![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongelezen Vandaag, 16:04
Verwijder gebruiker van negeerlijstJohan Daelemans Dit bericht is verborgen omdat Johan Daelemans op jouw negeerlijst staat.
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 augustus 2014 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige merk dat goed draait met elektrische wagens is Tesla. Hun coupé is niet mis, ik zag er net een, een witte dan nog.
Het wordt tijd dat men die overheidssubsidies stopzet. Wel grappig, net op het moment dat er werd geroepen dat er in belgië te weinig laadpalen zijn, bleek het een totale mislukkiing. En dan maar klagen over financiële problemen.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 augustus 2014 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In menig buitenland verkoopt hij zelfs veel beter dan auto´s van zijn klasse, googlen is voldoende. Tesla S zal wereldwijd ca. 60.000 verkocht worden in 2013-2014. Vb NL daar werden meer Tesla S verkocht als de concurrentie van andere premiummerken samen: Citaat:
Citaat:
Maar gelukkig woon ik aan de grens. De zware laadpalen komen er vroeg of laat toch, Tesla plaatst de superchargers -tot 135 kWh voorlopig- namelijk zelf. Die heeft men sowieso enkel nodig voor verre afstanden, en vooral de stroom is dan gratis voor de Tesla rijder. Voor mij mogen ze alle subsidies afschaffen als ze maar zorgen voor genoeg CNG-stations en zware laadpalen (DC 50-62,5 kWh Chademo aansluiting, voor Tesla met adapter# ). Zelfs Europa voert de druk op (ook betreft uitstoot fijnstof en NOx), maar zoals gewoonlijk gaat BE zich daar geen fluit van aantrekken. ![]() # http://www.automobielmanagement.nl/n...-adapter-.html
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2014 om 17:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 augustus 2014 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Een reële autonomie tussen 350 & 400 km - Van 0 naar 100 km/u in 4.2 seconden - Permanent gratis én ultrasnel herladen aan de Superchargers (nu ook al in België - Nivelles) - Internetten aan boord via permanent gratis 3G abonnement, overal in Europa - Afstandsbediening van (o.a.) airco + geolokalisatie via smartphone app - Gigantisch grote kofferruimtes achteraan EN vooraan - Jaarlijkse verkeersbelasting van 76,69 EUR - Geen BIV - Amper onderhoud nodig (buiten banden vernieuwen en ruitensproeiervloeistof bijvullen) - Enz... enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Staatssecretaris
|
![]() En het grootste voordeel nooit last op Technische Controle voor de uitlaatgassen.
Maar ze zullen als meer mensen elektrisch rijden de isolatietest invoeren KASSA. En een magnetische straling test invoeren nog eens KASSA. Laatst gewijzigd door chris k : 2 augustus 2014 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meer betaalbare variantes zijn net dat iets minder. Zoals in redelijk onbruikbaar voor algemeen gebruik.
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Nog eens de strategie van Tesla erbij halen: eerst enkele "high-end" modellen voor de happy few, die het zich kunnen permitteren 120k voor een dergelijke flashy wagen uit te geven (want anders zouden ze het besteed hebben aan hun Maserati of Porsche). En met de opbrengst daarvan voldoende R&D kunnen financieren om een betaalbaar middenklasse model uit te brengen tegen een redelijke prijs. En dat is voor binnen een paar jaar! Intussen zijn wij blij en trots om bijgedragen te hebben voor deze ontwikkeling. Enkel op die manier creëren we momentum voor de e-wagen.
De Model S is in ieder geval perfect bruikbaar voor MIJN algemeen gebruik: ik doe net geen 150 km woon-werkverkeer elke werkdag en hooguit nu en dan eens een uitstapje naar zee, de Ardennen, Nederland, Noord-Frankrijk of het westen van Duitsland in de weekends. En met de snelheid waarmee de Superchargers zich momenteel aan het manifesteren zijn, mag ik eigenlijk al ambitieuzer beginnen uit te kijken naar bestemmingen in Zuid-Frankrijk, Noord-Spanje, Noord-Italië of Slovenië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat veranderd niks aan het feit dat 90% van de rijke West Europese bevolking zich geen Tesla S kan of wil veroorloven.
Gelukkig maar, anders zouden die superladers geen stroom meer krijgen bij nacht en ontij. Maar ik ben blij voor u dat U een wagen hebt waar U totaal geen spijt van hebt die gekocht te hebben.
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het is mogelijk alle energiegebruik van Europa te dekken met zonnepanelen in de woestijn. Er zijn wel een paar praktische bezwaren. 1) Wie is er de baas in die woestijn? 2) wat bij nacht en ontij? 3) echte kostprijs?
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De gemiddelde woon-werkverplaatsing is < 19 km in Vlaanderen, wat bedoelde je eigenlijk met algemeen ? Citaat:
Is niet mijn smaak maar zeker algemeen bruikbaar (zie ook de verbeteringen sinds 2013). Volgens ADAC kan de Leaf redelijk goed concurreren met auto´s van zijn klasse (in cents/km 4 jaar aan 15.000 km/jaar), zelfs vóór die serieuze verbeteringen in 2013. Het kWh/100 km verbruik zal nu zowat overeenkomen met 1,6 l/100 km benzine.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2014 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_e...European_Union vooral Spanje en Portugal kunnen nog veel beter (zie tabel MW piek)
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die batterijen zo efficient zijn en ook zo goedkoop in verbruik....waarom maakt men daar geen electrische kachels mee..aan 120% belasting teruggave?
Te gek zeker?
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet iedereen kan "thuis" laden. Woon maar eens in een appartement in't stad. Bof, het is iets waar we niet over eens zullen worden. Ik heb het al eerder geschreven. Ik zou niet liever zien dat alle gemotoriseerd transport electrisch wordt. Maar met de huidige technologie en situatie is dat toekomstmuziek.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 2 augustus 2014 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
|
![]() Citaat:
Onzinnige redenen tellen niet. 99,999% van de bestuurders hebben hier geen boodschap aan. Citaat:
Staan er morgen overal? Wedden dat het veel minder gratis zal zijn? Citaat:
Ik weet niet of je het weet maar wat je hier promoot kan je vandaag zowat overal terugvinden. Niet echt een argument voor een wagen die woon-werkverkeer als reden van bestaan heeft. Je kan het moeilijk een reiswagen noemen, laat staan er een vertegenwoordiger mee de baan opsturen. Valt onder ' buurman – sponsoring ' zoals de 120% belastingsaftrek.... Vraag de prijs even van de onderdelen bij een aanrijding. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2014 om 22:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Onze zonnepanelen waren ook enkel een kwestie van economische en politieke ambitie...."Kleine" schuldenberg tot gevolg Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2014 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |