Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2014, 08:53   #301
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Even een korte schets van mezelf: Ik doe deeltijds werk (25u/week) en verdien gemiddeld 1200euro netto/ maand. Ik woon bij mijn moeder in een sociale huurwoning en geef haar 300 euro per maand voor kost en inwoon. Ik heb mentaal niet de kracht om meer uren te presteren, maar profiteren van het systeem wil ik evenmin. Mijn moeder vindt echter dat ik al jaren op haar parasiteer en wilt me het liefst zo snel mogelijk de deur uit.
Ik zou wel alleen willen gaan wonen, maar het is niet zo simpel als ik me had voorgesteld.
Nochtans, ik heb weinig nood aan comfort, ik koop alles tweedehands en wandelen, fietsen en internet zijn voor mij voldoende ontspanning. Al mijn bezittingen kunnen in drie bananendozen en dat deert me niet. Ik haat verspilling en zelfs als ik geld had zou ik zeer bescheiden willen wonen en leven, met zo weinig mogelijk onderhoud, zoveel mogelijk rust en zo weinig mogelijk afval. Van de verspilzucht in onze huidige Westerse samenleving word ik misselijk. Van het lawaai, de vervuiling, de gejaagdheid in onze steden word ik onrustig.
We kennen allemaal de situatie in België: Kleinschalig wonen op campings mag niet, in een stacaravan of chalet op recreatiegrond kan je geen domicilie plaatsen, mobiel wonen is wettelijk moeilijk te regelen, enz. Samenhuizen is voor mij ook geen optie want ik ben allesbehalve sociaal, ik ben teruggetrokken, geniet van het alleen zijn en dan word je als persoon al snel gestigmatiseerd en verstoten. Ik ben slim genoeg om te beseffen dat iemand als ik een vogel voor de kat is wanneer mijn moeder zou sterven. Wat kan ik doen? Is er hoop voor iemand als ik in deze maatschappij en zijn er misschien mensen zoals ik op dit forum die zich in mij herkennen en me raad kunnen geven?
Zoek een rijke weduwe zonder kinderen van pakweg 20 �* 25 jaar ouder dan uzelf.

Al uw problemen zullen opgelost zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 11:39   #302
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik ben een vrouw en ik zou me als atheïst wonderwel goed kunnen voelen in een klooster (de tuinen natuurlijk), ook al zitten daar mannen.
Niet vanwege 'de geestelijke rust' maar vanwege de stilte en de ruimte die die ordes in overvloed hebben!

En het is de bedoeling dat er slechts mensen toegelaten worden -mensen waar jij op zit te zeiken in één of andere bui- die al dat gedoe wat jij zo geweldig vindt, helemaal niet nodig hebben.

Bidden zal ik niet doen, maar af en toe een mis bijwonen, zal ik graag doen. Moet kunnen.

Als de vrouw van Dutroux in een klooster mag komen, waarm ik dan niet en anderen die geen vlieg kwaad doen en slechts stilte en rust nodig hebben om te kunnen openbloeien. Kan ik ook meteen bijen gaan houden. Vis kweken zoals ze vroeger deden in de middeleeuwen.

Sex, uitgaan en drugs houden je bezig (en anderen hier ook, zie ik). Efkens een post bevuilen kan er ook nog bij, beeld ik me in. Moet kunnen.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen...maar kloosters zijn niet bedoeld voor permanente woonst, en de vrouw van Dutroux werd opgevangen omdat de samenleving haar niet zomaar opnieuw wilde opnemen. ( waar ik trouwens in kan komen, maar die zusters volgen denk ik " christelijke naastenliefde voor het zwarte schaap" of zo?)

Dat is dus een verschil met wie wel in de samenleving terecht kan maar omwille van de rust wel in het klooster wil wonen als gast.
Wat u wel zou kunnen doen is met mensen die hetzelfde zoeken als u, een leefgemeenschap oprichten en samen een groot oud huis huren in een omgeving die aan uw verwachtingen voldoet?
Misschien een idee?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 11:41   #303
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En omdat wij allemaal zo verschillend zijn wringt het schoentje bij velen in een maatschappij die naar uniformiteit streeft.
Waar zijn de instanties buiten kloosters om in onszelf onze menselijkheid te ontdekken en te zo te vinden wat we zoeken?
Het is alsof we van jongs af voor de leeuwen worden geworpen met een beperkte keuze. We komen daarin te kort en drugs, drank en uitgaan is dan de uitlaat van velen. Terwijl er niets krachtiger op je inwerkt dan een confrontatie met jezelf!

Lance, neem de rugzak, tent, schuim internet af voor goedkope jeugdherbergen, campings, ... trekt er eens goed op uit en zoek jezelf onder een blote sterrenhemel.

Misschien nam ik je eerder niet serieus, maar ik vind het wel moedig dat je met je verhaal naar buiten komt.
Vindt u de verwachting dat je in je eigen levensonderhoud voorziet, indien dat kan, " uniformiteit"?
Ik niet, maar voor de rest lijkt me uw idee prima, onderweg kun je werken om je verblijf in herbergen te betalen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 15:57   #304
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door izzy Bekijk bericht
Nagels met koppen, alice.

Nog iets. Te zwak en futloos zijn om voltijds te werken maar wel genoeg energie hebben om in het rond te schelden en mensen met een schoen af te kloppen. Hier klopt iets niet. Ik geloof dat we te maken hebben met een rotverwende (door de staat weliswaar) die heel wat voeling met de realiteit is verloren. De Lance’s van deze wereld kunnen best nog een paar uur fysieke arbeid erbij verrichten. En ja, ze kunnen vinden dat maanreizen geldverspilling zijn maar de essentie in het leven is nog steeds dat je voorziet in je eigen levensbehoeften en als een ander het moet doen, is het nooit onvoorwaardelijk. Dus als ze dan een afvaljob doen om hun uitkering te houden, is dat de normaalste zaak van de wereld. Het zou al te gek worden door ze zomaar jobs die ze graag zouden willen, vast richting Dr en Prof of vetbetaald met een minimale inspanning, kado te doen. Dit zijn jobs waarvoor een ander wel inspanningen heeft geleverd. En dan heb je ook nog het lot, tja, niet iedereen kan Doctor zijn. Dus hou op met mekkeren en als je niet rond kan komen of meer luxe wil, zoals Lance, zul je meer moeten werken!
we gaan een beetje de Sarko-tour op: "travailler plus, pour gagner plus!" lol, Lance die zegt: "travailler moins, pour vivre mieux!" lol

Trouwens Lance wilt niet meer luxe btw, hij jammert enkel over het feit dat ie onbegrepen is door velen in de huidige consumptie-maatschappij.

Laatst gewijzigd door bembem : 3 augustus 2014 om 15:58.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 20:02   #305
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De goedbetaalde (1200 euro voor 25 uur),
gepamperde, (300 euro voor kost en inwoon),
geld opzijzettende( 900 euro per maand over) kan inderdaad op weinig begrip rekenen.
Misschien is dat wel omdat hij in een luxe-situatie zit?
En in wat voor situatie zit gij dan? Iedereen die op dit deel van de aarde is geboren zit in een luxe situatie als ge breed kunt relativeren. Als gij uzelf bekneld voelt door een veel te zware hypothecaire strop rond uw nek, ga ik toch ook uw probleem niet minimaliseren. Weet ge waarom? Omdat voor elke mens een probleem veel groter is dan het in relatieve termen kan lijken.
Het enige wat de mensheid kan redden is empathie voor elkaar. En neen, dat is niet: Jos steekt zijn piet in Alice. Neen. Echte empathie is geslachtsloos.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 07:57   #306
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
En in wat voor situatie zit gij dan? Iedereen die op dit deel van de aarde is geboren zit in een luxe situatie als ge breed kunt relativeren. Als gij uzelf bekneld voelt door een veel te zware hypothecaire strop rond uw nek, ga ik toch ook uw probleem niet minimaliseren. Weet ge waarom? Omdat voor elke mens een probleem veel groter is dan het in relatieve termen kan lijken.
Het enige wat de mensheid kan redden is empathie voor elkaar. En neen, dat is niet: Jos steekt zijn piet in Alice. Neen. Echte empathie is geslachtsloos.
Ik bevind me in een situatie zoals 80 percent van de bevolking.
Ik werk full-time, betaal aflossing,gas,water, t.v,verzekeringen en taksen.
Regelmatig heb ik een stuk maand over als mn geld op is.
Ik krijg zelfs mn boodschappen niet gedaan met 300 euro in de maand.
Maar hier gaat het niet over mij. Ik schrijf geen topic over het leven dat veel te hard is. Ik vind niet dat anderen (de sociale zekerheid ) voor mij moeten zorgen terwijl ik ga fietsen of met de hond ga spelen.
Mijn emphatie gaat uit naar je moeder, die het zelf niet breed heeft, maar wel het geklaag en gezaag van haar 30 jarige zoon moet aanhoren. Zie je, kheb wel emphatie.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 15:20   #307
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik bevind me in een situatie zoals 80 percent van de bevolking.
Ik werk full-time, betaal aflossing,gas,water, t.v,verzekeringen en taksen.
Regelmatig heb ik een stuk maand over als mn geld op is.
Ik krijg zelfs mn boodschappen niet gedaan met 300 euro in de maand.
Maar hier gaat het niet over mij. Ik schrijf geen topic over het leven dat veel te hard is. Ik vind niet dat anderen (de sociale zekerheid ) voor mij moeten zorgen terwijl ik ga fietsen of met de hond ga spelen.
Mijn emphatie gaat uit naar je moeder, die het zelf niet breed heeft, maar wel het geklaag en gezaag van haar 30 jarige zoon moet aanhoren. Zie je, kheb wel emphatie.
Het topic werd origineel niet gestart om te klagen of empathie te wekken. Ik zocht naar ideeën en andere invalshoeken om met een beperkt budget zelfstandig te kunnen wonen. Door de talloze aanvallen en randdiscussies is het echter ontaard in 1 grote brok miserie en voor mijn part mag het topic meteen gesloten worden zodat het uit zijn lijden verlost kan worden...
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 15:57   #308
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Het topic werd origineel niet gestart om te klagen of empathie te wekken. Ik zocht naar ideeën en andere invalshoeken om met een beperkt budget zelfstandig te kunnen wonen. Door de talloze aanvallen en randdiscussies is het echter ontaard in 1 grote brok miserie en voor mijn part mag het topic meteen gesloten worden zodat het uit zijn lijden verlost kan worden...
Topic groeide sneller dan verwacht hé.
Er zitten dan ook veel mensen op hun tandvlees.
Ik zit ongeveer met dezelfde vragen. Maar als 45 jarige moet ik maar oplossingen vinden.
Mn 22 jaar oude dochter vind een 300 per maand ook onredelijk. Ze is nog student. Ze hoeft nu nog niet te betalen. Maar als ze aan het werk gaat is dat de prijs voor kost en inwoon.
Het is niet bij mij dat ze dat moet betalen. Ze leeft hier niet.
Het is mn ex die dat als regel stelt. En , raar maar waar , geef ik mn ex gelijk. En uit dwarsheid gaat de prijs bij mij 400 per maand zijn.

TIP; als het mogelijk is om je huidige situatie te behouden, zelfs als 600 per maand én meehelpen in de huishoudelijke taken nodig is.
Dan nog is het de beste oplossing.
Oud 4 augustus 2014, 16:07   #309
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
k zocht naar ideeën en andere invalshoeken om met een beperkt budget zelfstandig te kunnen wonen.
die heb je gekregen en je ketst alles af
de informatie die je geeft duidt absoluut niet op een beperkt budget of sukkelachtige situatie

wie 300 kan sparen zit er warmpjes in
wie sociale appartementen kan weigeren heeft geen hulp nodig
...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 18:47   #310
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of zijn huidige situatie de beste oplossing is... maar over dat afdragen gesproken: kinderen zijn een geschenk van God, ons toevertrouwd om ze zo goed mogelijk op te voeden tot ze de volwassenheid hebben bereikt (bv. kijk naar een pasgeboren baby, het kan amper iets en heeft continu de hulp van z'n ouders nodig). Daarom zijn er ook mensen die van hun kinderen, zeker dochters, niet eisen dat ze gaan werken of afdragen thuis. Ze lenen niet aan hun kinderen maar aan God, zodat Hij zeker hun voorzieningen -tig keer kan vermenigvuldigen. Wat een bewonderenswaardige en prachtige houding. Het geloof (imaan) van die mensen moet zo sterk zijn mashAllah. Ik zie mijn ouders, het zijn echt diamanten, moge God hen -tig keer belonen, hun zonden vergeven en hen naar het Paradijs voeren. Ameen.
Als je er zo over denkt heb je natuurlijk het gratis onderwijs geweigerd. Kindergeld en belastingsvoordeel waren voor jou ook niet nodig.
Wanneer ben je van plan dat terug te betalen aan de sociale zekerheid ?
Mn dochtertje studeert wat ze wil, gaat om met wie ze wil tot ze haar vader tegenkomt. Dan spelen alle acteurs een spel.
Allah heeft er nx mee te maken. De kost is op de belastingsbetaler afgeschoven. Wordt het eens geen tijd dat je je schulden gaat afbetalen ?
Oud 4 augustus 2014, 19:01   #311
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niks van aantrekken Lance, ik volg je wel hou vooral de moed erin! en gun het hen niet van je slecht te voelen, eens zal je situatie zich wel beteren en dan zal je lachen met deze mindere periode in je leven ...
Oud 4 augustus 2014, 19:12   #312
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn veel manieren om met weinig geld verder te doen.
tafelschuimen, boomhut, kartonnen doos, liedjes zingen op straat?
In spanje verkopen ze kokosnoten op het strand om wat geld te hebben. Het verkoopt nog goed ook!
Hier is het stempelen dat ze willen en in Spanje kokosnoten ermee gaan kopen.
Oud 4 augustus 2014, 20:00   #313
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of zijn huidige situatie de beste oplossing is... maar over dat afdragen gesproken: kinderen zijn een geschenk van God, ons toevertrouwd om ze zo goed mogelijk op te voeden tot ze de volwassenheid hebben bereikt (bv. kijk naar een pasgeboren baby, het kan amper iets en heeft continu de hulp van z'n ouders nodig). Daarom zijn er ook mensen die van hun kinderen, zeker dochters, niet eisen dat ze gaan werken of afdragen thuis. Ze lenen niet aan hun kinderen maar aan God, zodat Hij zeker hun voorzieningen -tig keer kan vermenigvuldigen. Wat een bewonderenswaardige en prachtige houding. Het geloof (imaan) van die mensen moet zo sterk zijn mashAllah. Ik zie mijn ouders, het zijn echt diamanten, moge God hen -tig keer belonen, hun zonden vergeven en hen naar het Paradijs voeren. Ameen.
Daarom plaats ik ze steeds vooraan als we raketten afvuren of munitie depots bouwen. Liefst vanonder een school of weeshuis.
Oud 4 augustus 2014, 20:40   #314
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn veel manieren om met weinig geld verder te doen.
tafelschuimen, boomhut, kartonnen doos, liedjes zingen op straat?
In spanje verkopen ze kokosnoten op het strand om wat geld te hebben. Het verkoopt nog goed ook!
Hier is het stempelen dat ze willen en in Spanje kokosnoten ermee gaan kopen.
ach ok kokosnoten verkopen, ik noteer het
Oud 4 augustus 2014, 20:44   #315
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar het probleem hier in BE is dat als je zomaar kokosnoten gaat verkopen je grote kans loopt op een GAS-boete ... zelfde als je schoenen gaat poetsen aan het station ... er lopen daar trouwens overal agenten en er hangen overal camera's ...
Oud 4 augustus 2014, 22:34   #316
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warhole Bekijk bericht
leurderskaart , af te halen ondernemingsloket
http://economie.fgov.be/nl/ondernemi...rnemingsloket/
OMG dat méén je niet, you saved my day! thx! nu ga ik hopelijk eindelijk van m'n dvd'kes vanaf zijn hihihihi
Oud 5 augustus 2014, 07:25   #317
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vindt u de verwachting dat je in je eigen levensonderhoud voorziet, indien dat kan, " uniformiteit"?
Ik niet, maar voor de rest lijkt me uw idee prima, onderweg kun je werken om je verblijf in herbergen te betalen!
Sorry alice , ik begrijp niet duidelijk wat je nu vraagt?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 07:28   #318
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Nagels met koppen, alice.

Nog iets. Te zwak en futloos zijn om voltijds te werken maar wel genoeg energie hebben om in het rond te schelden en mensen met een schoen af te kloppen. Hier klopt iets niet. Ik geloof dat we te maken hebben met een rotverwende (door de staat weliswaar) die heel wat voeling met de realiteit is verloren. De Lance’s van deze wereld kunnen best nog een paar uur fysieke arbeid erbij verrichten. En ja, ze kunnen vinden dat maanreizen geldverspilling zijn maar de essentie in het leven is nog steeds dat je voorziet in je eigen levensbehoeften en als een ander het moet doen, is het nooit onvoorwaardelijk. Dus als ze dan een afvaljob doen om hun uitkering te houden, is dat de normaalste zaak van de wereld. Het zou al te gek worden door ze zomaar jobs die ze graag zouden willen, vast richting Dr en Prof of vetbetaald met een minimale inspanning, kado te doen. Dit zijn jobs waarvoor een ander wel inspanningen heeft geleverd. En dan heb je ook nog het lot, tja, niet iedereen kan Doctor zijn. Dus hou op met mekkeren en als je niet rond kan komen of meer luxe wil, zoals Lance, zul je meer moeten werken!
Dit is waar onze voorouders voor gevochten hebben, maar onze luie hippie ouders het met open handen afgeven om daarna terug te gaan smeken om mee te kunnen eten van de materiële stukje koek. Toen ze hun speelgoed dan kregen vroegen velen zich plots af "waarom ben ik toch aan kinderen begonnen?"
maar ze terugduwen gaat niet meer he, en ze opvoeden en er tijd in steken was velen ook te veel.
En nu wijzen we vingers!
Oud 5 augustus 2014, 07:38   #319
Peche
Banneling

Standaard

Er zouden terug van die communies moeten komen zoals vroeger. En dat ontbreekt gewoon vandaag. Vroeger hadden mensen kost en inwoon voor paar honderd frank en leefde ze nog vrij. Met die euro is alles onzichtbaar zachtjes omhoog blijven gaan en is het allemaal de jeugd hun schuld!
Oud 5 augustus 2014, 13:21   #320
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
niks van aantrekken Lance, ik volg je wel hou vooral de moed erin! en gun het hen niet van je slecht te voelen, eens zal je situatie zich wel beteren en dan zal je lachen met deze mindere periode in je leven ...
Bembem en Lance hebben elkaar gevonden.. Dat ze zo rap mogelijk een koppel mogen vormen...Lang zullen ze leven.....
Lekker lui niks doen, leven van uitkeringen op de kosten van anderen!
Wat zijn we toch allemaal domme garnalen om ons te pletter te werken als het ook allemaal op een BEMBeMLANCE manier kan? Jongens toch......
Ben ik nu de enige sul of zijn er nog kandidaten om een front te vormen tegen deze parasieten?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be