Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2014, 09:11   #321
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nu antwoord ik nog maar alleen op ON-TOPIC.
Ik ga u helpen om uw belofte te houden.

De energie die de batterij van een Tesla kan leveren is gekend.
Wat is het equivalent in liters brandstof? Benzine - Diesel?

Wat is het gewicht van die batterij en hoeveel weegt het equivalent in brandstof?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 juli 2014 om 09:13.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 10:24   #322
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Wat een toeval, die enkele posts rond die buurman die zijn Model S weggedaan heeft voor een Porsche Panamera. Want mijn buurman heeft zich een tijdje geleden zo'n Panamera aangeschaft, en we hebben onmiddellijk eens afgesproken op de autosnelweg. Ik achter hem. Vanaf een bepaald bord mochten we tekeer gaan.

Wel...

Na enkele honderden meters had ik hem al ingehaald.
En na enkele kilometers was hij nog een klein stipje in mijn achteruitkijkspiegel...

Tot zover de Porsche Panamera

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 20 juli 2014 om 10:25.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 12:43   #323
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wat een toeval, die enkele posts rond die buurman die zijn Model S weggedaan heeft voor een Porsche Panamera. Want mijn buurman heeft zich een tijdje geleden zo'n Panamera aangeschaft, en we hebben onmiddellijk eens afgesproken op de autosnelweg. Ik achter hem. Vanaf een bepaald bord mochten we tekeer gaan.

Wel...

Na enkele honderden meters had ik hem al ingehaald.
En na enkele kilometers was hij nog een klein stipje in mijn achteruitkijkspiegel...

Tot zover de Porsche Panamera
Ongelooflijk eigenlijk, 36 eigenaars van een Porsche Panamera E-Hybrid enkel bouwjaar 2013-2014 (zolang Tesla S ~ verkocht wordt # ) willen hun Panamera E-Hybrid kwijtgeraken:

http://suchen.mobile.de/auto/porsche...ate=2014-12-31

# Bij Tesla Model S maar 13:
http://suchen.mobile.de/auto/tesla.h...ate=2014-12-31

Willen die mss een Model S kopen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2014 om 12:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 12:44   #324
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.979
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En de totale verkoopscijfers van beide voertuigen voor dezelfde regio en dezelfde periode?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 13:25   #325
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de totale verkoopscijfers van beide voertuigen voor dezelfde regio en dezelfde periode?
Mmm zeer moeilijk samen te stellen aangezien mobile.de quasi europa betreft, maar qua Duitsland alleen zal die verhouding niet zo ver uit mekaar liggen als ~ 3 maal die ocassiemarkt. Vergeet niet dat de Panamera E-Hybrid enkel 1 model van de 10 Panamera-naammodellen is, bereinigt op versies 1 van de 5 modellen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche...chnische_Daten
Panamera Panamera 4 Panamera S Panamera 4S / Panamera S Hybrid /Panamera GTS / Panamera Turbo Panamera Turbo S / Panamera Diesel Panamera Diesel

Terwijl er van de Model S quasi 3 bereinigt 1 model verkocht wordt. Dat is al verhouding 5.

Tesla Model S Duitse inschrijvingen op 1e kwartaal 2014: 287.
Citaat:
Wenn man von Januar bis April 2014 alle Tesla Model S die zugelassen wurden zusammenzählt, so gibt es seitdem 287 Zulassungen deutschlandweit. Von dieser gesamten Anzahl an Zulassungen sind immerhin beinahe 75% in gewerblicher Hand, der Anstieg im April könnte somit mit den neuen Finanzierungsmethoden zusammenhängen.
Als dat zo verder gaat is dat quasi 1200 per jaar afgerond, enkel D.

ALLE 5 Porsche Panamera´s 2013: 2538
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_d...hen#Oberklasse

alle Porsche Panamera :
2009 2010 2011 2012 2013
1.012 2.674 3.391 3.489 2.538
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2014 om 13:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 14:23   #326
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

linkje vergeten: http://teslamag.de/news/tesla-fahrze...april-2014-662
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 15:31   #327
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Tov van de Tesla Roadster (vanaf 2008) zijn de accu´s (vooral kathodemateriaal) en het accupacksysteem, ttz software, regeneratiesysteem, laad-ontlaadinstellingen, ingebouwde accureserves enz... van het Tesla Model S veel duurzamer, de accu-inhoud zou vermoedelijk niet meer als 0,5 % afnemen na ~ 53.000 km, of tot 10 x beter als de eerste Tesla-roadsters, zie test post # 237:
Citaat:
http://www.pluginamerica.org/surveys...tery-Study.pdf

