Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2014, 23:06   #241
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Gij kent geen russen he, van die pompeuze gevallen, in het bijzonder nouveau-riches?
Die zouden nog liever koeiemest eten dan zich oekraiens te noemen.

Echt een billenkletser.
Niveau parcifaleke... komaan ge kunt beter...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 23:15   #242
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En wat we nu allemaal over 9/11 weten, is nog steeds niet de officiële waarheid
tuurlijk wel, vanonder welke steen kom jij gekropen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 23:30   #243
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard Europe Risks Becoming A 'Satellite' Of Russia If It Doesn't Stand Up To Putin

Ze zijn al aan het stoken.

Brzezinski: de grijze eminentie achter vijf presidenten.
Oud 20 juli 2014, 23:31   #244
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Het zou interessant zijn om een draad te beginnen over de gevolgen van MH17 in de toekomst. Al het gezeik over wie het heeft gedaan loopt de spuigaten uit.
MH17 is (wordt) 9-11, en dat lijkt ook de bedoeling ze zijn.

En het spijt me dat ik het moet zeggen: daar waar ik eerst ook de separatisten verdacht -met de nodige dosis voorzichtigheid-, er komen steeds meer gaten in dat verhaal. Misschien moeten we daar ook maar eens een draad over beginnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
De gepercipieerde waarheid is nu dat de separatisten het hebben gedaan. De volledige waarheid zal pas binnen enkele maanden bekend zijn maar ondertussen zullen de gebeurtenissen die gaan komen wel gebaseerd zijn op het vermoeden van schuld van de separatisten en Poetin.
Dat vermoeden werd onmiddellijk door de media gevoed zonder degelijke bewijzen of ''bewijzen'' die nu rommel en framing blijken te zijn. Net zoals bij 9-11 was men er als de kippen bij de schuldigen aan te duiden, wanneer de woede en verbijstering van het publiek openbreekt, eigenlijk veel te snel om verantwoord en geloofwaardig te zijn. Eenmaal het publiek een opinie voorgeschoteld is, is het zeer moeilijk de publieke opinie te wijzigen (en dat is de bedoeling. Maar er komen nu toch wel veel vragen naar boven (lees kwalitatieve alternatieve media, zoals voltairenet, zerohedge, craig roberts edm). Ik ben akkoord dat de waarheid nog wel even op zich zal laten wachten, als we die ooit te zien gaan krijgen. Maar het begint te stinken.

Een paar punten:

- de snelle veroordeling en vingerwijzingen, zonder degelijk bewijstmateriaal.

- er is heel wat te doen omtrent het video/audio beeldmateriaal dat de communicatie tussen separatisten en russische link weergeeft. Dit zou geproduceerd zijn op 16 juli. De youtube clip werd geplaatst op 17 Juli, een uur na het incident, door het Kiev regime (te slordig??). Dit krijgt steeds meer aandacht.

- de vreemde getuigenissen van de spaanse luchtverkeersleider op Borispil, welke intussen verdwenen zijn (eigenaardig en een dood spoor voorlopig)

- de gewijzigde route kort voor het incident

- het interview van Hillary Clinton met Charlie Rose een paar dagen voor het incident geeft aan dat de VS verveeld is met de weigering van de europeanen nog meer sancties tov Putin te willen doorvoeren.

- putin's diplomatiek succes met Brics en het opzetten van een nieuwe financieel systeem los van de VS...

Enz enz.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 23:47   #245
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
enkel voor conspiracynutters zijn er gaten in beide verhalen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 00:05   #246
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En het spijt me dat ik het moet zeggen: daar waar ik eerst ook de separatisten verdacht -met de nodige dosis voorzichtigheid-, er komen steeds meer gaten in dat verhaal. Misschien moeten we daar ook maar eens een draad over beginnen.

Dat vermoeden werd onmiddellijk door de media gevoed zonder degelijke bewijzen of ''bewijzen'' die nu rommel en framing blijken te zijn. Net zoals bij 9-11 was men er als de kippen bij de schuldigen aan te duiden, wanneer de woede en verbijstering van het publiek openbreekt, eigenlijk veel te snel om verantwoord en geloofwaardig te zijn. Eenmaal het publiek een opinie voorgeschoteld is, is het zeer moeilijk de publieke opinie te wijzigen (en dat is de bedoeling. Maar er komen nu toch wel veel vragen naar boven (lees kwalitatieve alternatieve media, zoals voltairenet, zerohedge, craig roberts edm). Ik ben akkoord dat de waarheid nog wel even op zich zal laten wachten, als we die ooit te zien gaan krijgen. Maar het begint te stinken.

