![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
| Bekijk resultaten enquête: Hoop je dat de linksen uit de regeringen vliegen? | |||
| Ja want ik wil een verantwoordelijke regering die orde op zaken stelt! |
|
26 | 57,78% |
| Neen, want ik wil rustig in mijn hangmat blijven liggen, en daarom moet de Kanker van links aan de macht blijven! |
|
19 | 42,22% |
| Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want met jouw redenering is de ENIGE manier om GEEN belastingsbeleid te voeren, SCHULDEN maken. Jammer, maar de schuldenberg is al te hoog. - als de staat minder uitgeeft, zijn het "belastingen" - als de staat meer inkomsten vraagt, zijn het (uiteraard) belastingen De staat moet dus meer uitgeven, en minder inkomsten vragen, volgens jou. Enige mogelijkheid: schulden maken. Dat is inderdaad het neo-Keynesianisme van de laatste 30-40 jaar geweest, maar dat is uiteraard slecht aflopend.
|
|
|
#382 |
|
Minister-President
|
Mag ik er u op wijzen dat geen enkele van die drie voorbeelden een belasting is?
|
|
#383 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tweede reaktie: bah: we kopen elk een nieuwe fiets met elk 2 dubbele fietszakken op het bagagerekje: we laten de bus aan de kant als we boodschappen doen. Wanneer het slecht weer is, nemen we de auto. We gaan niet meer op restaurant of eens op café: met het uitgespaarde geld, betalen we benzine voor de auto. Als we eens heel lekker willen eten: de traiteur brengt aan huis. Idem voor pizza's: die jongens mogen ook werk hebben. Laatst gewijzigd door Boduo : 25 juli 2014 om 12:49. |
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maargoed, nu de partij van de verandering aan de macht is, is het allemaal OK. Mocht de NVA in de oppositie hebben gezeten en dit werd doorgevoerd waren jullie hier al lang moord en brand aan het schreeuwen. |
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#387 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1000 euro per academiejaar aan inschrijvingsgeld ipv 500. Je zal maar ouder zijn van een aantal kinderen die studies willen doen.
Of gaat het over dat soort dingen wanneer een aantal rechtse jongens het over geld verbrassende sossen hebben? Laatst gewijzigd door dalibor : 25 juli 2014 om 13:04. |
|
|
|
|
#389 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een antwoord: vanaf je kinderen 12 jaar zijn & goede resulaten boeken op school: SPAREN ! ! !
|
|
|
|
|
#390 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Ik wees u gewoon op het feit dat u het begrip belasting in deze oneigenlijk gebruikt.
|
|
|
#391 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
OK, ik wil over dit onderwerp niet populistisch zijn. Zelfs met 1000 euro zitten we internationaal gezien nog bij de meer sociale onderwijssystemen. Ik hoop vooral drie dingen: dat men niet nog verder gaat en op het niveau belandt van wat in de UK wordt gevraagd (vaak tot 10.000 of 15.000 pond), dat er nog altijd een stelsel van studiebeurzen blijft voor minder bemiddelde gezinnen, en dat het leerplichtonderwijs werkelijk kosteloos blijft.
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Jouw spelletje zou opgaan als de grootste profiteurs en hun politieke slaven levenslang de bak in vlogen, maar zoals je weet worden die met een riante beloning eventjes verplaatst en zijn ze allemaal onschuldig aan de grootste beroving aller tijden. Praat eens even over die profiteurs waar je nog 2 decennia aan gaat betalen, maar die gewoon op de oude manier verder doen, onze geliefde bankiers De kakkerlakken zitten in de door jou goed gevulde frigo, vreten hem opnieuw leeg en jij mag hem met jouw geld weer bijvullen en onze Europese maffiosi hebben ervoor gezorgd dat ze wat je bij de banken in de frigo zet, ook mogen leeg vreten zonder je te vragen. Lang leve de privé. |
|
|
|
|
|
#393 | |
|
|
Citaat:
Het mocht zelfs compleet gratis worden wat mij betreft, mits een resultaatsverbintenis. Beiden leggen een plicht naast het recht. De ene wat zwakker dan de andere. Maar men wil er niet van weten en het recht op studeren zonder voorwaarden moet kost wat kost behouden blijven. Ok, dan kost het meer. Simpel toch?
|
|
|
#394 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is ook het sociaalste, kinderen van paupers of rijken worden identiek behandeld: met voldoende intelligentie en inzet verkrijg je toegang tot het hoger onderwijs. Dit impliceert ook kosteloosheid van het middelbaar onderwijs, wat zeker niet het geval is (schoolfacturen zijn ook zwaar voor veel ouders). De toon is gezet: sociale mobiliteit wordt verminderd en de ongelijkheid verhoogd, op basis van ideologie. Een rechtse regering dus. |
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De regering neemt en ze geeft, de vraag zal zijn hoeveel van het ene en hoeveel van het andere. Als er veel maatregelen zijn zoals die van dat water en elektriciteit dan beschouw ik dit net als Tavek ook als een belastingsregering. Ik mag hopen dat het bij deze maatregelen blijft. |
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zie enkel nieuwe lasten of besparingen voor deze groepen. Het laatste deel van uw uitspraak klopt dus niet. Een betere conclusie zou dus zijn: men ontziet de rijken en laat de tweeverdiener, de arme, betalen. Overigens, bent u nu een rijke of een tweeverdiener met kinderen ? Ik vind het toch maar raar dat er hier echt mensen blijven pleiten tegen hun eigen winkel in. U betaalt nauwelijks belastingen komt u hier verkondigen, en toch zaagt u er zo over (hoeveel was het ? 7 % ?). En de belastingbetaler betaalt uw loon. U zaagt de tak af waarop u zit. |
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#399 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
BTW, ook in de walen hadden ze het inschrijvingsgeld verhoogd tot bijna €900.
|
|
|
#400 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|