Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2014, 10:13   #121
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Soms kan de waarheid kwetsen he !

Het is heel eenvoudig om te weten of je een hangmatter bent of niet. Krijg je meer van de gemeenschap (in geld, maar ook in "gratis" diensten, zoals ziekenzorg, school...) dan je er in stopt qua belastingen ?

Indien Ja --> je bent een hangmatter

Indien Nee --> je bent een hardwerkende X.
heerlijk toch, dat onnozele zwart-wit denken...

Ik betaal sinds ik ga werken al jaren méér dan ik 'er uit haal', dus ik ben hardwerkend. Mooi. Alleen jammer dat ik van de ene dag op de andere een hangmatter word omdat bijvoorbeeld een zware ziekte wordt vastgesteld, of omdat één of andere idioot mij door het rood rijdend aanrijdt waardoor ik plotseling heel lang moet revalideren of hulpbehoevend word. Hup, aan de kant met die hangmatters, weg er mee, stekker er uit.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 3 augustus 2014 om 10:20.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 10:14   #122
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waar plaats je politici, bankiers en CEO's van failliete bedrijven?
U vergeet de ambtenaren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 10:15   #123
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

Ik betaal sinds ik ga werken al jaren méér dan ik 'er uit haal', dus ik ben hardwerkend. Mooi. Alleen jammer dat ik van de ene dag op de andere een hangmatter wordt omdat bijvoorbeeld een zware ziekte wordt vastgesteld, of omdat één of andere idioot mij door het rijdend aanrijdt waardoor ik plotseling heel lang moet revalideren of hulpbehoevend word. Hup, aan de kant met die hangmatters, weg er mee, stekker er uit.
of omdat één of andere idioot mij door het rijdend aanrijdt

Dit is me niet helemaal duidelijk.
Oud 3 augustus 2014, 10:19   #124
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
of omdat één of andere idioot mij door het rijdend aanrijdt

Dit is me niet helemaal duidelijk.
aangepast, woordje vergeten
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 10:27   #125
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aangepast, woordje vergeten
Ok, nu is het leesbaar, bedankt.
Oud 3 augustus 2014, 10:32   #126
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik betaal sinds ik ga werken al jaren méér dan ik 'er uit haal', dus ik ben hardwerkend. Mooi. Alleen jammer dat ik van de ene dag op de andere een hangmatter word omdat bijvoorbeeld een zware ziekte wordt vastgesteld, of omdat één of andere idioot mij door het rood rijdend aanrijdt waardoor ik plotseling heel lang moet revalideren of hulpbehoevend word. Hup, aan de kant met die hangmatters, weg er mee, stekker er uit.
Ik spreek uit ervaring:
Je moet niet idioot zijn om door het rood te rijden.

Wij hebben hier verkeerslichten die ik iedere morgen passeer.
Eerst krijg je groen om rechtdoor te rijden
Daarna krijg je daarbij groen om links af te slaan
daarna worden beide richtingen oranje waarna ze rood worden.

Doordat ik deze lichten, die na een buiging in de weg (een weg met bomen langs) iedere dag passeer, ken ik de volgorde en weet ik wanneer het rood zal worden (na het links afslaan licht).
Groot was dan ook mijn verwondering dat de lichten tijdens de middaguren een andere volgorde hebben, hierdoor reed ik bijna door het rood.

Ik heb dit gemeld aan bruggen en wegen, de lichten zijn ondertussen aangepast.
Oud 3 augustus 2014, 10:33   #127
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet.
Tijd voor verandering, hopelijk vinden we in de CD&V en de OVLD goede bondgenoten om deze omslag te doen.
Het ironische is dat de werknemers van Volvo en aanverwanten op hun achterste poten gaan staan bij maatregelen om Volvo hier te houden. Zonder die maatregelen gaan ze op hun achterste poten staan omdat de regering niks gedaan heeft om Volvo hier te houden. Je kan in feite gewoon niet goed doen.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 10:51   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Het ironische is dat de werknemers van Volvo en aanverwanten op hun achterste poten gaan staan bij maatregelen om Volvo hier te houden. Zonder die maatregelen gaan ze op hun achterste poten staan omdat de regering niks gedaan heeft om Volvo hier te houden. Je kan in feite gewoon niet goed doen.
2

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 10:52   #129
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan je wel goede dingen doen. Het resultaat is natuurlijk afhankelijk van de buitenlandse investeerders.
Oud 3 augustus 2014, 10:56   #130
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet ik mezelf verbeteren en werknemers vervangen door vakbonden. Excuus aan alle werknemers van goede wil.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 11:30   #131
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet ik mezelf verbeteren en werknemers vervangen door vakbonden. Excuus aan alle werknemers van goede wil.
Dat is inderdaad een paar ander mouwen.
Oud 3 augustus 2014, 15:27   #132
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
NVA is al meer dan 10 jaar aan de macht en doet alsof neus bloedt en andermans schuld is.

