Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2014, 18:34   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht net op het radio-nieuws gehoord te hebben dat de stijging enkel te wijten is aan een wijziging van de definitie:
omdat je nu tot 62 actief moet zoeken, wordt iedereen tussen 60 en 62 ook als 'werkzoekend' gecatalogiseerd.

Boven de 62 (en vroeger boven de 60 dus) kan je wel werklozensteun trekken, maar ben je niet meer werkzoekend.

(ik hoop het goed begrepen te hebben; ik zat in de auto met een schoon meiske naast mij ...)

.

Beauty lies in the eyes of the beholder
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 19:46   #22
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht net op het radio-nieuws gehoord te hebben dat de stijging enkel te wijten is aan een wijziging van de definitie:
omdat je nu tot 62 actief moet zoeken, wordt iedereen tussen 60 en 62 ook als 'werkzoekend' gecatalogiseerd.

Boven de 62 (en vroeger boven de 60 dus) kan je wel werklozensteun trekken, maar ben je niet meer werkzoekend.

(ik hoop het goed begrepen te hebben; ik zat in de auto met een schoon meiske naast mij ...)

.
Citaat:

hln

Wat betreft de juli-cijfers, zijn er opvallende verschillen tussen de verschillende leeftijdscategorieën. Zo steeg het aantal werkzoekende 50-plussers met 11 procent tegenover juli vorig jaar (een gevolg van het optrekken van de leeftijdsgrens voor een maxi-vrijstelling tot 60 jaar) en het aantal 25- tot 50-jarigen met 4 procent. De jeugdwerkloosheid daarentegen (-2,7 procent) daalt opnieuw onder het niveau van vorig jaar
Ze blijven maar proberen iets te vinden om te mekkeren en steeds loopt het verkeerd af.
Maar geen nood, de N-VA zal en moet dagelijks in een negatief daglicht gesteld worden. Ook al maken we ons telkens daarmee belachelijk.
Men moet ze wel nageven dat ze van een taaie uithouding getuigen.
Een betere zaak waardig.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 21:55   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent zoals de chauffeur die antwoordt op de opmerking van zijn passagier die hem diets maakt dat zijn wagen niet goed rijdt: "ja maar die van mijn gebuur rijdt nog slechter."
Het wordt wel helemaal leuk als de passagier zijne gebuur lijkt te zijn
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 22:32   #24
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U bent zoals de chauffeur die antwoordt op de opmerking van zijn passagier die hem diets maakt dat zijn wagen niet goed rijdt: "ja maar die van mijn gebuur rijdt nog slechter."
In het geval België moet je je dan wel een auto voorstellen met twee sturen en twee bestuurders die beiden een andere richting uit willen en waarbij de ene ook aan het stuur van de andere kan duwen en trekken (maar niet omgekeerd). Zo zie, dan moet je er geen buitenland bijhalen

Opnieuw situeert het probleem zich op federaal niveau. Dé constante in de staatshervormingen is dat de deelgebieden altijd genoeg krijgen om hen tijdelijk te pacificeren, maar dat de echte hefbomen federaal blijven (en dus in Franstalige handen).
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 23:53   #25
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

NVA is al meer dan 10 jaar aan de macht en doet alsof neus bloedt en andermans schuld is.

Maar met vaandelkes zwaaien, grote woorden, kritiek geven op alles wat anderen doen en mensen tegen elkaar opzetten is makkelijker dan politiek voeren, eh... Hun kiesvee zal teleurgesteld zijn, alhoewel als Bart de walen nog eens beschimpt zijn die al tevreden, waarschijnlijk. Arm vlaanderen...
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 05:38   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vanaf nu gaat �*lles snel verbeteren. Geert Bourgeois heeft uitstekende ideeën, zoals enkele dagen geleden al bleek. Vlaanderen gaat het aantal prinselijke handelsmissies halveren.
Dat Unizo direct reageert dat dit een strontidee is, speelt geen rol.
"Het is geen besparing, we gaan dat geld uitgeven aan eigen mensen die dat ook kunnen".

En dat allemaal uit jarenlange opgekropte frustratie om toch eens iets 'tegen' het koningshuis te kunnen doen...

Wat zelfgekozen vrienden op een leuk postje zetten in het buitenland, dat gaat onze bedrijven nogal wat extra orders opleveren !

En moest het mislukken : geen nood, blame it on Di Rupo.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 06:13   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Hoogste aantal Vlaamse werkzoekenden in bijna 9 jaar!

http://www.hln.be/hln/nl/2021/Hoe-mo...dhtml?show=art

Is kleine Muyters, minister van Werk, of van Werkloosheid?
En dat met NVA in de Vlaamse regering, zal nog een heel stuk erger worden, wacht maar........of zijn jullie nog zo naïef dat de werkgevers met de cadeaus die ze gaan krijgen jobs gaan creëren?????

