Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2014, 09:32   #21
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Het ging ook niet om iets dat onder zijn redactie geschreven werd, hij schreef zelf dat hij het niet vinden kon dat een roze studentenkring subsidie ontving van een katholieke universiteit. Volgens dat artikel alleszins.
En stop maar met me te verwijten een construct te zijn want jij bent er zelf een en no way dat Schoofzak ooit een onderwijzer was als je zijn draden bekijkt dus die is ook er waarschijnlijk ook een.
Maar we wijken af. Het gaat hier duidelijk om een genderprobleem in de openingspost.
En daartegen helpt enkel het terug in ere herstellen van het produceren van mannen en vrouwen.
Terug naar uw windstreek...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 11:03   #22
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Weldra ga ik wettelijk samenwonen met mijn partner. Dit zal een impact hebben op mijn leven en vermogen. Hij heeft momenteel geen enkele vorm van inkomsten (geen uitkering, vervangingsinkomen e.a.). Als ik het goed begrijp zal dit bepaalde voordelen voor me opleveren. Mijn nettoloon kan met enkele 100’en euros stijgen en ook via de personenbelasting aangifte zal ik terug trekken. Dan lees ik weer tegengestelde berichten dat hij fiscaal niet ten laste gaat zijn.

Maar het zijn de nadelen die me dwars zitten. Ik moet vermijden dat de partner bij onenigheid niet als een rat aan mijn bezit gaat zitten. Wat kan het ergste zijn dat me overkomt zonder contract, val ik dan onder het wettelijk stelsel? En wat is nog het wezenlijk verschil tussen gehuwd en wettelijk samenwonen?
Uw nettoloon stijgt amper iets, de moeite niet waard en wanneer u wettelijk gaat samenwonen, tekent u dus een samenlevingscontract, u kunt het best langs een notaris gaan, hopelijk doet u dit niet om uw " student" aan papieren te helpen?
Gezien uw commentaar op uw relatie vraag ik me af waar u mee bezig bent?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 11:19   #23
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tips om hem een spoedcursus "opgroeien" te geven worden ook van harte geapprecieerd.
Doe hem werken voor zijn deel van jullie huur: hij kan na zijn studiewerk het huis schoon houden, je kleren wassen, koken en de afvoerpijp repareren.

Maar we zijn hier op een politiek forum, en dus wil ik er wel aan toevoegen dat de overheid de keuzes van mensen om al dan niet samen te gaan wonen en dat al dan niet officieel te doen niet zou mogen beïnvloeden, want anders krijg je marktverstoringen en inefficiënties in de economie, die er uiteraard op neerkomen dat vrijwel iedereen minder goed woont voor zijn geld, en minder welvaart heeft, dan zonder overheidsingrijpen mogelijk zou zijn.
Oud 23 augustus 2014, 11:22   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gezien uw commentaar op uw relatie vraag ik me af waar u mee bezig bent?
Ze is de levenservaring aan het opdoen die ze nodig heeft om later, op onze leeftijd, dezelfde vraag aan jongeren te kunnen stellen, Alice, met dezelfde verbijstering.
Oud 23 augustus 2014, 11:26   #25
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij mij vertelt wat jij bezit, kan ik jou vertellen hoe je dat moet beschermen.

Leg je even wel uit wat jij verstaat onder wettelijk samen wonen. Op het zelfde adres ingeschreven zijn ?

.
Mijn bezit kun je uit de openingspost afleiden: een bankrekening met regelmatige loonstortingen, nog wat juwelen en meubilair.

Wat ik versta onder wettelijk samenwonen is wat de burgerlijke stand daaronder verstaat.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 augustus 2014 om 11:26.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 11:29   #26
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Men zou queers het samenleven moeten verbieden. Mensen moeten een duidelijke man vrouw verhouding hebben. Heteronormativiteit, de heteroseksuele matrix moet terug heersen. Er moeten terug duidelijke geslachten geproduceerd worden. De openingspost getuigt van decadentie en serieuze normvervaging en zou strafbaar moeten zijn.
Beste, ik loop niet zo hoog op met n-va, noch met queers. Zeker queers mogen van mij 10 meter onder de grond verdwijnen waar ze horen en niet in de samenleving rondhuppelen om nog meer miserie te veroorzaken. Het gaat in mijn geval om een heteroseksuele relatie. Mijn partner heeft enkele jaren gewerkt om nu te gaan studeren. Elke mens is een gelukszoeker. Ik help hem daar gewoon bij. Maar het belangrijkste is ook dat onze ouders en vrienden de relatie volledig, of zelfs het meest, steunen. Dus zijn zij de decadenten? Ik kan er momenteel niet zomaar uit stappen zonder brokken te veroorzaken en hoop op beterschap. En ik zou niets liever willen dan een duidelijke man-vrouw verhouding in mijn levensrelatie.
Oud 23 augustus 2014, 15:50   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weldra ga ik wettelijk samenwonen met mijn partner. Dit zal een impact hebben op mijn leven en vermogen. Hij heeft momenteel geen enkele vorm van inkomsten (geen uitkering, vervangingsinkomen e.a.). Als ik het goed begrijp zal dit bepaalde voordelen voor me opleveren. Mijn nettoloon kan met enkele 100’en euros stijgen en ook via de personenbelasting aangifte zal ik terug trekken. Dan lees ik weer tegengestelde berichten dat hij fiscaal niet ten laste gaat zijn.

Maar het zijn de nadelen die me dwars zitten. Ik moet vermijden dat de partner bij onenigheid niet als een rat aan mijn bezit gaat zitten. Wat kan het ergste zijn dat me overkomt zonder contract, val ik dan onder het wettelijk stelsel? En wat is nog het wezenlijk verschil tussen gehuwd en wettelijk samenwonen?
Beste,

Partners zijn nooit financieel ten laste.

Bij gehuwden en wettelijk samenwonenden waar slechts één partner over financiële inkomsten beschikt bestaat er wel een fiscaal gunstregime dmv de huwelijksquotiënt. Vroeger bestond dit enkel voor gehuwden.

Maar er zijn nog steeds verschillen tussen wettelijk samenwonenden en gehuwden als het op successierechten, erfenisrechten ed neerkomt. Onderwerpen waar een jong mens misschien niet direct aan denkt. Efkes opzoeken op het net volstaat. Vergeet niet dat alle inkomsten die worden verworven tijdens het wettelijk samenwonen, net zoals binnen een huwelijk, worden beschouwd als gemeenschappelijk, tenzij anders genoteerd.

Neen. Als je echt bezorgd bent over het onderwerp, er bestaan interessante accurate informatieve sites.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 16:08   #28
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste, ik loop niet zo hoog op met n-va, noch met queers. Zeker queers mogen van mij 10 meter onder de grond verdwijnen waar ze horen en niet in de samenleving rondhuppelen om nog meer miserie te veroorzaken. Het gaat in mijn geval om een heteroseksuele relatie. Mijn partner heeft enkele jaren gewerkt om nu te gaan studeren. Elke mens is een gelukszoeker. Ik help hem daar gewoon bij. Maar het belangrijkste is ook dat onze ouders en vrienden de relatie volledig, of zelfs het meest, steunen. Dus zijn zij de decadenten? Ik kan er momenteel niet zomaar uit stappen zonder brokken te veroorzaken en hoop op beterschap. En ik zou niets liever willen dan een duidelijke man-vrouw verhouding in mijn levensrelatie.
10 meter onder de grond ? Extra diep graf wegens uitbundige homo zijn ?
Verdraagzame mens lijk jij wel .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 16:13   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ze is de levenservaring aan het opdoen die ze nodig heeft om later, op onze leeftijd, dezelfde vraag aan jongeren te kunnen stellen, Alice, met dezelfde verbijstering.
Op geen enkele leeftijd heb ik geloofd dat voor niets ook maar ergens de zon opgaat
Oud 23 augustus 2014, 16:15   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Beste,

Partners zijn nooit financieel ten laste.

Bij gehuwden en wettelijk samenwonenden waar slechts één partner over financiële inkomsten beschikt bestaat er wel een fiscaal gunstregime dmv de huwelijksquotiënt. Vroeger bestond dit enkel voor gehuwden.

Maar er zijn nog steeds verschillen tussen wettelijk samenwonenden en gehuwden als het op successierechten, erfenisrechten ed neerkomt. Onderwerpen waar een jong mens misschien niet direct aan denkt. Efkes opzoeken op het net volstaat. Vergeet niet dat alle inkomsten die worden verworven tijdens het wettelijk samenwonen, net zoals binnen een huwelijk, worden beschouwd als gemeenschappelijk, tenzij anders genoteerd.

Neen. Als je echt bezorgd bent over het onderwerp, er bestaan interessante accurate informatieve sites.
Jawel hoor, een partner zonder inkomsten staat als ten laste op jou loonbrief, wanneer je wettelijk samenwonend bent of getrouwd.
Oud 23 augustus 2014, 16:18   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft er vast geen probleem mee dat ik wezens zoals u, die vinden dat mensen zoals mijn kinderen 10 meter onder de grond mogen, louter omdat ze homo zijn, te achterlijk om dood te doen noem.
Wat ik me moet voorstellen bij een volwassen vrouw die op een forum de mededeling loslaat dat ze " niets liever wil dan een duidelijke man - vrouw relatie in haar leven "wilt u echt niet weten. Ik spaar u wat, het is tenslotte zaterdag....
Oud 23 augustus 2014, 16:19   #32
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Aangezien je je magere bezittingen niet wil verliezen , en je denkt dat je partner zich als een rat zou kunnen gedragen , zou ik onmiddellijk de relatie verbreken . Ook als ik je partner was en wist dat jij met zulke gedachten in het hoofd rondloopt zou ik de relatie stop zetten .
Jij denkt een paar 100 euro winst te maken door een wettelijk samen te gaan wonen . Terwijl je een partner in huis neemt zonder inkomen .
Pak een dakloze vanonder een brug hé , dat zal veiliger zijn.
Oud 23 augustus 2014, 20:47   #33
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
10 meter onder de grond ? Extra diep graf wegens uitbundige homo zijn ?
Verdraagzame mens lijk jij wel .
Beste, zwijg me van verdraagzaamheid. Een queer op mijn levenspad heeft ervoor gezorgd dat ik voor iets banaal van iemand tot niemand werd. Ik werd plotsklaps uitgespuwd door de samenleving en heb lijdzaam moeten toezien hoe alles wat ik had opgebouwd, mijn werk, werd weggeveegd, hoe ik geen toegang meer had tot mijn kennissen en de contacten één voor een verwaterden en hoe ik tot voorwerp van spot en als toonbeeld van onvergeeflijk gedrag werd bewaard. Ik was als het ware dood voor de samenleving. En ik was nog maar 24, een studente die net uit moeders schoot kwam, om dit harde oordeel jarenlang te dragen. Ik neem aan dat er ‘goei’ tussen zitten, vooral de onopzichtigen met homogevoelens, maar de meesten deugen voor geen cent. Er zit heel wat schor met hun oordeelsvermogen, normen en waarden. Als niemand van hen en hun vrienden verdraagzaam is tegenover mij en de pijn die ik heb doorstaan, de gevolgen van het bruute geweld op mij, dan hoef ik ook helemaal geen begrip voor hun op te brengen. Als zij vinden dat ik 10 meter onder de grond of elders hoor, dan vind ik dat ook van hun.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 augustus 2014 om 20:53.
Oud 23 augustus 2014, 20:49   #34
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft er vast geen probleem mee dat ik wezens zoals u, die vinden dat mensen zoals mijn kinderen 10 meter onder de grond mogen, louter omdat ze homo zijn, te achterlijk om dood te doen noem.
Wat ik me moet voorstellen bij een volwassen vrouw die op een forum de mededeling loslaat dat ze " niets liever wil dan een duidelijke man - vrouw relatie in haar leven "wilt u echt niet weten. Ik spaar u wat, het is tenslotte zaterdag....
Beste, ik schreef queers. Als uw kinderen dat zijn, het spijt me om dit te zeggen, maar het weze duidelijk dat u als moeder en vrouw heeft gefaald. En omdat u weinig succesvol lijkt te zijn, zal uw beeld van de man-vrouw verhouding weinig zoden aan de dijk brengen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 augustus 2014 om 20:52.
Oud 23 augustus 2014, 20:51   #35
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Aangezien je je magere bezittingen niet wil verliezen , en je denkt dat je partner zich als een rat zou kunnen gedragen , zou ik onmiddellijk de relatie verbreken . Ook als ik je partner was en wist dat jij met zulke gedachten in het hoofd rondloopt zou ik de relatie stop zetten .
Jij denkt een paar 100 euro winst te maken door een wettelijk samen te gaan wonen . Terwijl je een partner in huis neemt zonder inkomen .
Pak een dakloze vanonder een brug hé , dat zal veiliger zijn.
Beste, windt u niet zo op. Het is niet vreemd om uw vermogen met een samenlevingscontract te regelen. Volgens uw logica zou elke relatie met zo’n contract verbroken moeten worden. Welnee, dat moet niet. Men kan elkaar bij gebrek aan beter, de familie en vrienden tevreden houden.
Oud 23 augustus 2014, 22:12   #36
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste, windt u niet zo op. Het is niet vreemd om uw vermogen met een samenlevingscontract te regelen. Volgens uw logica zou elke relatie met zo’n contract verbroken moeten worden. Welnee, dat moet niet. Men kan elkaar bij gebrek aan beter, de familie en vrienden tevreden houden.
Ik ben helemaal niet opgewonden , ik geloof in liefde . Ik geloof echter niet in een samenlevingsvorm waar wantrouwen heerst .
En verliefde dames die hun droomvent met een rat vergelijken is ook vreemd .
En als je met een onbetrouwbare rat gaat samenwonen om je familie tevreden te houden . Dan ben je echt de stomste teef die ik ken . En nu heb ik mn best gedaan om beleefd te blijven .
Oud 24 augustus 2014, 06:35   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging ook niet om iets dat onder zijn redactie geschreven werd, hij schreef zelf dat hij het niet vinden kon dat een roze studentenkring subsidie ontving van een katholieke universiteit. Volgens dat artikel alleszins.
En stop maar met me te verwijten een construct te zijn want jij bent er zelf een en no way dat Schoofzak ooit een onderwijzer was als je zijn draden bekijkt dus die is ook er waarschijnlijk ook een.
Maar we wijken af. Het gaat hier duidelijk om een genderprobleem in de openingspost.
En daartegen helpt enkel het terug in ere herstellen van het produceren van mannen en vrouwen.
Mocht ik me ooit voorgedaan hebben als onderwijzer, of zelfs maar die indruk per ongeluk verwekt, dan wil ik me daarvoor verontschuldigen bij die brave mensen.
In hemelsnaam, waar haal je dat ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 06:39   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn bezit kun je uit de openingspost afleiden: een bankrekening met regelmatige loonstortingen, nog wat juwelen en meubilair.

Wat ik versta onder wettelijk samenwonen is wat de burgerlijke stand daaronder verstaat.
Dat noem ik eigenlijk amper 'bezittingen'.

Let wel op: bij (v)echtscheidingen is het schering en inslag dat de leepste partner de bankrekeningen waar hij/zij toegang tot heeft, plundert door alles af te halen vanaf het ogenblik dat het loon van de maand gestort wordt.
En dan beloven dat het voor dit of voor dat was, dus volgende maand niet meer .... en lap, weer van dat.
Kan je twee maanden zonder één eurocent trachten te leven.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 06:55   #39
Peche
Banneling

Standaard

Je kan toch wettelijk samenwonen zonder gemeenschap van goederen?
Iedereen trouwt tegenwoordig met zo'n contract.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 13:01   #40
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

In een samenlevingscontract kunnen dezelfde bepalingen opgenomen worden als in een huwelijkscontract met scheiding van kapitaal en goederen, uitgezonderd het gezinsinkomen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be