![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Moest ik in uw schoenen staan, ik kocht mij een tent en ging op wereldreis.
First stop, Asia. Not sure if I'd make it back though. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wees dan trouw aan je levensfilosofie, pak je tent en ga. Andere mensen hebben je huis nodig, andere mensen hebben je OCMW nodig. Als je op iemand anders zijn kosten leeft moet je "dank u " zeggen," Mijn eieren zijn niet goed gekookt" is voorbehouden aan betalende klanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Nog meer plaatsjes? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets dat ik mij constant afvraag: Waarom zijn werkende mensen constant jaloers op trekkende werklozen? Velen van die werklozen hebben het nochtans niet erg breed. Misschien is het antwoord heel simpel: de werkende mens is de dag van vandaag niet gelukkig? Jullie proberen het wel te verdoezelen met dure auto's en verre reizen, maar diep vanbinnen knaagt er iets. Zou het gebrek aan vrijheid zijn? Gevangen in een huwelijk, gevangen aan een levenslange hypotheek, gevangen in een job, gevangen in de eigen luchtvervuiling, ... Misschien moeten jullie ook eens een topic aanmaken, maar dan met de titel: 'Een fulltime werkende mens met een ruim budget', want er is blijkbaar ook nood aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het gewriemel om een goede uurrooster te rkijgen, en de slaande deuren. Ik heb gewerkt tot mijn 43ste. En als alleenstaande moeder met twee kinderen heb ik inderdaad een sociale woning toegekend gekregen in '94. Zou het niet potverdorie als ik op mijn 43ste als regentes nog steeds tijdelijke was en in juli en augustus (vakantie voor de meeste mensen) terugviel op een forfaitair bedrag in juli(zo'n 20.000 BF toendertijd) om de maand mee te doen, en een aanpassing in augustus. Maar eind augustus mocht ik wel herexamens gaan afnemen (nooit voor betaald geweest) terwijl ik absoluut niet wist of ik nog werk had op 1 september. En dat jaar na jaar. En dan wordt je eens drie keer op een jaar in de maand niet uitbetaald omdat een hufter de papieren niet op tijd naar Brussel had gestuurd. En de kinderbijslag werd opgeschort omdat ze aan al mijn interims niet aan uit konden. Het was ingewikkeld (vier scholen, aantal uren die toegevoegd werden, verschillende aanvangsdata...) maar hadden ze hun werk gedaan, dan hadden ze het wel kunnen begrijpen. In de ene school hadden ze geen handboeken, in een andere school waren ze besteld en kwamen ze niet toe, de kopieermachines werkten niet en ik heb van mijn kinderen niet kunnen genieten want woensdagnamiddag ging ik slapen om de verbeteringen en de lesvoorbereidingen van die andere dagen tot twee uur 'smorgens te compenseren maar woensdagavond, als de kinderen sliepen, begon het allemaal opnieuw. Mijn moeder liep rond en zorgde voor de kinderen. Ik werkte aan mijn verbeteringen en lesvoorbereidingen op dezelfde tafel waar gestreken werd en gegeten werd. En op mijn 43ste ben ik gecrasht. De leerlingen vroegen aan mij of ik zwanger was. Mijn buik was gewoon chronisch geconstipeerd en opgezwollen. Ik hoorde nog het schrapen van een stoel vanachter in de klas, maar de leerling vooraan die iets zei, hoorde ik niet. De leerlingen vroegen of ik doof was. En op de fiets had ik het gevoel dat ik elk moment er af kon vallen. En er was die hoest in volle betoog in de klas. En er kwamen concentratieproblemen. En wat er daarna de volgde was de hel. De professinele hulp waar ik open voor stond, ondermijnde me nog meer en ergens heb ik het heft in eigen handen genomen. Ik ben heel bewust van nul begonnen en alles wat een mens ooit bedacht of geproduceerd heeft in vraag gesteld. En ik heb altijd mijn Zwarte joker. En ik reis helemaal niet. Ik pendel van Leuven naar de Limburg waar ik bij de bejaarde ouders van mijn vriend de moestuin doe, en een boomgaard heb aangelegd en experimenteer met bosgedoe: hout, culturen, vijver, fauna, flora en vooral alleen zijn. Die mensen hebben dat graag. Ik verzorg er de geit als ik er ben. Die mensen kunnen dat niet meer. En met de tijd kunnen ze alsmaar minder. Dus hoeveel weet je van een situatie van iemand af om die persoon een parasiet te noemen? Voor mij is het niet genoeg. Ik wil heel vaak veel meer. De Ultieme Rust. De zwarte Joker dus. Het is gewoon een kwestie van tijd. Ik parasiteer op niemand. En als ik twee hectaren ter beschikking had en carte blanche, dan zou ik nog kunnen uitdelen en totaal onafhankelijk kunnen zijn van de overheid waar mijn twee kinderen en ik ook belastingen aan betalen. Steel ik het geld van mijn twee werkende kinderen? Ik leer mijn kinderen op niemand te rekenen. En dat doet de VDAB, jij, noch iemand anders mij na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Ja, in Hastière bijv. is een camping waar het nog mogelijk is om je te domiciliëren. En als ik werk zou vinden in die regio: ik was direct weg. Knipoog!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zit in Afrika en het Midden-Oosten. De buren willen geen contact met elkaar (vroeger dus wel). Soennieten, shiiieten, te zwarte moslims ... Marokkanen aan weerszijden vanachter. En ik als 'kafir', ik wordt sowieso gemeden. Een vrouw die in de tuin werkt is not done. Dat ze een sigaretje rolt en wijn drinkt aan de tuintafel is not done. Ik ben een bedreiging voor hun cultuur. Op een kerkhof zou het leven levendiger zijn. Alhoewel, de kinderen kunnen schreeuwen en tieren alsof er een moord gepleegd wordt. Ik heb lang geleden eens de politie opgebeld, maar dat doe ik nooit meer. Het zijn alleen maar meningsverschillen; een dochter die zich even verzet tegen een uithuwelijking of zo. Dus niemand gaat dat huis innemen. Ik hou het vast als protest. En ik hoop dat Hoomans de sociale woningsmaatschappijen grondig gaat doorlichten en een grote kuis gaat doen zowel wat de bestuursraden betreft als de bewoners van een sociale woning. Recht achter mij is de Marokkaan met zijn hele harem vertrokken naar Marokko die er daar twee huizen heeft (het bedrag dat viel was 30.000 euro) Per huis of voor de twee, weet ik niet. En zo kunnen er meer lijken uit de kast vallen. Na mij komen er VN vluchtelingen, katholieke Irakezen in, of weer Somaliërs, of Koerden. De ouders leren nooit Nederlands spreken. De kinderen wel dankzij en uitsluitend dankzij de inzet van de leerkrachten op school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben voor 66% werkonbekwaam verklaard sinds 2000 en ik pendel gewoon tussen mijn thuisplaats (het Midden-Oosten in Leuven) en de LImburg waar er nog een oude Vlaamse structuur is en veel ruimte. Voor mij is het daar nog veel te druk, maar het is stukken beter dan waar ik woon. En mijn dochter woont ook nog bij mij. Dus ik kan niet meteen weg. Ik denk dat degene waar je op reageert helemaal niet jaloers is, maar eerder een ordinaire zondebok zoekt. En dat ben ik dan eventjes. Maar dat is oké. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben het volledig met je eens! Maar tot nu toe is er niet eens een concept in de maak van wat je bedoelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() Neen hoor, je hoeft helemaal geen dank u te zeggen. Je ruimte probleem is gemakkelijk opgelost. In Siberie ,Canada, Mongolie, Afrika enz is er heel veel plaats waar jij ongestoord kan verblijven. Natuurlijk ga je daar geen kindergeld of andere steun krijgen. Maar aangezien je daar toch niet tevreden over bent, wat houd je tegen? Moet ik je wegbrengen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() Yep, natuurlijk mogen jullie niet binnen via gewone migratie. Canada is nogal streng tegenover vermoedelijke profiteurs. Maar er is vast een Schotse visser die je op de labrador eilanden wil afzetten. Een keer 1000 euro is beter dan levenslang 1000 euro.
![]() |
![]() |
![]() |