voordeel van de twijfel. Als hij dat écht meent, dan moet hij de bijbel en Josephus zelf analyseren. Eender welke logische conclusie die hij heeft moet hij kunnen verdedigen. Als hij dat kan, zelfs als die conclusie anders is als de mijne, heeft hij mijn respect.

Ge moet dat laatste interpreteren als een sprankeltje hoop.
Oud 24 juni 2014, 09:43   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat nu toch altijd maar met "drang om de waarheid te zoeken"?

Wèlke waarheid?
De waarheid of het nu kaboutertjes of elfjes of trollen zijn die in de bossen zitten? "Ik ben op zoek naar de waarheid" en volgens mij zijn het de elfjes die er zitten.

Is het dat?

Of gaat het over welke goden nu wel en niet bestaan of bestaan hebben? "ik ben op zoek naar de waarheid en het is Quetzalquepopl die de ware god is".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:47   #117
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat is dat nu toch altijd maar met "drang om de waarheid te zoeken"?

Wèlke waarheid?
De waarheid of het nu kaboutertjes of elfjes of trollen zijn die in de bossen zitten? "Ik ben op zoek naar de waarheid" en volgens mij zijn het de elfjes die er zitten.

Is het dat?

Of gaat het over welke goden nu wel en niet bestaan of bestaan hebben? "ik ben op zoek naar de waarheid en het is Quetzalquepopl die de ware god is".
Het is om die reden dat ik over Aphrodite spreek. Sommige mensen hebben een fascinatie met het doodmartelen van Jezus en dat is dan een offer voor hun eigen zonden. Ik heb een fascinatie met een geile nymphomane godin. Willen dat zoiets bestaat maakt het nog niet waar.

De zoektocht naar de waarheid vereist dat ook het eigen geloof in vraag gesteld wordt. Is het redelijk om te geloven dat een onschuldig persoon die 2000 jaar geleden doodgemarteld werd door dat offer onze zonden kan vergeven?

Ik spreek net zozeer tot AVV.VVK, want dat is in feite de essentie van het christelijke geloof. Martel de onschuldige Jezus tot de dood erop volgt en daarom worden we gered van al onze zonden. Gereduceerd tot de essentie is dit een walgelijk geloof.

Ik prefereer de botergeile en bloedmooie Aphrodite. Jammer dat zij ook niet bestaat.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 09:47.
Oud 24 juni 2014, 09:47   #118
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Als Jezus nu zou leven zou hij door types zo als u uitgescholden worden voor linkse, geitenwollensokken dragende hippie.
Eerder als iemand met een Borderline-persoonlijkheidsstoornis, een mooi geval voor de dienst psychiatrie.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:55   #119
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Het is om die reden dat ik over Aphrodite spreek. Sommige mensen hebben een fascinatie met het doodmartelen van Jezus en dat is dan een offer voor hun eigen zonden. Ik heb een fascinatie met een geile nymphomane godin. Willen dat zoiets bestaat maakt het nog niet waar.

De zoektocht naar de waarheid vereist dat ook het eigen geloof in vraag gesteld wordt. Is het redelijk om te geloven dat een onschuldig persoon die 2000 jaar geleden doodgemarteld werd door dat offer onze zonden kan vergeven?

Ik spreek net zozeer tot AVV.VVK, want dat is in feite de essentie van het christelijke geloof. Martel de onschuldige Jezus tot de dood erop volgt en daarom worden we gered van al onze zonden. Gereduceerd tot de essentie is dit een walgelijk geloof.

Ik prefereer de botergeile en bloedmooie Aphrodite. Jammer dat zij ook niet bestaat.
Het Christelijk geloof gereduceerd tot zijn essentie is dat je iedereen alles kan wijsmaken. Alleen al de OT-NT dualiteit. In het eerste boek zien we een verschrikkelijke God die jaloers is en er niet voor terug deinst te moorden en te vernietigen. Zonden vergeven doet hij niet aan de 'goede' mensen maar aan de mensen die hem liever zien dan hun eigen familie. In het NT zien we een Jezus die sterft voor onze zonden en wordt God als goede God getoont.

En wat hoor je: jama het OT geldt niet meer, we hebben het NT nu... maar wel constant verwijzen naar het OT om Genesis 1 te behouden... Dat op zich is al aardig vreemd gedrag te noemen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 09:57   #120
skaldis
Banneling

Standaard

Ik heb de waarheid al gevonden. Ze is de waanzin. Ze is een puzzel waarvan de stukjes voortdurend van vorm, beeld en kleur veranderen. Je moet dus van het zinloos puzzelen houden en niet hopen hem ooit volledig te leggen of nog maar een glimp van het beeld van de volledig gelegde puzzel te krijgen. Leren leven zonder houvast maw, zeker zonder achterlijke religies en hun boeken. Los door de waanzin door gaan. Religie is waan zonder zin.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be