Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2014, 01:07   #1301
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoe zou jij dan mocht je in de schoenen van een israëlische commandant staan reageren als je merkt dat er vanaf een bepaalde locatie raketten op je land worden afgeschoten ? Je ziet de plaats, ziet de lanceerinstallatie + wat mannen in burgerkledij die die bedienen vanop het dak van een privé woonst of naast een kliniek bv.
Ga je ze laten lopen, laten voortdoen, of bombardeer je ze ?
Sorry maar, u beschrijft hier iets wat helemaal niet op die wijze in z'n werk gaat.
Hamas en andere groeperingen maken geen gebruik van vaste installaties, maar van mobiele raket statieven. De plaats vanuit waar men lanceert is bewust steeds een andere.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 01:10   #1302
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Israël moet de bezette gebieden verlaten, maar voor de rest zou volgens mij elk land op dezelfde manier reageren. Zou België zijn leger niet sturen als er raketten op ons worden afgestuurd?
Geen enkel land zou een ongekend lange militaire bezetting accepteren
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 01:14   #1303
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Sorry maar, u beschrijft hier iets wat helemaal niet op die wijze in z'n werk gaat.
Hamas en andere groeperingen maken geen gebruik van vaste installaties, maar van mobiele raket statieven. De plaats vanuit waar men lanceert is bewust steeds een andere.
Een raket met een bereik van 65 km+ is geen vuurpijl meer die vanuit een grote fles of PVC buis afgeschoten wordt. Dat de installatie mobiel te noemen is, is meer de masochistische koppigheid van de vrijheidsstrijders om dingen van een paar 100 kg te versleuren.
En dan af te schieten in de hoop dat het tegenvuur veel PR winst gaat opleveren, want iets raken, da's de wil van allah, en die wil niet zo echt.

Ten andere, een SCUD wordt ook aanzien als een mobiel lanceerbare raket.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 augustus 2014 om 01:16.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 05:44   #1304
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
een vals dilemma
ik WEET dat de raketten absoluut gevaarloos zijn.
dus ik WEET dat het buitenproportioneel is om dan een paar dozijn kinderen af te slachten
en ik weet ook dat bombarderen van ziekenhuizen ALTIJD een oorlogsmisdaad is.
dus als jij ontkent dat dit een oorlogsmisdaad is dan vervalt al minimum 1 oorlogsmisdaad van Hamas
ofwel is het geen oorlogsmisdaad, ofwel is het er allebei 1.
iets anders argumenteren is 2 maten en gewichten
Je fietst om het probleem heen dus... Je hebt een live waarneming, die gasten staan daar nu met hun lanceerinstallatie, en jij beslist om niets te doen ? Dan staan ze morgen met twintig op elk dak van elk ziekenhuis continu én dus straffeloos raketten af te vuren.
Citaat:
los daarvan
ik zou eerst stoppen met de bezetting, blokkade, onderdrukking,... en dan eens kijken of er nog raketten komen
natuurlijk vanuit de veronderstelling dat ik echt uit ben op vrede
mooi eufemisme om te zeggen dat israël dus moet toegeven aan Hamas.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 augustus 2014 om 05:47.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 06:43   #1305
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
mooi eufemisme om te zeggen dat israël dus moet toegeven aan Hamas.
Het probleem is niet hamas
het probleem is israel

als hamas straks verdwijnt, ze krijgen bvb allemaal simultaan een dubbele hartinfarct, zal er voor de Palestijnen niets veranderen

Israel zal ff gerust zijn dat ze rustig de palestijnen verder kunnen wurgen, hoe lang duurt het volgens u voor ze zich opnieuw organiseren en tegen Israel verzetten?

Wil Israel echt vrede, ik bedoel echt vrede en niet enkel rust om hun wurgpolitiek verder te zetten, dan zullen zij de grootste toegevingen moeten doen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 08:08   #1306
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wil Israel echt vrede, ik bedoel echt vrede en niet enkel rust om hun wurgpolitiek verder te zetten, dan zullen zij de grootste toegevingen moeten doen.
De palestijnen moeten ze beseffen dat een militaire beslechting steeds in hun nadeel is.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:03   #1307
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De palestijnen moeten ze beseffen dat een militaire beslechting steeds in hun nadeel is.
Heel de huidige situatie is al 60j hopeloos in hun nadeel en het wordt er alleen maar erger op

niets doen is in hun nadeel en wel iets doen idem
niets doen geeft ons alleen de indruk dat er rust en vrede heerst en dat iedereen daar happy en blij is

dat er in rustperiodes evenveel mensen door de israelische wurggreep sterven als tijdens bombardementen beseft natuurlijk geen kat.
Als Israel bvb Insuline blokkeert sterft dus elke diabetespatient in de Gaza
ook dit is gewoon moord door Israel.
OF als er kinderen door allerlei infecties sterven omdat Israel consequent het water aftapt voor eigen gebruik
Of als ISrael conequent de elektriciteitsvoorziening in de gaza vernietigd en de ziekenhuizen zonder stroom zet, o
alleen zien wij dit niet maar dat is ook gewoon moord.

nu zal de EU weer miljarden sturen voor heropbouw waarvan Israel 30 �* 40% integraal aftapt (valutawissel, goederen blokkeren,...) Ik noem dat diefstal maar op die manier wordt het regelmatig platgooien vd gaza zelfs een lucratieve bezigheid voor Israel.
Oud 8 augustus 2014, 10:33   #1308
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een vals dilemma
ik WEET dat de raketten absoluut gevaarloos zijn.
dus ik WEET dat het buitenproportioneel is om dan een paar dozijn kinderen af te slachten
en ik weet ook dat bombarderen van ziekenhuizen ALTIJD een oorlogsmisdaad is.
dus als jij ontkent dat dit een oorlogsmisdaad is dan vervalt al minimum 1 oorlogsmisdaad van Hamas
ofwel is het geen oorlogsmisdaad, ofwel is het er allebei 1.
iets anders argumenteren is 2 maten en gewichten

los daarvan
ik zou eerst stoppen met de bezetting, blokkade, onderdrukking,... en dan eens kijken of er nog raketten komen
natuurlijk vanuit de veronderstelling dat ik echt uit ben op vrede
a) er is geen bezetting in Gaza. Dagelijks worden er tonnen voedsel én bouwproducten binnengebracht (die laatsten hebben ze dan wel gebruikt om tunnels te bouwen)
b) waarom reclameer je niet bij Egypte? die hebben hun grens met Gaza helemaal afgesloten.
c) er is dus ook geen blokkade want de goederen kunnen binnen.
d) er is geen jood meer in Gaza (je weetwel, degenen die Gaza tot hét exportland uit de regio hadden gemaakt op gebied van tuinproducten - die trouwens GESCHONKEN werden aan de Palestijnen, maar die vakkundig vernield werden en de irrigatiebuizen afgebroken werden om er raketten mee te maken)

U weet wel héél veel, maar niet hoeveel doden er vermeden werden doordat het Israelische Iron Drome systeem zijn werk deed: DERTIGDUIZEND DODEN werden vermeden!

Is dat goed genoeg om eens te mogen terugschieten denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 11:18   #1309
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Woehaaa! waar blijft dat mens haar info halen.. likud.nl...

Bs'd

Je vindt jouw hamas bron betrouwbaarder?

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 8 augustus 2014 om 11:20.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 11:19   #1310
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U weet wel héél veel, maar niet hoeveel doden er vermeden werden doordat het Israelische Iron Drome systeem zijn werk deed: DERTIGDUIZEND DODEN werden vermeden!
hoeveel israeli's zijn er voor de iron dome door Hamas met raketten vermoord in de afgelopen 20j?
1 of 2 dozijn?
uiteraard een dozijn te veel maar 30 000 is wel ene heel optimistische schatting

a) Gaza niet bezet? hoe blijf je deze onzin volhouden tegen alle redelijkheid in. definieer bezetting en ik toon aan dat jouw definitie aantoont dat Belgie/Nederland niet bezet waren in wo2
b) afleiding is een drogreden, Egypte is een vazal vd Vs en Israel
c) alleen humanitaire hulp mag binnen, de rest wordt geblokkeerd. hoe kun je zulke leugens toch blijven volhouden?
d) om een gebied te bezetten is een fysieke aanwezigheid niet nodig. volgens die logica/definitie was het warschaughetto namelijk geen bezet gebied in Polen.
je moet wel een heel verknipte geest zijn om te beweren dat het Warschaughetto gedurende zijn bestaan geen bezet gebied was. Er liepen er tenslotte geen Duitsers rond.
die bewaakten hooguit de buitengrenzen, sloegen soms een opstand neer, blokkeerden middelen/materieel/voeding/medicijnen,... hetzelfde als wat Israel al 60j doet met Gaza.
Ga jij echt beweren dat het Waerschaughetto geen bezet gebied was?

ok, duitsers kuisten het ghetto veel sneller op maar meer verschillen zijn er niet.
Oud 8 augustus 2014, 13:04   #1311
Eppes
Partijlid

Standaard

1207,

Ik steun Circe volledig.
Over cijferpronostieken steek ik mijn energie niet in om over te discussiëren,maar over de rest heeft Circe 100% gelijk.De Gazaouies krijgen dagelijks camions vol voesel,medicijnen,materialen,....Men heeft ze geholpen bij landbouwontwikkeleing enz.Wat wil Hamas?Terugkeren naar de middeleeuwen?Zelfs niet.Ze willen blijkbaar naar de prehistorie terug
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 13:15   #1312
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eppes Bekijk bericht
1207,

Ik steun Circe volledig.
Over cijferpronostieken steek ik mijn energie niet in om over te discussiëren,maar over de rest heeft Circe 100% gelijk.De Gazaouies krijgen dagelijks camions vol voesel,medicijnen,materialen,....Men heeft ze geholpen bij landbouwontwikkeleing enz.Wat wil Hamas?Terugkeren naar de middeleeuwen?Zelfs niet.Ze willen blijkbaar naar de prehistorie terug
ik vrees dat je je mening moet bijstellen

het enige dat nu nog binnenkomt is humanitaire hulp en die is nog redleijk beperkt
Israel bepaalt wat in het vrij onafhankelijke niet bezette Gaza binnen mag en bepaalt eveneens dat 30 �* 40% vh territorium van het vrije niet bezette Gaza onbewoond moet blijven en moet dienen als Bufferzone

je hebt bvb gezien wat de flotilla is overkomen toen ze goederen wilden brengen naar het vrij onafhankelijke niet bezette Gaza.
alles is aangeslagen en Israel heeft en passant een bloedbad aangericht.

wie de boykot ontkent die ontkent gewoon het zonlicht
dat een gebied/bevolking niet kan levne als een buurland alles blokkeert is de logica zelve.
Oud 8 augustus 2014, 13:30   #1313
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je hebt bvb gezien wat de flotilla is overkomen toen ze goederen wilden brengen naar het vrij onafhankelijke niet bezette Gaza.
alles is aangeslagen en Israel heeft en passant een bloedbad aangericht.
de flotilla die vervallen zogezegde geneesmiddelen ging brengen maar in feite wapens leverde? die flotilla bedoel je toch?

Citaat:
het enige dat nu nog binnenkomt is humanitaire hulp en die is nog redleijk beperkt
nu is het oorlog zeker hé? en voor de humanitaire hulp zijn er wapenstilstanden die door hamas worden geschonden.