Summary of Results

Of the factors considered – miles driven, vehicle age, and climate – only mileage showed a significant correlation with battery pack capacity.
Data collected suggests that, on average, a Roadster battery pack will have between 80% and 85% of original capacity after 100,000 miles.
Citaat:
http://teslamag.de/news/prozent-kapa...ilometern-1010



0,5 Prozent Kapazitätsverlust der Tesla-Batterie nach über 50.000 Kilometern

https://www.youtube.com/watch?v=2hbn2rRLn2Y

Tesla Model S P85 battery degradation after 53k km/33k mi
Bjørn Nyland

Veröffentlicht am 07.07.2014

If my calculations are correct, 0.5 % degradation or 2 km of typical range. That's 10 times better than Tesla Roadster. For a more correct test though, a 100 % range charge has to be done.


Bjørn Nyland dürfte einigen Tesla-Fahrern bekannt sein, da er wohl einer der größten Tesla-Enthusiasten im Internet ist und ständig neue Videos von sich und seinem Model S in den verschiedensten Lebenslagen auf YouTube hochlädt. Nun veröffentlichte er auch ein Video, welches den Kapazitätsverlust der Batterie seines Tesla Model S nach 50.000 Kilometern aufzeigt.

Wie im Video zu sehen, verliert die Batterie nach 33.000 Meilen bzw. beinahe 53.000 Kilometern lediglich 0,5 Prozent ihrer Kapazität. Dies sollte bedeuten, dass die Batterie des Model S mit einer durchweg guten Pflege und regelmäßiger Wartung kein Problem haben sollte, ein Autoleben lang zu halten, ohne dabei große Kapazitätsverluste zu verbuchen.

Durch die große Reichweite des Tesla Model S sollte ein so geringer Verlust keine wirklichen Auswirkungen auf das Fahrverhalten im Alltag haben – selbst nach einer langen Periode nicht. Der Kapazitätsverlust von 0,5 Prozent würde beim Model S P85 ungefähr 2 Kilometer entsprechen, ein Verlust der nach mehreren Monaten und über 50.000 Kilometer zu verkraften sein sollte.
Daarmee zal het wslk helemaal geen probleem zijn 10 of meer jaren over "voldoende reikwijdte" te beschikken. In elk geval ver over de garantiegrens van 8 jaren (0,5 % komt met ~ 2 km verlies overeen na ~ 53.000 km).

Indien er nog vragen zijn, zullen de antwoorden wslk te vinden zijn bij de talrijke reacties van Bjørn Nyland zelf die onder zijn YT-video staan.
bvb
Citaat:
+Bjørn Nyland
That's true. Panasonic changed the chemestry to the better for Tesla so this typical problems of lithium batteries are reduced somehow. I wasn't sure if they are better
Bjørn Nylandvor 1 Woche
There's no need to do identical conditions as you describe. I measure consumed kWh, and not estimated range which jumps up and down every day. The most accurate result would be to charge to 100 % and then drive it down to "charge now"
Bjørn Nylandvor 1 Woche
The battery heater's consumption is counted in the total kWh spent.
Bjørn Nylandvor 1 Woche
I know the typical range calculations have changed over the firmware updates. That's why I measure actual spent kWh and not range estimations. For the test to be most accurate, a full 100 % charge and then driving it down to charge now (without driving it much further) has to be done.
Bjørn Nylandvor 1 Woche
The usage of 186 Wh/km vs 180 Wh/km is pretty close if you ask me. It's just a 3 % difference.
...]


Ook net gelezen: de betaalbare Tesla Model E zal Tesla III heten (3e generatie) ( of ook hint naar BMW 3-serie ?)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2014 om 15:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 12:28   #328
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wat een toeval, die enkele posts rond die buurman die zijn Model S weggedaan heeft voor een Porsche Panamera. Want mijn buurman heeft zich een tijdje geleden zo'n Panamera aangeschaft, en we hebben onmiddellijk eens afgesproken op de autosnelweg. Ik achter hem. Vanaf een bepaald bord mochten we tekeer gaan.

Wel...

Na enkele honderden meters had ik hem al ingehaald.
En na enkele kilometers was hij nog een klein stipje in mijn achteruitkijkspiegel...

