Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2014, 14:50   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Natuurlijk een particulier, wie anders?
Een bedrijf? De overheid?



Die ruimere blik .... daar hebben we al zo veel voorbeelden van.
Zonnepanelen, windolens, elektrische auto's...
De realiteit is dat al die dingen overleven omdat de bevolking voor de kosten opdraaid. Er is niks mis met 'groen' denken maar van zodra de overheid met geld moet gooien om al wat 'groen' is verkocht te krijgen is er iets mis.



Voordelen voor de particulier? Welke dan?
Zucht. MIJN VRAAG egoïst Daelemans, niet uw vraag. Kijk naar je reactie in post 115 waar je op mijn vraag tracht te antwoorden in 2 zinnen.

- Ik weet dat de CO2 balans well-to-weel van een Electro-auto 30 �* 70 % beter is als een klassieke auto.

- Ik weet dat -nu al (techniek 2008-2014) - electro-auto´s de absoluut milieuvriendelijkste auto´s zijn (dus ook voor mens en dier).

Vind men in enkele seconden googlen bij geloofwaardige bronnen in Europa en de USA.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2014 om 14:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 14:55   #122
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als je natuurlijk ik ben die ene particulier bedoelt, tja dan heeft mijn vraag zeer weinig zin. Over persoonljke smaak en perceptie laat zich niet discussieren.
Voorlopig zie en ontmoet ik meer vakmensen die de elektrische auto naar echte waarde weten in te schatten - en dat is niet echt hoog.
De overgrote massa heeft echter absoluut geen ervaring met elektrische wagens en dan worden er sprookjes voorgeschoteld aangevuld met mooi klinkende toekomstmuziek.

Vandaag ontwaken er meer en meer mensen uit die droom.
Er worden voor de elektrische wagens 'range extenders' aangeboden. Vergelijk het met een stroomgroep op benzine in je koffer. Hoever zitten we op dat ogenblik verwijderd van een hybride?

In tegenstelling tot 100% elektrische wagens heeft het hybride concept wel toekomst.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 14:56   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Voorlopig zie en ontmoet ik. ....]
Schreef je iets ? Ik lees niets van een antwoord.

Tip:
http://www.automotivescience.com/the...ard/4580141111

The Standard from which the Automotive Performance Index (API) is derived is based on 45 fundamental social, environmental and economic indicators, all carefully selected by the team of analysts at the Automotive Science Group (please see below). Together, these indicators account for thousands of data points and algorithmic calculations, and years of research by the Automotive Science Group and supporting research institutions, government agencies, NGOs and international bodies alike. The Standard is a working standard, one that will evolve to incorporate additional indicators as data comes available and as manufacturers begin to fully engage to enhance the API's reach.

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2014 om 15:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:04   #124
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vind men in enkele seconden googlen bij geloofwaardige bronnen in Europa en de USA.
Geloof ik geen fluit van.
Ik zie ook geen link.

Hier iets in het nederlands.
En het gaat over de productie van een 'gemiddeld voertuig'
Een Tesla gaat dus nog een flink stuk boven die negen ton co².

De kostprijs van een wagen geeft eigenlijk al aan hoeveel energie de productie gaat opslorpen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Fabricatie.JPG‎
Bekeken: 32
Grootte:  44,5 KB
ID: 94932  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:07   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Geloof ik geen fluit van.
Ik zie ook geen link.
De link heb ik gegeven.
Hier kun je de studie 2014 direct downloaden:
http://www.automotivescience.com/the-study/4581756861

Citaat:
Hier iets in het nederlands.
Geloof ik geen fluit van, is ook niets waard.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2014 om 15:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:07   #126
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Schreef je iets ? Ik lees niets van een antwoord.
Is het mogelijk om te knippen en te plakken om het een beetje overzichtelijk te maken?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:10   #127
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is het mogelijk om te knippen en te plakken om het een beetje overzichtelijk te maken?
Klik de links aan en lees ze, of is dat te moeilijk voor jou ?

http://www.automotivescience.com/the-study/4581756861

Maar als p/c gaat mij ook goed:

