Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 19 juli 2014, 23:23   #241
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wat is er volgens jou dan zo goed aan de huidige staatsstructuren?
Staat een aanpassing van deze structuren uw dagdagelijkse beleving van nu eens te gaan shoppen in Hasselt, dan eens een pintje te drinken in Leuven en eens een tripje te maken naar Luik, ..., dan in de weg?
Of hoe moet ik die beleving van 'ik leef graag in den belziek" dan voorstellen?
Ik denk in de richting van : ik ben vastbenoemd, ik neem elke dag den trein, ik verdien niet teveel, maar als de trein staakt of te laat is (elke 2 dagen 1 maal) dan kan ik niet ontslagen worden, maar moet ik wel langer werken, tot kwart voor 3 is dat dan.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:24   #242
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Da's eigenlijk het enige dat je de afgelopen 2 bladzijden hebt gedaan, dat, en het NVA verkasten als slechtaardig.

En, je liegt ook, de verkiezingswinnar bestempelen als "kleine minderheid".

Ik hoor het zo uit de mond komen van Elio-tje, als hij het had over VB.
Natuurlijk is de NVA de grote overwinnaar. Ik heb dat ook nooit ontkend en zo moeilijk te voorspellen was dit nu ook weer niet. Maar het betekent nog altijd dat 66% van de Vlaamse kiezer niet voor de NVA heeft gestemd.

Meer nog, het was eerder een stemmenverschuiving tussen Vlaams-nationalistische partijen onderling . De ene Vlaams-nationalistische partij vrat de andere op. En nochtans, het was het moment van nu of nooit voor de NVA . Le moment suprême: incontournable te worden. Maar dat gebeurde niet. Pech voor zuurpruim De Wever.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 23:25.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:25   #243
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja maar, zoals ik al zei, van die NVA-stemmers, zijn er ook heel wat die de splitsing niet willen. Ook dat blijkt uit enquêtes.
3/4 van de Vlaamse kiezers zijn de tripartite niet genegen.
Hoeveel coalities zie jij mogelijk zonder N-VA én die niet de drie trado's tegelijk vertegenwoordigen?
Kunnen we daar niet uit besluiten dat de Vlaamse kiezer wil dat N-VA mee aan de bak moet?
Indien ja, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze het eens zijn met art. 1 van N-VA, maar ook dat ze ondanks dit artikel niet afkerig zijn tav N-VA.
Dat heeft potentieel, niet?
Oud 19 juli 2014, 23:27   #244
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is men met een stembusoverwinning als men er maar weinig mee kan doen.
U heeft de Belgische nepdemocratie hiermee perfect samengevat.
Oud 19 juli 2014, 23:27   #245
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is de NVA de grote overwinnaar. Ik heb dat ook nooit ontkend en zo moeilijk te voorspellen was dit nu ook weer niet. Maar het betekent nog altijd dat 66% van de Vlaamse kiezer niet voor de NVA heeft gestemd.

Meer nog, het was eerder een stemmenverschuiving tussen Vlaams-nationalistische partijen onderling . De ene Vlaams-nationalistische partij vrat de andere op. En nochtans, het was het moment van nu of nooit voor de NVA . Le moment suprême: incontournable te worden. Maar dat gebeurde niet. Pech voor zuurpruim De Wever.
Nope, het was niet het plan om 51% te halen, dat was het doembeeld dat Wallonie ophing, compleet met bruin hemd en Hitler groet. Bartje is zeker niet ontvreden dat hij meer dan 30% heeft gehaald, hij is meer ontevreden over het feit dat er onbetrouwbare partners rondopen, en dan bedoel ik ten Noorden van de taalgrens.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:30   #246
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Bron?
2005: 51,1% voor onafhankelijkheid, 40,5% tegen, aldus De Stemmenkampioen
De Stemmenkampioen.. in 2005. D�*t zal wel.

De Tijd, - 11 juli 2014

'Twee op drie jonge Vlamingen willen België behouden'

België moet blijven bestaan en het federale niveau moet bevoegdheden terugkrijgen van de gemeenschappen en de gewesten. Dat vindt bijna 68 procent van de Vlamingen tussen 25 en 35 jaar, blijkt uit onderzoek van VUB-sociologen Mark Elchardus en Petrus Te Braak.

©BELGA

Wie de jeugd en de jonge generatie heeft, heeft de toekomst.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 23:35.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:31   #247
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar het betekent nog altijd dat 66% van de Vlaamse kiezer niet voor de NVA heeft gestemd.
Oh, da's een mager argumentje hoor ... dus, er zijn mensen die ook NIET voor de grootste partij gestemd hebben. Interesting.

En, hoeveel hebben er niet voor PS gestemd ? En niet voor VLD ? En, niet voor CDH ? En ...

Heb je nog irrelevante info om NVA te minimaliseren zonder iets extra toe te voegen ? Het mag alles zijn he, zolang het maar slecht is voor NVA.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:32   #248
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De Stemmenkampioen... d�*t zal wel.

'Twee op drie jonge Vlamingen willen België behouden'

België moet blijven bestaan en het federale niveau moet bevoegdheden terugkrijgen van de gemeenschappen en de gewesten. Dat vindt bijna 68 procent van de Vlamingen tussen 25 en 35 jaar, blijkt uit onderzoek van VUB-sociologen Mark Elchardus en Petrus Te Braak.

©BELGA

Wie de jeugd en de jonge generatie heeft, heeft, heeft de toekomst.
De jeugd wordt slimmer naarmate ze ouder worden. Al die die werkloos blijven, ik weet voor wie die gaan stemmen.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:33   #249
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
U heeft de Belgische nepdemocratie hiermee perfect samengevat.
Tja, je kan altijd dingen proclameren als "wij zijn de grootste familie", zelfs al verlies je partij 3 zetels.

Laatst gewijzigd door Niko457 : 19 juli 2014 om 23:33.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:33   #250
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jeugd wordt slimmer naarmate ze ouder worden. Al die die werkloos blijven, ik weet voor wie die gaan stemmen.
Ja ja, leg het maar uit.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:34   #251
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet voor de Minister van Werk Muyters in ieder geval.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:34   #252
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja ja, leg het maar uit.
Ik zeg het u. De staatskas is leeg, geplunderd door een veel te duur gezondheidssyteem, en de loonlasten blijven de hoogste van de wereld.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:35   #253
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toch niet voor de Minister van Werk Muyters in ieder geval.
Als ze van plan zijn om levenslang werkloos te blijven stemmen ze best voor SP.A, die steunen de eindeloze werkloosheid, en de zeer tamme aanmoediging om werk te vinden

Laatst gewijzigd door Niko457 : 19 juli 2014 om 23:36.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:36   #254
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
66% heeft inderdaad niet voor N-VA gestemd, maar dat wil niet zeggen dat al die kiezers tegenover N-VA staan hé.
Het wil gewoon zeggen dat ze hun eigen partij vooropstelden tov de N-VA. De ene wat meer dan de andere.

Nogmaals, hoeveel coalities zie jij mogelijk zonder N-VA en waarin niet alle partijen uit de tripartite samen zitten?
Dat is nochtans een implicatie van het feit dat 3/4 niet te vinden is voor een tripartite.
Oud 19 juli 2014, 23:36   #255
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg het u. De staatskas is leeg, geplunderd door een veel te duur gezondheidssyteem, en de loonlasten blijven de hoogste van de wereld.
Dat is voor een stuk ook zo. En daar zal men ook iets moeten aan doen. En daar z�*l men iets aan doen. Omdat het van 'moeten' zal zijn.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:38   #256
Maashagedis
Burger

Maashagedis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Als enige ongebonden partij, los van drukkingsgroepen, zuilen of financiële machten, verdedigt de Nieuw-Vlaamse Alliantie ...
Hiervan kom ik tot de ochtend niet meer bij van het lachen.

Of om het met Blackadder te zeggen: Or alternatively, the greatest work of fiction since vows of fidelity were included in the French marriage service
Oud 19 juli 2014, 23:40   #257
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
3/4 van de Vlaamse kiezers zijn de tripartite niet genegen.
Hoeveel coalities zie jij mogelijk zonder N-VA én die niet de drie trado's tegelijk vertegenwoordigen?
Kunnen we daar niet uit besluiten dat de Vlaamse kiezer wil dat N-VA mee aan de bak moet?
Indien ja, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze het eens zijn met art. 1 van N-VA, maar ook dat ze ondanks dit artikel niet afkerig zijn tav N-VA.
Dat heeft potentieel, niet?
Ik ben ervan overtuigd dat een goed deel van de Vlaamse kiezer zeker ook wil dat de NVA federaal het eens probeert. Maar ik denk ook nog altijd, dat de NVA dat zelf niet echt wilt. De NVA is als de dood voor 'the day after'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 23:40.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:40   #258
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is voor een stuk ook zo. En daar zal men ook iets moeten aan doen. En daar z�*l men iets aan doen. Omdat het van 'moeten' zal zijn.
Maar, zeker geen splitsing van de zorgverzekering, want dan zou wel eens naar boven kunnen komen wie betaalt en wie betaald wordt.

De PS heeft nochtans verklaard dat de splitsing van de zorgverzekering onbespreekbaar is.

We weten dus al wie we best niet aan de tafel hebben.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 23:41   #259
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt eigenaardige opvattingen over de democratie: in een democratie regeren de partijen die in het parlement een meerderheid hebben. Punt uit.
Uw opvattingen zijn de typische Belgische desinformatie die over democratie verspreid wordt.
Nog eens, u verwart democratie met kiessysteem.
In Groot-Brittannië hebben ze het meerderheidssysteem, en dat WERKT gewoon.
Daar heb je binnen de paar uren of dagen een regering, en die kan beslissingen nemen, en moet geen lelijke, futloze, naar het status quo strevende compromissen nemen.
En daar stemt de kiezer op een partij die nadien het programma kan uitvoeren waarmee ze verkozen werden, en niet de troep die je krijgt als je ergens een grootste gemene deler neemt van de partijprogramma's van minstens 4 partijen.
De kiezer weet ook dat de grootste er in elk geval zal bijzijn.
DAT, mijn beste is democratie.
Punt uit...

Citaat:
Uit hoffelijkheid maar minstens evenzeer uit electorale zindelijkheid, laat men de winnaar het eerst proberen. Dat vind ik ook de juiste weg.
De juiste weg is dat de winnaar regeert, en niet een coalitie van tweederangs partijen.
Maar ja, dat is in een democratie, nietwaar.
In België is dat een ander verhaal.

Citaat:
Dat is nu eenmaal het democratisch spel.
Democratie is geen spel.
BESLUIT : België is geen democratie.
Oud 19 juli 2014, 23:42   #260
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat een goed deel van de Vlaamse kiezer zeker ook wil dat de NVA federaal het eens probeert. Maar ik denk ook nog altijd, dat de NVA dat zelf niet echt wilt. De NVA is als de dood voor 'the day after'.
Ow, iets positiefs over NVA kiezers ...

HO, voel je u wel goed ? Bedoel je nu echt dat NVA kiezers zouden kiezen voor een partij, omdat ze dan in een regering moeten zetelen.

Ben je wel zeker, het gaat over de duivel he : NVA !
Niko457 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be