Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Hoop je dat de linksen uit de regeringen vliegen?
Ja want ik wil een verantwoordelijke regering die orde op zaken stelt! 26 57,78%
Neen, want ik wil rustig in mijn hangmat blijven liggen, en daarom moet de Kanker van links aan de macht blijven! 19 42,22%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 25 juli 2014, 12:35   #381
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Elektriciteit en water duurder
Inschrijfgeld hoger onderwijs x2
65+ers betalen voor de bus

Hoe je het draait of keert, dit is een belastingregering. Men zou het evengoed van mijn loonbrief kunnen afhouden, want mijn koopkracht daalt door deze maatregelen.
Dat zijn geen belastingen he. Dat zijn uitgaven ! Uitgaven die iemand als belastingen heeft moeten betalen.

Want met jouw redenering is de ENIGE manier om GEEN belastingsbeleid te voeren, SCHULDEN maken. Jammer, maar de schuldenberg is al te hoog.

- als de staat minder uitgeeft, zijn het "belastingen"
- als de staat meer inkomsten vraagt, zijn het (uiteraard) belastingen

De staat moet dus meer uitgeven, en minder inkomsten vragen, volgens jou. Enige mogelijkheid: schulden maken.

Dat is inderdaad het neo-Keynesianisme van de laatste 30-40 jaar geweest, maar dat is uiteraard slecht aflopend.
Oud 25 juli 2014, 12:41   #382
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe je het draait of keert, dit is een belastingregering.
Mag ik er u op wijzen dat geen enkele van die drie voorbeelden een belasting is?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 juli 2014, 12:46   #383
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Jij bent toch maar degene met de meeste aanpassingsproblemen.
Ik zie het nochtans totaal zitten, stuyck.
Samen Vlaanderen en België redden!
Another Jack is offline  
Oud 25 juli 2014, 12:47   #384
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard De bus voor de 65+ers: Einde. Fin. The end.

Citaat:
Hoe je het draait of keert, dit is een belastingregering. Men zou het evengoed van mijn loonbrief kunnen afhouden, want mijn koopkracht daalt door deze maatregelen.

Overigens, het grote gidsland van Dewever, Duitsland, kent geen inschrijvingsgelden in het hoger onderwijs. Ze hebben dat daar eens geprobeerd een paar jaar terug (60 euro per semester) maar de bevolking vond het maar niks.

En ze leveren zowat de beste kwaliteit ingenieurs en wetenschappers in Europa af. De RWTH Aachen is niet ver voor Limburgers, en is een topunief.

Wil je kwaliteit op universiteiten is een toelatingsproef de enigste en meest faire manier. Achja, vergeten, rechts en de ondernemers willen enkel dat hun (rijke) kinderen kunnen gaan studeren. Arbeiderszonen horen daar niet thuis.
In een eerste reaktie hoor ik hier: als we moeten betalen voor onze bus, dan geven we ons ontslag als vrijwilliger bij Okra.
Tweede reaktie: bah: we kopen elk een nieuwe fiets met elk 2 dubbele fietszakken op het bagagerekje: we laten de bus aan de kant als we boodschappen doen.
Wanneer het slecht weer is, nemen we de auto.
We gaan niet meer op restaurant of eens op café: met het uitgespaarde geld, betalen we benzine voor de auto. Als we eens heel lekker willen eten: de traiteur brengt aan huis.
Idem voor pizza's: die jongens mogen ook werk hebben.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 juli 2014 om 12:49.
Boduo is offline  
Oud 25 juli 2014, 12:52   #385
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Mag ik er u op wijzen dat geen enkele van die drie voorbeelden een belasting is?
Ik krijg minder diensten van de overheid voor hetzelfde of meer geld. Wat zou het anders zijn ?

Maargoed, nu de partij van de verandering aan de macht is, is het allemaal OK. Mocht de NVA in de oppositie hebben gezeten en dit werd doorgevoerd waren jullie hier al lang moord en brand aan het schreeuwen.
Tavek is offline  
Oud 25 juli 2014, 12:55   #386
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg minder diensten van de overheid voor hetzelfde of meer geld. Wat zou het anders zijn ?
Dat heet staatsdienst
Oud 25 juli 2014, 12:58   #387
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat heet staatsdienst
Die staats dienst zal er bij de oudjes naast hun portemonee grijpen.
Boduo is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:03   #388
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

1000 euro per academiejaar aan inschrijvingsgeld ipv 500. Je zal maar ouder zijn van een aantal kinderen die studies willen doen.

Of gaat het over dat soort dingen wanneer een aantal rechtse jongens het over geld verbrassende sossen hebben?

Laatst gewijzigd door dalibor : 25 juli 2014 om 13:04.
dalibor is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:05   #389
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
1000 euro per academiejaar aan inschrijvingsgeld ipv 500. Je zal maar ouder zijn van een aantal kinderen die studies willen doen.

Of gaat het over dat soort dingen wanneer een aantal rechtse jongens het over geld verbrassende ossen hebben?
Een antwoord: vanaf je kinderen 12 jaar zijn & goede resulaten boeken op school: SPAREN ! ! !
Boduo is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:10   #390
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een retributie.

Citaat:
Maargoed, nu de partij van de verandering aan de macht is, is het allemaal OK. Mocht de NVA in de oppositie hebben gezeten en dit werd doorgevoerd waren jullie hier al lang moord en brand aan het schreeuwen.
Laat het duidelijk wezen: ik vind dit een slecht regeerakkoord. Ik zal het dan ook niet verdedigen, wie er ook in de regering zit.

Ik wees u gewoon op het feit dat u het begrip belasting in deze oneigenlijk gebruikt.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:11   #391
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een antwoord: vanaf je kinderen 12 jaar zijn & goede resulaten boeken op school: SPAREN ! ! !
OK, ik wil over dit onderwerp niet populistisch zijn. Zelfs met 1000 euro zitten we internationaal gezien nog bij de meer sociale onderwijssystemen. Ik hoop vooral drie dingen: dat men niet nog verder gaat en op het niveau belandt van wat in de UK wordt gevraagd (vaak tot 10.000 of 15.000 pond), dat er nog altijd een stelsel van studiebeurzen blijft voor minder bemiddelde gezinnen, en dat het leerplichtonderwijs werkelijk kosteloos blijft.
dalibor is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:21   #392
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Het zal de beurzen ontvetten van de gezinnen die de beurzen van andere gezinnen aan 't ontvetten waren. Waardoor die laatsten minder ontvet worden.
Juist en al die gezinnen waren en zijn profiteurs, terwijl we de als goede huisvader spelende banken moeten voorzien van alle belastingen die geheven worden, zodat ze dat geld weer aan het bedrijfsleven kunnen schenken met de belastingbetaler als garantie.

Jouw spelletje zou opgaan als de grootste profiteurs en hun politieke slaven levenslang de bak in vlogen, maar zoals je weet worden die met een riante beloning eventjes verplaatst en zijn ze allemaal onschuldig aan de grootste beroving aller tijden.

Praat eens even over die profiteurs waar je nog 2 decennia aan gaat betalen, maar die gewoon op de oude manier verder doen, onze geliefde bankiers

De kakkerlakken zitten in de door jou goed gevulde frigo, vreten hem opnieuw leeg en jij mag hem met jouw geld weer bijvullen en onze Europese maffiosi hebben ervoor gezorgd dat ze wat je bij de banken in de frigo zet, ook mogen leeg vreten zonder je te vragen. Lang leve de privé.
subocaj is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:22   #393
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Of gaat het over dat soort dingen wanneer een aantal rechtse jongens het over geld verbrassende sossen hebben?
Van mij mocht het behouden blijven als een algemene toelatingsproef werd ingevoerd.
Het mocht zelfs compleet gratis worden wat mij betreft, mits een resultaatsverbintenis.
Beiden leggen een plicht naast het recht. De ene wat zwakker dan de andere.
Maar men wil er niet van weten en het recht op studeren zonder voorwaarden moet kost wat kost behouden blijven.
Ok, dan kost het meer. Simpel toch?
Oud 25 juli 2014, 13:28   #394
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Van mij mocht het behouden blijven als een algemene toelatingsproef werd ingevoerd.
Het mocht zelfs compleet gratis worden wat mij betreft, mits een resultaatsverbintenis.
Beiden leggen een plicht naast het recht. De ene wat zwakker dan de andere.
Maar men wil er niet van weten en het recht op studeren zonder voorwaarden moet kost wat kost behouden blijven.
Ok, dan kost het meer. Simpel toch?
Een toelatingsproef is het efficiëntste. Daarmee bespaar je meer dan met een verhoging van de collegegelden: je zal de uitval beperken en de aantallen studenten onder controle kunnen houden. Proffen zullen efficiënter en beter ingezet kunnen worden (kleinere groepen). Globaal gezien gaan ze meer tijd kunnen besteden aan hun doctorandi, en dus geld via andere stromen binnen kunnen halen.

Het is ook het sociaalste, kinderen van paupers of rijken worden identiek behandeld: met voldoende intelligentie en inzet verkrijg je toegang tot het hoger onderwijs. Dit impliceert ook kosteloosheid van het middelbaar onderwijs, wat zeker niet het geval is (schoolfacturen zijn ook zwaar voor veel ouders).

De toon is gezet: sociale mobiliteit wordt verminderd en de ongelijkheid verhoogd, op basis van ideologie. Een rechtse regering dus.
Tavek is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:31   #395
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen belastingen he. Dat zijn uitgaven ! Uitgaven die iemand als belastingen heeft moeten betalen.

