Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2014, 14:06   #21
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya Bekijk bericht
Moreel van het verhaal zullen jullie nooit snappen. Daar zijn jullie te lomp voor.
Oei !! wij zijn te lomp ? Misschien doen we niet genoeg aan inteelt ?

Toch nog een paar bijlessen in correct nederlands volgen denk ik. Heel moreel vind ik dat niet wat ge schrijft. Zeg eens "aa" zoals bij den dentist. En vervangt die twee klinkers in Moreel dan door een dubbele a. En zijt gij hier nog ? De uitgang niet gevonden zeker ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 14:15   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Heb ik geschreven ' moest afstaan ' ? Ze was zelfs niet op de hoogte van deze trouwpartij.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de bruid totaal niet moet deelnemen aan de trouwpartij, en dan heb ik het niet over de moskee, maar op het stadhuis !!! Wat denk je, dat ik dit verzonnen heb of zo ??
op het stadhuis? in welke stad?

dat ze voor de imam niet aanwezig moet zijn dat weten we allemaal sinds die uitzending over godsdiensten van dingeske.... daar was de vlaamse Nele (bekeerd) ook gehuwd voor de imam IN NEDERLAND waar haar illegale man, samen met zijn reeds gelegaliseerde broer woonden. Dat lukt allemaal inderdaad.

Maar ik had het over uw opmerking over de bruidsschat. De islamitische bruid wordt aangekocht middels die bruidsschat, het is niet de vrouw die geld moet meebrengen zoals vroeger hier bij ons in voege was (zeker bij boeren).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2014 om 14:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 14:55   #23
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
op het stadhuis? in welke stad?
Caïro . Hier lukt dit niet, wat dacht je ! Baaidewee, daar wonen ook moslims.

Laatst gewijzigd door Aton : 18 juli 2014 om 14:57.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 15:17   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Caïro . Hier lukt dit niet, wat dacht je ! Baaidewee, daar wonen ook moslims.
Ha ja. Maar ben je zeker dat het hem erover ging om h�*�*r eigendom in te pikken? Enfin, misbruik komt overal voor. Nochtans claimen moslims zeer luid dat vrouwen vooral hun eigen inkomsten en eigendommen hebben en dat ze daar niks van aan hun echtgenoot moeten geven. Dus ook niet als ze vb. gewoon gehuwd zijn hier, en beiden werken: dan "mag" zij haar eigen inkomen volledig aan zichzelf besteden, terwijl hij het huis, de inrichting, en het eten voor het ganse gezin moet betalen. Je zal maar zitten te blinken met je zoveelste diamanten eigen gekocht ring, terwijl er al drie weken enkel drooggekookte rijst op tafel komt, de chauffage moet afstaan wegens geen geld om de rekening te betalen, en de TV maar tot 10 uur mag opstaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2014 om 15:17.
Oud 18 juli 2014, 15:42   #25
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ha ja. Maar ben je zeker dat het hem erover ging om h�*�*r eigendom in te pikken? Enfin, misbruik komt overal voor. Nochtans claimen moslims zeer luid dat vrouwen vooral hun eigen inkomsten en eigendommen hebben en dat ze daar niks van aan hun echtgenoot moeten geven.
Ik had het hier niet over een moslima hoor. Er wonen ook westerlingen in Caïro of hebben daar een eigendom. Begint het nu al wat te dagen ?
Oud 18 juli 2014, 15:48   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het hier niet over een moslima hoor. Er wonen ook westerlingen in Caïro of hebben daar een eigendom. Begint het nu al wat te dagen ?
ja zeg! ge kunt een mens wel goed op het verkeerde been zetten hé.

Oud 18 juli 2014, 16:01   #27
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ja zeg! ge kunt een mens wel goed op het verkeerde been zetten hé.
Of last van vooroordelen. Nadenken ! Indien men dit een moslima zou draaien, wat zouden de gevolgen zijn voor zo'n stelletje oplichters ? Wat rechten hebben westerlingen in een moslimland dat ze daar ongestraft mee weg kunnen ? Het ging hier aanvankelijk om Islamitische moraal: Geen dus !
Oud 18 juli 2014, 16:16   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of last van vooroordelen. Nadenken ! Indien men dit een moslima zou draaien, wat zouden de gevolgen zijn voor zo'n stelletje oplichters ? Wat rechten hebben westerlingen in een moslimland dat ze daar ongestraft mee weg kunnen ? Het ging hier aanvankelijk om Islamitische moraal: Geen dus !
jamaar kom, je moet geen zaken door elkaar haspelen.
TS begon met de islamitische regels betreffende huwelijk en scheiding.

U maakte daarvan (ahv een voorbeeld) dat moslims zelfs zonder bruid kunnen huwen (klopt), zodat de bruidegom dan de eigendommen van de bruid kan verkrijgen (en dit klopt dus niet, althans niet volgens islamitische gebruiken). Pedofilie komt voor in de katholieke kerk, maar is geen katholieke regel!

Wat heeft dit met vooroordelen te maken?
Als ze dit hebben gelapt met een begoede niet-moslima is dat gewone oplichting en daarmee basta. Maar ze kunnen dus weldegelijk officieel voor de imam met "een vrouw" huwen zonder dat die vrouw aanwezig is.

Moraal van heel die islamitische toestanden? Vrouwen zijn minder waard dan een kameel en zeker dan een arabische volbloed. Vrouwen dienen te reproductie en verder niks. Doet ze lastig? klop haar af. Blijft ze lastig doen verstoot haar dan, geen potten gebroken, ze is inwisselbaar.

Het grappige van dat tussenhuwelijk begrijp ik niet zo goed: waarschijnlijk dient dat om niet al te lichtzinnig te zijn met het taleq taleq taleq gedoe. (dat trouwens ook via GSM kan worden gegeven).
Niet dat er aan de vrouw(en) veel gevraagd wordt: die moeten maar gewoon ondergaan, beentjes spreiden en zwijgen. en ho ja, na een verstoting moet je ook drie maanden wachten. Dat men in de 21ste eeuw al na één week kan weten of men zwanger is of niet, doet hier niks terzake. Drie maanden wachten nadat je verstoten bent. De man natuurlijk niet!
Ook leuk is wel dat kinderen die nog niet menstrueren, OOK drie maanden moeten wachten. Wat alvast wijst op de islamitische rechten die huwelijken met nog niet menstruerende kinderen toestaan.
Ouwe wijven die niet meer menstrueren, moeten dan weer niet wachten. Maar ja, die wil toch niemand meer.

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2014 om 16:19.
Oud 18 juli 2014, 18:37   #29
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
jamaar kom, je moet geen zaken door elkaar haspelen.
TS begon met de islamitische regels betreffende huwelijk en scheiding.

U maakte daarvan (ahv een voorbeeld) dat moslims zelfs zonder bruid kunnen huwen (klopt), zodat de bruidegom dan de eigendommen van de bruid kan verkrijgen (en dit klopt dus niet, althans niet volgens islamitische gebruiken).
Klopt dus wél, gezien de rechtbank deze schenking als legaal beoordeelde. Dus duidelijk geen precedent.
Citaat:
Pedofilie komt voor in de katholieke kerk, maar is geen katholieke regel!
Heeft daar totaal niks mee te maken.

Citaat:
Wat heeft dit met vooroordelen te maken?
Dat je er zo wiezo van uitgaat dat dit een huwelijk onder moslims was.
Citaat:
Als ze dit hebben gelapt met een begoede niet-moslima is dat gewone oplichting en daarmee basta.
Niks basta. Indien deze schenking zonder toestemming zou gebeuren, zou een afrekening hier zeker op volgen.
Citaat:
Maar ze kunnen dus wel degelijk officieel voor de imam met "een vrouw" huwen zonder dat die vrouw aanwezig is.
Ongeacht de nationaliteit of het geloof van de betrokkene. Men is gewaarschuwd als het hotel een fotocopy van je paspoort vraagt.
Oud 18 juli 2014, 18:39   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je er zo wiezo van uitgaat dat dit een huwelijk onder moslims was.
in een onderwerp over islamitisch huwen en islamitisch scheiden, ga er ik normaal niet van uit dat het over boeddhisten gaat, nee.

Citaat:
Ongeacht de nationaliteit of het geloof van de betrokkene. Men is gewaarschuwd als het hotel een fotocopy van je paspoort vraagt.
Toen ik een Nijlcruise maakte, wilden ze zelfs gewoon van iedereen het paspoort. En wij dat braafkes afgeven. het zou nu niet meer waar zijn, maar ja , nu ga ik ook niet meer naar Egypte.

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2014 om 18:41.
Oud 18 juli 2014, 19:13   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bekeren tot de Islam uit liefde zou ik nooit doen. Zo'n moslima zou de Islam moeten verloochenen of zo'n relatie heeft op lange termijn geen kansen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 19:25   #32
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
in een onderwerp over islamitisch huwen en islamitisch scheiden, ga er ik normaal niet van uit dat het over boeddhisten gaat, nee.
Al eens van geloofsgemengde huwelijken gehoord ?

Citaat:
Toen ik een Nijlcruise maakte, wilden ze zelfs gewoon van iedereen het paspoort. En wij dat braafkes afgeven. het zou nu niet meer waar zijn, maar ja , nu ga ik ook niet meer naar Egypte.
Zolang je daar geen onroerend goed of andere waardevolle bezittingen hebt ter plaatse, heeft men niet zoveel aan je ga je vermoedelijk nooit een afschrift ontvangen van een huwelijkscontract. Maar nogmaals, als hier iemand het heeft over de morele waarden van de Islam, is dit er wel eentje.
Oud 18 juli 2014, 23:30   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Aton, ik begrijp vooral niet waarom U in deze draad nu specifiek over een bepaald voorbeeld moet spreken waaruit totaal misprijzen tegenover "de bruid" moet blijken. Deze toestanden zullen wel bestaan, maar ik vind de basisprincipes van huwelijk en scheiding zoals door TS aangekaard echt wel al voldoende vernederend voor vrouwen, zonder dat er nog een doos extra misbruiken voor moet worden opengetrokken.
Natuurlijk zijn zulke misbruiken dan weer een gemakkelijk gevolg van de vernederende en machteloze positie van de vrouw in het islamitisch huwelijk.

Het is overduidelijk dat heel het islamgebeuren enkel vanuit het enge perspectief van de man wordt bekeken. Want blijkbaar is het vb. niet leuk voor mijnheer dat zijn vrouw die hij niet echt wou verstoten, maar het toch deed, dus eerst even moet gepenetreerd worden door gelijkwelke andere man "echtgenoot", die haar dan weer moet verstoten waarna ze na de wachtperiode om te zien of ze niet zwanger is, dan weer terug kan aangekocht worden door man 1.

Wat de vrouw daarvan denkt, totaal onmachtig in deze situatie, daar breekt geen moslim zich het hoofd over! Had ze maar onderdaniger moeten zijn zodat mijnheer haar in de eerste plaats niet had verstoten.....

Oud 19 juli 2014, 03:29   #34
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
i
Toen wij vorig jaar een cruise in de Middellandse Zee maakten, moesten wij ook ons paspoort afgeven, hoor. We kregen het ook pas na 2 dagen terug, mét een stickertje erop met ons kajuitnummer.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 04:07   #35
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Aton, ik begrijp vooral niet waarom U in deze draad nu specifiek over een bepaald voorbeeld moet spreken waaruit totaal misprijzen tegenover "de bruid" moet blijken. Deze toestanden zullen wel bestaan, maar ik vind de basisprincipes van huwelijk en scheiding zoals door TS aangekaard echt wel al voldoende vernederend voor vrouwen, zonder dat er nog een doos extra misbruiken voor moet worden opengetrokken.
Natuurlijk zijn zulke misbruiken dan weer een gemakkelijk gevolg van de vernederende en machteloze positie van de vrouw in het islamitisch huwelijk.

Het is overduidelijk dat heel het islamgebeuren enkel vanuit het enge perspectief van de man wordt bekeken. Want blijkbaar is het vb. niet leuk voor mijnheer dat zijn vrouw die hij niet echt wou verstoten, maar het toch deed, dus eerst even moet gepenetreerd worden door gelijkwelke andere man "echtgenoot", die haar dan weer moet verstoten waarna ze na de wachtperiode om te zien of ze niet zwanger is, dan weer terug kan aangekocht worden door man 1.

Wat de vrouw daarvan denkt, totaal onmachtig in deze situatie, daar breekt geen moslim zich het hoofd over! Had ze maar onderdaniger moeten zijn zodat mijnheer haar in de eerste plaats niet had verstoten.....
Kijk, wat betreft de vrouwen in de islam, daar heb ik totaal geen medelijden mee. Al die toestanden daar hebben zij zelf voor gezorgd (of er niets of niet genoeg aan gedaan opdat er een verbetering in hun toestand zou komen) in de loop van de tijd nadat Pedofeet naar het hiernamaals vertrokken was. In feite door zelf mee te doen aan het beleiden van hun geloof. Want islam is een verdrukking van de vrouw. Erger nog er zijn meer en meer vrouwen die zich tot de islam bekeren. Hoe kunt ge daar nu begrip voor hebben of respekt. En wat doet een normale man, ook een moslim, nu juist met vrouwen die er om "vragen" ? Juist

Als er recentelijk door P.Janssens een verbod op het dragen van de hoofddoek achter het loket werd opgelegd, wat doen die stomme trutten dan ? Idd. ze willen die vod kostte wat kost toch op hun kop houden, niettegenstaande die vod nu juist een mooie uitdrukking is van hun slaafsheid tov hun mannen en uitdrukking van de onderdrukking van de vrouw in de islam. Ze vragen er dus om om vernederd te worden.