Tot zover de Porsche Panamera
Zelfs de Duitse testers van AMS moeten het toegeven, de Porsche krijgt een les in "dynamisch rijden":
Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/v...r-7897433.html

Die Niederlage kommt fast lautlos, und sie schmerzt den Porsche an seiner empfindlichsten Stelle: der Beschleunigungsehre. Fast eine Sekunde nimmt das Tesla Model S dem Panamera E-Hybrid von null auf 100 km/h ab. Doch es ist nicht nur die Stammtischzahl von 4,7 Sekunden, die den Porsche Panamera S E-Hybrid so nervt, es ist die aufreizende, fast arrogante Lässigkeit, mit der es der kalifornische Newcomer tut. Der Start-up-Stromer Tesla Model S jagt mit mühelos wirkender Kraft aus Kehren heraus, und der teilelektrische Schwabe hechelt hinterher.

Tesla Model S erteilt Dynamik-Lektion

Es ist eine Dynamik-Lektion, die das mit 2,1 Tonnen fast gleich schwere und starke Tesla Model S dem ebenso hinterradgetriebenen deutschen Rivalen erteilt. Sein 310 kW (421 PS) starker asynchroner E-Motor beschleunigt bis 200 km/h schneller und ansatzloser, kennt mit dem Eingang-Getriebe keinerlei Schaltrucke und läuft dabei so ruhig, wie es kein Zwölfzylinder jemals schaffen wird.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2014 om 12:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 13:04   #329
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.979
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wat een toeval, die enkele posts rond die buurman die zijn Model S weggedaan heeft voor een Porsche Panamera. Want mijn buurman heeft zich een tijdje geleden zo'n Panamera aangeschaft, en we hebben onmiddellijk eens afgesproken op de autosnelweg. Ik achter hem. Vanaf een bepaald bord mochten we tekeer gaan.

Wel...

Na enkele honderden meters had ik hem al ingehaald.
En na enkele kilometers was hij nog een klein stipje in mijn achteruitkijkspiegel...

Tot zover de Porsche Panamera
En na een paar dozijn kilometer was de Porsche een stipje in de verte wanneer U wanhopig naar een laadpaal aan't zoeken was.

Als ge uw Model S de sporen geeft zal de software wel de nodige toeters en bellen projecteren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 13:07   #330
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.979
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mmm zeer moeilijk samen te stellen aangezien mobile.de quasi europa betreft, maar qua Duitsland alleen zal die verhouding niet zo ver uit mekaar liggen als ~ 3 maal die ocassiemarkt.
Ergo, in verhouding ligt de klanttevredenheid gelijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 13:32   #331
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En na een paar dozijn kilometer was de Porsche een stipje in de verte wanneer U wanhopig naar een laadpaal aan't zoeken was.

Als ge uw Model S de sporen geeft zal de software wel de nodige toeters en bellen projecteren.
Bron ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 13:37   #332
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ergo, in verhouding ligt de klanttevredenheid gelijk.
Nope want ook de verkoop van de Panamera (alle modellen) loopt duidelijk terug.

Daarbij als je de verkoopcijfers echt bekijkt, doet - zelfs in Porscheland D - de Tesla Model S het duidelijk beter als de Panamera S E-Hybrid. Want ik gis dat hoogstens maar 1 op de 7 verkochte Panamera´s een S E-Hybrid is.

Zelfs als men met alles rekening houdt (en de Duitse fierheid) kon de Panamera maar een zeer nipte overwinning boeken (totaal punten + 10 op 500 !) in de Duitse AMS-test.
Toch eens doordenken. Zelfs de testers van Ams denken door, bij de volgende test heeft de Porsche (zelfs bij het puntentotaal) wslk het nakijken.
Nu redt hij het nipt met 10 punten méér over de meet...

Citaat:
Aber wer hätte gedacht, dass es Tesla schafft, einen solchen Akku-Riesen auch noch günstig anzubieten? Mit 95.900 Euro kostet das Model S 14.509 Euro weniger als der Panamera. Hinzu kommen erheblich niedrigere Energiekosten. So rettet der Öko-Porsche mit zehn Punkten den Sieg ins Ziel. Das kann sich aber beim nächsten Test schnell ändern, bei dem gewaltigen Tempo, mit dem Tesla Strom gibt.
Moest je vergeten te klikken (ams heeft zeer uitgebreide testen, incl crashveiligheid):

Citaat:
Porsche Panamera S E-Hybrid

510 Punkte
Das war knapp: Der Panamera rettet mit tollen Fahreigenschaften und seiner uneingeschränkten Mobilität den Sieg ins Ziel. Doch wenn Porsche weiter vorne bleiben will, muss bei Antrieb und Laderaum nachgelegt werden.

