Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2014, 11:29   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je lijkt geïnformeerd, ... wordt uit die koelstoom eigenlijk nog energie gewonnen ?
Men heeft vis-kweekbassins ermee verwarmd. Da's nu toch wel 25 jaar geleden dat ik dat gevolgd heb.
Helaas weet ik niet in hoeverre dat experiment is doorgegaan. Er was zeer veel tegenkanting vanuit groene hoek, want het water zou radioactief besmet kunnen zijn.
Ik vraag me alleen af hoe, het Scheldewater is het zogenaamde tertiaire circuit, zelfs al zou een warmtewisselaar tussen het primaire en secundaire circuit falen, dan nog is het zeer onwaarschijnlijk dat er radioactief materiaal in die kweekbassins zou terecht komen.
Oud 18 augustus 2014, 11:30   #62
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U vindt de inplanting van kerncentrales in Doel een verantwoordelijke beslissing? Ook na Chernobyl en Fukishima?
Hoeveel slachtoffers kende de nucleaire ramp in Fukishima dan?
Oud 18 augustus 2014, 11:31   #63
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Dan ga je toch pech hebben, vrees ik, want je wireless access point of router heeft ook stroom nodig, en daar steekt GEEN batterij in.
Ook van je smartphone kan je een AP maken. Heel eenvoudig zelfs.
Oud 18 augustus 2014, 11:56   #64
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Volgens mij is heel dat gedoe opgezet spel van de producenten om de stroom duurder te maken en meer winst binnen te rijven. In het begin van het jaar hadden ze al een gerucht laten vallen dat ze de prijs tegen 2016 wilden verdubbelen in schijfjes. Blijkbaar hebben ze voor die schijfjes geen geduld en willen ze het vroeger. Hoe is het anders mogelijk dat dit allemaal tegelijkertijd gebeurd? Blijkbaar is er een probleem met invoer uit Frankrijk ook want daar is er ook een ontploffing geweest . http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...34488-3136.art en in Zandvliet moet er nu plots ook een dringend onderhoud gebeuren.
Ze gaan het zo ver drijven dat we inderdaad het dubbele gaan betalen en dat we nog blij gaan zijn dat we dat mogen doen op de koop toe.
In Frankrijk gaat men het onderzoek naar die ontploffing heropenen.
Op de site van HLN staat dat men ook daar voor sabotage begint te vrezen en rijst het vermoeden dat men België opzettelijk zonder stroom wil zetten...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 11:57   #65
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Haha! Dus de telecomoperatoren gaan ook beter worden van de brown-outs! Da's dus alweer een extra verdachte partij voor de sabotages (naast de fabrikanten van elektrogeengroepen, ondermeer)...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 12:06   #66
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Haha! Dus de telecomoperatoren gaan ook beter worden van de brown-outs! Da's dus alweer een extra verdachte partij voor de sabotages (naast de fabrikanten van elektrogeengroepen, ondermeer)...
Het fanatiek links clubje staat bovenaan mijn lijstje van verdachten.
  • "Zie je wel, kerncentrales zijn gevaarlijk"
  • "We zijn veel te afhankelijk van kernenergie"
  • "Die zakken van Electrabel proberen ons weer te pluimen"
  • N-VA heeft geen energiebeleid want kijk nu zitten we zonder stroom"

Allemaal argumenten die reeds of binnenkort naar buiten gaan gebracht worden door de oppositie ... mark my words!
Oud 18 augustus 2014, 12:13   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tof accespoint, als het mobiele netwerk mee platgaat.
Oud 18 augustus 2014, 12:21   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Men heeft vis-kweekbassins ermee verwarmd. Da's nu toch wel 25 jaar geleden dat ik dat gevolgd heb.
Helaas weet ik niet in hoeverre dat experiment is doorgegaan. Er was zeer veel tegenkanting vanuit groene hoek, want het water zou radioactief besmet kunnen zijn.
Ik vraag me alleen af hoe, het Scheldewater is het zogenaamde tertiaire circuit, zelfs al zou een warmtewisselaar tussen het primaire en secundaire circuit falen, dan nog is het zeer onwaarschijnlijk dat er radioactief materiaal in die kweekbassins zou terecht komen.
ben absoluut onbekend met de materie, maar ik zie die stoompluim dagelijk v kilometers ver ... waarbij ik dan denk dat dit toch een gigantisch energieverlies moet zijn ... mja, mss vinden ze wel dat ze genoeg stroom hebben daar al, en zijn ze dus niet geïnteresseerd om te optimaliseren vanwege de relatief hoge kost ervan (tov hun nucleare opwekking)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 12:24   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Het fanatiek links clubje staat bovenaan mijn lijstje van verdachten.
  • "Zie je wel, kerncentrales zijn gevaarlijk"
  • "We zijn veel te afhankelijk van kernenergie"
  • "Die zakken van Electrabel proberen ons weer te pluimen"
  • N-VA heeft geen energiebeleid want kijk nu zitten we zonder stroom"

Allemaal argumenten die reeds of binnenkort naar buiten gaan gebracht worden door de oppositie ... mark my words!
wat mij opvalt is dat Groen tamelijk makkelijk wegkomt nu ...

zeer kritische vragen bij de uitval van Doel4 ... terwijl Groen toch altijd iedereen voorhoudt dat we absoluut zonder kernenergie kunnen (daarbij straal negerend dat we dan gewoon meer kernenergie gaan importeren) ...
Oud 18 augustus 2014, 12:26   #70
Schimmelpenninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel slachtoffers kende de nucleaire ramp in Fukishima dan?
Voorlopig maakte de kernramp één slachtoffer, maar volgens Tepco waren er geen sporen van straling op het lichaam van de overledene. Een andere doodsoorzaak geeft de maatschappij niet.

Tepco en de Japanse regering onthouden zich van schattingen over het aantal mogelijke slachtoffers in de komende jaren. Sommige nucleaire experts, zoals Arnold Gundersen, verwachten dat er in de komende vijftig jaar ongeveer 200.000 mensen aan de gevolgen van de ramp zullen bezwijken. Anderen geloven dan weer dat de gevolgen zeer beperkt zullen blijven.
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 12:29   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Volgens mij is heel dat gedoe opgezet spel van de producenten om de stroom duurder te maken en meer winst binnen te rijven. In het begin van het jaar hadden ze al een gerucht laten vallen dat ze de prijs tegen 2016 wilden verdubbelen in schijfjes. Blijkbaar hebben ze voor die schijfjes geen geduld en willen ze het vroeger. Hoe is het anders mogelijk dat dit allemaal tegelijkertijd gebeurd? Blijkbaar is er een probleem met invoer uit Frankrijk ook want daar is er ook een ontploffing geweest . http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...34488-3136.art en in Zandvliet moet er nu plots ook een dringend onderhoud gebeuren.
Ze gaan het zo ver drijven dat we inderdaad het dubbele gaan betalen en dat we nog blij gaan zijn dat we dat mogen doen op de koop toe.
chronologisch:

- het scheurtjesverhaal (en vooral het plotse opduiken en de kritiek status ervan)
- doven van de Belgische nucleaire kennis in Mol
- de mededeling van Suez CEO dat Suez zijn energieactiviteit in Europa volledig zal afbouwen wegens onrendabel en overproductie
- het incident Doel4

verleidelijk om hierin een (Mestralet boys - ENA network) complot te ontwaren ...

edit: mss moet de verkoop v Electrabel door Reynders er nog wel voor gezet ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 augustus 2014 om 12:31.
Oud 18 augustus 2014, 12:36   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ben absoluut onbekend met de materie, maar ik zie die stoompluim dagelijk v kilometers ver ... waarbij ik dan denk dat dit toch een gigantisch energieverlies moet zijn ... mja, mss vinden ze wel dat ze genoeg stroom hebben daar al, en zijn ze dus niet geïnteresseerd om te optimaliseren vanwege de relatief hoge kost ervan (tov hun nucleare opwekking)
Die enorme witte pluimen hebben een hoog volume, maar een lage energiedichtheid. Het nog eens omzetten zou gewoon meer aan materiaal kosten dan het zou opbrengen.

In theorie zouden enorme Stirling motoren de taak aankunnen, maar dan zullen die tesamen niet veel kleiner zijn dan de koeltoren zelf. En zeg nu zelf, wat is het goedkoopste een lege betonnen schelp, of een berg aan brons, koper, aluminium en staal, al dan niet aangevuld met helium om de efficientie van de gasdisplacer te verhogen?
Oud 18 augustus 2014, 12:40   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Die enorme witte pluimen hebben een hoog volume, maar een lage energiedichtheid. Het nog eens omzetten zou gewoon meer aan materiaal kosten dan het zou opbrengen.

In theorie zouden enorme Stirling motoren de taak aankunnen, maar dan zullen die tesamen niet veel kleiner zijn dan de koeltoren zelf. En zeg nu zelf, wat is het goedkoopste een lege betonnen schelp, of een berg aan brons, koper, aluminium en staal, al dan niet aangevuld met helium om de efficientie van de gasdisplacer te verhogen?
ik heb geen idee.
Oud 18 augustus 2014, 12:40   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat mij opvalt is dat Groen tamelijk makkelijk wegkomt nu ...

zeer kritische vragen bij de uitval van Doel4 ... terwijl Groen toch altijd iedereen voorhoudt dat we absoluut zonder kernenergie kunnen (daarbij straal negerend dat we dan gewoon meer kernenergie gaan importeren) ...
NU kunnen we nog niet zonder kernenergie.
Een reden temeer om investeringen in alternatieve energie te versnellen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 12:57   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
NU kunnen we nog niet zonder kernenergie.
Een reden temeer om investeringen in alternatieve energie te versnellen.
en consequent een uitstap kernenergie uit te stellen tot het wel zover is, zou ik vermoeden ?
Oud 18 augustus 2014, 12:58   #76
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tof accespoint, als het mobiele netwerk mee platgaat.
Heeft het mobiel netwerk geen enkele noodvoorziening?
Oud 18 augustus 2014, 13:02   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Hebt ge al eens zelf een stirling gemaakt Maddox ?

Ik wel, het is niet evident om dat goed te krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 13:14   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hebt ge al eens zelf een stirling gemaakt Maddox ?
Geen met een bruikbaar vermogen.
Citaat:
Ik wel, het is niet evident om dat goed te krijgen.
Het is een prachtstaaltje simplistische techniek met een geborgen hoekje nietwaar.
Oud 18 augustus 2014, 13:16   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou me verbazen dat het meer dan een kortstondige panne kan opvangen.
In veel gevallen gaan de noodvoorzieningen ervan uit dat andere masten in de buurt de dekking wel kunnen opvangen.
Oud 18 augustus 2014, 13:18   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vermoed noodvoeding voor de servers v operators, maar toch niet voor antennes ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be