![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Welke godsdienst zou weg moeten? | |||
Katholicisme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
Protestantisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere Christelijke stromingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Elke vorm van Christendom |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
22 | 44,00% |
Andere godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Atheïsme |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,00% |
Elke vorm van godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 48,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Elke zonde. weet ook wat u zich ongeveer kan voorstellen bij zonden voor Christenen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij heeft nooit de bijbel gelezen. Daar knelt het schoentje. AVV.VVK: Neem dat boek vast. Begin bij pagina 1 en lees tot het laatste woord van Openbaring. Geloof niet zomaar wat priesters over de bijbel vertellen, zijt kritisch en neem dat boek ter hand. De vragen die ik u stel, zijn vragen die ik mezelf ook stelde. Ik ben het geloof in Jezus Christus verloren omdat dit vragen zijn waarop geen coherent en ethisch verantwoord antwoord te vinden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() mijn excuses voor deze post, zie volgende post.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) ik ben niet overtuigd dat ik gezondigd heb tegenover god. Deshalve zijn er geen zonden te vergeven tegenover god. 1.1) ik heb fouten gemaakt tegenover mensen en ik doe mijn best die goed te maken. 2) ik accepteer niet dat de dood van een onschuldig persoon mijn zonden wegneemt, hoogstens mijn schuld. 2.1) zelfs dan weiger ik het offer omdat "potje breken potje betalen" superieur is. Bedankt Jezus maar gij moogt leven, ik ga liever zelf naar de hel. 3) Christendom is uniek omdat het ons zonden aanpraat en dan vergeeft. Vind ik twijfelachtig zo niet boosaardig. Dat alles maakt dat de god van Jezus per definitie wreed en ijdel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond het essay van Etienne Vermeersch "kort betoog waarom de god van het christendom niet bestaat" zeer overtuigend.
Hij zou het online moeten zetten. Nu zit het verstopt in zijn boek "Van Antigone tot Dolly". ----------------------------------- Even een bijgedachte: stel je voor dat ze ten tijden van Jezus de guillotine al haden uitgevonden. Dan liepen nu al die katholieken met een mini-guillotineke rond hun nek. Wel héél griezelig. Zeker als ze dan schilderijen maken van het net afgehakte hoofd van Christus.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat joden zo snel mogelijk uitgehuwelijkt werden, zeker met een stamboom als Jezus. Ongehuwd zijn was toen ongehoord. Men kon wel voor een tijdje celibatair gaan leven, zoals we zien bij Johannes de Doper. ( mooi gebruik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar hier stellen we god ons te veel voor als een mens. Moest een mens zijn zoon offeren , al was het voor een goed doel, is dat slecht te noemen. Maar als God het doet, heb ik hier mijn twijfels bij. Ik hoop dat Hij hier wel heeft gehandeld volgens het moraal, maar we zullen het niet weten. Hij is God en heeft nog te veel geheimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Echter uw eerste post was het zogenaamde atheistische dogma: Citaat:
Er is geen atheistisch dogma dat een geloof voor of tegen god uitspreekt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij nog altijd dwarszit en waar ik nog nooit een antwoord op gekregen heb: Jezus heeft ons zogezegd verlost van onze zonden door ze op zich te nemen. Dan zou je toch aannemen dat hij ons ook verlost heeft van de erfzonde? Toch moeten kinderen nog altijd gedoopt worden om de erfzonde weg te nemen. En moeten vrouwen nog altijd "in pijn en smart kinderen baren" als straf voor de erfzonde. Meer zelfs: moeten mensen nog altijd sterven als straf voor de erfzonde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zo heeft mijn echtgenoot zijn superkatholieke moeder eens liggen gehad! Hij zei haar: "Mama, wist je dat er een godsdienst bestaat waarvan de aanhangers een beeld in hun huis of zelfs rond hun nek hebben van een mishandeld en gemarteld lijk?" En zijn moeder, in afschuw: "Dat meen je niet! Wat voor barbaren zijn d�*t?" Mijn echtgenoot: "de katholieken, mama!". ![]() |
|
![]() |
![]() |