Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2014, 22:04   #581
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Je mag er niet op voorhand van uitgaan dat je geen kans meer maakt hoor!
Ik heb het reeds in deze draad vermeld: Bijna 2j geleden heb ik gesolliciteerd bij een nieuwe werkgever. En ja, ik ben echt wel ouder dan jij. Ik dacht ook dat ik geen kans zou maken en ik heb dat zelfs ter sprake gebracht tijdens mijn sollicitatiegesprek. Weet je wat ze toen geantwoord hebben? "Mevrouw NieuwNoors: voor deze functie prefereren we mensen met ervaring, liefst mensen die iets ouder zijn" (GGGrrrrr, dat iets ouder, haha). MAAR heel belangrijk: ik kreeg de job! Sindsdien ben ik nog geen enkele dag tegen mijn zin gaan werken en DAT vind ik belangrijk.
Mss moet je eens stoppen met te denken: "ik ben te oud", ik heb geen ervaring genoeg"," ik ga toch niet aangenomen worden" enz. Ga er gewoon voor, geef niet op. Succes!
ach i see, thx voor de aanmoediging ^^ (ik geef toe dat ik neiging heb van het glas eerder half leeg te zien dan half vol)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 22:06   #582
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stekeltje 't egeltje Bekijk bericht
Wat denk jij van verpleegkunde in avondschool? Is knelpuntberoep, iedereen vindt werk hoor!
verpleegkunde? uhm nee dat kan ik niet aan, ik ben niet zo wetenschappelijk onderlegd, toerisme zie ik nog wel zitten, of misschien gewoon kapper! ....
Oud 12 augustus 2014, 22:07   #583
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat, wetenschappelijk onderlegd zijn?
een voeling hebben met ....
Oud 12 augustus 2014, 22:15   #584
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent dan geen bioloog ofzo he. Je moet wel iets kennen maar het is niet meer dan in het middelbaar.
ik weet het maar het is ook gewoon niet mijn ding .... ziekenhuizen enzo ik heb die altijd liever gemeden en ik heb een helse angst van alles wat met spuitjes te maken heeft dus .....
Oud 12 augustus 2014, 22:18   #585
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ik weet het maar het is ook gewoon niet mijn ding .... ziekenhuizen enzo ik heb die altijd liever gemeden en ik heb een helse angst van alles wat met spuitjes te maken heeft dus .....
Mss kan je mee op "douchekamp" gaan met FreeSpirit?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2014, 22:20   #586
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lol!
Oud 12 augustus 2014, 22:26   #587
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er iets dat jouw ding is?

En ik ga de vraag splitsen.

1) Is er iets wat jouw ding is qua kunde?

2) Is er iets wat jouw ding is qua willen doen (sommigen willen brandweerman zijn omdat zij er trots op zijn dat zj dat doen, of sommigen willen levens redden, of kinderen iets bijbrengen bij het lesgeven, of mensen blij maken door muziek te maken, ...)
qua kunde zou ik zeggen dat ik met mijn attest administratief bediende toch wel bewezen heb dat ik in dat domein iets zou kunnen doen al was het maar een klein jobje op laag niveau ...

wat mijn ding is had ik vroeger beter uitgevonden want nu speelt het me parten dat ik op bijna 35 jaar nog steeds aan het zoeken ben in het leven ...
Oud 12 augustus 2014, 22:36   #588
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag er niet op voorhand van uitgaan dat je geen kans meer maakt hoor!
Ik heb het reeds in deze draad vermeld: Bijna 2j geleden heb ik gesolliciteerd bij een nieuwe werkgever. En ja, ik ben echt wel ouder dan jij. Ik dacht ook dat ik geen kans zou maken en ik heb dat zelfs ter sprake gebracht tijdens mijn sollicitatiegesprek. Weet je wat ze toen geantwoord hebben? "Mevrouw NieuwNoors: voor deze functie prefereren we mensen met ervaring, liefst mensen die iets ouder zijn" (GGGrrrrr, dat iets ouder, haha). MAAR heel belangrijk: ik kreeg de job! Sindsdien ben ik nog geen enkele dag tegen mijn zin gaan werken en DAT vind ik belangrijk.
Mss moet je eens stoppen met te denken: "ik ben te oud", ik heb geen ervaring genoeg"," ik ga toch niet aangenomen worden" enz. Ga er gewoon voor, geef niet op. Succes!
Larie en apekool,mijn vrouw is beginnen werken in een lingeriewinkel ongeveer 1 jaar dan heeft ze 3,6 jaar gewerkt op het bureel van een garage,ze is daar zelf weggegaan omdat dat baaske zijn handen niet kon thuishouden,dan heeft ze ongeveer 1 jaar gewerkt in een fabriek,tot ze terug op een bureel kon werken bij een reisbureau, daar heeft ze ongeveer zo een kleine 4 jaar gewerkt tot ze daar met 7 mensen vervangen werd door een hoop computers.
Dan heeft ze op een leningskantoor gewerkt maar dat was maar tijdelijk voor 6 maanden,om daarna te beginnen in een school van de gemeente,daar heeft ze meer dan 24 jaar gewerkt tot een zekere burgemeester die altijd zijn mond vol had van werk voor iedereen er ineens zin in kreeg om al die diensten te laten uitvoeren door privémaatschappijtjes(meer dan 200 mensen hadden niks te zeggen en konden terug aan een minimum loon gaan werken of niet en aan minder uren(mijn vrouw kreeg van een voltijdse job,nog 2 uur per dag aangeboden,ondertussen had ze ongeveer 34 jaar gewerkt en was reeds een stuk in de 50, ze heeft niet nagelaten om naar ander werk te zoeken,en daar kan ik een boek van schrijven ,van de lafheid en het incorrecte dat een werkmens word aangedaan,ze was ontdaan door al die snuggere en laf lepe bazen en had geen andere keuze dan te gaan doppen, zeker niet nadat ze artrose in de rug kreeg,en een hartklep die niet goed meer werkte,wat verwacht je dan van die mensen ?
Ze is verleden jaar overleden aan hartfalen,door de kloterij van mensen die met niemand rekening houden,die mensen die 50+zijn niet eens serieus nemen
Ze zal nooit pensioen trekken,en ergens ben ik tevreden dat ze die jaren die ze met haar (en vele anderen)gepaljast hebben is kunnen thuisblijven met werklozensteun,dat heeft ze dik verdiend,velen van jullie weten niet waarover ze spreken,tot ze in dezelfde situatie belanden,en dan moet iedereen rekening houden met hun probleem!
nva,ovld,cd&v de pot op,zelfzuchtig tuig!
Oud 12 augustus 2014, 22:42   #589
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voordeel: Goed betaald, geen fysieke inspanningen: alleen om de 5 minuten je hoofd binnensteken in de doucheruimte. Kijken of de kindjes zich braaaaaf wassen... Intussen gratis verblijf: als begeleider wordt jouw reis + onderkomen + eten/drinken betaald door de ouders van de kinderen.
Tip: tijdens het schooljaar kan je ook meegaan als begeleid(st)er voor bosklassen, zeeklassen, sneeuwklassen.
Oud 12 augustus 2014, 22:53   #590
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Larie en apekool,mijn vrouw is beginnen werken in een lingeriewinkel ongeveer 1 jaar dan heeft ze 3,6 jaar gewerkt op het bureel van een garage,ze is daar zelf weggegaan omdat dat baaske zijn handen niet kon thuishouden,dan heeft ze ongeveer 1 jaar gewerkt in een fabriek,tot ze terug op een bureel kon werken bij een reisbureau, daar heeft ze ongeveer zo een kleine 4 jaar gewerkt tot ze daar met 7 mensen vervangen werd door een hoop computers.
Dan heeft ze op een leningskantoor gewerkt maar dat was maar tijdelijk voor 6 maanden,om daarna te beginnen in een school van de gemeente,daar heeft ze meer dan 24 jaar gewerkt tot een zekere burgemeester die altijd zijn mond vol had van werk voor iedereen er ineens zin in kreeg om al die diensten te laten uitvoeren door privémaatschappijtjes(meer dan 200 mensen hadden niks te zeggen en konden terug aan een minimum loon gaan werken of niet en aan minder uren(mijn vrouw kreeg van een voltijdse job,nog 2 uur per dag aangeboden,ondertussen had ze ongeveer 34 jaar gewerkt en was reeds een stuk in de 50, ze heeft niet nagelaten om naar ander werk te zoeken,en daar kan ik een boek van schrijven ,van de lafheid en het incorrecte dat een werkmens word aangedaan,ze was ontdaan door al die snuggere en laf lepe bazen en had geen andere keuze dan te gaan doppen, zeker niet nadat ze artrose in de rug kreeg,en een hartklep die niet goed meer werkte,wat verwacht je dan van die mensen ?
Ze is verleden jaar overleden aan hartfalen,door de kloterij van mensen die met niemand rekening houden,die mensen die 50+zijn niet eens serieus nemen
Ze zal nooit pensioen trekken,en ergens ben ik tevreden dat ze die jaren die ze met haar (en vele anderen)gepaljast hebben is kunnen thuisblijven met werklozensteun,dat heeft ze dik verdiend,velen van jullie weten niet waarover ze spreken,tot ze in dezelfde situatie belanden,en dan moet iedereen rekening houden met hun probleem!
nva,ovld,cd&v de pot op,zelfzuchtig tuig!
Het spijt mij heel erg wat uw vrouw overkomen is. Alsnog mijn oprechte deelneming. Mag ik evenwel vragen - het is een beetje onduidelijk- wat u mij verwijt? Sorry indien ik wie ook gekwetst heb, ik had het gewoon over mijn persoonlijke situatie.
Oud 12 augustus 2014, 22:54   #591
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Administratief bediende is natuurlijk rommel. Wij hebben al genoeg tantes die gewoon zitten te ploeteren in papierwerk. Hun hoogtepunt is voorbij, iedereen wil van die tantes af, men wil automatiseren. Die tantes zagen enkel en trekken loon. Als jij dacht dat administratief zitten papieren goed was voor iets heb je slecht geinvesteerd, hehe. Je bent niet de enige, je had mensen die arcopar hebben gekocht.

En dat maakt niet uit. Zoals ik zei: je hebt mensen op oudere leeftijd dan jouw 35 die verpleegster worden. Jij kunt ook perfect zoiets worden. Verzorgende eventueel ook?
zoals je zegt"sommigen" en de rest kan de pot op!
Oud 12 augustus 2014, 23:13   #592
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het spijt mij heel erg wat uw vrouw overkomen is. Alsnog mijn oprechte deelneming. Mag ik evenwel vragen - het is een beetje onduidelijk- wat u mij verwijt? Sorry indien ik wie ook gekwetst heb, ik had het gewoon over mijn persoonlijke situatie.
neen dat is niet persoonlijk tegen u gericht,maar al dat gezever dat ge hier op dit rechts forum leest daar krijgt ge uw buik van vol,ik stem niet rechts,en ik spreek mijn waarheid en dat zal er soms ook al eens naast zijn,maar hier zitten mensen die lachen op anderen hun ongeluk (in hun ogen zijn ongelijk)die zagen op alles en nog wat, die niet tegen Brusselaars, walen,en/of vreemdelingen kunnen en die werklozen,ambtenaren en mensen die niet door het geluk gediend zijn catalogeren als luiaards die iedereen die tegen hun gedachtegoed ingaan menen op hun plaats te mogen zetten.
En larie en apekool omdat er duizenden verschillende situaties zijn, maar toch iedereen in hetzelfde hokje geplaatst word ,ik wens u geluk met uw job en uw toekomst en dat meen ik!
Oud 12 augustus 2014, 23:17   #593
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar zei ik dat? Intellectueel oneerlijk he! Ik heb dat woord niet gebruikt.
je bent niet de enige was je tekst, dus sommigen, maar mss had ik het anders moeten formuleren!
Oud 13 augustus 2014, 00:10   #594
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
neen dat is niet persoonlijk tegen u gericht,maar al dat gezever dat ge hier op dit rechts forum leest daar krijgt ge uw buik van vol,ik stem niet rechts,en ik spreek mijn waarheid en dat zal er soms ook al eens naast zijn,maar hier zitten mensen die lachen op anderen hun ongeluk (in hun ogen zijn ongelijk)die zagen op alles en nog wat, die niet tegen Brusselaars, walen,en/of vreemdelingen kunnen en die werklozen,ambtenaren en mensen die niet door het geluk gediend zijn catalogeren als luiaards die iedereen die tegen hun gedachtegoed ingaan menen op hun plaats te mogen zetten.
En larie en apekool omdat er duizenden verschillende situaties zijn, maar toch iedereen in hetzelfde hokje geplaatst word ,ik wens u geluk met uw job en uw toekomst en dat meen ik!
M.a.w. Bittersweet, dit forum is pure tijdverspilling. Ik heb het ook stilaan door. De gefrustreerde werkbijtjes hebben een zondebok gevonden: werklozen en minder actieve burgers. Hun beperkte vrije tijd brengen ze door achter hun computer in de hoop zoveel mogelijk 'profiteurs' vol te kakken tot hun hol terug vrij is. Maar opgelet, hier volgt een belangrijke spoiler: Gijle zult er u nooit beter door voelen want gijle zijt geboren met de chronische schijterij!

Als het de immigranten niet zijn, dan zijn het de werklozen. Als die er niet zouden zijn, dan zouden het de gehandicapten en de langdurig zieken zijn. Als die er niet zouden zijn dan zouden het de gepensioneerden zijn die te lang leven. Hoe durven ze!!! Moesten er geen gepensioneerden zijn dan zouden het de kinderen zijn die te lang op hun moeders tepels zuigen. Zoals ik
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 06:38   #595
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
M.a.w. Bittersweet, dit forum is pure tijdverspilling. Ik heb het ook stilaan door. De gefrustreerde werkbijtjes hebben een zondebok gevonden: werklozen en minder actieve burgers. Hun beperkte vrije tijd brengen ze door achter hun computer in de hoop zoveel mogelijk 'profiteurs' vol te kakken tot hun hol terug vrij is. Maar opgelet, hier volgt een belangrijke spoiler: Gijle zult er u nooit beter door voelen want gijle zijt geboren met de chronische schijterij!

Als het de immigranten niet zijn, dan zijn het de werklozen. Als die er niet zouden zijn, dan zouden het de gehandicapten en de langdurig zieken zijn. Als die er niet zouden zijn dan zouden het de gepensioneerden zijn die te lang leven. Hoe durven ze!!! Moesten er geen gepensioneerden zijn dan zouden het de kinderen zijn die te lang op hun moeders tepels zuigen. Zoals ik
Conclusie: degenen die gaan werken hebben een hekel aan iedereen misbruik maakt van het systeem. Alleen zitten we hier met calimero's die blijkbaar geen greintje kritiek kunnen aanvaarden en de anderen dan maar als onverdraagzaam of asociaal afschilderen. Misschien eerst eens voor de spiegel gaan staan? -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 06:43   #596
Peche
Banneling

Standaard

Eigenlijk zouden werklozen eens moeten informeren achter vrijwilligerswerk.
Staat ook goed op je cv en ge kunt met een gerust hart naar je sterfbed gaan
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 08:02   #597
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Conclusie: degenen die gaan werken hebben een hekel aan iedereen misbruik maakt van het systeem. Alleen zitten we hier met calimero's die blijkbaar geen greintje kritiek kunnen aanvaarden en de anderen dan maar als onverdraagzaam of asociaal afschilderen. Misschien eerst eens voor de spiegel gaan staan? -)
Lance is er dus van overtuigd dat dit forum pure tijdverspilling is net zoals gaan werken.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 10:40   #598
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

wat mijn ding is had ik vroeger beter uitgevonden want nu speelt het me parten dat ik op bijna 35 jaar nog steeds aan het zoeken ben in het leven ...
Wat je ding is, dat weet je toch of kan je achterhalen met een aantal eenvoudige vragen zoals er zijn:

1) wat zijn je hobbies, welke vaardigheden gebruik je daarbij?
2) Wat maakt je gelukkig in het leven, waar schep je voldoening uit?
3) Ben je een persoon die graag met mensen omgaat of trek je je liever terug (introvert/extravert)

Misschien met je eens een Myers Briggs persoonlijkheidtest doen en je type hier posten. Kan je al direct zien of je graag met mensen werkt, graag leiding geeft, creatief bent en dergelijke meer. Op basis daarvan kan je gaan zoeken naar jobs die bij zo'n profiel passen en kan je bovendien de gevraagde vaardigheden in de verf zetten via je hobbies/dagelijkse leven in een sollicitatie gesprek.

Wat betreft opleidingen of tijdelijk werken in slecht betaalde/uitbuitingsjobs. Heb ook een jaar zonder werk gezeten (studies niet afgemaakt). Gevolg geen diploma en geen werk. Ook veel zitten solliciteren maar ben na een tijdje beginnen vragen waarom ik ofwel geen antwoord kreeg of de job niet kreeg. Blijkt dat ze vragen hadden bij mijn kunde en levensmotivatie. Ik ben dan een 3 jaar opleiding gaan doen als informaticus (in sep 2005 tot juli 2008) in avondschool (les ver onder mijn niveau, was doodsaai) en ben begonnen als telenet installateur (ook iets wat je niet blijft doen). Half jaar later zat ik te werken bij HP op de helpdesk (zomer 2006). Begin 2008 was ik consultant met 2100 euro brutto, MC & wagen. Ferm contrast: als je een job hebt, bellen de bedrijven jou ipv omgekeerd
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 11:19   #599
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tuurlijk, en ik preciseer er even bij dat ik omwille van de crisis niets in mijn domein vind ... ik zal pas kuismadam gaan spelen als het echt niet anders kan!!
Met andere woorden, die job is mij te min, wil ik niet doen, en daar begin ik pas mee wanneer de kraan dichtgaat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 12:44   #600
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weten zij bij VDAB dat bembem zo werkonwillig is?
Bembem is echt niet onwillig hoor.....alleen de job die ze ambieert moet nog uitgevonden worden.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be