![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() Citaat:
Maar er is natuurlijk nog nooit een vliegtuig en brand gevlogen van een tank die geraakt werd door een kogel. Nee, al die kanonnen en machinegeweren staan er gewoon op voor de sier. Al die vliegtuigen in de diverse oorlogen zijn allemaal vanzelf naar beneden gevallen. http://en.wikipedia.org/wiki/TWA_Flight_800 Missile fragment or small explosive charge[edit] Although the NTSB had already reached the conclusion that a missile strike did not cause the structural failure of the airplane, the possibility that a missile could have exploded close enough to TWA 800 for a missile fragment to have entered the CWT and ignited the fuel/air vapor, yet far enough away not to have left any damage characteristic of a missile strike, was considered.[122] Computer simulations using missile performance data simulated a missile detonating in a location such that a fragment from the warhead could penetrate the CWT.[123] Based on these simulations the NTSB concluded that it was "very unlikely" that a warhead detonated in such a location where a fragment could penetrate the CWT, but no other fragments impact the surrounding airplane structure leaving distinctive impact marks Toch bizar dat men deze optie overweegt als een projectiel een tank niet zou kunnen laten ontploffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.468
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=WVJcimsp64E kijken op 9.05 ![]() Laatst gewijzigd door Dade : 17 augustus 2014 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 17 augustus 2014 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
![]() Citaat:
Zelfs al zou een brandstoftank doorboord worden, dan ontploft hij gewoonweg niet - enkel een externe brand kan ontstaan door lekkende brandstof. Voorbeelden zat: Zo werd vlucht LN-114 door Israëlische F-4 straaljagers doorboord met 20 mm tracers, er brak brand uit en de crew poogde nog om een noodlanding te maken (niet-succesvol), maar de romp bleef intact tot het vliegtuig de grond raakte.... Of OO-DLL die boven Bagdad in 2003 door een Manpad werd geraakt: de vleugel-brandstoftank vatte vuur, maar de crew kon toch nog een geslaagde landing maken... Of de Concorde die crashte in Gonesse, ook hier werd de brandstoftank doorboord door fragmenten van een klapband. Opnieuw ontstond er brand, maar het vliegtuig bleef intact tot het de grond raakte... MH-17 daarentegen spatte uit elkaar op kruishoogte, getuige daarvan het grote oppervlak van het gebied waarin wrakstukken werden teruggevonden. Bovendien was de desintegratie van de romp heel abrupt, want de crew heeft geen enkele mayday call kunnen uitsturen... dit wijst er alleen op dat een heel zware explosie heeft plaatsgegrepen, enkel een bom-aan-boord of een SAM wijzen in die richting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
|
![]() Citaat:
Max vluchthoogte heeft niets te maken met doeltreffendheid. De raket, boordgeschut kan zelf een bepaalde hoogte/afstand overbruggen. Indien oekraine het op een grondraket wilde laten lijken, is het zelfs noodzakelijk om het vliegtuig zo laag mogelijk te laten vliegen en de maximum range van de raket te gebruiken. Satelliet waarneming, de analist zal dan sneller de lijn doortrekken naar de grond. En hoe groter de afstand, hoe meer verrassing voor de piloten van het andere vliegtuig. Moderne vliegtuigen vuren nu al raketten af buiten het zichtbare bereik. Theoritisch kan de SU-25 op 2000 meter vliegen en gebruik maken van max range raket. Dat verklaart ook waarom ooggetuigen een gevechtsvliegtuig konden herkennen. Wij in belgie herkennen easy een F16 op 2000 meter. Vluchthoogte van een toestel als parameter nemen in belachelijk, met dezelfde redenatie geef je aan dat geen enkel grondsysteem een vliegtuig kan neerhalen. Grondsystemen staan standaard op 0 meter. Laatst gewijzigd door flatliner : 17 augustus 2014 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
De theorie die in deze draad door sommigen bij hoog en bij laag wordt verdedigd dat het toestel met boordkanonnen / machinegeweren door een / twee Su-25's (allemaal afhankelijk van wat de fantasie van de poster in kwestie op dat moment allemaal produceert) is neergeschoten is compleet idioot: met een boordkanon laat je een 777 niet zodanig uiteenspatten dat er nog geen tijd meer is om een mayday te verklaren, en het verzinsel dat ze aan 800 per uur met een niet-precisiewapen (het kanon) zodanig konden mikken dat ze de piloten ineens doodden is al helemaal te gek om los te lopen. Met een raket dan? De Su-25 is geen onderscheppingsjager. De lucht-luchtraketten die een Su-25 meeheeft zijn hittezoekende raketten met een lichte explosieve lading van slechts 3 kg. Ze zouden in een motor zijn gegaan, en de motor vernield hebben. Mogelijk zou het toestel uiteindelijk zijn neergestort (waarschijnlijk door controleproblemen tgv het verlies van hydraulica), maar het zou niet zijn uiteengespat zoals nu is gebeurd, en er zou tijd geweest zijn voor een noodoproep. Het zou ook compleet idioot zijn van Oekraïne om een Su-25 te gebruiken, terwijl ze ook MiG-29's en Su-27's hebben, toestellen die er WEL op gebouwd én uitgerust zijn om vliegtuigen neer te halen, met radargeleide raketten met een explosieve lading van 39kg! DAT is waar het om gaat. Die hele discussie over die vlieghoogte is niet meer dan een afleiding waar sommigen zich menen op te moeten kapotbijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.538
|
![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2014 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.538
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://theaviationist.com/2014/07/21...escorted-mh17/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2014 om 08:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
|
![]() Citaat:
Eerste belangrijk punt is waarom gaat men uit van een BUK. De rebellen moeten het gedaan hebben, Oekraïne zou dat nooit doen Hoe kunnen de rebellen dit dan gedaan hebben? Ze hebben de beschikking over manpads, maar deze zijn niet geschikt voor 10.000 meter hoogte. Dan moet het wel een BUK zijn, kan niet anders. Een BUK systeem bestaat uit 4 onderdelen, 1) Een radar voor detectie van de doelen, 2) Een commandocentrum voor selectie van de doelen, en indien doel geselecteerd, aanduiden van de afvuureenheid. 3) afvuureenheid met de raketten 4) Logistieke voertuigen Werking is kort samen te vatten. De centrale radar detecteert de verschillende toestellen in de omgeving. Indien een doel is geselecteerd door het commando centrum, wordt deze informatie doorgegeven aan de raket. De centrale radar geeft de initiële geleiding aan de raket. De raket zelf heeft een eigen radar, maar die wordt gebruikt in het laatste gedeelte van het vliegpad om het doel actief te raken. Probleem wat zich hier stelt is dat rebellen geen volledig buksysteem hebben. In het beste geval hebben ze enkel een afvuureenheid buitgemaakt. Standaard is die afvuureenheid alleen niets waard, je mist de andere onderdelen, waaronder radar en contole eenheid. De afvuureenheid kan wel in "stand alone" werken, maar dit is enkel voor eigenbescherming, tegen inkomende aanvallen op lage hoogte, normaal ongeschikt voor een vliegtuig op 10.000 meter hoogte. Bediening van de BUK is ook geen kinderspel, je moet er een opleiding van enkele maanden voor volgen. Niet opgeleid personeel, dewelke een BUK afvuureenheid kan veroveren, en enkele dagen daarna, volledig buiten de specificaties om, er een vliegtuig mee kan neerhalen, 40 km van de eenheid en op 10.000 meter hoogte, klinkt ook onwaarschijnlijk. Laatst gewijzigd door flatliner : 18 augustus 2014 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.538
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus nog eens tot in den treure de vuurleidingsradar van een BUK-systeem kan ook volledig autonoom werken. Dit wilt zeggen: Opsporen - locken/tracken- vuren - en missile begeleiden tot aan het doel waar het op een bepaalde afstand ontploft -> schrapnels treffen MH 17. De centrale radar maak het mogelijk uit vele doelen beter te kiezen en vooral het gevaarlijkste targetS eruit te pikken en dit door te geven aan de vuurleidingsradars en-of launchers, meerdere misseles kunnen dan tegelijkertijd afgeschoten en begeleid worden tot hun doelen. Enkel de centrale radar op het commandopostvoertuig heeft bovenop zijn antenne een IFF antenne en dito complete IFF-interroggator. Heb ik al uitgelegd en staat wslk ook in die link uitgelegd. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2014 om 09:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
|
![]() Citaat:
"De afvuureenheid kan wel in "stand alone" werken, maar dit is enkel voor eigenbescherming, tegen inkomende aanvallen op lage hoogte, normaal ongeschikt voor een vliegtuig op 10.000 meter hoogte." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.538
|
![]() Citaat:
De afstand tot het doel wordt enkel bepaald hoever de volgradar kan tracken en hoever de brandstof van de missele reikt. Een opsporingsradar daarentegen volgt het doel NOOIT met zijn antenne die heeft een vaste ronddraaiende beam (antenne draait 360° rond vast aantal toeren, ik denk 3 of 4 sec per toer in een bepaalde richting clockwise) en detecteert alle doelen en maakt die zichtbaar op het scherm in de commandopost met alle nodige data (vooral IFF). Het is de vuurleidingsradar die steeds het target volgt - azimuth en elevatie -in alle richtingen- indien die wilt ontkomen door allerlei maneuvers, de vuurleidingsradar stuurt dan de missile steeds ogenblikkelijk bij. Ik vraag me af wat jij niet aan volgradar of vuurLEIDINGsradar begrijpt: ![]() Dus helemaal wat anders als een opsporingsradar, foto opsporingsradar BUK: (grote zoekantenne, erbovenop IFF-antenne)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2014 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Ook het 'probleem' dat mensen moeten zijn opgeleid is helemaal geen probleem. Hoe groot denk jij dat de kans is dat er bij die rebellen een paar rondlopen die tijdens hun dienstplicht, of als vroegere beroepsmilitair bij het Russische OF Oekraïnse leger met die Buk gewerkt hebben? Ik zeg zo'n 99% kans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
|
![]() Citaat:
Ten eerste, je moet niet alles geloven wat op het internet staat. Ten tweede, als ik schrijf het systeem kan autonoom werken, wordt dit genegeerd. Als men dan antwoord, maar flatliner, je bent verkeerd, het systeem kan autonoom werken, hmmmm. Ten derde, ik denk dat ik de eerste ben dewelke de specificaties van de ingebouwde radar seeker post. Er zo maar van uit gaan dat de woorden, kan autonoom werken, het toestel in staat stelt om een vliegtuig op 10.000 meter hoogte neer te halen, werpt verwondering op bij mij. Dan wat meer in detail, De raket heeft een 9B1103M radar seeker ingebouwd. Familie van de Air to Air raketten. Eerste versie van deze 9B1103M seeker heeft een bereik van 7 nautical miles. Laatste update van de seeker maakt daar nu 13.5 Nautical miles van. 13.5 nautical miles is ongeveer 25 km. Originele versie, 7 NM, bijna onmogelijk vanaf de grond tot 10.000 meter. Indien ze al de beschikking hadden over de laatste nieuwe versie, 25 km min 10 km hoogte van het vliegtuig is max afstand van het doel15 km. Komt niet overeen met "waarschijnlijke positie" van de afvuureenheid. Schatting was op 40 km, en dat kan een normale BUK wel. Laatst gewijzigd door flatliner : 18 augustus 2014 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.538
|
![]() Citaat:
uitleg van het alombekende systeem: http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-active_radar_homing Citaat:
Het bereik van de seeker of receiving antenne van de missile heeft dus geen bal te maken van de afstand van het doel tov de bodemradar. Blijkbaar begrijp je het nog altijd niet. Kijk naar die figuur en lees de link van Wikipedia. Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2014 om 10:01. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.538
|
![]() En xx jaren beroepservaring.
Citaat:
In al jouw zinnen klinkt de pure onwetendheid door. Een klassiek grond-lucht afweersysteem is vooral om de gevaarlijkste aanvallende dus laagvliegende vliegtuigen uit te schakelen en vooral met de hoogste kans ze uit te schakelen, voordat jezelf uitgeschakeld wordt. En voor echt raak te schieten moeten fighters voldoende dichtbij komen én vooral recht op het doel (evtl radars) afgaan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2014 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
|
![]() Citaat:
Je kan daarentegen perfect bijvoorbeeld gefocused zijn op de grondsystemen en dan met de foto's bewijzen dat er een missile afgevuurd werd. Maar een missile/vliegtuig in de vlucht op een bepaalde hoogte met satellieten volgen/bewijsmateriaal verzamelen, niemand heeft het hier al aangetoond dat het technisch mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 10.123
|
![]() Citaat:
Edit: niet op jouw gericht Michelle, maar op degene waarop je antwoordde
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 augustus 2014 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |