Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2014, 15:04   #141
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Eeuwig Trollolol => negeerlijst.
Welwel....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 15:04   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.460
Standaard

Ongelezen Vandaag, 16:04
Verwijder gebruiker van negeerlijstJohan Daelemans
Dit bericht is verborgen omdat Johan Daelemans op jouw negeerlijst staat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 15:07   #143
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ongelezen Vandaag, 16:04
Verwijder gebruiker van negeerlijstJohan Daelemans
Dit bericht is verborgen omdat Johan Daelemans op jouw negeerlijst staat.
welwel...beschuldigd van trollen in een mijn eigen draad.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 augustus 2014 om 15:10.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 15:12   #144
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Het enige merk dat goed draait met elektrische wagens is Tesla. Hun coupé is niet mis, ik zag er net een, een witte dan nog.

Het wordt tijd dat men die overheidssubsidies stopzet. Wel grappig, net op het moment dat er werd geroepen dat er in belgië te weinig laadpalen zijn, bleek het een totale mislukkiing.

En dan maar klagen over financiële problemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 augustus 2014 om 15:13.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 16:55   #145
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het enige merk dat goed draait met elektrische wagens is Tesla. Hun coupé is niet mis, ik zag er net een, een witte dan nog.

Het wordt tijd dat men die overheidssubsidies stopzet.
Die zijn al stopgezet sinds begin 2012, enkel de electrische "scooter" krijgt nog 15 %. De Tesla S is pas ~halfweg 2013 op de Europese markt, en ondanks die ecopremie-afschaffing loopt de verkoop idd veel beter als verwacht.

In menig buitenland verkoopt hij zelfs veel beter dan auto´s van zijn klasse, googlen is voldoende. Tesla S zal wereldwijd ca. 60.000 verkocht worden in 2013-2014. Vb NL daar werden meer Tesla S verkocht als de concurrentie van andere premiummerken samen:
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Tesla_M...rktentwicklung
Marktentwicklung

Das Model S gilt als ernstzunehmender Konkurrent für die Luxusautos etablierter, vor allem deutscher Premiumhersteller, insbesondere die S-Klasse von Mercedes-Benz, den 7er von BMW[5] und den Porsche Panamera.[6]

Niederlande
In den ersten vier Monaten des Jahres 2014 wurden 1194 Stück verkauft. Bei BMW, Mercedes, Audi und Porsche lag der Absatz jeweils unter 200 Stück. Der Phaeton von VW verkaufte sich zweimal.[19]
Citaat:
Wel grappig, net op het moment dat er werd geroepen dat er in belgië te weinig laadpalen zijn, bleek het een totale mislukkiing.
In BE is redelijk veel een mislukking als het over milieu gaat, ook qua aardgastankstations blijven we op de sukkel. Veel blabla ja maar de milieuvriendelijkste voertuigen krijgen hier amper kans in fijnstofland Belgie.

Maar gelukkig woon ik aan de grens.

De zware laadpalen komen er vroeg of laat toch, Tesla plaatst de superchargers -tot 135 kWh voorlopig- namelijk zelf. Die heeft men sowieso enkel nodig voor verre afstanden, en vooral de stroom is dan gratis voor de Tesla rijder.

Voor mij mogen ze alle subsidies afschaffen als ze maar zorgen voor genoeg CNG-stations en zware laadpalen (DC 50-62,5 kWh Chademo aansluiting, voor Tesla met adapter# ). Zelfs Europa voert de druk op (ook betreft uitstoot fijnstof en NOx), maar zoals gewoonlijk gaat BE zich daar geen fluit van aantrekken.

# http://www.automobielmanagement.nl/n...-adapter-.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2014 om 17:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 19:32   #146
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 augustus 2014 om 19:33.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 19:32   #147
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het enige merk dat goed draait met elektrische wagens is Tesla. Hun coupé is niet mis, ik zag er net een, een witte dan nog.
De verkoop zit goed en dat heeft zo zijn redenen.

120% aftrekbaar van de belastingen is er zo eentje.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 14:20   #148
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De verkoop zit goed en dat heeft zo zijn redenen.

120% aftrekbaar van de belastingen is er zo eentje.
En hier zijn er nog een aantal andere redenen:
- Een reële autonomie tussen 350 & 400 km
- Van 0 naar 100 km/u in 4.2 seconden
- Permanent gratis én ultrasnel herladen aan de Superchargers (nu ook al in België - Nivelles)
- Internetten aan boord via permanent gratis 3G abonnement, overal in Europa
- Afstandsbediening van (o.a.) airco + geolokalisatie via smartphone app
- Gigantisch grote kofferruimtes achteraan EN vooraan
- Jaarlijkse verkeersbelasting van 76,69 EUR
- Geen BIV
- Amper onderhoud nodig (buiten banden vernieuwen en ruitensproeiervloeistof bijvullen)
- Enz... enz...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 14:32   #149
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

En het grootste voordeel nooit last op Technische Controle voor de uitlaatgassen.

