Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2014, 20:15   #41
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Het zijn omgekeerd de anti-islamitische halal-tegenstanders die er het dierenwelzijn bijsleuren om te verbergen dat ze eigenlijk gewoon iets tegen bruine mensen hebben. Als ze ongevraagd op het terrein van dierenrechtenaktivisten komen, dan hebben die laatsten ook recht om er hun mening over te zeggen.
Velen hebben iets tegen de Islam zonder tegen bruine mensen te zijn. Ik heb zelfs contacten in de Verenigde Arabische Emiraten. Gelieve niet in clichés te redeneren.

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 juli 2014 om 20:16.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 20:17   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn omgekeerd de anti-islamitische halal-tegenstanders die er het dierenwelzijn bijsleuren om te verbergen dat ze eigenlijk gewoon iets tegen bruine mensen hebben. Als ze ongevraagd op het terrein van dierenrechtenaktivisten komen, dan hebben die laatsten ook recht om er hun mening over te zeggen.
Uw probleem is dus duidelijk dat het in dit geval over bruine mensen gaat. Niet over dierenwelzijn.
Maar dat was heus wel duidelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 20:18   #43
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Als het voor vleesproductie is gaat mijn voorkeur uit naar een snelle dood, maar dat is een bijzaak. Mijn hoofdprobleem met halal zijn voorgenoemde punten, dan pas de rest.
De vleesproduktie is zelf het probleem. Niet alleen kwa dierenwelzijn, maar ook kwa ekologische voetafdruk.
Voor 1 kilogram vlees heb je 7 �* 10 kilogram plantaardig voedsel nodig, waarvoor ook landbouwgrond moet worden voorzien. Bovendien legt de veestapel door de ontlasting en de broeikasgassen dat het vee produceert ook een zware druk op het leefmilieu. Als alle 7 miljard mensen vlees zoals de westerlingen zouden konsumeren, dan hebben we meerdere Aardes nodig. Daar die er niet zijn, betekent dit finaal het ineenstorten van het leefmilieu en hongersnood.
Minder vlees eten (of ekologisch verantwoord kunstvlees eten) zal op termijn gewoon een kwestie van overleven worden. Er zijn nu trouwens al steeds meer alternatieven voor vlees in de warenhuizen te vinden.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 10 juli 2014 om 20:24.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 20:21   #44
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dieren pijn doen is blijkbaar OK mits men het juiste geloof aanhangt.
Integendeel : voor mijn part mogen alle slachthuizen hun deuren sluiten. Ik heb die nog als kind aan de binnenkant gezien.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 10 juli 2014 om 20:21.
Oud 10 juli 2014, 20:22   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen hebben iets tegen de Islam zonder tegen bruine mensen te zijn. Ik heb zelfs contacten in de Verenigde Arabische Emiraten. Gelieve niet in clichés te redeneren.
Men zou zelfs kunnen zeggen dat ze iets hebben tegen mensen die iets tegen hen hebben.
Hoeveel moslims houden van het westen denkt ge ?
Oud 10 juli 2014, 20:24   #46
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De vleesproduktie is zelf het probleem. Niet alleen kwa dierenwelzijn, maar ook kwa ekologische voetafdruk.
Voor 1 kilogram vlees heb je 7 �* 10 kilogram plantaardig voedsel nodig, waarvoor ook landbouwgrond moet worden voorzien. Bovendien legt de veestapel door de ontlasting en de broeikasgassen dat het vee produceert ook een zware druk op het leefmilieu. Als alle 7 miljard mensen vlees zoals de westerlingen zouden konsumeren, dan hebben we meerdere Aardes nodig. Daar die er niet zijn, betekent dit finaal het ineenstorten van het leefmilieu en hongersnood.
Minder vlees eten (of ekologisch verantwoord kunstvlees eten) zal op termijn gewoon een kwestie van overleven worden.
Vleesloze dagen in de week houden is een goede gewoonte IMO.
Oud 10 juli 2014, 20:25   #47
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een goed begin.

westhoek.jpg
Oud 10 juli 2014, 20:26   #48
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Men zou zelfs kunnen zeggen dat ze iets hebben tegen mensen die iets tegen hen hebben.
Hoeveel moslims houden van het westen denkt ge ?
Wel er wonen ook atheïsten in het Midden Oosten en moslims die niet-islamitisch redeneren (ex-moslims in ontkenning). Maar inderdaad, Islam is een onderdrukkende religie.
Oud 10 juli 2014, 20:27   #49
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Ter info : er bestaan ook vegetarische moslims. Weliswaar een minderheid, maar ze zijn er wel degelijk.
http://www.goeievraag.be/vraag/eten-...getarier.83662
https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=...rische+moslims

westhoek.jpg
Oud 10 juli 2014, 23:57   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Laat het je smaken. Maar weet wel dat jouw mooi verpakt lapke spek evenveel heeft afgezien als een halal geslacht stukje vlees, en evengoed een mooi verpakt lijk is van wat ooit een levend wezen met gevoelens was. Ik blijf erbij : vleeseters die fulmineren tegen halal-vlees zijn zoiets als een vegetarische slager. En tegenstanders van halal vlees die geen problemen hebben met koosjer vlees of de wantoestanden in de vleesindustrie zijn grote hypokrieten. Het komt erop neer dat anderen hun lapke vlees moeten laten, terwijl zijzelf hun eigen lapke vlees niet willen laten. Eigen lapke vlees eerst !
Het grote verschil is wel, dat een lapke spek van een onwaardig behandeld varken een misdrijf representeerd.
Terwijl "Halal" in essentie een cultureel eigen verschijnsel is, en waar we maar begrip voor moeten hebben,zelfs al is het inherent een misdaad in België.