2. Tesla Model S P85
500 Punkte
Die Leistungen des Model S sind für eine Start-up-Firma eine Sensation. Die Schwächen sind überschaubar und die Antriebsstärke eine Wucht. Der US-Liner ist das mit Abstand beste Marketing fürs Elektroauto.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2014 om 13:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 16:05   #333
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nope want ook de verkoop van de Panamera (alle modellen) loopt duidelijk terug.

Daarbij als je de verkoopcijfers echt bekijkt, doet - zelfs in Porscheland D - de Tesla Model S het duidelijk beter als de Panamera S E-Hybrid. Want ik gis dat hoogstens maar 1 op de 7 verkochte Panamera´s een S E-Hybrid is.
Euh toch serieuze correctie... het is wslk nog minder Porsche rekent dat maar 1 op de 10 Panarema´s een E-Hybrid is:
Citaat:
http://www.greenmotorsblog.de/hybrid...atzziel/14157/

In Zuffenhausen ist man durchaus optimistisch was die Verkaufszahlen des Porsche Panamera S E-Hybrid angeht. Über den gesamten Produktzyklus des Plug-In Hybridautos will der Sportwagenhersteller insgesamt 10.000 Einheiten verkaufen. Das entspräche etwas einem Anteil von 10% der Gesamtstückzahl des Panamera.
Dus we hadden al 287 Tesla S inschrijvingen slechts van januari tot april 2014 in D.
En we hadden 2538 Panarema´s Hybrid inschrijvingen voor gans 2013 in D, 1/10 is dus afgerond 254.

Tesla Model S verkoopt grofweg 4 maal beter als een moderne Hybride Limousine van Porsche met vergelijkbare prijzen en PK´s én gewicht. Daarom vergeleek AMS ook die beide wagens (daar vind je alle andere cijfers). Zie je met cijfers kan je alles bewijzen. lol.

Volgens bepaalde bronnen (video Autobild.de) zou de 85 kWh accu van de Tesla S nu nog maar 10.000 € aankoop kosten (voor Tesla toch)...
dat is ~ 117 €/kWh.

Citaat:
Der Tesla Akku kostet aktuell 10.000 € wovon die deutschen Hersteller nur träumen können. Die werden in ca. 5 Jahren solche Akkupreise schaffen. (Preise genannt im Video von autobild). Das mit der Reichweite ist quatsch, du bist ihn noch nicht gefahren...
Zur Ladung nochmal für DICH: Die SUPERCHARGER von Tesla (gerade einige im Bau) sind kostenlos für Model S Besitzer. Also 0 €. Zum Vebrauch. Bin am Wochenende einen E-Up Probe gefahren und auf 19 kWh/ 100 km gekommen. Der Tesla ist also sehr gut was den Winterverbrauch betrifft (gibt schon Videos auf youtube wo ein Model S Besitzer von Trondheim nach Oslo fährt mit 24 kWh/100 km, was ca. 3 Liter Benzin entspriche für eine 2,1 Tonnen schwere Limousine im Winter mit Spikereifen (Norwegen). VW hat keine Wärmepumpenheizung im Gegensatz zu Tesla und der Akku kostet trotz viermal geringer Kapazität über 12.000 €...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2014 om 16:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 16:14   #334
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.979
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron ?
Logica. Bij normaal gebruik heeft de Tesla S een bereik van royaal genomen , 400 km.

De Panamara heeft een tank van 80 liter.
Zelfs met een gulzige 10 liter normaal gebruik doet die het dubbele van de Tesla.
En het is ten slotte een hybride, waarvan 3.1L per 100 km opgegeven wordt.

Dus, resultaat. De Tesla S gebruikt als accusparende slak, 600 km (uw en Bartjeuh's opzoekwerk), de Panamera in zuinige modus, 3.1l/km , met 80 liter in de tank, 2500km

De test van Top Gear met de Roadster geeft aan dat zeer aggressief rijden de accu uitput op 20% van de aangegeven range.
De S gaat het misschien beter doen met 30%, wat dan neerkomt op 120 km met 1 acculading. Oftewel, 40 minuten plankgas op de Duitse Autobaan.

