Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is...
geen bewijs voor het bestaan god. 17 40,48%
niet gelovig opgevoed. 0 0%
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... 0 0%
het lijkt een sprookje. 3 7,14%
door wetenschap is god overbodig. 13 30,95%
andere. 9 21,43%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2014, 10:56   #561
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ja, ook daar genereren we dan geld voor, zeer eenvoudig als het mechanisme eenmaal begint te draaien. Selfownership, daar gaan we voor, vooralsnog een mix van twee systemen die we handig combineren.
Wij hebben geen geld nodig. Enkel een carte blanche en iedereen kan gratis "medicijn" ophalen. Gratis leren telen en gratis stekken ophalen.
De kracht van niets . Geld is net wat alles corrupteert.

Dan hebben we het nog niet over de menselijke psyche. Hoe negatief denken ons verkouden kan maken, en het placebo effect ons genezen kan.
Moet je eens bedenken wat alternatieve geneeskunde met een carte blanche voor ons kan betekenen
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 11:40   #562
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wij hebben geen geld nodig. Enkel een carte blanche en iedereen kan gratis "medicijn" ophalen. Gratis leren telen en gratis stekken ophalen. De kracht van niets . Geld is net wat alles corrupteert. Dan hebben we het nog niet over de menselijke psyche. Hoe negatief denken ons verkouden kan maken, en het placebo effect ons genezen kan. Moet je eens bedenken wat alternatieve geneeskunde met een carte blanche voor ons kan betekenen
Heel leuk idee en doe graag mee, stel me enkel nog de vraag hoeveel die 'carte blanche' dan moet kosten. Is dat nu niet net nog een 'klein probleempje'? De kracht van niets kennen we, het leven is gratis maar het kost wel bijzonder veel om iets eenvoudigs tot stand te brengen.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 12:53   #563
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik reageer op de aanname van velen dat indien er geen godsdiensten waren de wereld van veel leed bespaard zou blijven.
Mijn stelling is dat : het leed gebruik de godsdiensten en niet omgekeerd; met of zonder godsdiensten zullen de mensen wel de weg vinden om mekaar veel leed aan te doen.
Wel het zou sowieso al een interessant gegeven zijn indien we het lijden niet zouden verheelijken, iets wat wel bij bepaalde godsdiensten gebeurt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 13:37   #564
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel leuk idee en doe graag mee, stel me enkel nog de vraag hoeveel die 'carte blanche' dan moet kosten. Is dat nu niet net nog een 'klein probleempje'? De kracht van niets kennen we, het leven is gratis maar het kost wel bijzonder veel om iets eenvoudigs tot stand te brengen.
Ja als je met 1000 euro (eenmalige kost) de hele bevolking kan voorzien is dat quasi gratis he
Oud 28 juli 2014, 14:07   #565
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja als je met 1000 euro (eenmalige kost) de hele bevolking kan voorzien is dat quasi gratis he
Zou zelfs met nog veel minder kunnen, met exact 1€ kan je iedereen miljonair maken, mensen begrijpen dat maar niet.

Laatst gewijzigd door tandem : 28 juli 2014 om 14:07.
Oud 28 juli 2014, 14:48   #566
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zou zelfs met nog veel minder kunnen, met exact 1€ kan je iedereen miljonair maken, mensen begrijpen dat maar niet.
Als iedereen in de wereld miljonair zou zijn zou er niet veel plezier niet meer aan het "miljonair zijn" zijn.
Oud 28 juli 2014, 14:58   #567
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Als iedereen in de wereld miljonair zou zijn zou er niet veel plezier niet meer aan het "miljonair zijn" zijn.
Idd, we zouden in een totaal andere wereld leven, letterlijk. In ieder geval veel minder absurd en mensonterend.
Oud 28 juli 2014, 15:19   #568
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

ik zal mij alvast excuseren omdat ik niet het HELE topic heb gelezen alvorens te reageren. Zelf identificeer ik mij als agnostische atheïst, wat meteen ook de vraag van de poll van dit topic beantwoordt.

En na het lezen van de laatste pagina's, denk ik dat tandem een liefhebber is van plato's grot?
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 15:25   #569
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
ik zal mij alvast excuseren omdat ik niet het HELE topic heb gelezen alvorens te reageren. Zelf identificeer ik mij als agnostische atheïst, wat meteen ook de vraag van de poll van dit topic beantwoordt. En na het lezen van de laatste pagina's, denk ik dat tandem een liefhebber is van plato's grot?
Jij van de muppets wellicht?

Een rij gevangenen zit vastgeketend in een grot en kijken naar de wand van deze grot. Omdat ze geketend zijn kunnen ze zich niet omdraaien en zien wat er zich achter hen bevindt. Buiten de grot brandt een vuur. De mensen die passeren projecteren door het vuur hun schaduwen op de wand van de grot. De gevangenen nemen daarom de schaduwen van de passanten op de muur waar als de werkelijkheid. Dan op een dag wordt één van de gevangen vrijgelaten. Hij gaat naar boven, uit de grot in het zonlicht. Voor het eerst ziet hij kleuren en drie dimensionale afbeeldingen. Hij besluit dat hij terug moet gaan de grot in om zijn medegevangenen te gaan vertellen dat wat zij voor de werkelijkheid houden onwaar is. Na zijn terugkomst hebben zijn ogen een tijdje nodig om aan de duisternis van de grot te wennen. Hij vertelt zijn medegevangenen wat hij gezien heeft buiten de grot en vertelt ze dat wat zij zien niet meer is dan een projectie van de werkelijkheid. Wat er gebeurt is dat de gevangenen boos worden en de vrijgelaten man voor gek houden. De niet vrijgelaten gevangenen leiden af uit wat ze horen en zien van de vrijgelaten man, dat het buiten de grot gevaarlijk is en dat je er gek van wordt, dus ze slaan geen acht meer op hem en gaan verder met het gadeslaan van de schaduwen op de muur. Velen van ons gedragen zich als de gevangenen in Plato’s grot wanneer we geconfronteerd worden met deze revolutionaire wetenschappelijke concepten en gaan liever terug hun grot in. In de analogie van Plato’s parabel, is het de scepticus die gevangen blijft. Nu is de tijd om uw geest te bevrijden!
Oud 28 juli 2014, 15:30   #570
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Interessante comeback. Fora zijn toch overal hetzelfde. Het streven naar de beste gotcha comment.
In ieder geval is het hier nog verrassend voor mij uit welke richting de wind waait.

Toch bedankt voor je eigen interpretatie van dat concept.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 15:30   #571
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Zelf identificeer ik mij als agnostische atheïst, wat meteen ook de vraag van de poll van dit topic beantwoordt.
Heb je dan kennis van wie jij bent?
Citaat:
Het woord is afgeleid van het Griekse gnosis (kennis) met het voorvoegsel a- (niet, on-). Letterlijk is een agnost dus "iemand die geen kennis heeft"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosticisme
Oud 28 juli 2014, 16:29   #572
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je dan kennis van wie jij bent?
wat een kinderachtige redenering.

waarom citeer je enkel een halve zin en laat je de rest van na de komma weg?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 juli 2014 om 16:29.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 16:32   #573
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Een rij gevangenen zit vastgeketend in een grot en kijken naar de wand van deze grot. Omdat ze geketend zijn kunnen ze zich niet omdraaien en zien wat er zich achter hen bevindt. Buiten de grot brandt een vuur. De mensen die passeren projecteren door het vuur hun schaduwen op de wand van de grot. De gevangenen nemen daarom de schaduwen van de passanten op de muur waar als de werkelijkheid. Dan op een dag wordt één van de gevangen vrijgelaten. Hij gaat naar boven, uit de grot in het zonlicht. Voor het eerst ziet hij kleuren en drie dimensionale afbeeldingen. Hij besluit dat hij terug moet gaan de grot in om zijn medegevangenen te gaan vertellen dat wat zij voor de werkelijkheid houden onwaar is. Na zijn terugkomst hebben zijn ogen een tijdje nodig om aan de duisternis van de grot te wennen. Hij vertelt zijn medegevangenen wat hij gezien heeft buiten de grot en vertelt ze dat wat zij zien niet meer is dan een projectie van de werkelijkheid. Wat er gebeurt is dat de gevangenen boos worden en de vrijgelaten man voor gek houden. De niet vrijgelaten gevangenen leiden af uit wat ze horen en zien van de vrijgelaten man, dat het buiten de grot gevaarlijk is en dat je er gek van wordt, dus ze slaan geen acht meer op hem en gaan verder met het gadeslaan van de schaduwen op de muur. Velen van ons gedragen zich als de gevangenen in Plato’s grot wanneer we geconfronteerd worden met deze revolutionaire wetenschappelijke concepten en gaan liever terug hun grot in. In de analogie van Plato’s parabel, is het de scepticus die gevangen blijft. Nu is de tijd om uw geest te bevrijden!
Ik denk dat mijn geest vrijer is dan die van jou, niet voor sprookjes echter.
Oud 28 juli 2014, 16:45   #574
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de atheïst = degene die naar de schaduwen blijft kijken en op degene die terugkomt foetert dat die geen bewijs heeft van al die kleuren en 3D,

de gelovige = degene die terugkomt zonder bewijs van wat hij heeft gezien

de agnost = degene die zegt dat wat degene die terugkomt wel eens waar zou kunnen zijn, maar zijn besluit uitstelt tot hij bewijs heeft.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 juli 2014 om 16:46.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 16:52   #575
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de agnost = degene die zegt dat wat degene die terugkomt wel eens waar zou kunnen zijn, maar zijn besluit uitstelt tot hij bewijs heeft.
Idd, de agnost heeft geen bewijs voor het bestaan van zichzelf, hij bestaat op dat moment dan niet. Voor de anderen geldt hetzelfde en zo is de cirkel rond.
Oud 28 juli 2014, 16:53   #576
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk dat mijn geest vrijer is dan die van jou, niet voor sprookjes echter.
Was de link vergeten
Oud 28 juli 2014, 17:09   #577
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
2 simpele vragen :

- Heb jij 1eur?
- Ben jij reeds miljonair?
In welke eenheid wil je miljonair worden? Ik heb nog één Euro, ben geen Euromiljonair.

Laatst gewijzigd door tandem : 28 juli 2014 om 17:10.
Oud 28 juli 2014, 17:36   #578
Peche
Banneling

Standaard

Als 1 miljoen mensen 1 euro op mijn rekening storten dan ben ik miljonair ja.
Een andere manier zie ik echt niet, behalve heel hard werken en heel zuinig leven en kei hard sparen.
Ik zie die opties naarmate ik ouder werd steeds vervagen.

De kracht van niets staat toch boven alles?
Gratis! Zoals die Amerikaanse housewives dat met coupons gaan shoppen en met een kar vol nog zo'n 65 cent overhouden om uit te geven.

Er zijn zo'n geniën die doorheen cijfercodes en dergelijke zagen, maar hoe is het hen afgegaan? Echt, wie achter het geld gaat, komt bedrogen uit.
En je mag dat echt letterlijk nemen.
Wat zou Jezus doen en wat whould the shaman or the fox say?
GRATIS!
Oud 28 juli 2014, 17:40   #579
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Als 1 miljoen mensen 1 euro op mijn rekening storten dan ben ik miljonair ja. Een andere manier zie ik echt niet, behalve heel hard werken en heel zuinig leven en kei hard sparen. Ik zie die opties naarmate ik ouder werd steeds vervagen. De kracht van niets staat toch boven alles? Gratis! Zoals die Amerikaanse housewives dat met coupons gaan shoppen en met een kar vol nog zo'n 65 cent overhouden om uit te geven. Er zijn zo'n geniën die doorheen cijfercodes en dergelijke zagen, maar hoe is het hen afgegaan? Echt, wie achter het geld gaat, komt bedrogen uit. En je mag dat echt letterlijk nemen. Wat zou Jezus doen en wat whould the shaman or the fox say? GRATIS!
Wel Peche, je hebt het altijd over de kracht van niets, als je alle prijzen drastisch laat zakken dan valt er ahw schuldvrij of neutraal geld uit de lucht. Op die manier kan iedereen 'gratis' miljonair worden, toch eenvoudig? Pas op, de dogmadenkers maken hier natuurlijk altijd een heel ander verhaal van, dat is nu eenmaal dogmadenken, geprogrammeerd volgens het systeem dat ze niet eens begrijpen.

Laatst gewijzigd door tandem : 28 juli 2014 om 17:41.
Oud 28 juli 2014, 17:43   #580
Peche
Banneling

Standaard

Maar dat kan toch maar pas van start gaan dat wij met z'n allen bewuster gaan consumeren?
En eerlijk beste tandem, ik let al maanden niet meer op mijn verbruik. Het gaat hier allemaal vlotjes mijn kaske in en ik eet bourgondisch geïmporteerd fruit op mijn luie kont met een heerlijke Amerikaanse film. What can I say?

Maar ik geef hierbij wel toe dat er een tijd zeer binnenkort komt dat mijn inkopen tot op de komma bekeken zullen worden. Beetje meegaan met de seizoenen.
Ik blijf het maar doorkrijgen "wat mag ik eten?".
Daar start het, we zijn wat we eten. Zwijnen!

Laatst gewijzigd door Peche : 28 juli 2014 om 17:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be