En ik spreek dan nog niet over die volledig ingepakte mummies. Hoe stom kunt ge nu zijn als moslima. Tegenover hun geloofsgenoten hebben die ingepakte moslimas totaal geen respekt. Ze bemoeilijken hiermee de taak van de moslima's die zich willen bevrijden van hun juk, enorm. De enige bevrijding van de moslima's binnen de islam is de loskoppeling van hun geloof in de islam en de keuze voor een Westerse samenleving, maar ook het stoppen van de produktie van nog meer moslims, want met de produktie van nog meer moslims daarin blijken ze ook niet te snappen dat zoiets niet zal verhelpen aan hun toestand. Nee, geen respekt voor die moslima's van mijnentwege in elk geval. "Soit belle et tais toi" wie zei dat ook weer ? Zeer toepasselijk voor die moslimwichten.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 19 juli 2014 om 04:18.
Oud 19 juli 2014, 07:18   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Soit belle et tais toi" wie zei dat ook weer ? Zeer toepasselijk voor die moslimwichten.

Oud 19 juli 2014, 13:07   #37
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs die "soit belle" is bij hen niet van toepassing.
Dan loop je toch met oogkleppen op, hoor!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 13:48   #38
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Circe, even ter verduidelijking: ik sta bij eerbare Miauw op de negeerlijst. Ik beschouw dat tussen haakjes als een grote eer, want minstens het bewijs dat ik op haar zenuwen werk en zij met haar mond vol tanden zou staan moest het er op aan komen mij van antwoord te dienen.

Als jij mij quote zonder verwijzing naar mij (wat je voor mij geenszins hoeft hoor) EN Miauw antwoord op jouw lult ze maar wat uit haar kattebek, zoals nu bvb waar ze totaal niet weet waarover het gaat.
Oud 19 juli 2014, 13:54   #39
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Circe, even ter verduidelijking: ik sta bij eerbare Miauw op de negeerlijst. Ik beschouw dat tussen haakjes als een grote eer, want minstens het bewijs dat ik op haar zenuwen werk en zij met haar mond vol tanden zou staan moest het er op aan komen mij van antwoord te dienen.

Als jij mij quote zonder verwijzing naar mij (wat je voor mij geenszins hoeft hoor) EN Miauw antwoord op jouw lult ze maar wat uit haar kattebek, zoals nu bvb waar ze totaal niet weet waarover het gaat.
Kan je nog steeds niet zonder je 'Moeder' jongen? Heeft ze je zo slecht geindoctrineerd? Wanneer ga je je ballen is laten hangen?
Oud 19 juli 2014, 18:24   #40
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy Bekijk bericht
Kan je nog steeds niet zonder je 'Moeder' jongen? Heeft ze je zo slecht geindoctrineerd? Wanneer ga je je ballen is laten hangen?
In feite kunt gij die ballen waar ge over hebt, dik kussen. Wat in feite een andere manier van zeggen is voor: kust mijn kloten.

Want uw posts zijn altijd uitermate kort en dragen praktisch nooit bij tot een debat. Misschien kan u niet debatteren, wat wel meer voorkomt bij linkiewinkies. Ze lullen wel wat maar het wil niets zeggen.

U hebt bovendien mogelijk een kort lontje , juist zoals die achterlijke acteur, waarvan u een avatar gemaakt hebt, ook een heel opvliegend baasje is, en meestal dronken. Of niet soms ? Als dat een voorbeeldfiguur voor u is, ja dan: "all is said en done - I rest my case", en het verklaart genoeg voor mij.

Zou het kunnen beste castor dat jij ook altijd in dronken toestand post ? Mag van mij hoor, maar hoe zou jij dan ooit iets zinnigs kunnen posten?

Ondertussen heb ik vastgesteld dat ook Miauw altijd zeer korte posts maakt. Het redeneren zit blijkbaar niet in jullie bloed. Van kort lontje kan ik natuurlijk niet over haar spreken vermits het een "zij" is.

The perfect match zijn jullie twee. Je hoeft me niet uit te nodigen hoor, als het tot iets meer dan wat over en weer gelul van jullie beiden zou komen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 19 juli 2014 om 18:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be