Maar met vaandelkes zwaaien, grote woorden, kritiek geven op alles wat anderen doen en mensen tegen elkaar opzetten is makkelijker dan politiek voeren, eh... Hun kiesvee zal teleurgesteld zijn, alhoewel als Bart de walen nog eens beschimpt zijn die al tevreden, waarschijnlijk. Arm vlaanderen...
Toch een ramp dat de rode prutsers en bijhorend profitariaat gekortwiekt zijn...
En de NVA is al 10 jaar aan de macht? Zouden ze dat zelf weten?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 15:38   #133
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben zelfs 2 minister-presidenten in Wallonië.
En dat voor hetgeen ze eigenlijk maar voor stellen in de Belgische context!
Meer dan 80% van 's lands economie in Vlaamse handen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 15:40   #134
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dat voor hetgeen ze eigenlijk maar voor stellen in de Belgische context!
Meer dan 80% van 's lands economie in Vlaamse handen...
Inderdaad.
Oud 3 augustus 2014, 18:54   #135
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik spreek uit ervaring:
Je moet niet idioot zijn om door het rood te rijden.

Wij hebben hier verkeerslichten die ik iedere morgen passeer.
Eerst krijg je groen om rechtdoor te rijden
Daarna krijg je daarbij groen om links af te slaan
daarna worden beide richtingen oranje waarna ze rood worden.

Doordat ik deze lichten, die na een buiging in de weg (een weg met bomen langs) iedere dag passeer, ken ik de volgorde en weet ik wanneer het rood zal worden (na het links afslaan licht).
Groot was dan ook mijn verwondering dat de lichten tijdens de middaguren een andere volgorde hebben, hierdoor reed ik bijna door het rood.

Ik heb dit gemeld aan bruggen en wegen, de lichten zijn ondertussen aangepast.
Ja, het onderscheid zien tussen 3 kleuren is niet iedereen gegeven....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 20:16   #136
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zijn zo van die streken waar ze heel erg jaloers zijn op de cijfers in Vlaanderen. Als die altijd zagende Limburgers nu eens een beetje beter hun best zouden willen doen
Gij zijt precies ook niet de slimste thuis. Anders had ge zedig gezwegen over de Limburgse cijfers. Of wist ge niet dat Limburg met 5,5% werkloosheid in Vlaanderen enkel overtroffen wordt door de provincie Antwerpen met 6,2%?

Een slecht geweten zou dat hoge cijfer kunnen koppelen aan het succes van NVA in die regio.

In uw plaats zou ik onder de grond kruipen van schaamte. Een havenstad is in de regel een regio met lage werkloosheid, vanwege de vele mogelijkheden die een haven biedt. En dan met zo een miserabele cijfers afkomen.....

bron: pagina 4 van de hoger aangehaalde studie: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2014-BP-EN.PDF
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 21:11   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij zijt precies ook niet de slimste thuis. Anders had ge zedig gezwegen over de Limburgse cijfers. Of wist ge niet dat Limburg met 5,5% werkloosheid in Vlaanderen enkel overtroffen wordt door de provincie Antwerpen met 6,2%?

Een slecht geweten zou dat hoge cijfer kunnen koppelen aan het succes van NVA in die regio.

In uw plaats zou ik onder de grond kruipen van schaamte. Een havenstad is in de regel een regio met lage werkloosheid, vanwege de vele mogelijkheden die een haven biedt. En dan met zo een miserabele cijfers afkomen.....

bron: pagina 4 van de hoger aangehaalde studie: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2014-BP-EN.PDF
Het Onderlijveke was dan ook een krak in het importeren van mensen die nooit ofte nooit zich gingen lieten zien in een werkomgeving gelijk de haven.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 22:18   #138
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen weet dat de werkloosheidscijfers in Vlaanderen rechtstreeks te koppelen vallen met het aantal allochtonen van niet-EU oorsprong. Met voorsprong Antwerpen en de Limburgse mijnstreek dus.
Citaat:
Daar hoef je dus geen slecht geweten voor te hebben.
Citaat:

De Antwerpse bevolking groeide sinds het jaar 2000 van 456.000 naar 520.000 inwoners. De tienduizenden illegalen niet meegerekend. Het is moeilijk om de groei van de werkgelegenheid gelijke tred te laten houden met een dergelijke aangroei.
Het aantal jobs op Antwerps grondgebied ligt nu rond de 250.000. Waarvan slechts een heel klein deel in industriële bedrijvigheid (~15.000).
In principe is er dus voor elke Antwerpenaar die beschikbaar is voor de arbeidsmarkt ook een job voorhanden. En dat is iets wat je van Limburg niet kan zeggen. Moest ik kwaadaardig zijn, dan zou ik nu insinueren dat de Limburgers onze jobs komen afpakken
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 22:33   #139
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Hoogste aantal Vlaamse werkzoekenden in bijna 9 jaar!

http://www.hln.be/hln/nl/2021/Hoe-mo...dhtml?show=art

Is kleine Muyters, minister van Werk, of van Werkloosheid?
En dat met NVA in de Vlaamse regering, zal nog een heel stuk erger worden, wacht maar........of zijn jullie nog zo naïef dat de werkgevers met de cadeaus die ze gaan krijgen jobs gaan creëren?????

Zoals iedereen weet vind je in Vlaanderen gemakkelijk werk als je een goed cv hebt.
Hoe meer flaminganten aan de macht, hoe dieper we allen zakken.
Oud 3 augustus 2014, 22:44   #140
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Hoe meer flaminganten aan de macht, hoe dieper we allen zakken.
In Vlaanderen is de werkloosheid +/- gestabiliseerd.
In Frankrijk, het Grote Voorbeeld, stijgt die nog dagelijks.
Volgens de EU:
Eind 2012 waren de "driejaarsgemiddelden" :
voor frankrijk: 10 %
voor belgie: 8 %
voor nederland: 5 %.

Laatst gewijzigd door Boduo : 3 augustus 2014 om 23:00.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be