Maar ze zullen als meer mensen elektrisch rijden de isolatietest invoeren KASSA.

En een magnetische straling test invoeren nog eens KASSA.

Laatst gewijzigd door chris k : 2 augustus 2014 om 14:34.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 14:35   #150
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.366
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En hier zijn er nog een aantal andere redenen:
  • - Een reële autonomie tussen 350 & 400 km
  • - Van 0 naar 100 km/u in 4.2 seconden
  • - Permanent gratis én ultrasnel herladen aan de Superchargers (nu ook al in België - Nivelles)
  • - Internetten aan boord via permanent gratis 3G abonnement, overal in Europa
  • - Afstandsbediening van (o.a.) airco + geolokalisatie via smartphone app
  • - Gigantisch grote kofferruimtes achteraan EN vooraan
  • - Jaarlijkse verkeersbelasting van 76,69 EUR
  • - Geen BIV
  • - Amper onderhoud nodig (buiten banden vernieuwen en ruitensproeiervloeistof bijvullen)
Voor een apparaat ter waaarde van een halve woning.
De meer betaalbare variantes zijn net dat iets minder.
Zoals in redelijk onbruikbaar voor algemeen gebruik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 14:44   #151
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor een apparaat ter waaarde van een halve woning.
Nog eens de strategie van Tesla erbij halen: eerst enkele "high-end" modellen voor de happy few, die het zich kunnen permitteren 120k voor een dergelijke flashy wagen uit te geven (want anders zouden ze het besteed hebben aan hun Maserati of Porsche). En met de opbrengst daarvan voldoende R&D kunnen financieren om een betaalbaar middenklasse model uit te brengen tegen een redelijke prijs. En dat is voor binnen een paar jaar! Intussen zijn wij blij en trots om bijgedragen te hebben voor deze ontwikkeling. Enkel op die manier creëren we momentum voor de e-wagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De meer betaalbare variantes zijn net dat iets minder. Zoals in redelijk onbruikbaar voor algemeen gebruik.
De Model S is in ieder geval perfect bruikbaar voor MIJN algemeen gebruik: ik doe net geen 150 km woon-werkverkeer elke werkdag en hooguit nu en dan eens een uitstapje naar zee, de Ardennen, Nederland, Noord-Frankrijk of het westen van Duitsland in de weekends. En met de snelheid waarmee de Superchargers zich momenteel aan het manifesteren zijn, mag ik eigenlijk al ambitieuzer beginnen uit te kijken naar bestemmingen in Zuid-Frankrijk, Noord-Spanje, Noord-Italië of Slovenië.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 14:59   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.366
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En dat veranderd niks aan het feit dat 90% van de rijke West Europese bevolking zich geen Tesla S kan of wil veroorloven.
Gelukkig maar, anders zouden die superladers geen stroom meer krijgen bij nacht en ontij.

Maar ik ben blij voor u dat U een wagen hebt waar U totaal geen spijt van hebt die gekocht te hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 15:03   #153
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat veranderd niks aan het feit dat 90% van de rijke West Europese bevolking zich geen Tesla S kan of wil veroorloven.
Gelukkig maar, anders zouden die superladers geen stroom meer krijgen bij nacht en ontij.
Daar ben ik nog niet zo zeker van... Alweer enkel een kwestie van economische en politieke ambitie en durf!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 15:16   #154
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.366
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Daar ben ik nog niet zo zeker van... Alweer enkel een kwestie van economische en politieke ambitie en durf!
Desertec , maar dan anders.

Ja, het is mogelijk alle energiegebruik van Europa te dekken met zonnepanelen in de woestijn.

Er zijn wel een paar praktische bezwaren.

1) Wie is er de baas in die woestijn?
2) wat bij nacht en ontij?
3) echte kostprijs?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 16:00   #155
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals in redelijk onbruikbaar voor algemeen gebruik.


De gemiddelde woon-werkverplaatsing is < 19 km in Vlaanderen, wat bedoelde je eigenlijk met algemeen ?