VOORDAT deze laatste oorlog, en TERWIJL de gazaantjes duchtig van hun irrigatiepijpen qassamraketjes maakten werden er dagelijks TONNEN VOEDSEL geleverd (uiteraard betaald door de UNWHR) - Gazaantjes zijn professionele vluchtelinguitkeringstrekkers.
Of dacht U dat op de markten enkel home-made producten lagen?
kijk even mee: https://www.google.be/search?q=gaza+...w=1024&bih=643

Shopping centre: http://www.ynetnews.com/articles/0,7...922441,00.html

Olympisch zwembad : http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?
ID=285242

Nog meer zwembaden en chique restaurants : http://fullcomment.nationalpost.com/...rt-about-gaza/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2014 om 13:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 13:52   #1314
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1207,

Ik steun Circe volledig.
Nee gewoon Joden uitroeien, dat is hun obsessie, het enige wat ze willen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 14:45   #1315
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de flotilla die vervallen zogezegde geneesmiddelen ging brengen maar in feite wapens leverde? die flotilla bedoel je toch?
Die flotilla die door Israelische Para's geënterd werd omdat ze het vrije niet bezette Gaza wilden bezoeken.
dat zie je vaker gebeuren, Hollanders die schepen beginnen te enteren die Antwerpen willen binnenvaren, of zijn dat loodsen?

toen de opvarenden zich met soeplepels verdedigden beriepen de kapers vh Israelische leger zich op zelfverdediging om te beginnen moorden.
en ja, een soeplepel kun je als wapen gebruiken

Citaat:
VOORDAT deze laatste oorlog, e
een strijd waar 95-99% vd slachtoffers aan 1 kant vallen is geen oorlog, das is een slachtpartij.
Oud 8 augustus 2014, 14:47   #1316
Eppes
Partijlid

Standaard

Citaat:
Die flotilla die door Israelische Para's geënterd werd omdat ze het vrije niet bezette Gaza wilden bezoeken.
dat zie je vaker gebeuren, Hollanders die schepen beginnen te enteren die Antwerpen willen binnenvaren, of zijn dat loodsen?

toen de opvarenden zich met soeplepels verdedigden beriepen de kapers vh Israelische leger zich op zelfverdediging om te beginnen moorden.

een strijd waar 95-99% vd slachtoffers aan 1 kant vallen is geen oorlog, das is een slachtpartij.
Waren het geen eetlepels ipv soeplepels?Of koffielepels?
Koffielepel =5ml
Eetlepel = 10 ml
Soeplepel= 15 ml

Laatst gewijzigd door Eppes : 8 augustus 2014 om 14:49.
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 14:50   #1317
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Waren het geen eetlepels ipv soeplepels?Of koffielepels?
Koffielepel =5ml
Eetlepel = 10 ml
Soeplepel= 15 ml
Bs'd

Dan toch een slachtpartij uitgelokt door de verliezende kant door duizenden raketten op de burgerbevolking van Israel af te schieten.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 15:32   #1318
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, het is eigenlijk spijtig dat er geen vervolgverhaal op gekomen is.
Citaat:
Er is een tijdje geweest dat het gebeurde. Maar op dit moment, is zo'n actie in samenspraak om criminelen en hun activiteiten te stoppen.
Citaat:
Toen de opvarenden zich met soeplepels verdedigden beriepen de kapers vh Israelische leger zich op zelfverdediging om te beginnen moorden.
Zo'n stevige pollepel met gloeiend hete olie , eerst smijt je de kokende olie on't gezicht van 1 kaper, daarna sla je de onderkaak van de 2de van het gezicht af. Maar da's eerder een actie van iemand die er op getrained is. Niet van een geitenwollen sok die onwetende wapenkoerier is, of van een allahu snackbariaan.
Citaat:
Klopt. Zo kan U ook de laatste dagen van Berlijn omschrijven, of de laatste seconden van Hiroshima en Nagasaki.

De hele situatie daar is vergelijkbaar met een kleuter die met een gekregen plastiek zwaar in je kruis komt rammen, en dat blijft doen, zelfs na herhaaldelijk dat zwaardje afgepakt te hebben, en die kleuter -die telkens zo'n nieuw zwaardje krijgt- in de hoek gezet te hebben.
Wat doe je dan met zo'n kleuter?

Laatst gewijzigd door maddox : 8 augustus 2014 om 15:34.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 15:47   #1319
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, het is eigenlijk spijtig dat er geen vervolgverhaal op gekomen is.
te weinig doden naar de goesting vd westerling maddox?
Oud 8 augustus 2014, 15:48   #1320
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
te weinig doden naar de goesting vd westerling maddox?
Dat mag U denken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be