Maar weet U? Ik mijn crimineel lapke spek, of nog beter, een geniale paardensteak (vandaag hier gepost, morgen op mijn bord) en U uw kommeke bonenbrij of bord gras.
Of verkiest U een nep-hamburger of zwammerige frikandel?
Oud 11 juli 2014, 05:53   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitstekende gewoonte die U inderdaad mag houden.
Ik hou van nu en dan een paardje maar wel gegrild & 'medium-rare', aan de 'rare' kant. (sic).
(Met dank aan Fons Gulickx).
Oud 11 juli 2014, 13:03   #52
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dan dat ge als vegetariër op zijn minst ook geen producten eet waar eieren in verwerkt zitten, of hier toch zeer kieskeurig in bent. Kiekens in verrijkte kooien (aka legbatterij 2.0) steken vind ik evenmin diervriendelijk.

Het 'dierenwelzijn' verschil tussen halal of regulier slachten vind ik eveneens kwatsch, beiden zijn zo dieronvriendelijk als ge maar kunt vinden.
Maar als anarchist kunt ge moeilijk anders dan het eten van vlees als een individuele vrijheid die de mens heeft beschouwen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 13:22   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De koeien die halal geslacht worden (dus onverdoofd de keel overgesneden en nog tien minuten levend laten spartelen tot ze leeggebloed zijn) worden op exact dezelfde manier opgekweekt als de regulier geslachte dieren: ze komen uit dezelfde stallen;

Maar om even op de topictitel terug te komen: wie niet wil dat ze in Zandvliet ganzen niet meer levend de kop aftrekken tijdens het ganzenrijden, moet maar veganist worden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 juli 2014 om 13:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 13:41   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Maar om even op de topictitel terug te komen: wie niet wil dat ze in Zandvliet ganzen niet meer levend de kop aftrekken tijdens het ganzenrijden, moet maar veganist worden?
Idem voor wie tegen stierenvechten is.
Oud 11 juli 2014, 13:42   #55
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koeien die halal geslacht worden (dus onverdoofd de keel overgesneden en nog tien minuten levend laten spartelen tot ze leeggebloed zijn) worden op exact dezelfde manier opgekweekt als de regulier geslachte dieren: ze komen uit dezelfde stallen;

Mijn vader heeft me als kind ooit eens meegenomen naar het ganzenrijden: hij dacht dat ik dat "leuk" zou vinden! Ik heb er lange tijd nachtmerries van gehad!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 13:44   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Mijn vader heeft me als kind ooit eens meegenomen naar het ganzenrijden: hij dacht dat ik dat "leuk" zou vinden! Ik heb er lange tijd nachtmerries van gehad!
ik dacht dat dit toch wel al heel lang geleden was afgeschaft, of niet dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 juli 2014, 14:47   #57
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik dacht dat dit toch wel al heel lang geleden was afgeschaft, of niet dan?
Nee hoor: tot op de dag van vandaag is dat nog altijd springlevend! Enkele maanden geleden vroeg een vriendin me nog of ik met de kinderen meeging naar het ganzenrijden in Hoevenen, maar ik heb netjes bedankt.
Oud 11 juli 2014, 14:57   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor: tot op de dag van vandaag is dat nog altijd springlevend! Enkele maanden geleden vroeg een vriendin me nog of ik met de kinderen meeging naar het ganzenrijden in Hoevenen, maar ik heb netjes bedankt.
natuurlijk is het ganzenrijden zèlf nog altijd springlevend, maar het zijn geen levende ganzen meer hoor!

Citaat:
Wat ze er wel vergeten zijn bij te zetten is dat de gans in een vissersnet zit, dat heel stevig is en dat met gemak zo'n 3 �* 4 kilo kan houden. Verder ook dat de mannen op de paarden één voor één onder de galg door moeten en met één hand de gans moeten proberen te onthoofden. Vroeger ging het om een echte, levende gans, maar sinds 1926 is dit verboden. Nu wordt de gans op voorhand pijnloos gedood door een veearts alvorens ze wordt opgehangen. Om goed te zijn moet het een oude gans zijn. De nekspieren van een jonge gans zijn te broos. Dan wordt de nek zo overgetrokken en is de lol er te snel af!
http://reizen-en-recreatie.infonu.nl...zenrijden.html

Oud 11 juli 2014, 16:28   #59
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
natuurlijk is het ganzenrijden zèlf nog altijd springlevend, maar het zijn geen levende ganzen meer hoor!

http://reizen-en-recreatie.infonu.nl...zenrijden.html
Ah, zo bedoel je het! Ja, toen ik daar als kind naar ging kijken, was dat ook al met een dode gans, hoor! ZO oud ben ik nog niet!
Oud 11 juli 2014, 16:37   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ah, zo bedoel je het! Ja, toen ik daar als kind naar ging kijken, was dat ook al met een dode gans, hoor! ZO oud ben ik nog niet!
Dus, naar analogie met een gemoderniseerde oude inheemse cultureel bepalende gewoonte zouden de muzeltjes en juifkes hun dieren ritueel mogen slachten nadat ze dood zijn.
Of moeten we even gaan denken aan het Iepserse kattenwerpen, waar de traditie gemoderniseerd is door het vervangen van levende katten door poppen van dezelfde beestjes.

Hier, snij de strot van deze pluche dolly maar over. ik denk dat er wat protest gaat komen.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 juli 2014 om 16:39.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be