Citaat:
bron: Onderzoek VerplaatingsGedrag OVG4.2 (cijfers 2010) & FOD Economie

2,88 verplaatsingen per dag : het aantal verplaatsingen van de gemiddelde Vlaming
16,6 miljoen verplaatsingen per dag : leggen alle Vlamingen samen (gemiddeld) af
12,8 km per verplaatsing : de gemiddelde afstand van één verplaatsing in Vlaanderen
18,8 km per woon-werkverplaatsing : de gemiddelde afstand van één woon-werkverplaatsing in Vlaanderen
213 miljoen kilometer per dag : de dagelijkse afstand door alle Vlamingen samen

66,7% van alle verplaatsingen door Vlamingen gebeurt met de auto (bestuurder : 49,5%, passagier : 17,1%)
13,15% met de fiets
12,49% te voet
3,14% met bus, tram en metro
2,15% met de trein
3,73 miljoen motorvoertuigen het Vlaamse motorvoertuigenpark in 2010
3,1 miljoen (83%) personenwagens het aandeel van de personenwagen in het motorvoertuigenpark in 2010
http://www.mobiliteitsmanagement.be/...onwerkverkeer/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf
Is niet mijn smaak maar zeker algemeen bruikbaar (zie ook de verbeteringen sinds 2013).
Volgens ADAC kan de Leaf redelijk goed concurreren met auto´s van zijn klasse (in cents/km 4 jaar aan 15.000 km/jaar), zelfs vóór die serieuze verbeteringen in 2013. Het kWh/100 km verbruik zal nu zowat overeenkomen met 1,6 l/100 km benzine.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2014 om 16:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 16:13   #156
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Daar ben ik nog niet zo zeker van... Alweer enkel een kwestie van economische en politieke ambitie en durf!
In Zuid-Europa zie ik ook mogelijkheden:



http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_e...European_Union
vooral Spanje en Portugal kunnen nog veel beter (zie tabel MW piek)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 20:29   #157
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als die batterijen zo efficient zijn en ook zo goedkoop in verbruik....waarom maakt men daar geen electrische kachels mee..aan 120% belasting teruggave?
Te gek zeker?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 22:01   #158
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.366
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De gemiddelde woon-werkverplaatsing is < 19 km in Vlaanderen, wat bedoelde je eigenlijk met algemeen ?
Omdat woon-werk verkeer niet alles is in het leven.
En niet iedereen kan "thuis" laden.
Woon maar eens in een appartement in't stad.

Bof, het is iets waar we niet over eens zullen worden.

Ik heb het al eerder geschreven. Ik zou niet liever zien dat alle gemotoriseerd transport electrisch wordt. Maar met de huidige technologie en situatie is dat toekomstmuziek.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 augustus 2014 om 22:02.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 22:07   #159
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En hier zijn er nog een aantal andere redenen:
- Een reële autonomie tussen 350 & 400 km
Dat deed een Citroën 2PK van 1950 ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
- Van 0 naar 100 km/u in 4.2 seconden
Onzinnige redenen tellen niet. 99,999% van de bestuurders hebben hier geen boodschap aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
- Permanent gratis én ultrasnel herladen aan de Superchargers (nu ook al in België - Nivelles)
Staat er vandaag ééntje waar je gratis kan opladen? Prachtig als je in de buurt woont.
Staan er morgen overal? Wedden dat het veel minder gratis zal zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
- Internetten aan boord via permanent gratis 3G abonnement, overal in Europa
- Afstandsbediening van (o.a.) airco + geolokalisatie via smartphone app
Tiens...lijkt op de gratis radio die je bij de Golf1 kreeg bij onze dealer begin jaren '70.
Ik weet niet of je het weet maar wat je hier promoot kan je vandaag zowat overal terugvinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Gigantisch grote kofferruimtes achteraan EN vooraan.
Niet echt een argument voor een wagen die woon-werkverkeer als reden van bestaan heeft.
Je kan het moeilijk een reiswagen noemen, laat staan er een vertegenwoordiger mee de baan opsturen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Jaarlijkse verkeersbelasting van 76,69 EUR
Geen BIV
Valt onder ' buurman – sponsoring ' zoals de 120% belastingsaftrek....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Amper onderhoud nodig (buiten banden vernieuwen en ruitensproeiervloeistof bijvullen Enz... enz...
Vraag de prijs even van de onderdelen bij een aanrijding.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2014 om 22:11.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 22:09   #160
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Daar ben ik nog niet zo zeker van... Alweer enkel een kwestie van economische en politieke ambitie en durf!
Ik zou er even een rekenmachientje bijhalen.
Onze zonnepanelen waren ook enkel een kwestie van economische en politieke ambitie...."Kleine" schuldenberg tot gevolg

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2014 om 22:35.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be