Voor de Panamera, die plankgas rond de 60 liter zuipt, is het 75 minuten voor die gaat gillen voor een 5 minuten tankbeurt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 17:45   #335
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Logica. Bij normaal gebruik heeft de Tesla S een bereik van royaal genomen , 400 km.

De Panamara heeft een tank van 80 liter.
Zelfs met een gulzige 10 liter normaal gebruik doet die het dubbele van de Tesla.
En het is ten slotte een hybride, waarvan 3.1L per 100 km opgegeven wordt.

Dus, resultaat. De Tesla S gebruikt als accusparende slak, 600 km (uw en Bartjeuh's opzoekwerk), de Panamera in zuinige modus, 3.1l/km , met 80 liter in de tank, 2500km

De test van Top Gear met de Roadster geeft aan dat zeer aggressief rijden de accu uitput op 20% van de aangegeven range.
De S gaat het misschien beter doen met 30%, wat dan neerkomt op 120 km met 1 acculading. Oftewel, 40 minuten plankgas op de Duitse Autobaan.

Voor de Panamera, die plankgas rond de 60 liter zuipt, is het 75 minuten voor die gaat gillen voor een 5 minuten tankbeurt.
Huh ?, Bartjeuh spreekt van enkele kilometers snelweg/autobahn, meer heeft men niet nodig om te tonen welke auto sneller accelereert.

Citaat:
Bartjeuh Bekijk bericht
Wat een toeval, die enkele posts rond die buurman die zijn Model S weggedaan heeft voor een Porsche Panamera. Want mijn buurman heeft zich een tijdje geleden zo'n Panamera aangeschaft, en we hebben onmiddellijk eens afgesproken op de autosnelweg. Ik achter hem. Vanaf een bepaald bord mochten we tekeer gaan.

Wel...

Na enkele honderden meters had ik hem al ingehaald.
En na enkele kilometers was hij nog een klein stipje in mijn achteruitkijkspiegel...

Tot zover de Porsche Panamera
Of uit stilstand bij groen licht enkele tientallen meters.

Daarna mag die Porsche gerust tot zijn 270 kmh of meer rijden, dat heeft de Tesla S rijder niet meer nodig.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2014 om 17:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 17:48   #336
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.979
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tesla S, de Dragracende grote Berline.

Tof, maar het zet weeral het huidige nadeel van de accutechnologie in de kijker. Volume en massagewijs alswel productiekost is het ongelofelijk veel minder interessant dan een lege kunststof doos.

Ik persoonlijk hoop dat de accutechnologie snel beter wordt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 17:54   #337
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tesla S, de Dragracende grote Berline.

Tof, maar het zet weeral het huidige nadeel van de accutechnologie in de kijker. Volume en massagewijs alswel productiekost is het ongelofelijk veel minder interessant dan een lege kunststof doos.
Wat bedoel je met lege kunststof doos ? Iets relevant met de Porsche of Tesla ?

Tja, de Porsche Panamera S- E Hybrid weegt quasi evenveel als de Tesla Model S, qua kofferruimte haalt die Porsche nog niet eens de helft denk ik (idd net gecheckt).

Soit, AMS is duidelijk genoeg in zijn uitspraak, de Porsche haalt het nog nipt wegens ditjes en datjes met 510 punten, de Tesla Model S haalt al 500 punten. En dat voor een merk dat pas sinds 2008 auto´s verkoopt.
En dat is heus niet enkel wegens de snellere acceleraties, AMS geeft punten op alle criteria.

En als een Porschist vooral aan reikwijdte denkt kan hij de dieselversie kiezen... proest...

Citaat:
Ik persoonlijk hoop dat de accutechnologie snel beter wordt.
Als we Tesla mogen geloven in de eco-modus mét een hybrid-Accupack een ~ dubbele reikwijdte en 30 % duurzamer. In afzienbare tijd mss + 15 % autonomie.

Citaat:
http://www.istockanalyst.com/finance...work-for-tesla

As we are talking about batteries, let's see how Tesla's upcoming hybrid battery pack may work for the electric car maker. Tesla already filed patent applications in July 2013 related to electric vehicle extended range hybrid battery pack system, including metal-air battery.

Tesla's potential hybrid battery pack, which includes both metal-air battery as well as lithium-ion battery (non metal-air). This suggests that 2015 Model S cars may get a 10 to 15 percent increase in driving range – driven primarily by innovations in battery packs – including hybrid batteries.

A metal-air battery uses oxygen as a source to produce electricity. Its advantages include high energy density and light weight while it may give only low power versus a normal lithium-ion battery.