Een paar punten:

- er is heel wat te doen omtrent het video/audio beeldmateriaal dat de communicatie tussen separatisten en russische link weergeeft. Dit zou geproduceerd zijn op 16 juli. De youtube clip werd geplaatst op 17 Juli, een uur na het incident, door het Kiev regime (te slordig??). Dit krijgt steeds meer aandacht.

- de vreemde getuigenissen van de spaanse luchtverkeersleider op Borispil, welke intussen verdwenen zijn (eigenaardig en een dood spoor voorlopig)

- het interview van Hillary Clinton met Charlie Rose een paar dagen voor het incident geeft aan dat de VS verveeld is met de weigering van de europeanen nog meer sancties tov Putin te willen doorvoeren.

- putin's diplomatiek succes met Brics en het opzetten van een nieuwe financieel systeem los van de VS...

Enz enz.
Over die koerswijziging werd al door verschillende VS media gezegd dat het vliegtuig Noordelijker vloog dan zijn normale koers om een storm te ontwijken en dit nog voor het nieuws werd gebracht dat de VS tot de conclusie is gekomen dat het vliegtuig werd neergeschoten. Een halve dag later pas werd bekend gemaakt dat de raket volgens VS onderzoek werd afgeschoten vanop grondgebied dat gecontroleerd werd door de rebellen. Later nog kwamen beelden van de BUK met drie raketten enz. enz.

Dus als Oekraïne het heeft gedaan dan kan dat niet anders dan in samenwerking met de VS en een volledige manipulatie van de grote nieuwszenders in de VS. Iets dat op voorhand meticuleus is voorbereid en georkestreerd.

Het spreekt voor zich dat deze waarheid de eerste honderd jaar niet aan het licht zal komen dus is ze voor mij en voor het verdere verloop van de 'aftermath' niet relevant. Ik ga mijn tijd dan ook niet verdoen om daar rekening mee te houden. Ik ben namelijk een pragmatisch ingesteld persoon.

De door jou aangehaalde 'kwalitatieve alternatieve media' zullen ook nooit in staat zijn om dit te bewijzen en de publieke opinie te overtuigen. Misschien lukt dit ooit wel voor een historicus maar dan ben ik al lang dood. Het enige wat deze media zullen kunnen doen is wat twijfel zaaien door onrechtstreeks bewijsmateriaal en eventuele motieven te brengen.

Kortom ik geloof alleen maar wat ik zelf vaststel en zelfs daar durf ik over twijfelen want ik heb ook al gehoord over de allegorie van de grot en parallelle realiteiten in de kwantumfysica. Momenteel leg ik mij neer bij de heersende theorie dat de rebellen het hebben gedaan want dat is m.i. hetgeen wat bepalend gaat zijn voor de toekomst. De rest is tijdverlies.

Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 21 juli 2014 om 00:12.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 00:16   #247
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:

Een paar punten:

Enz enz.
2

Vooral dat laatste!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 21 juli 2014 om 00:19.
Oud 21 juli 2014, 00:28   #248
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het noordwaarts omleggen van die vlucht boven Polen en Oekraïne stemt mij, net als jou, het meest tot nadenken. Kon dat wel zonder coördinatie vanuit Washington? En had iemand daar meer belang bij dan Washington?
Als ik u goed begrijp bellen de Amerikanen de Europese luchtverkeergeleiding om een andere route te laten vliegen?

Ook bedacht dat bij een onderzoek ook de luchtverkeersgeleiding in hoge mate betrokken is bij een ramp en luchtverkeersgeleiders tekst en uitleg moeten geven over hoe en waarom van hun beslissingen?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 00:28   #249
Adrian M

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 juli 2014 om 00:28.
Oud 21 juli 2014, 00:43   #250
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp bellen de Amerikanen de Europese luchtverkeergeleiding om een andere route te laten vliegen?

Ook bedacht dat bij een onderzoek ook de luchtverkeersgeleiding in hoge mate betrokken is bij een ramp en luchtverkeersgeleiders tekst en uitleg moeten geven over hoe en waarom van hun beslissingen?
Gaat dat onderzoek dan ook dit onderzoeken?

Oud 21 juli 2014, 00:55   #251
Adrian M

Standaard

Citaat:
Als de hoofdschuldigen in Washington zitten, zie ik Rutte nog geen woord houden. En Poetin zal hij ook niet de daver op het lijf jagen met zijn grootspraak.

Een echte politicus: geblaat-wol-verhaal.
Hij heeft wel met 193 slachtoffers te maken, dat zijn er net iets teveel om de zaak politiek dood te laten bloeden.
Nederlanders zullen gewoonweg verwachten dat ze uiteindelijk gepakt worden en zich zullen moeten verantwoorden.
(Vrees dat die separatisten weinig sympathie nog zullen krijgen van de gemiddelde Nederlander)

Hoe zal de vraag zijn en kan alleen met behulp van andere landen, politieke organen en internationale organisaties.
Achter de schermen valt altijd in enige mate politieke druk uit te oefenen, als wel ergens in tegen stemmen of voor stemmen aangaande Rusland of die separatisten om het ze zo moeilijk te maken.

Zie niet gebeuren dat er SF van landen ingezet gaan worden. Hoewel bij Britten en Aussies altijd een vraagteken?
Oud 21 juli 2014, 00:57   #252
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Gaat dat onderzoek dan ook dit onderzoeken?
Bij elk onderzoek van een vliegtuigramp is luchtvaartverkeersgeleiding in hoge mate belangrijk en wordt nauwgezet onderzocht.
In dit verband wordt zondermeer onderzocht het hoe en waarom van de hoogten waarop gevlogen werd, als wel welke verkeersgeleiding en welke verkeerleider de opdrachten gaf. Hoe, waarom, tijden etc.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 juli 2014 om 01:04.
Oud 21 juli 2014, 00:57   #253
Adrian M

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 juli 2014 om 00:57.
Oud 21 juli 2014, 01:07   #254
Geert C

Standaard

Citaat:
Je loopt een beetje achter, ondertussen is al duidelijk geworden dat die Spaanse luchtverkeersleider niet bestaat.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 01:31   #255
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Hij heeft wel met 193 slachtoffers te maken, dat zijn er net iets teveel om de zaak politiek dood te laten bloeden.
Nederlanders zullen gewoonweg verwachten dat ze uiteindelijk gepakt worden en zich zullen moeten verantwoorden.
(Vrees dat die separatisten weinig sympathie nog zullen krijgen van de gemiddelde Nederlander)
Wat Nederland hier beleeft, beleeft Palestina elke dag. Maar als men daar iets over durft te zeggen, dan schreeuwt men plots moord en brand en antisemitisme.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 01:38   #256
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat Nederland hier beleeft, beleeft Palestina elke dag. Maar als men daar iets over durft te zeggen, dan schreeuwt men plots moord en brand en antisemitisme.
En déze daders zullen zich moeten verantwoorden, misschien wel voor het Internationaal Strafhof! En terecht natuurlijk, ook al hebben ze dan dat passagiersvliegtuig niet "met opzet" neergehaald. Wat je van de Israëlische slachtpartij in Gaza niet kan zeggen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 08:43   #257
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
En déze daders zullen zich moeten verantwoorden, misschien wel voor het Internationaal Strafhof! En terecht natuurlijk, ook al hebben ze dan dat passagiersvliegtuig niet "met opzet" neergehaald. Wat je van de Israëlische slachtpartij in Gaza niet kan zeggen.
Hoe de zever over Gaza in de desbetreffende draden aub.
Oud 21 juli 2014, 08:53   #258
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hoe de zever over Gaza in de desbetreffende draden aub.
Juist, nondeju! Palestijnen zijn geen mensen en moeten dus anders aangepakt worden. Eigenaars van slachthuizen stuur je toch ook niet naar Den Haag omdat ze schapen en koeien doden? Nondeju!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 09:00   #259
cor
Minister

Standaard

Stand van zaken ter vergelijking: 450 doden in Gaza.

Laatst gewijzigd door cor : 21 juli 2014 om 09:01.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 09:06   #260
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Ze zijn al aan het stoken.

Brzezinski: de grijze eminentie achter vijf presidenten.
Citaat:
“My sense is that the European public opinion is aroused,” Brzezinski told Zakaria. “This humanitarian issue is so tragic, so painful, so cruel and so unnecessary that the Europeans are beginning to be moved. But each of the major European leaders has a role to play.
Heeft hij het nu over MH17 of over Gaza?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be