Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2014, 21:39   #841
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het wordt weer een 911 revisited. De waarheid komt alleen van bloggers met een paar vijzen los of enkele notoire ongeloofwaardige of partijdige sites.

Harde controleerbare feiten worden genegeerd en de meest hilarische hypotheses worden als de waarheid verkocht. Als je die zever niet geloofd ben je een domme kloot die gemanipuleerd wordt door de mainstream media.

Helaas net zoals in 911 worden de slachtoffers een tweede keer vermoord.
Laten die fantasten hier dan maar weer eens hun bedenksels op los laten

"If Russia genuinely believed the Ukraine was involved in the shoot down of flight 17 surely President Putin would have told the separatists, many of whose leaders are from Russia, to guard the evidence at all costs,"

Putin’s plane, flying home from a conference in Rio, was not scheduled to fly over Ukraine. Though the paths of the planes did briefly cross, that was apparently near Warsaw

Laatst gewijzigd door Adrian M : 22 juli 2014 om 21:40.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 21:49   #842
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is vooral een uitgelezen kans voor de VS om Rusland met de vinger te wijzen. Zelf hebben de VS al verschillende malen, al dan niet per abuis, burgervliegtuigen uit de lucht gehaald.
Ik durf nog verder te gaan,

Wie durft Edward Snowden nog een held te noemen? De onderschepte telefoongesprekken tonen nu duidelijk aan dat zulke systemen, afluisteren van iedereen, type NSA, noodzakelijk zijn voor de veiligheid.

Zonder zulke systemen had men nooit deze gesprekken kunnen onderscheppen.

Al degene dewelke nu rond zwaaien met "de onderschepte berichten zijn het bewijs", geven onrechtstreeks de doodstraf aan Edward. Zij bevestigen dat de NSA, en anderen, een grondige reden hebben om iedereen af te luisteren.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 21:59   #843
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Liz Wahl integer? Een oerdomme a-politieke (halfjoodse, ja sorry, het moet weer gezegd worden) aandachtshoer, gebruikt door de sluwe joodse neocongroep Foreign Policy Initiative (FPI), opvolger van de PNAC.

Neocons stage manage Liz Wahl resignation

Bovendien, dat weegt allemaal niet op tegen zovele ex CIA werknemers die ontslag namen en hun boekje opendoen over CIA praktijken en VS buitenland politiek.
²
Oud 22 juli 2014, 22:00   #844
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
Iedereen ?
Is het dan overal oorlog?
Natuurlijk niet iedereen, heeft Edward ook nooit gezegd.

Of geef je nu aan dat de NSA of voorhand wist dat er een vliegtuig ging neergeschoten worden en dat ze wisten wie ze moesten afluisteren?
Oud 22 juli 2014, 22:01   #845
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De lokale bevolking steunt de separatisten. Rutte zei gisteren dat hij tevreden was over de medewerking van de rebellen.

Welke opties liggen open, wat zullen de Hollanders eigenlijk doen? Eerst moet bewezen worden wie het gedaan heeft en wat gebeurd is, dat wordt een aaartsmoeilijke taak. Dan kan er gesproken worden over de betaling van compensatie aan de nabestaanden, door Rusland of Oekraïne, naargelang wie verantwoordelijk is.
Het zou ook goed zijn moest er een staakt-het-vuren komen, zodat dergelijke rampen zich niet herhalen en er een einde komt aan de vele burgerslachtoffers. Het zou ook de toegang tot de rampsite vergemakkelijken. Rsland wil zo'n staakt-het-vuren, Kiev weigert en wil doorgaan met hun criminele operatie.

Door het vuur op te stoken, zoals ashington en Kiev doen, wordt de kans alleen maar groter dat er nog veel meer burgerslachtoffers zullen vallen. Maar dat kan hen niets schelen, het is om isolatie en verzwakking van Rusland te doen.
²

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 juli 2014 om 22:01.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 22:03   #846
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Timmermans, wie is dat!! O ja, de klootzak die zo nodig het vuurtje ging aanwakkeren in Kiev.
Zoals McWar. Profieltjes als deze draaien er hun hand niet voor om om een burgervliegtuig neer te halen.
Oud 22 juli 2014, 22:03   #847
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
En dat zal dus onderzocht moeten worden. Dat gaat dus niet lukken zolang die separatisten niet meewerken en de zaak traineren.

