![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) jij bent die 'bolletjes' (2) jij bent de waarnemer van die 'bolletjes' en derhalve iets anders (3) jij bent beiden (4) andere optie Hoe zie je dat zelf? Laatst gewijzigd door tandem : 29 juli 2014 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Banneling
|
![]() Voor mij die Cheap Jordan Shoes, in welke kleuren heb je die allemaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Banneling
|
![]() Ja ja, maar welke kleuren heb je allemaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik herhaal nog even, het is zo moeilijk om naar die dingen te kijken dat ze een wiskundig model ontwikkeld hebben om toch iets met die resultaten te kunnen doen, de kwantumfysica. De waarnemingen verschillen naargelang de methode die je gebruikt. Om het toch ergens mee te vergelijken, we kijken er 2 dimensionaal naartoe en missen dus veel informatie. Daarom krijg je iets zoals teleportatie en zaken die zomaar kunnen verschijnen, dat zou dus moeten veranderen als we er beter naar kunnen kijken. Het is niets goddelijks of bovennatuurlijks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Banneling
|
![]() Verwijs je hier naar dat zgn kwantumschuim waar alles uit zou komen en terug inzakken als de projectie 'op' is. Vergeleken met de bomen hier in de straat, toch wel iets anders, niet?
Laatst gewijzigd door tandem : 29 juli 2014 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://scaleofuniverse.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik ook.
![]() |
#629 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanaf dat je erg klein gaat of extreem groot zoals zwarte gaten of het universum kom je in gebieden die spookachtig of goddelijk overkomen omdat we het niet kunnen bevatten. Ik begrijp wel dat mensen daar iets bovennatuurlijks in zien want dat is het ook in onze ogen. - zwarte gaten hebben eigen natuurwetten door het extreme gewicht - de tijd loopt anders in de ruimte - het heelal is oneindig - kwantum heeft eigen wetten die we enkel wiskundig kunnen bevatten Je kunt kwantumfysica niet toepassen op zwarte gaten, je kunt zwarte gaten fysica niet toepassen op kwantum. Zwarte gaten zijn zo zwaar dat daarbinnen tijd, atomen en kwantumfysica ook niet meer van kracht is, daar heb je opnieuw iets anders. Natuurkunde is best fascinerend en het maakt je nederig, de complete aarde stelt niets voor naast 1 van de miljarden zwarte gaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 29 juli 2014 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Banneling
|
![]() Stel eens duidelijke vragen hé jong, op wazige vragen krijg je alleen wazige antwoorden.
Een gedeeltelijk wetenschappelijk antwoord is energie of deeltjes die zo vlug bewegen dat ze die lege ruimte volledig innemen. In een zwart gat verdwijnt die lege ruimte volledig neem ik aan. Ik weet dat je een esoterisch antwoord zoekt maar dat krijg je van mij alvast niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat enkel losers in dingen geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Banneling
|
![]() Ik geloof zelfs dat jij veel beter kan dan dit.
Laatst gewijzigd door tandem : 29 juli 2014 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Lege ruimte. En daar kunnen wij nou eenmaal niets (no pun intended) bij voorstellen. Maar uiteraard is dat gebaseerd op wiskundige en natuurkundige modellen. Er zijn (uiteraard) geen microscopen die daar daadwerkelijk hebben gekeken ![]()
![]() |
![]() |
#639 |
Banneling
|
![]() Daar zeg je wat, misschien moeten we nu net dat eens bekijken, het lijkt er sterk op dat al die 'bollekes' onze aandacht afleiden van dit fundamenteel gegeven. Er wordt gezegd 'leegte' omdat er niets gezien wordt, wie weet wat vinden we daar nog. Bizar genoeg, en tot zover ik dat nu begrijp, is die leegte logischerwijs overal.
Laatst gewijzigd door tandem : 30 juli 2014 om 05:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Banneling
|
![]() Dat is toch het grote ironische aan het zijn? Al dat is, is grotendeels "empty space". Wat op zich geen empty space is, die space is statisch geladen door de deeltjes die er in rond bewegen. De kern verdwijnt soms en verschijnt weer.
Is het nu de elektrische statische lading die het atoom haar uiterlijk geeft, of is het werkelijk materie ? Hoe kan zoiets klein en miniscuul zoveel kracht bezitten dat mijn handen die atomen niet uit mekaar duwen wanneer ik een object vastneem? Hoe komt het dat mijn handen het object praktisch gezien nooit aanraakte, maar ik het toch verplaatste? Elektriciteit? Where is it coming from? Het lijkt onuitputbaar en zonder externe energiebron te handelen. Hoeveel energie is er uiteindelijk nodig om alle atomen in heel het universum te kunnen projecteren? Waar komt deze energie vandaan? Uit het grote niets of was deze energie er altijd al? De mensen zijn altijd groots gaan bouwen, maar ik denk dat de fundamentele bouwstenen voor leven in het allerkleinste huist. Kunnen we zaken als de string theory ook in het klein bekijken? Wat voor mij het hoogste bewijs van "Iets" is, is de manier waarop het zich ordent. Ralph Abraham heeft daar interessante theoriën over uitgewerkt. Maar het is toch Rupert Sheldrake die mijn interesse oproept hoe de chaos zich settelt naar orde. Samen met Terence Mckenna hadden die 3 superdialogen dat gelukkig allemaal gearchiveerd staan. Zoiets missen we in deze tijd. Een trialoog van mensen met dezelfde interesses maar andere uitkomsten. En de manier waarop deze drie tot een consensus kwamen is helaas niet meer van deze tijd. |
![]() |
![]() |