Want met jouw redenering is de ENIGE manier om GEEN belastingsbeleid te voeren, SCHULDEN maken. Jammer, maar de schuldenberg is al te hoog.

- als de staat minder uitgeeft, zijn het "belastingen"
- als de staat meer inkomsten vraagt, zijn het (uiteraard) belastingen

De staat moet dus meer uitgeven, en minder inkomsten vragen, volgens jou. Enige mogelijkheid: schulden maken.

Dat is inderdaad het neo-Keynesianisme van de laatste 30-40 jaar geweest, maar dat is uiteraard slecht aflopend.
Doe niet onozel he. Voor mij telt persoonlijk mijn portemonee. Of daar nu geld uitstroomt omdat ik belastingen moet betalen, of omdat ik plots geen vrijstelling meer heb van een bepaald minimum bedrag een elektriciteit of water dat komt op hetzelfde neer.
De regering neemt en ze geeft, de vraag zal zijn hoeveel van het ene en hoeveel van het andere. Als er veel maatregelen zijn zoals die van dat water en elektriciteit dan beschouw ik dit net als Tavek ook als een belastingsregering. Ik mag hopen dat het bij deze maatregelen blijft.
stuyckp is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:34   #396
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Het zal de beurzen ontvetten van de gezinnen die de beurzen van andere gezinnen aan 't ontvetten waren. Waardoor die laatsten minder ontvet worden.
Zijn er dan ook maatregelen genomen om de belastingen te verlagen voor de tweeverdieners ?

Ik zie enkel nieuwe lasten of besparingen voor deze groepen.

Het laatste deel van uw uitspraak klopt dus niet. Een betere conclusie zou dus zijn: men ontziet de rijken en laat de tweeverdiener, de arme, betalen.

Overigens, bent u nu een rijke of een tweeverdiener met kinderen ? Ik vind het toch maar raar dat er hier echt mensen blijven pleiten tegen hun eigen winkel in. U betaalt nauwelijks belastingen komt u hier verkondigen, en toch zaagt u er zo over (hoeveel was het ? 7 % ?). En de belastingbetaler betaalt uw loon.

U zaagt de tak af waarop u zit.
Tavek is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:36   #397
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

U heeft in deze overschot van gelijk. Je moet als burger kijken naar uw eigen kosten. Dat water en die elektriciteit zijn geen echt vermijdbare kosten, daarvoor waren die vrijstellingen te klein. Uiteraard was het invoeren van die 2 maatregelen een impliciete belastingsverlaging. Een lineaire voor iedereen evenveel.
stuyckp is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:38   #398
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een toelatingsproef is het efficiëntste. Daarmee bespaar je meer dan met een verhoging van de collegegelden: je zal de uitval beperken en de aantallen studenten onder controle kunnen houden. Proffen zullen efficiënter en beter ingezet kunnen worden (kleinere groepen). Globaal gezien gaan ze meer tijd kunnen besteden aan hun doctorandi, en dus geld via andere stromen binnen kunnen halen.

Het is ook het sociaalste, kinderen van paupers of rijken worden identiek behandeld: met voldoende intelligentie en inzet verkrijg je toegang tot het hoger onderwijs. Dit impliceert ook kosteloosheid van het middelbaar onderwijs, wat zeker niet het geval is (schoolfacturen zijn ook zwaar voor veel ouders).
De toon is gezet: sociale mobiliteit wordt verminderd en de ongelijkheid verhoogd, op basis van ideologie. Een rechtse regering dus.
Schoolfacturen: is het écht NODIG dat middelbare scholieren schoolreizen maken tot een heel eind BUITEN EUROPA ???

Boduo is offline  
Oud 25 juli 2014, 13:39   #399
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben het absoluut eens.

Citaat:
Ik denk dat je de tegenstanders eerder in het andere kamp zal moeten zoeken.
BTW, ook in de walen hadden ze het inschrijvingsgeld verhoogd tot bijna €900.
Oud 25 juli 2014, 13:41   #400
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn er dan ook maatregelen genomen om de belastingen te verlagen voor de tweeverdieners ?

Ik zie enkel nieuwe lasten of besparingen voor deze groepen.

Het laatste deel van uw uitspraak klopt dus niet. Een betere conclusie zou dus zijn: men ontziet de rijken en laat de tweeverdiener, de arme, betalen.

Overigens, bent u nu een rijke of een tweeverdiener met kinderen ? Ik vind het toch maar raar dat er hier echt mensen blijven pleiten tegen hun eigen winkel in. U betaalt nauwelijks belastingen komt u hier verkondigen, en toch zaagt u er zo over (hoeveel was het ? 7 % ?). En de belastingbetaler betaalt uw loon.

U zaagt de tak af waarop u zit.
en de meerkost van de btw niet vergeten, dubbele winst.
hollande is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be