Australië is inmiddels zo pissig dat ze voorstellen dat Australië, Nederland en Maleisië zelf het gebied zouden moeten gaan beveiligen.

Australia wants security job for wronged countries
6:55 PM Tuesday Jul 22,

http://www.nzherald.co.nz/world/news...ectid=11297441
Laat ze maar proberen.
Oud 22 juli 2014, 22:04   #848
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat jij onwaarheden niet erg vindt is wel duidelijk...

Maar goed, misschien kan jij of één van de andere conspirationisten, eens op de volgende vragen antwoorden:
- hoe verklaar jij dat Russische rebellenleiders de aanslag eerst opeisten tot duidelijk werd dat het om een passagiersvliegtuig ging?
Wat ik er tot nu toe over weet, doet me vermoeden dat dit niet klopt.
Citaat:
- hoe verklaar jij dat de Russische rebellen voor de aanslag openlijk toegaven dat ze over het Buk-systeem beschikken en dat na de aanslag ineens ontkennen? (zelfs de Russische media berichtten voor de aanslag dat de rebellen over het Buk-systeem beschikken)
Wat dit betreft, heb je het kennelijk beter gevolgd dan ik, tenminste, dat hoop ik, en ik ben geneigd je te geloven. Maar waarom zou ik dat moeten verklaren? Het eerste wat me te binnen schiet is: dit lijkt erop te wijzen dat ze met dat Buk-systeem iets uitgehaald hebben wat niet pluis is, en wellicht dat ze dat lijnvliegtuig ermee hebben neergehaald. Dat bevestigt me alleen maar in mijn vermoeden dat ze in een Amerikaanse val zijn getrapt, en ik houd andere mogelijkheden open.

Waar ik niet mee kan leven, is dat de hoofdverantwoordelijken voor een driehonderdvoudige moord wel eens hun zin zouden kunnen krijgen. Dat zou het geval zijn als dezen in Washington te vinden zijn. En als ze daar te vinden zijn, zouden ze het dom hebben aangepakt als iemand anders dan het pro-Russische kamp dat vliegtuig heeft neergehaald.
Oud 22 juli 2014, 22:05   #849
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
Iedereen ?
Is het dan overal oorlog?
BTW,

Vind jij dat Edward een held is of een (land)verrader?

Heeft de aanslag je idee beïnvloed?

Is het onderscheppen van telecommunicatie berichten noodzakelijk om aanslagen te voorkomen?
Oud 22 juli 2014, 22:10   #850
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het wordt weer een 911 revisited. De waarheid komt alleen van bloggers met een paar vijzen los of enkele notoire ongeloofwaardige of partijdige sites.

Harde controleerbare feiten worden genegeerd en de meest hilarische hypotheses worden als de waarheid verkocht. Als je die zever niet geloofd ben je een domme kloot die gemanipuleerd wordt door de mainstream media.

Helaas net zoals in 911 worden de slachtoffers een tweede keer vermoord.
Dit lijkt me te getuigen van al dan niet (en volgens mij niet) gerechtvaardigde Autoritätsgläubigkeit. Het kan zijn dat jij in je leven het geluk hebt gehad, gezagsdragers te mogen vertrouwen; dat is niet mijn ervaring, en dat richt onze aandacht wellicht op andere dingen. Ik sta er echt paf van dat er anno 2014 nog steeds mensen zijn die de officiële 9/11-versie lijken te geloven, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Oud 22 juli 2014, 22:11   #851
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Als je heel klein beetje hebt opgelet zie je de Kiev nazi's rijden met Amerikaans materieel, zomaar uit de lucht komen vallen ?

