![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Minister
|
Het was de Duitsers niet te doen om grondgebied. Anders hadden ze in 1871 grote delen van Frankrijk kunnen annexeren, dan hadden ze ook niet meermaals aan België voorgesteld om enkel door België te trekken en eventuele schade te betalen. Er is zelfs aan Leopold II een voorstel gedaan waarbij oa Frans Vlaanderen als compensatie aan België zou worden gegeven. Dat verhaaltje van de Duitsers die grondgebied wilden verwerven was ook vooral propaganda, van de Engelsen dan nog wel...
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
als overtuigde Vlaamsgezinden terug kwamen van de IJzer , terwijl ze als Belgische patriotten vertrokken waren in 1914. Was dit misschien omdat ze als Vlamingen zo goed behandeld waren geweest gedurende hun verblijf in de loopgraven |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is zeer moeilijk te geloven dat Frankrijk werkelijk dacht pakweg anno 1910 dacht dat het zelf in staat was de Duitse hegemonie te vermijden. In een oorlog zou het voor de Elsaz gaan, maar dat het die oorlog wou, lijkt me sterk. Ga ik zeker doen, bedankt voor de leestip.
|
|
|
|
#64 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Minister
|
Gans de ijver over weel of niet zal mij worst wezen. Feit is als klein manneken keek ik in de schuif van de kast in de schone voorplaats bij mijn groot ouders. En plaats waar alleen bij speciale gelegenheden binnen gekomen mocht worden. In die schuif bleek vol te liggen et decoraties. Toen mijn peter ont dekte dat ik in de schone plaats in de schuif aan het kijken was moest ik er niet achter vragen. Toch gaf hij spontaan onmiddellijk daarna de volgende uitleg: Ik heb deze decoraties inderdaad verdiend tijdens de WOI en daarom zal ik ze nooit wegdoen. Maar de wreedheid was zo hoog dat ik er nooit wil over praten. Echter gans die episode was heel erg en wil ik daarom nooit over Praten.
Maar het “aller ergste” was dat Vlaamse jongens werden gefusilleerd door Vlaamse jongens op Frans bevel omdat en bevel in het Frans niet begrepen hadden. Dat waren zijn worden met zichtbare emoties die ik nooit meer bij andere zaken bij mijn peter ervaren hebben. Dat sterkt mij om te geloven dat dit geen fabel was maar realiteit.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Provinciaal Statenlid
|
.
Laatst gewijzigd door Marnik : 3 augustus 2014 om 21:07. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Provinciaal Statenlid
|
.
|
|
|
|
|
#70 |
|
Provinciaal Statenlid
|
.
|
|
|
|
|
#71 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die mensen zouden zelfs het zonlicht ontkennen als het in hun Belgicistisch kraam past Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 augustus 2014 om 21:21. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
geschreven staat " Nooit meer oorlog " Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 augustus 2014 om 21:24. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
België unitair ! Laatst gewijzigd door De Brabander : 3 augustus 2014 om 21:25. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#77 |
|
Minister-President
|
De Duitsers van toen hebben ons welvarend België kapot gemaakt en ons bovendien nog eens met "Vlaams"-nationale extemisten en "bon-�*-riens" opgezadeld.
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad de Belgische officiële geschiedschrijving heeft het steeds voorgesteld alsof Duitsland België geen keus liet.
Had de toenmalige Belgische regering echter Duitsland de vrije doorgang verleend naar Frankrijk, dan waren er ontelbare landgenoten niet gedood geweest. Maar ja de financiële profijten van de wapenindustrie wogen zwaarder dan het leven van duizenden onschuldigen zeker |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
noch in het Zwabisch of Plat-Duits ,noch in het Bretoens of Corsicaans Waarom zou het er dan in het Waals moeten op staan ? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 augustus 2014 om 21:36. |
|
|
|
|