Chowdhry noted that a hybrid battery pack could increase the Tesla's Model S Range by about 40 percent and increase the battery life by about 30 percent. By having two different types of battery on-board (Metal-Air and lithium-ion), Tesla's invention accentuates the positives of each battery type while minimizing the negatives.

Currently, lithium-ion battery powers the drive train of Model S and since this battery has high-power density, Model S can achieve high accelerations.

On the other hand, metal-air battery uses oxygen to produce electricity. Since, oxygen is a gas, this battery is lightweight and has high-energy density i.e. in less space, more energy is stored.

Chowdhry said, due to the chemistry, metal-air battery has low power density, i.e., the car may not be able to achieve the same level of acceleration as that can be achieved by lithium-ion battery.

However, Tesla has created this invention where if the user wants extended range, the metal-air battery Pack will power the Model S drive train. Here, the trade-off is lower acceleration, but extended range. If used only in this mode, Tesla Model S range could double from current levels

If the user wants normal range and does not want to compromise acceleration, the lithium-ion pack will power the hybrid mode.

If the user wants longer range and does not want to sacrifice acceleration, then both batteries will work together. In this mode, lithium-ion battery will power the drive train and the metal-air battery pack will charge the lithium-ion battery.

Simply said, this invention achieves similar objects as the plug-in hybrid car achieves, the difference being instead of on-board gasoline engine, Tesla has a metal-air battery pack.
wslk zoiets: http://www.nature.com/nmat/journal/v.../nmat3486.html tesamen (hybridepack) met nog meer geoptimaliseerde LiFePO4´s.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2014 om 18:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 18:31   #338
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.979
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat bedoel je met lege kunststof doos ? Iets relevant met de Porsche of Tesla ?
Een brandstoftank... Dus nogal relevant voor 99% van het wagenpark op deze aardkloot.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 19:25   #339
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een brandstoftank... Dus nogal relevant voor 99% van het wagenpark op deze aardkloot.
Citaat:
Tof, maar het zet weeral het huidige nadeel van de accutechnologie in de kijker. Volume en massagewijs alswel productiekost is het ongelofelijk veel minder interessant dan een lege kunststof doos.
Aha, maar de Tesla S heeft dat zogezegde nadeel wel eerder in een voordeel omgetoverd.

Kun je me eens in het kort uitleggen waarom een auto met quasi dezelfde afmetingen en gewicht een *standaard kofferruimte heeft die meer als tweemaal zo groot is ? (*zonder omklappen zetels anders is het nog meer)

Citaat:
Die liefert das Tesla Model S beim Gepäckraum: Gewaltige 745 Liter stehen mickrigen 335 Litern im Panamera entgegen.
Zelfs een # Mercedes Stationwagen (middenklasse E350) kan minder volume laden (omgeklapt*) als een Tesla Model S, wat zei je weer van volumeverlies door accu´s ofzo ?
# https://www.youtube.com/watch?v=PhTL13ai_mU

AMS meet met blokken ofzo, als men litermatig rekent - zetels neergeklapt - heeft een Tesla S :
Citaat:
Totale laadruimte: 894,8 liter

Laadvolume achterin (zetels recht / neergeklapt: 744,7/1645,2 liter
Laadvolume voorin: 150,1 liter
bijna 1800 liter, bron: http://www.teslamotors.com/nl_BE/models/specs

Ook in gewicht mag een Tesla 470 kg laden (incl inzittenden) tov 425 kg (idem) voor die Porsche (beide bron ADAC)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2014 om 19:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 19:41   #340
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.979
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aha, maar de Tesla S heeft dat zogezegde nadeel wel eerder in een voordeel omgetoverd.

Kun je me eens in het kort uitleggen waarom een auto met quasi dezelfde afmetingen en gewicht een *standaard kofferruimte heeft die meer als tweemaal zo groot is ? (*zonder omklappen zetels anders is het nog meer)
Vrij simpel, aangezien de accu al zo zwaar en duur is, is de extra kost om die zo laag mogelijk uit te smeren in de bodemplaat van een wagen verwaarloosbaar, zeker in vergelijking met de nadelen dat niet te doen.

Een dunne platte brandstoftank heeft zo zijn eigen problemen qua ontwerp. Het kan wel, maar zou een volledige herziening van de bestaande ontwerpen meebrengen, en die kost willen de fabrikanten er niet bij hebben, dat zou aan de winst vreten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be