![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Banneling
|
![]() Nee, cookie de mens heeft dat niet uitgevonden. Geloof in een superieur wezen is genetisch bepaald. Met een beetje gezond verstand kan je dan kiezen tussen tussen verschillende. Als je dan kiest voor een geloof waar meer haat dan goedheid word gepredikt , en je kiest voor het eerste ben je de pieneut. Mohamed had dan wel 72 maagden beloofd, maar er is er nog geen ene teruggekomen om dat te bevestigen. Misschien heeft Mohamed vergeten erbij te zeggen dat die 72 maagden ook ws broers en zusters en vader en moeder hebben. En of dat die zomaar toestaan dat er een wildvreemde hun dochters even komt "pakken", daar heb ik mijn twijfels over. Mohamed heeft hen dus duidelijk een blaas wijsgemaakt. Als die idioten nog maar naar een van die dochters hunne vinger uitsteken, worden ze misschien al een kopke kleiner gemaakt. En die dachten dat ze zonder slag of stoot, zomaar efkes 72 maagden konden pakken. Dik gezien zeg ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooraleer de mens er was , was er geen geloofsgeloof (religie)
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie de relevantie niet. De mens is aanwezig als observator, een god zie ik er totaal niet in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Miaawallah de proffie, Ik ben Wieroe, de slimme HIndoe Nazi kat uit Delft kennisstad en ik wil een nieuw geloof starten. Maar ik moet het beter doen dan die zwarte profeet Mohammed van islam en daarom wil ik het zo regelen als de eerste superslimme katten profeet op aarde, die hele dag lekker lui ligt te mediteren in zijn warme mandje: 1. Mannen die in mij geloven als hen Katten Profeet krijgen direct 73 lekkere hete, natte, geschoren koeliepoesjes in Bilar Ka Loka, oftewel de paradijselijke en spirituele planeet van de Katten, maar je karma moet wel eerst zelf zo perfect, positief en gezuiverd zijn dat je in het lichaam van een huiskat reincarneert op aarde. 2. Vrouwen die in mij geloven als hen Katten Profeet krijgen direct 5 lekkere, potente katers in Bilar Ka Loka, om lekker te stoeien ermee, langdurig gelikt te worden met ruwe katten tongetjes en uitgewoond te worden in alle drie gaten. Elk meisje in dit katten paradijs mag er oneindig gaten bijboren met Duitse boormachines als die oude versleten zijn of ze kunnen het zaakje laten transplanteren door hi tech versies om meer te genieten van seks. Nou mail mij als je nu al in mij wil geloven als de grootste katten profeet aller tijden en koop voor mij een lekker duur zakje Duitse kattenbrokjes uit 1940 als je mijn volgeling bent geworden. Wieroe, de eerste Katten profeet op aarde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Exodus 20 :3, Ex. 20 :5, Ex. 23 :13, Deut.4 :24, Deut.5 :7, Deut.6 :15, Deut.28 :14, 2Kon.17 :38 en ga zo maar door. En dat er andere goden zijn, laat ie duidelijk merken. En gezien dit ook dezelfde god is van de moslims, moet je al niet komen aanzetten met een Thor, Zeus, Baäl, Amon of dergelijk heerschap. Wil nu zeggen omdat de mensen daar niet meer in geloven, dat ze niet meer bestaan ? Daar zou ik toch wel wat voorzichtig in zijn. Dit zou betekenen dat op het moment die joden, christenen en moslims niet meer in hun god geloven, deze ook zou verdwijnen en hetzelfde lot ondergaan als de rest van het gezelschap. .... Begrijp je m'n punt ? Laatst gewijzigd door Aton : 23 juli 2014 om 04:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat niet eens, je ziet alleen maar de afgeketste fotonen.
![]() |
#390 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 23 juli 2014 om 13:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als er een God bestaat die de wereld geschapen heeft, dan lijkt het er toch wel sterk op dat het een sadist is. Je moet nogal een sadistje zijn om voelende entiteiten te scheppen die pijn kunnen voelen, die kunnen lijden en die in een wereld leven waar het lijden bijna onvermijdelijk is, maar het geluk niet zo evident is, niewaar ? Ik zou maar niet teveel rekenen op uw a priori's kwestie van een "rechtvaardige" god die brave mensen beloont en stoute mensen afstraft. Misschien was Hitler wel de echte Messias, wie weet. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Nog beter: die God van jou die wilde dat je hem aanbad en goed leefde, die wilde ook dat je dat uit vrije wil deed en niet uit egoisme en berekening. Als die door heeft dat je eigenlijk maar voor je eigen voordeel in hem ging geloven, dan zal die misschien zelfs nog eens een voorbeeldig strafje bedenken. Je weet nooit met zo een sadistische ijdeltuiten wat die allemaal niet uitvinden ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2014 om 13:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een van de breekpunten is geweest doen Broeder Overste die godsdienst gaf, sprak over de mirakels van Jezus. Toen ik hem vroeg van een klein mirakelke te doen, werd-em boos. Ik vroeg maar een kleintje. Hij was niet zo hoog in de hierarchie als Jezus, dus moest'em genen dooie tot leven brengen of op water lopen, maar gewoon een krijtje doen zweven in de lucht of zo. Met zijne rang moest dat toch kunnen, of was 't allemaal maar zever ? Kwaad dat die vent was...
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2014 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat je eigenlijk zegt is dat iedereen beter Moslim wordt. Is Allah de echte god, dat hadden ze het juist. En alle anderen zullen het je vergeven van in Allah te hebben geloofd ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2014 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Banneling
|
![]() Stel dat er nu wel een God bestaat en ons een vrije wil gegeven heeft, waarom zouden we dan onze eigen domheid aan hem toeschrijven? Omdat hij zo vriendelijk is geweest om ons een vrije wil te geven? Is het dan niet zo dat de mens de kluns en/of sadist is? Waarom bouwen we niet gewoon huizen voor de armen, wellicht dan weer omdat het God het zo gewild heeft? Anders gezegd, hoe lang kan je rond de pot blijven draaien zonder te beseffen dat je rond de pot aan het draaien bent?
Laatst gewijzigd door tandem : 23 juli 2014 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neem bvb het volgende: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Tay-Sachs Dit lijkt me niet een vorm van kinderen te beschermen tegen toekomstig lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Banneling
|
![]() Uiteraard, zo is het spel gemaakt opdat je zou kunnen leren van het leven. Heb je dat niet door? Wijsheid komt met de jaren, zo men zegt. En dat is wat anders dan dom blijven, kijk maar hoe de wereld ervoor staat vandaag. Blijkbaar hebben we nog niet zo veel geleerd ondanks een rijke schat aan informatie. Het is altijd al zo geweest, verder komen we blijkbaar niet.
Laatst gewijzigd door tandem : 23 juli 2014 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat klopt. Niets mis mee.
Maar jij en Tamil hadden het over zien! Citaat:
En dat licht wordt door 99,99... % niets, toch weerkaatst. Fantastisch toch hé, die natuur!
![]() |