Niet te vergeten wat de niet westersgezinde Oekrainse soldaten aan materieel hebben mee genomen naar de seperatisten.
De US/UK fascisten leveren maar al te graag oorlogsmateriaal om verder aan te zetten tot genocide en het opstarten van een grootschalige oorlog.
Oud 22 juli 2014, 22:15   #852
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De US/UK fascisten leveren maar al te graag oorlogsmateriaal om verder aan te zetten tot genocide en het opstarten van een grootschalige oorlog.
Diegenen die denken dat dit fictie is moeten maar eens de verklaringen van Yulia Timoshenko napluizen.
Oud 22 juli 2014, 22:17   #853
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Ik durf nog verder te gaan,

Wie durft Edward Snowden nog een held te noemen?
Ik noem hem een man van mijn hart, flatliner, en misschien ben jij dat ook wel.
Oud 22 juli 2014, 22:22   #854
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik noem hem een man van mijn hart, flatliner, en misschien ben jij dat ook wel.
niet misschien

Ik ben erg geschrokken hier, hoe velen, waaronder beschermers van Edward, nu ineens al hun twijfels en bedenkingen overboord gooien.

Ik wil dat de daders gevonden worden, ik ben een wereldburger.
Oud 22 juli 2014, 22:29   #855
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dit lijkt me te getuigen van al dan niet (en volgens mij niet) gerechtvaardigde Autoritätsgläubigkeit. Het kan zijn dat jij in je leven het geluk hebt gehad, gezagsdragers te mogen vertrouwen; dat is niet mijn ervaring, en dat richt onze aandacht wellicht op andere dingen. Ik sta er echt paf van dat er anno 2014 nog steeds mensen zijn die de officiële 9/11-versie lijken te geloven, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Speel alleen verder. Voor zulke onnozelheden pas ik.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 22:29   #856
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een wereldburger.
Dat dachten ze in 1914 ook, al die wereldburgers.
Oud 22 juli 2014, 22:34   #857
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bevel om het vuur te openen op MH17 zou gegeven zijn door het ministerie van BiZ in Kiev, niet door het ministerie van Defensie.

Op BiZ zit ene Andriy Parubiy.

Deze Parubiy werkte tijdens Maidan nauw samen met de US neo-cons en de Bandera neo-nazi's.
Andriy Parubiy is a Ukrainian politician and the Secretary of the National Security and Defence Council of Ukraine, appointed after leading the anti-government protests in the 2014 Ukrainian revolution.

(...) Parubiy oversees the "anti–terrorist" operation against pro-Russian separatists in eastern Ukraine.

BRON
Oud 22 juli 2014, 22:37   #858
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Nog meer informatie over Parubiy:
National Security chief Andriy Parubiy
A lawmaker in Tymoshenko's party, Mr Parubiy was the so-called "kommendant" or chief of the protest camp on Independence Square, keeping it together for three months. BRON
Oud 22 juli 2014, 22:41   #859
mettewie
Burgemeester

Standaard

Videobewijs van Russische betrokkenheid neerschieten Boeing ontkracht

Opnames van ‘Russisch’ afweersysteem werden gemaakt in door Kiev gecontroleerd gebied – Geluidsopname van ‘bekentenis’ van separatist blijkt vals te zijn

De gaten die in diverse wrakstukken werden aangetroffen, waren waarschijnlijk niet afkomstig van kogels, maar van metaaldeeltjes van een geëxplodeerde BUK-raket.

De Maleisische Boeing 777 werd neergeschoten, zoveel is wel duidelijk. Maar gebeurde dat door een jachtvliegtuig of misschien wel twee, of toch door een SAM/BUK luchtafweerraket? Er komt steeds meer bewijs dat het laatste het geval was. Door het Westen geleverd videobewijs dat de Russen hierbij betrokken zouden zijn, kan nu echter afdoende worden ontkracht.

