![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() Is het niet slimmer de rebellen daar maar wat te laten aanmodderen?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder de klassieke complot believers te vergeten die als vliegen op een stront komen afgevlogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een oorlog zonder dat er wordt gecomplotteerd? Onthul ons eens hoe dat werkt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet dat ik ooit een vriend van Qaddhafi of Poetin geweest ben; eerstgenoemde ken ik trouwens al héél lang uit zijn eigen publicaties in Arabische landen, en ik verafschuw hem al heel lang. Maar om dan maar te gaan denken dat 'het Westen' het zal oplossen, zoals in Irak of Afghanistan...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig mee eens!
![]() |
#210 | ||
Banneling
|
![]() Ondertussen bericht Der Zeit dat blijkbaar een aantal separatisten, strontzat waren vanwege de drank die ze hadden kunnen stelen uit nog ongeschonden koffers van passagiers.
http://www.zeit.de/politik/ausland/2...ine-live-07-19 Citaat:
De dronken gorrilla's zijn er wel degelijk, die geen graten zien in een beetje lijkenpikkerij. Men zou zelfs kunnen vermoeden dat het een gewoonte is... ![]() Blijkbaar gaan er ondertussen in nederland ook al stemmen op van burgers EN militairen voor een militaire ingreep om deze schandelijke situatie een halt toe te roepen. http://www.joop.nl/kijk-nou/detail/a...e_in_oekraine/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 20 juli 2014 om 18:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rutte kan eigenlijk geen kant uit in dit verhaal. Hij kan wel forse verklaringen afleggen en beweren dat hij Putin tot dit en tot dat heeft aangespoord. De handelsbelangen tussen Rusland en Nederland gaan over vele miljarden Euro's jaarlijks. Hij kan dit gewoon niet kwijtspelen.
Het is ook tekenend voor de zwakte van Europa dat dit zaakje zo traag op gang komt. Had het een vliegtuig vol Amerikanen geweest dan had je eens gezien hoe snel het kon gaan. Nu liggen er nog altijd vastgegordelde lijken in hun vliegtuigstoel ergens in een graan-of zonnebloemveld in Oekraïne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ken het verhaal van de Holodomor al heel lang uit goede bron; ik ken persoonlijk mensen wier ouders in een goelag geboren zijn en heb hun verhalen gehoord; ik kan de West-Oekraïners begrijpen en heb sympathie voor hen. Maar ik kan de Oost-Oekraïners ook begrijpen, en vind dat Poetin zich redelijker opstelt dan Obama, wellicht omdat hij minder macht heeft. Wat mij aan deze hele zaak verontrust, is het gevaar van escalatie, bij hen en tot bij ons, en ik vind onze media onverantwoord eenzijdig de laatste tijd. Het herinnert me aan Saddam met zijn vernietigingswapens en Assad met zijn gifgasaanval: achteraf bleken onze media ons te hebben bedrogen. In Kosovo werden de Serviërs als boemannen afgeschilderd, en bijna iedereen is daar toen ingetrapt. Wat is het resultaat? De Serviërs is onrecht aangedaan en we hebben er een maffiastaat bij. Wij moeten ons nu niet laten ophitsen, want deze keer is de "vijand" iets groter dan Servië. En evenals de Serviërs hebben de Russen al vaker geleden onder Westerse agressie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Onze media zijn onvoorstelbaar evenwichtig en objectief als je vergelijkt met de permanente stroom van leugens in de russische staatsmedia. Normale mensen kunnen daar niet naar kijken zonder ziek te worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan wordt meteen duidelijk dat de echte lijkenpikker de poster van bovenstaande is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sabotage als rebellie vermommen, ja dat valt voor. Zo was het hier ook met die Franse immigranten in 1830. Kan dus best ook daar zo zijn, maar hoe weten we dat? Citaat:
Citaat:
Ik heb wel persoonlijk ervaring met onze media, en geloof er sindsdien nagenoeg niets meer van. Dat het in Rusland nog een stuk erger moet zijn, ja, dat ligt voor de hand. MAAR je wil hier toch niet tot OORLOG oproepen, of hoe zit dat? Ik vind de situatie gevaarlijk, zelfs voor ons.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 juli 2014 om 19:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Een beetje ongelukkige foto, maar wel een mooie illustratie van een aap met een gorilla ernaast. Of grumpy op dat moment dronken was kan ik moeilijk ruiken maar hij heeft een toch wel een erg troebele blik in de ogen. En als hij geen lijkenpikker is, dan wel zijn luizige maatjes. Een pot nat.
Laatst gewijzigd door parcifal : 20 juli 2014 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk hebben we de militaire mogelijkheid, een zeer ernstig motief en zelfs het internationaal recht achter ons, indien kiev meewerkt. Dit is uiteindelijk nog altijd oekraiens grondgebied. En het zou een mooie gelegenheid zijn om eens te tonen dat er grenzen zijn aan alles. Maar helaas weegt de onvoorspelbare reactie van een oorlogszuchtige dictator als putin nogal zwaar en zullen de politici niet snel die gok wagen. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 20 juli 2014 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat ze dat soort 'gokken' "Russische roulette" noemen. Behalve dat ze het niet met hun eigen leven doen, maar met dat van miljoenen anderen. Ben jij soms een Oekraïner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Oekraïne is sinds de machtsovername (2013) niet meer hetzelfde. Het is letterlijk uiteengevallen door de illegale machtsovername. Sindsdien heeft Kiev geen controle meer over alle regio's van Oekraïne. De nieuwe machthebbers in Kiev hebben de grondwet geschonden door in strijd met de grondwettelijke procedure, de voormalige president af te zetten. Als de nieuwe regering van Oekraïne op een dergelijke wijze de grondwet geschonden heeft, dan hebben de Russische regio's van Oekraïne het recht om niet loyaal te zijn aan dat regime en om zich van dat regime, dat de grondwet niet honoreert, af te scheiden door aanspraak te maken op het zelfbeschikkingsrecht. De nieuwe machthebbers hebben het land in een crisis gestort met een illegale machtsovername, waardoor het land uiteen viel in gebieden waar de nieuwe regering van Kiev gezag heeft en gebieden waar de Oekraïense Russen gezag hebben. Kiev probeert het oosten van het land onder zijn gezag te brengen door invallen te plegen in Russische gebieden en er bloedbaden aan te richten onder de Russische burgerbevolking. En dan beweer jij dat het internationale recht achter jou staat? |
|
![]() |
![]() |