100 Brush Creek Road, Suite 206
Santa Rosa, CA 95404
707.568.4496
www.AutomotiveScience.com

AUTOMOTIVE PERFORMANCE INDEX TM
AWARDS – MODEL YEAR 2014

2014 MINI-COMPACT CARS
BEST ALL-AROUND PERFORMANCE: Mitsubishi Mirage
BEST 5 ALL-AROUND PERFORMANCE: Mitsubishi Mirage, Scion iQ,
Chevrolet Spark, Toyota Yaris, Mazda2
BEST ENVIRONMENTAL PERFORMANCE: Mitsubishi Mirage
BEST ECONOMIC PERFORMANCE: Chevrolet Spark
BEST SOCIAL PERFORMANCE: Mini Cooper Clubman
2014 COMPACT CARS
BEST ALL-AROUND PERFORMANCE: Ford Focus Electric
BEST 5 ALL-AROUND PERFORMANCE: Ford Focus Electric,
Chevrolet Volt, Toyota Prius c, Honda Insight, Nissan Versa Sedan
BEST ENVIRONMENTAL PERFORMANCE: Ford Focus Electric
BEST ECONOMIC PERFORMANCE: Nissan Versa Sedan
BEST SOCIAL PERFORMANCE: Ford Focus Electric
2014 MID-SIZE CARS
BEST ALL-AROUND PERFORMANCE: Nissan Leaf
BEST 5 ALL-AROUND PERFORMANCE: Nissan Leaf, Ford C-Max
Energi & C-Max Hybrid, Toyota Prius Plug-in and Prius Hybrid, Honda
Accord Plug-in
BEST ENVIRONMENTAL PERFORMANCE: Nissan Leaf
BEST ECONOMIC PERFORMANCE: Nissan Sentra
BEST SOCIAL PERFORMANCE: Nissan Leaf
2014 FULL-SIZE CARS
BEST ALL-AROUND PERFORMANCE: Hyundai Sonata
BEST 5 ALL-AROUND PERFORMANCE: Hyundai Sonata, Chevrolet
Impala, Tesla Model S, Ford Taurus, BMW 328 Gran Turismo
BEST ENVIRONMENTAL PERFORMANCE: Tesla Model S
BEST ECONOMIC PERFORMANCE: Hyundai Sonata
BEST SOCIAL PERFORMANCE: BMW 328 Gran Turismo
2014 WAGONS
BEST ALL-AROUND PERFORMANCE: Toyota Prius v
BEST 5 ALL-AROUND PERFORMANCE: Toyota Prius v, Volkswagen
Jetta SportWagen, BMW 328 Turbodiesel, Honda Crosstour, Toyota
Venza
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2014 om 15:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:12   #128
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De kostprijs van een wagen geeft eigenlijk al aan hoeveel energie de productie gaat opslorpen.
Akkoord?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:13   #129
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Post

Citaat:
http://transportevolved.com/2014/02/...science-group/

Nissan LEAF Officially The Greenest Car You Can Buy, Says the Automotive Science Group

FEBRUARY 11, 2014 BY NIKKI GORDON-BLOOMFIELD

We’re often told by plug-in skeptics, certain right-leaning media outlets and of course our honourable nemeses at BBC Top Gear that electric cars are responsible for more environmental damage and a higher carbon footprint during their manufacture, use and recycling than a conventional, gasoline-powered vehicle.

(foto) Nissan’s all-electric LEAF is the best car to buy in terms of carbon footprint, says ASG

But now we’ve got some proof — from the Automotive Science Group no less — which places electric cars at front and centre in its 2014 Automotive Performance Index. What’s more, the ASG says that the 2014 Nissan LEAF is the car with the smallest life-cycle environmental footprint of any 2014 model year car capable of seating at least four passengers on sale in the U.S. today, beating every other plug-in and non-plug-in car in terms of the social, economic, and environmental impact it has.
Scientifically derived using complex algorithms, the 2014 Automotive Performance Index examined more than 1,300 cars on sale in the U.S. today, and looks at the environmental impact of each car from its manufacture through to its recycling, as well as its sociological and health impact in addition to more conventional benchmarks like top speed, specification and safety.
“This U.S. assembled, battery electric vehicle with an estimated 84 mile driving range is the best selling all-electric car in the world for good reason,” said the ASG in its official press release last week. “Now consumers can be confident that the increased environmental impacts of manufacturing the battery electric technology is more than offset with increased environmental performance during operational life.”
Moreover, the ASG says, even with the current U.S. electricity grid mix average — which varies state by state and region by region in its carbon footprint — owning a LEAF is environmentally beneficial, and will only get more so as the U.S. electrical grid cleans up its energy mix.
From birth to grave, the Nissan LEAF comes out top in its total life-cycle environmental impact.
From birth to grave, the Nissan LEAF comes out top in its total life-cycle environmental impact.
The Nissan LEAF wasn’t the only plug-in car to do well in this year’s study from ASG. In fact while the LEAF won overall and in the mid-size class in terms of its life-cycle environmental footprint, the Ford Focus Electric won in the Compact Car Class. Meanwhile, the Tesla Model S won for Best Environmental Performance in the full-size cars class for its zero-emissions drivetrain and eco-friendly manufacturing process.
Other plug-in cars, like the Toyota Prius Plug-in Hybrid, Honda Accord Plug-in Hybrid, and Ford C-Max Energi came in the top five for best all-round performance in the mid-size car class.
In true scientific style, the ASG has shared both its methodology and the forty-five key indicators (or standard) it uses when rating each vehicle, making it easy to see how the scores were derived. Covering everything from the raw material extraction used to produce the vehicle through to the way the vehicles are shipped to U.S. consumers, the labor and human rights of the people who manufacture the vehicle and even the economic cost of ownership, we think this has to be one of the most comprehensive ways we’ve ever seen of figuring out just which car you should buy.
You can see the 2014 Index for yourself by downloading it here, or you can skip the break to view it below.
Akkoord ?

Duitse ernstige media neemt dat over:
Citaat:
http://www.wiwo.de/unternehmen/auto/...n/9565384.html

Umweltranking: Elektroautos am grünsten

04. März 2014
Moet ik dat laatste vertalen voor jou ?

Nog wat p/c uit : http://www.automotivescience.com/methodology/4580141110

METHODOLOGY

The Automotive Performance Index (API) is developed using the scientific principles of ecological economics, where social, environmental and economic considerations are all equally important in determining overall value. The Standard, from which the API derives, is based on thousands of social, environmental and economic data points, all carefully selected by the team of analysts at the Automotive Science Group to ensure the API delivers meaningful automotive performance ratings.

Accurate class distinctions based on objective data is critical to fair and reliable automotive performance assessments. Therefore, ASG’s class distinctions are data-driven and strictly adhere to the Code of Federal Regulations (Title 40 Section 600.315.08, 1 July 2013) Classes of Comparable Automobiles. 2014 classifications are based on the calculated interior volume index. Automobiles that fall at a class intersect are further evaluated by interior and exterior dimensions to develop an advanced footprint model that minds the class gap.

The API equips buyers with the information they need to make responsible purchasing decisions in our 21st century globalized economy, with care for the people tasked with vehicle assembly; with care for the natural environment in which our resources derive; and with care for the consumer's own personal financial well-being.


The SOCIAL PERFORMANCE SCORE assesses vehicle production impacts on the people charged with vehicle manufacture and assembly. The score is based on criteria established by the United Nations (UN) Guiding Principles on Business & Human Rights, the UN Global Compact, the UN International Labor Organization's Fundamental Human Rights Conventions, and World Bank Governance Indicators. The assessment focuses on three core areas of interest:

1. Labor and human rights laws, policies and practices in country of assembly to assess the corporate advantage and externalized social impacts of automobile manufacturing;

2. Labor policies and practices of manufacturer to assess corporate commitment to socially responsible business conduct and efforts employed to mitigate gaps found in country of assembly’s social performance; and

3. Vehicle's capacity to influence consumer demand for low impact technologies that lessen environmental and human health burdens; measured by assessing life-cycle greenhouse gas emissions relative to all vehicles in its class.

The distinguished BEST SOCIAL PERFORMANCE AWARD is given to the vehicle whose production chain ensures the highest level of protection for the rights of those tasked with vehicle manufacture and assembly, while also minimizing life-cycle environmental and human health burdens.




The ENVIRONMENTAL PERFORMANCE SCORE assesses vehicle environmental impacts over its life-cycle: from raw material acquisition through end-of-life vehicle disposal and recovery. The assessment focuses on seven core areas:

1. Raw material extraction and production impacts;

2. Vehicle manufacturing and assembly impacts;

3. Vehicle shipping distribution impacts from foreign manufacturing sites to U.S. consumers;

4. Vehicle use-phase impacts, including fuel inputs;

5. Vehicle end-of-life disposal and material recovery impacts;

6. Environmental laws, policies and practices in country of assembly to assess the corporate advantage and externalized environmental impact of automobile manufacturing; and

7. Environmental policies and practices of manufacturer to assess manufacturer’s commitment to environmentally responsible business conduct and efforts employed to mitigate gaps found in country of assembly’s environmental performance.



The distinguished BEST ENVIRONMENTAL PERFORMANCE AWARD is given to the vehicle that achieves the highest level of protection for the environment throughout its life-cycle.



The ECONOMIC PERFORMANCE SCORE assesses total cost of vehicle ownership. The assessment is based on initial vehicle purchase price and forecasted fuel costs according to fuel type and grade per U.S. Department of Energy and U.S. Energy Information Administration appreciation models.

The rating shows the abridged life-cycle carrying and operating costs of vehicle ownership to assess the economic benefits of owning and operating conventional and alternatively powered vehicles. Consumers can now assess if in fact the cost premium paid upfront for fuel-efficient, hybrid, plug-in hybrid electric, and battery electric vehicles will ultimately lead to net savings over time when compared to conventional counterparts.


The distinguished BEST ECONOMIC PERFORMANCE AWARD is given to the vehicle with the lowest cost of ownership in its class.





The ALL-AROUND PERFORMANCE SCORE assesses the combined Social, Environmental and Economic Performance scores to distinguish the vehicle that is the top performer in all three realms when compared with others in its class.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2014 om 15:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:37   #130
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
BEST ENVIRONMENTAL PERFORMANCE: Tesla Model S
Ik heb er die studie is bijgehaald en het volgende is de moeite om te lezen.

Een flinke koek van de productiekosten worden gedrukt omdat men ervan uitgaat dat op termijn een flink percentage afkomstig gaat zijn van recyclage.
Zoals vaak bij die studies gaat het dus om veronderstelingen die in de toekomst nog bewezen moeten worden.

Het kan dus kloppen dat de Tesla de meest millieuvriendelijk auto wordt als er genoeg naar de schroothoop worden verwezen om te recycleren.
Voor zover liegen ze niet hé....
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Uch.JPG‎
Bekeken: 35
Grootte:  97,3 KB
ID: 94933  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:41   #131
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moet ik dat laatste vertalen voor jou ?
De belangrijke tekst uit uw informatieaanbod knippen en een kleine uitleg in het nederlands zou wenselijk zijn.
Neem een voorbeeld hoe ik dat doe. Het is dan duidelijk voor iedereen wat je bedoeld.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 16:15   #132
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb er die studie is bijgehaald en het volgende is de moeite om te lezen.

Een flinke koek van de productiekosten worden gedrukt omdat men ervan uitgaat dat op termijn een flink percentage afkomstig gaat zijn van recyclage.
Zoals vaak bij die studies gaat het dus om veronderstelingen die in de toekomst nog bewezen moeten worden.

Het kan dus kloppen dat de Tesla de meest millieuvriendelijk auto wordt als er genoeg naar de schroothoop worden verwezen om te recycleren.
Voor zover liegen ze niet hé....
Ik kan geen Engels.

Info over recyclage van autoaccu´s van electro-auto´s heb ik al gegeven, dat is helemaal niet het probleem, net integendeel zelfs tov al het milieuschrot van de klassieke auto.

Nog eens de wetenschappelijke studie die ik een paar maal citeerde houdt met die recyclage (live cyclus) daar dus 100 % rekening mee !
Zie 1.5, 1.5.1 - 1.5.2
http://www.automotivescience.com/com...4604111561.png

Waarover ik het nog niet had is het grote probleem met de opslag van de overtallige groene stroom, men heeft dus talrijke accu´s nodig, en waar vinden we die juist overdag (werkuren= E-auto opladen) en ´s nachts (E-auto opladen). Exactly. Als er xx % electroauto´s zijn tov van het wagenpark.

Citaat:
http://www.utwente.nl/nieuwsevents/2...dringend-nodig

INVESTEREN IN BATTERIJ-OPSLAG GROENE STROOM IS DRINGEND NODIG

Slimme batterijen voorkomen 'Duitse problemen' op weg naar 16% groene energie
14 oktober 2013

Nederland zal de komende jaren hard moeten werken aan Smart Grids, slimme lokale netwerken met nieuwe opslagcapaciteit voor groene stroom. Zo kan het dreigende instabiliteit van het stroomnet bestrijden die ontstaat door de toenemende pieken van elektriciteit uit windmolens en zonnecellen. Grote hoeveelheden plaatselijk te installeren batterijen zullen de groeiende schommelingen -inherent aan zon en windenergie- in het elektrische netwerk moeten opvangen. Zo niet, dan stevent Nederland af op de grote problemen die op dit moment in Duitsland zichtbaar zijn.

De Nederlandse groei van vier procent hernieuwbare energie nu, naar 16% in 2023, vastgelegd in het recente energieakkoord maakt de kwestie extra prangend. Dit blijkt uit promotieonderzoek van Stefan Nykamp (onderzoeksinstituut CTIT) aan de Universiteit Twente. Het onderzoeksthema Smart Grids is een speerpunt binnen het Green Energy Initiative van de Universiteit Twente.

https://www.youtube.com/watch?v=P8N4tET7smk
En "slimme" (batterijen) kan perfect de software-laad-instellingen van een moderne E-auto zijn. Totdat het smartgrid op punt staat. Maar toch heb ik liever zelf het overzicht op de display van smartphone of autodisplay.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2014 om 16:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 16:47   #133
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

vervolg:

Citaat:
Dreigende blackouts, het stilleggen van windmolens of dumping van (bijna) gratis groene stroom in buurlanden, omdat overbelasting van het net dreigt. Dat zijn de huidige problemen in Duitsland, dat al een kwart van zijn energie opwekt uit hernieuwbare bronnen. Volgens Promovendus Stefan Nykamp moet Nederland hiervan leren en fors gaan investeren in een stabiel net voor een toekomst met zeker vier keer zoveel opgewekte groene stroom.

Nykamps nauwkeurige case-studies in Duitsland tonen aan dat lokale opslag in batterijen hiervoor de beste oplossing is. Het onaantrekkelijke alternatief behelst uitbreiding van het huidige netwerk met een enorme hoeveelheid dikke nieuwe kabels; een dure investering van vele miljarden die de situatie voor tientallen jaren vastlegt en die vereist dat oude steenkolencentrales standby blijven (strijdig met het Energieakkoord). Lokale opslag in batterijen is een veel flexibeler systeem dat gevaarlijke en kostbare instabiliteit op het net voorkomt en de afbouw van oude centrales toelaat.

Problemen met groene stroom

De Duitse problemen met energie uit zon en wind zijn talrijk. In de eerste plaats dreigt overbelasting van het Duitse elektriciteitsnet als er (te) veel zonne-energie is en het (te) hard waait. Regelmatig 'dumpt' Duitsland overtollige groene stroom in buurlanden als Nederland, ver onder het markttarief of zelfs 'gratis': een marktverstorend verschijnsel. Bovendien raakt deze 'oplossing' uitgeput omdat de buurlanden zelf meer groene stroom gaan opwekken. Daarnaast wordt regelmatig energie verspild door stillegging van windmolens om overbelasting van het net tegen te gaan. Naarmate een land meer elektriciteit uit zon en wind opwekt, neemt ook de kans toe op 'black-outs': woonwijken en industriegebieden zonder stroom, met rampzalige (financiële) gevolgen. Duitsland kende dit jaar al enkele 'bijna-blackouts' en zal de komende jaren ook het nodige moeten doen nu het land afstevent op 80% hernieuwbare energie in 2050 met alle nieuwe schommelingen op het net erbij. 'Nederland kan en moet hiervan leren', aldus Nykamp die werkzaam is bij de grootste Duitse netbeheerder Westnetz (RWE).

De beste oplossing: smart grids
[...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2014 om 16:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 14:34   #134
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik kan geen Engels.

Info over recyclage van autoaccu´s van electro-auto´s heb ik al gegeven, dat is helemaal niet het probleem
Daarom heb ik het de informatie erbij gezet in het Nederlands.

Het punt is dat de studie is scheefgetrokken.
Gewoon ter illustratie - in de US vindt je vandaag nog steeds studies die de voordelen van een sigaret aantonen, ook door wetenschappers uitgevoerd.

Ondanks de hype rond de elektrische wagens gaan de eerste kleintjes al in vereffening.

Inzet in de rode kader - 10 maand geleden in de pers.... MIA tekent een mega deal in Azië.
welwel....

Je kan de zaken op een juiste manier duidelijk maken als je ze eenvoudig houdt. Of.... je kan de realiteit verdoezelen door een diarree aan informatie die er eigenlijk niet toe doet wegens onjuist en/of gebaseerd op 'verwachtingen'.
De mensen die in het project MIA geloofden zijn er wel aan voor hun moeite ...en centen...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  MIA.JPG‎
Bekeken: 32
Grootte:  88,8 KB
ID: 94947  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 14:53   #135
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ondanks de hype rond de elektrische wagens gaan de eerste kleintjes al in vereffening.

Inzet in de rode kader - 10 maand geleden in de pers.... MIA tekent een mega deal in Azië.
welwel....

Je kan de zaken op een juiste manier duidelijk maken als je ze eenvoudig houdt. Of.... je kan de realiteit verdoezelen door een diarree aan informatie die er eigenlijk niet toe doet wegens onjuist en/of gebaseerd op 'verwachtingen'.
De mensen die in het project MIA geloofden zijn er wel aan voor hun moeite ...en centen...
Prachtig toch voor jou doe zo verder, heb je nog van die mini-bedrijfjes (210 mensen) die het opgeven ?
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mia_electric

Rechtsform GmbH
Gründung 2010
Sitz Merzig (Deutschland), Cerizay (Frankreich)
Leitung
Michelle Boos, Geschäftsleitung[1]
Murat Günak, Head of Corporate Management (bis 2013)
Mitarbeiter 210[2]
Branche Automobile
Produkte Elektroautos
Website www.mia-electric.com
Iedereen weet wat een Gmbh is.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2014 om 15:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 14:55   #136
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 augustus 2014 om 14:55.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 14:55   #137
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarover ik het nog niet had is het grote probleem met de opslag van de overtallige groene stroom, men heeft dus talrijke accu´s nodig, en waar vinden we die juist overdag (werkuren= E-auto opladen) en ´s nachts (E-auto opladen). Exactly. Als er xx % electroauto´s zijn tov van het wagenpark.
Weer zo'n fabeltje.
Heb je enig idee welke hoeveelheid batterijen men nodig heeft om dit een beetje zinvol aan te pakken? Om één uur energie van een elektriciteitscentrale op te slaan heb je 100.000 Tesla's nodig.
Zoals je weet is er meer dan één centrale en draaien die meer dan één uur.

Opgewekte energie van één centrale : 1000 MWh of 1000000 kWh
Batterij van een Tesla 85 kWh

Dat zijn er al 12000 als je ze constant aan het net hangt en als ze op één uurtje zouden zijn opgeladen. Vermenigvuldig dus 12000 met het aantal uren laadtijd en hou dan nog rekening met het feit dat ze een aanzienlijke tijd niet verbonden zijn met het net.

Komt er nog bij dat een opgeladen Tesla geen extra energie meer kan opslaan.

Op welk aantal komen we nu? Is dat nergens te vinden in één of andere wiki?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 14:58   #138
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Weer zo'n fabeltje.
Heb je enig idee welke hoeveelheid batterijen men nodig heeft om dit een beetje zinvol aan te pakken? Om één uur energie van een elektriciteitscentrale op te slaan heb je 100.000 Tesla's nodig.
Zoals je weet is er meer dan één centrale en draaien die meer dan één uur.

Opgewekte energie van één centrale : 1000 MWh of 1000000 kWh
Batterij van een Tesla 85 kWh

Dat zijn er al 12000 als je ze constant aan het net hangt en als ze op één uurtje zouden zijn opgeladen. Vermenigvuldig dus 12000 met het aantal uren laadtijd en hou dan nog rekening met het feit dat ze een aanzienlijke tijd niet verbonden zijn met het net.

Komt er nog bij dat een opgeladen Tesla geen extra energie meer kan opslaan.

Op welk aantal komen we nu? Is dat nergens te vinden in één of andere wiki?
Eeuwig Trollolol => negeerlijst.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2014 om 15:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 15:00   #139
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Prachtig toch voor jou doe zo verder, heb je er nog die het opgeven ?
Dat is helemaal niet prachtig voor mij. Ik sta ten volle achter de ontwikkeling van volledig elektrische wagens.
Lees goed... ontwikkeling...
Vandaag hebben we nog niks. Mooie praatjes en zeer mooie beelden van de toekomst die nu thuishoren in SF-romans.

Wie is in staat om uit al het gezever wat realiteit te destilleren?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 15:04   #140
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
Standaard

Oud Vandaag, 16:00
Verwijder gebruiker van negeerlijstJohan Daelemans
Dit bericht is verborgen omdat Johan Daelemans op jouw negeerlijst staat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be