Het ‘debunken’ van dit bewijs is afkomstig van een respectabele financiële blogger genaamd Mish, die al diverse awards –van onder andere de NY Times, Time Magazine, Bloomberg en CNBC- heeft gekregen. In de loop der jaren heeft Mish aangetoond over een aantal zeer goed ingelichte bronnen te beschikken.

Mish heeft één van de belangrijkste door Westerse media aangehaalde video’s ontkracht. Het zou hier gaan om een BUK-luchtafweersysteem dat door de rebellen over de grens terug naar Rusland zou worden gesmokkeld, en dat diverse afweerraketten zou ‘missen’. Die zouden volgens Oekraïense officials, waaronder de minister van Binnenlandse Zaken, zijn gebruikt om de Maleisische Boeing neer te halen.

Door Kiev gecontroleerd gebied

Russische bloggers en nieuwsbronnen konden aan de beelden zien dat de weg waar deze opnames werden gemaakt in de buurt van Krasnoarmiysk ligt, dat al sinds mei onder controle van het regime in Kiev staat. Zo laat een reclamebord duidelijk een advertentie van een autodealer in die plaats zien. Eén van de gebouwen op de achtergrond is een bouwmaterialenzaak in Gorkii straat in Krasnoarmiysk.

Dit stadje bevindt zich op ongeveer 120 kilometer van de Russische grens en 80 kilometer van de plek waar het passagiersvliegtuig uit Amsterdam neerstortte.

‘VS heeft bewijs dat fatale raket van Oekraïne was’

Uit een andere opname van de zogenaamde ‘Russische’ BUK-systemen valt op te maken dat het hier om materiaal van het Oekraïense leger gaat. Dat moet weliswaar nog definitief worden vastgesteld (1), maar het bevestigt wat voormalige Associated Press journalist Robert Parry, gelauwerd vanwege zijn rol in het ontmaskeren van het Iran-Contra schandaal, gisteren zei, namelijk dat de VS satellietopnames heeft waarop is te zien dat het Oekraïense leger verantwoordelijk is voor het afvuren van de fatale BUK-luchtafweerraket. (2)

Volgens Parry denken sommige analisten bij de CIA dat de soldaten mogelijk verklede rebellen waren, of dat de soldaten dronken waren toen ze de raket op de Maleisische Boeing richtten.

Oekraïnse official: Rebellen hebben geen BUK raketten

Autoriteiten en media in het Westen en Oekraïne blijven volhouden dat de pro-Russische rebellen verantwoordelijk zijn, maar dit wordt tegengesproken door de Oekraïense procureur-generaal Vitaliy Yarema, die zei dat ‘na het passagiersvliegtuig werd neergeschoten het leger de president heeft verteld dat de terroristen niet de beschikking hebben over onze BUK-raketten’.

Geluidsopname met bekentis blijkt vals

Bovendien blijkt de geluidsopname van een telefoongesprek waarop is te horen hoe een separatist toegeeft dat zij het vliegtuig hadden neergeschoten, vals. Experts constateerden dat de opname uit diverse aan elkaar geplakte fragmenten bestaat (2).

Russisch bewijs van jachtvliegtuig én raket

Inmiddels hebben de Russen hun satellietfoto’s en radarinformatie van 17 juli vrijgegeven. Uit deze gegevens blijkt dat er in ieder geval een tweede vliegtuig, volgens luchtmachtchef Igor Makushev een militaire jager, in de buurt van de Maleisische Boeing 777 vloog toen deze werd geraakt door een raket. Bovendien laten de satellietopnames zien dat Oekraïne kort voor de ramp een aantal luchtafweersystemen in het gebied heeft verplaatst. (3)

Rusland heeft hiermee het leeuwendeel van de Westerse beschuldigingen ontkracht. Nu wordt het tijd dat ook het Westen met zijn satellietopnames en radarinformatie voor de dag komt.

http://xandernieuws.punt.nl/content/...eing-ontkracht
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 22:44   #860
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Parubiy is de mede-oprichter in 1991 van de partij met onderstaand logo (die later Svoboda werd):
Bijgevoegde afbeelding(e)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be