Zoals iedereen weet vind je in Vlaanderen gemakkelijk werk als je een goed cv hebt.
De Vlaamse regering had inderdaad een minister van werk.
De instrumenten om beleid te voeren lagen echter Federaal, ik denk daarbij in de eerste plaats aan de RVA en aan de belastingen op arbeid.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 06:15   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En, en,... én van Freya. Voor�*l van Freya.
Hoezo Freya?
Ik zie niet in hoe zij daar iets mee te maken zou kunnen hebben.
Oud 2 augustus 2014, 06:16   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
N-VA:
Niet Verantwoordelijk Altijd een ander...
Er staat een A te weinig in N-VA!
Oud 2 augustus 2014, 06:16   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel jaren heeft Serge nog nodig om dat recht te trekken?
Nog eens 5 jaar? 10 jaar??

Je zegt het maar he fonne.

Het is helem�*�*l niet dringend.
Wat heeft de politie hiermee te maken?
Oud 2 augustus 2014, 06:18   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard bedoelde ik Philippe.

Maar goed, ik noteer dus dat hij pas vanaf 6 jaar beleid misschien iets zal kunnen doen.

Tot zover de Verandering.

Wat heeft hij ondertussen eigenlijk allemaal uitgespookt?
U noteert uiteraard wat u wil noteren.
Als u de waarheid wil noteren noteert u iets anders.
Oud 2 augustus 2014, 06:21   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zijn zo van die streken waar ze heel erg jaloers zijn op de cijfers in Vlaanderen. Als die altijd zagende Limburgers nu eens een beetje beter hun best zouden willen doen
Limburg heeft het dan momenteel ook niet gemakkelijk.
De mijnsluitingen zijn nog niet helemaal verteerd en daar is de sluiting van Ford Genk.

Maar ..... de Limburgers blijven gelukkig niet bij de pakken zitten.
Oud 2 augustus 2014, 06:28   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft u gisteren het nieuws gezien?
Er was een kleine reportage over de bouw.
De federatie bouw wil teruggaan naar de 40 uren week en tijdens de zomer langer werken om zodoende de weerverletdagen in de winter te compenseren.

De syndicaten steigeren natuurlijk.

De nieuwsdienst trok dan naar de bouw om enkele bouwvakkers te interviewen.

Jammer maar helaas, geen enkele bouwvakker sprak Nederlands, geen enkele op de Spaanse Coördinator na. De man was coördinator van twee grote bouwwerven. In de ene werf werkten Oekraïners en in de ander Polen en Bulgaren.

Waarom:
- Flexibiliteit
- Uurloon
Oud 2 augustus 2014, 06:29   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Ik hoop niet dat u de chauffeur was.
Oud 2 augustus 2014, 06:31   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Schoof het zou kunnen, ik heb dat niet gehoord.
Ik heb wel gehoord dat de stijging vooral bij de 50 plussers was.
Bij de jeugd was er een daling van de werkloosheid.
Oud 2 augustus 2014, 06:33   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
In het geval België moet je je dan wel een auto voorstellen met twee sturen en twee bestuurders die beiden een andere richting uit willen en waarbij de ene ook aan het stuur van de andere kan duwen en trekken (maar niet omgekeerd). Zo zie, dan moet je er geen buitenland bijhalen

Opnieuw situeert het probleem zich op federaal niveau. Dé constante in de staatshervormingen is dat de deelgebieden altijd genoeg krijgen om hen tijdelijk te pacificeren, maar dat de echte hefbomen federaal blijven (en dus in Franstalige handen).
Niet vergeten dat de ene het gaspedaal heeft en de andere de rem.
Oud 2 augustus 2014, 06:48   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Er is een stijging van de werkeloosheid in Vlaanderen en het is onmiddellijk de schuld van Muyters en NVA...

Kwestie van domme, linkse conclusies te trekken. Over de gigantische werkeloosheid in Wallonië die duidelijk aantoonbaar de schuld van de PS is zwijgen ze in alle talen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 06:50   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er is een stijging van de werkeloosheid in Vlaanderen en het is onmiddellijk de schuld van Muyters en NVA...

Kwestie van domme, linkse conclusies te trekken. Over de gigantische werkeloosheid in Wallonië die duidelijk aantoonbaar de schuld van de PS is zwijgen ze in alle talen.
Inderdaad
Oud 2 augustus 2014, 07:50   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Het zijn Vlaamse cijfers.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 07:55   #40
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
NVA is al meer dan 10 jaar aan de macht en doet alsof neus bloedt en andermans schuld is.

Maar met vaandelkes zwaaien, grote woorden, kritiek geven op alles wat anderen doen en mensen tegen elkaar opzetten is makkelijker dan politiek voeren, eh... Hun kiesvee zal teleurgesteld zijn, alhoewel als Bart de walen nog eens beschimpt zijn die al tevreden, waarschijnlijk. Arm vlaanderen...
De schuld op iemand anders leggen, behoort zo tot de vaste strategie van de NVA . Ik zou zeggen: zet die plaat af.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be