Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2014, 10:03   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Een generator verbruikt benzine of mazout, is niet groen vrees ik.
Het was in het kader van de groene topdagen die er mss aankomen dat ik dit stelde.
Een dieselgenerator kan gerust aangepast worden om op slaolie of zelfs aardgas te draaien.
Een benzinegerator is zelfs niet moeilijk aan te passen voor alcohol/methanol. Da's een kwestie van de carburator te voorzien van een iets grotere sproeier.

Eneuh, stel dat U met een paar mensen een fiets of 2 kan bemannen om genoeg stroom te maken voor een moderne woning, denkt U dat die energie uit de hemel komt gevallen? Nope, die komt uit voedsel, en het is een zeer inefficiënte omzetting.
Oud 16 augustus 2014, 11:05   #22
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Yep, tijd voor innovatie, dat er nog geen niemand aan gedacht heeft van een binnenhuisfiets te maken die stroom levert voor uw toestellen, al is het maar om naar thuis of familie te kunnen kijken.
Moesten we nu eens elk om beurt de mensen in een cocoon leggen voor een maand.

met de hitte kunnen we energie opwekken

maar hoe houden we de mensen stil ?
door een matrix te schrijven over een nepland België.
Hoe mooi dit landje is zonder problemen , met mossel bier en rode duivels

Oud 20 augustus 2014, 07:15   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En voor wie hier op het forum de erudiete technieker wilt uithangen met zijn gascentrales:

titel: Heropstart oude gascentrales komt wellicht te laat voor deze winter
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140818_01221888

En het weze herhaald: is jouw gemeente zich aan het voorbereiden ?
Kan ze zich voorbereiden? Weet uw burgemeester of uw gemeente er bij kan zijn?
En of hij op voorhand verwittigd wordt, ingeval van geplande afschakeling ?

Eén woord: schandalig !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 08:39   #24
warpozio
Burger

Standaard

het probleem is dat de meeste Belgische politici maar wat doen, zonder na te denken over de gevolgen.
Onze Duitse buren hebben 7 kerncentrales gesloten en kunnen nog steeds 4 TWh elektriciteit exporteren!!

http://www.ode.be/ode/publicaties/ni...-kerncentrales
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 08:44   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
het probleem is dat de meeste Belgische politici maar wat doen, zonder na te denken over de gevolgen.
Onze Duitse buren hebben 7 kerncentrales gesloten en kunnen nog steeds 4 TWh elektriciteit exporteren!!

http://www.ode.be/ode/publicaties/ni...-kerncentrales
Daarom dat electriciteit in Duitsland een pak duurder is dan in Blegië.

Om niet te spreken van de productie met bruinkoolcentrales...

Maar U hebt wel gelijk, Blegische politici denken niet verder dan hun eerstkomende ambtstermijn en hun zakkenvullen.
Oud 20 augustus 2014, 08:49   #26
warpozio
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daarom dat electriciteit in Duitsland een pak duurder is dan in Blegië.

Om niet te spreken van de productie met bruinkoolcentrales...

Maar U hebt wel gelijk, Blegische politici denken niet verder dan hun eerstkomende ambtstermijn en hun zakkenvullen.
Maar juist hierdoor dalen de prijzen daar
Ondertussen meldt Bloomberg dat door de constante uitbreiding van hernieuwbare energie in Duitsland de elektriciteitsprijzen aan het dalen zijn.
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 09:20   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

NVA gaat het probleem oplossen door een nieuwe centrale te bouwen maar vergeet dat het vergunningsparcours en de bouw ervan minimum 10 jaar duren en meer dan 10 miljard kost.
Komt er nog bij dat geen enkele gemeente toestemming zal geven om zo'n centrale te op zijn grondgebied te bouwen.
'
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 09:29   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
NVA gaat het probleem oplossen door een nieuwe centrale te bouwen maar vergeet dat het vergunningsparcours en de bouw ervan minimum 10 jaar duren en meer dan 10 miljard kost.
Komt er nog bij dat geen enkele gemeente toestemming zal geven om zo'n centrale te op zijn grondgebied te bouwen.
'
Bwa, neem nu Dessel.
Een nva-burgemeester en een bevolking die het gewoon is dat daar al vele jaren (in het verleden) vele mensen goed loon verdienden in 'den atoom'.

Maar daar gaat het hier niet over hé neus !!

Is jouw burgemeester in de beste omstandigheden geplaatst om een afkoppeling van jouw gemeente voor te bereiden ?????

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 augustus 2014 om 09:30.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 07:57   #29
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Groene topdagen komen eraan.
Denkt ge?
Ik las vandaag in de krant dat de helft van de Limburgse gemeenten afgekoppeld worden van het stroomnet bij stroomtekort. Vooral Noord-Limburg en het Maasland wordt getroffen. Ik heb dus prijs.
Hoe die keuze gemaakt werd is de vraag.
Citaat:
Het afkoppelen gebeurt alleen op piekmomenten, als het bv. zeer koud is
Welke idioot kiest er voor om de meest oostelijk gelegen gemeenten, waar het in de winter 5/6 graden kouder kan zijn dan aan de kust op dat moment los te koppelen van het elektriciteitsnet. Stel je voor, -15 graden, en je verwarming op mazout werkt niet omdat er geen elektriciteit is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 08:00   #30
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik woon niet in Limburg, maar heb toch ook vragen bij de eenzijdigheid van het gelekte afkoppelingsplan. Is het zo dat enkel Limburg het al weet of koppelen ze Limburg af omdat en laten ze de rest met rust? En weet iemand of er ook in Wallonië zones worden afgekoppeld?
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 08:22   #31
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Ik woon niet in Limburg, maar heb toch ook vragen bij de eenzijdigheid van het gelekte afkoppelingsplan. Is het zo dat enkel Limburg het al weet of koppelen ze Limburg af omdat en laten ze de rest met rust? En weet iemand of er ook in Wallonië zones worden afgekoppeld?
http://www.david-clarinval.be/medias...rtographie.pdf
Oud 21 augustus 2014, 08:40   #32
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
En weet iemand of er ook in Wallonië zones worden afgekoppeld?
Hebben ze daar dan al elektriciteit ? (Graptje hé )
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 08:51   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
'
ze zeggen het ook al 10 jaar, maar zijn nooit aan de macht geweest he. De traditionelen onder leiding van Johan VDL deden echter rustig verder met dit land uit te verkopen op het vlak van energie en nu zitten we met de gebakken peren. Maar dan nog houdt dit crimineel VDL niet tegen om vlakaf onzin te staan verkopen. Die man hoort in de gevangenis voor de vele misdaden die hij begaat tegen het Belgische volk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 09:03   #34
0402drev
Vreemdeling

Standaard

Ik gok op Spy bij Namen. Daar kunnen ze wel een tijdje zonder; immers:...

..."Neanderthalers en moderne mensen leefden gedurende duizenden jaren in elkaars buurt op het Europese continent. De laatste neanderthalers - volgens de beschikbare overblijfselen - leefden in het Belgische Spy."

bron:http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...al-272511.html
0402drev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 09:10   #35
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ben eens benieuwd. Ik werk in Bilzen en vraag me af wat er gebeurd als er effectief stroomuitvallen gaan volgen. Gaat mijn werkgever me dan technisch werkloos moeten stellen?

Ja, dit is echt wat de provincie nodig heeft naast de sluiting van Ford Genk en de Russische boycot. Dat krijg je dus met regeringen met nul komma nul visie en daadkracht. Proficiat al maar weer.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 09:14   #36
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ben eens benieuwd. Ik werk in Bilzen en vraag me af wat er gebeurd als er effectief stroomuitvallen gaan volgen. Gaat mijn werkgever me dan technisch werkloos moeten stellen?

Ja, dit is echt wat de provincie nodig heeft naast de sluiting van Ford Genk en de Russische boycot. Dat krijg je dus met regeringen met nul komma nul visie en daadkracht. Proficiat al maar weer.
Jarenlang hebben onze regeringen zich moeten bezig houden met dat geleuter over BHV en gewestvorming. Voor echt regeerwerk was er geen tijd. Dit zijn de gevolgen.
Oud 21 augustus 2014, 09:22   #37
Anna List
Banneling

Standaard

ik ben eens benieuwd te zien hoeveel van onze riolering en waterhuishouding er nu op (elektrisch) aangedreven pompinstallaties draait ...

Merksem, Deurne, Ekeren ... die lopen alvast onder indien de stroompanne bij regen valt, dunkt me ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 09:23   #38
Anna List
Banneling

Standaard

toch ook maar wat cash bij de hand houden ...
Oud 21 augustus 2014, 09:24   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb ook zo pompen die mijn (maaslandse) kelder droog houden. Zeker in de winter draaien die veel. En eenmaal water in de kelder zit je met maanden van vocht....dat wil ik dus niet.

Wat een amateuristische zever van de overheid en electriciteitsbedrijven....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 09:31   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb ook zo pompen die mijn (maaslandse) kelder droog houden. Zeker in de winter draaien die veel. En eenmaal water in de kelder zit je met maanden van vocht....dat wil ik dus niet.

Wat een amateuristische zever van de overheid en electriciteitsbedrijven....
ik heb het over de pompinstallaties van Aquafin ... dat gaat over wijken die onderlopen in heel Vlaanderen ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be