![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt ge misschien dat een notaris door zijn diploma (maar vooral, vanwege de door de staat opgelegde schaarste van cabinetten) niet veel meer verdient dan als hij gene notaris was ? Hij is dus (behalve door de marktvervalsing door de staat), RENDABEL. Hij kan zijn opgedane kennis economisch verzilveren. Met die verzilvering kan hij gemakkelijk de investering in zijn studies terugbetalen. Als je je investering in je studies kan terugbetalen en het nog beter doen dan zonder studies, dan zijn die studies RENDABEL. Als ge meer uit een investering kunt halen dan ze gekost heeft, dan is het spel rendabel. En als ge er dus meer kunt uit halen, dan wil dat zeggen dat ge ze kon betalen met een lening he ! En als je je diensten die je dank zij je studies nu kan leveren NIET kan verkopen aan veel meer, dan zijn ze dus ook niet veel waard. Dan was het de moeite niet om ze aan te leren. Citaat:
De staat vindt vanalle zotte regeltjes uit, die zo complex zijn, dat ze nadien het talent van bekwame mensen moet verspillen om ze uit te voeren ! Ik ben voorstander van constant tax. Iedereen hetzelfde bedrag, onafhankelijk van inkomsten of bezit. De factuur van de staatskosten van vorig jaar, gedeeld door het aantal belastingsplichtigen. Geen hoger opgeleide ambtenaren nodig om dat te berekenen, he. Een rekenmachientje van de jaren 70 kan dat.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, waarom ? Het is HUN geld. Daarentegen, dat de staat met MIJN geld wat zuiniger zou zijn, zou eens plezant nieuws zijn !
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik durf gerust te zeggen dat ik een flesje wijn heb opengetrokken toen ik hoorde dat dame Tatcher eindelijk hare kaas had gegeven ! Er zijn overigens nog genoeg mensen die aardbeien kunnen plukken: waarom zitten er anders nog steeds tienduizenden laaggeschoolden al jaren thuis met hun vingers te draaien ? Een van de redenen zal wel zijn dat de patroons natuurlijk liever 'vreemde' aarbeienplukkers willen. Reden: die mensen zijn onvoldoende op de hoogte van hun 'rechten', dus die hoeven ze minder te betalen en kunnen ze harder laten werken. Lees: uitbuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al dacht leeft u afgesloten in uw academici wereldje met een zekere afkeer voor bedrijven en de economische wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed idee. Een bedrijf betaalt uw studies van ingenieur, maar je engageert je om daar ook 5 jaar gaan te werken nadien of zo. Anders, pro rata terug betalen van de lening. Trouwens, het leger deed dat met de dokters he. Je kreeg je dokterstudies door het leger betaald, maar was dan dienstplichtig voor 10 jaar of zo.
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bent toch diegene die hier wilt belasten he (stelen dus)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want anders doet iedereen zoals ik, he. U vet door de staat laten betalen. Ge moet goed zot zijn om prive uw kas af te draaien, als je aan de andere kant aan de vetpotten kan zitten, en die aan de ene kant maar moet vullen. Stelen is geen langdurig en universeel werkend economisch schema. Iemand moet er immers zijn om bestolen te worden he.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een ander voorbeeld: iemand die een opleiding kunstgeschiedenis genoot en nu zijn expertise inzet om bepaalde onderzoeken uit te voeren of voor mijn part gidsbeurten in een museum te geven, is wat mij betreft ook 'rendabel' en is ook 'winst' voor de samenleving. Maar u begrijpt allicht niet dat winst niet per sé 'geldelijk' hoeft te zijn, winst kan ook op sociaal, emotioneel of intellectueel vlak gebeuren. Altijd alleen maar draait het bij u rondom geld ... geld ... geld ! 'The Wolf of Wall Street' is zeker uw favoriete film ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Belastingen zijn wel degelijk nodig in een democratische en rechtvaardige staat ! Hou aub op met dat gratuite en hersenloze rechts-populistische praatje dat belastingen heffen gelijk is aan stelen. Laat mij dan maar de Robin Hood zijn, die beschouwden de rijken ook als een dief, ik zie dat eerder als herverdelen en sociaal corrigeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heb jij heel dure hobbies. Mensen moeten studeren op kosten van uw buurman, om U dan een waardige uiteenzetting in een door U bezocht museum kunnen te geven, zonder dat je daar veel voor wil terugdoen. Ik ben ook zo. Ik vind met een Porsche rondrijden persoonlijk een winst voor de samenleving. Ik vind het bijzonder aangenaam en rendabel. Het verschoont het straatbeeld. Kinderen zijn er dol op. Ik vind dat de staat mij een Porsche moet kopen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik merk toch nog altijd dat op wat moreel superioriteitsgevoel ik nog altijd geen deftig ARGUMENT heb gekregen op: "als studies een rendabele investering zijn, waarom moet de gemeenschap ze kopen, en mag het individu de winst opstrijken" en "als studies een verlieslatende operatie is, waarom moeten sociaal-economisch lagere klassen dan dat soort consumptie toegestopt krijgen"
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de indruk dat er geen mensen meer zijn in België die bereid zijn een winkel te openen of een bedrijfje op te richten, omdat het hen niet zou lonen te ondernemen. Waar heb ik anders vanochtend mijn brood en mijn biefstuk gekocht ? Volgens uw redenering zouden al die middenstanders en ondernemers hunne 'boetiek' al lang gesloten moeten hebben, het straatbeeld spreekt u alvast tegen ! Toont nog maar eens het absurdistische van uw punten aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog wel wat mensen, ja. Maar niet genoeg. En minder en minder. Moesten er genoeg zijn, dan was er geen werkloosheid he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laten we afspreken dat u met de glimlach mee mijn gids betaalt, dan zal ik zonder wrok mee afdragen aan het onderhoud van de wegen en de infrastructuur waar u zonder scrupules met uw glanzende bolide kan vlammen. En de stank, astma en stoflong van uw stalen ros zal ik er dan ineens maar bijnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Niet erg, ik vind 80 % van de managementsfuncties in de privé ook volstrekt nutteloos. Vele mensen vinden mijn werk wel nuttig en daar kan ik me elke dag aan optrekken. Dat de überkapitalisten mijn werk nutteloos vinden, dat kan me eigenlijk weinig verdommen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de overheid zich ermee moeit, dan wordt het geld juist op een onrechtvaardige manier verdeeld. Laatst gewijzigd door december : 31 juli 2014 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |