![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Welke godsdienst zou weg moeten? | |||
Katholicisme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
Protestantisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere Christelijke stromingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Elke vorm van Christendom |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
22 | 44,00% |
Andere godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Atheïsme |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,00% |
Elke vorm van godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 48,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Religion inverses everything |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Christendom is meer dan een bijbel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Katkolicisme. De enige die het nodig vindt om me voortdurend lastig te vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het christendom is, zoals ik het begrijp, veel minder dan de bijbel omdat christenen zelf 90% van de bijbel negeren. Toen ik nog christen was, kwam niets van mijn moraal uit de bijbel. Ik dacht van wel, maar toen ik de bijbel daadwerkelijk begon te lezen kwam ik steeds meer problemen tegen. Dusja uw geloof en uw "christelijke principes" hebben hoe dan ook niets met de bijbel vandoen. Uw geloof is, net zoals dat van Marie, uw eigen moraal geprojecteerd op een god die ge zelf verzonnen hebt. Ik heb de tussenpersoon weggenomen en zeg dat mijn moraal is wat het is, zonder mezelf als god te presenteren.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb ik ooit beweerd de Marie-manier toe gepast te hebben? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Ik val Jehovah's getuigen lastig. Ik nodig ze uit voor de koffie en doe een bijbelstudie. Na een half uur smijt ik ze buiten.
Ik zie dat als een daad aan de maatschappij. Als ik ze een half uur bezig hou zijn er 10 buren die niet lastiggevallen worden. De gemeenschap waarin ik leef is belangrijk voor me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citeer de bijbel. Toon aan waarom uw god zo geweldig is. Toon ook aan dat die quotes daadwerkelijk van god komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Waar komt uw geloof dan vandaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Opvoeding is niet zaligmakend. Mijn ouders hebben veel goed gedaan maar ook fouten gemaakt. Mijn vrouw is zwanger en ik heb hierover veel gesproken met mijn moeder. Een van de fouten die uw ouders gemaakt zouden kunnen hebben is bvb het aanleren van een fabel als zijnde waarheid. Zelfontplooing is het projecteren van uw eigen moraal op god. Dit is het pad van Marie. Het is een goed pad maar zelfontplooing is niet de beste manier om god te ontplooien, enkel uzelf. De drang naar waarheid zoeken ... succes. Ik wens u echt het beste toe. Het is een levenslange zoektocht. Als ge hier echt in geïnteresseerd zijt, dan heb ik respect voor de conclusie die ge gaat bereiken, om het even dewelke het is. Op dit moment toont ge echter niet aan dat die drang er werkelijk is. Begin met de bijbel te lezen en Josephus te analyseren. De waarheid zoeken is gebaseerd op tastbaar bewijs en logica. Ieder idee moet open staan voor kritiek, vooral geloof. Succes. Dat laatste zinnetje geeft me hoop.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister-President
|
![]() Ik geef hem voordeel van de twijfel. Als hij dat écht meent, dan moet hij de bijbel en Josephus zelf analyseren. Eender welke logische conclusie die hij heeft moet hij kunnen verdedigen. Als hij dat kan, zelfs als die conclusie anders is als de mijne, heeft hij mijn respect.
Ge moet dat laatste interpreteren als een sprankeltje hoop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat nu toch altijd maar met "drang om de waarheid te zoeken"?
Wèlke waarheid? De waarheid of het nu kaboutertjes of elfjes of trollen zijn die in de bossen zitten? "Ik ben op zoek naar de waarheid" en volgens mij zijn het de elfjes die er zitten. Is het dat? Of gaat het over welke goden nu wel en niet bestaan of bestaan hebben? "ik ben op zoek naar de waarheid en het is Quetzalquepopl die de ware god is".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De zoektocht naar de waarheid vereist dat ook het eigen geloof in vraag gesteld wordt. Is het redelijk om te geloven dat een onschuldig persoon die 2000 jaar geleden doodgemarteld werd door dat offer onze zonden kan vergeven? Ik spreek net zozeer tot AVV.VVK, want dat is in feite de essentie van het christelijke geloof. Martel de onschuldige Jezus tot de dood erop volgt en daarom worden we gered van al onze zonden. Gereduceerd tot de essentie is dit een walgelijk geloof. Ik prefereer de botergeile en bloedmooie Aphrodite. Jammer dat zij ook niet bestaat.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat hoor je: jama het OT geldt niet meer, we hebben het NT nu... maar wel constant verwijzen naar het OT om Genesis 1 te behouden... Dat op zich is al aardig vreemd gedrag te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Ik heb de waarheid al gevonden. Ze is de waanzin. Ze is een puzzel waarvan de stukjes voortdurend van vorm, beeld en kleur veranderen. Je moet dus van het zinloos puzzelen houden en niet hopen hem ooit volledig te leggen of nog maar een glimp van het beeld van de volledig gelegde puzzel te krijgen. Leren leven zonder houvast maw, zeker zonder achterlijke religies en hun boeken. Los door de waanzin door gaan. Religie is waan zonder zin.
|
![]() |
![]() |