![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles hangt af van wat u als lastig beschouwt. Is het "gezever", zoals u het steeds weer omschrijft, te moeten wachten op een trein? Ik zie dat niet zo. Ik neem dan een boek, een tijdschrift... of ga wat op verkenning. Dat is dan ook het leuke aan de trein: terwijl je je verplaatst, heb je nog tijd voor andere dingen. Als je met de wagen rijdt, kan je niet lezen bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minstens 1 keer overstappen. Zelfs op mijn eentje zou ik de trein nog niet eens overwegen. Laat staan met 3 volwassenen.
![]() |
![]() |
#23 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar om maar een stom voorbeeld te geven: middag/namiddag uitwaaien richting Cadzand, om nadien in Lissewege te gaan dineren (super restaurant daar). Met de trein? Ik dacht het niet. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Files zijn gemakkelijk te vermijden, we rijden in de daluren. En kunnen we elks nog een deftige pint met snack verwerken. En de parking betalen.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als groot gezin hebben we een reductiekaart. Daarenboven kunnen kinderen tot een bepaalde leeftijd gratis meesporen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je een biljet kopen als je met een Railpass dezelfde rit aan een veel, heel veel lager bedrag kunt doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het al voor me, sta aan't loket, 10 man achter mij, bij een loketbediende die er geen enkel voordeel bij heeft me die hele uitleg te doen en de beste koop aan te bieden.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik een railpass kopen voor die ene keer op de 5 jaar ik de trein zou willen gebruiken?
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Promotie en marketing NMBS:
Station Vilvoorde. Perron. ![]() ![]() (Alternatief voor: zak eens door het perron in Mechelen) ![]()
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorwaar, je moet een hele geleerde te zijn om dat te vinden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het net gedaan. dat prijzen vergelijken. Ge moet er maar op komen, een summer deal te nemen. Die is €16 pp.
Dus mijn voorbeeld van 3 volwassenen zijn €48 tesamen. Dan moeten we een beetje opleggen voor het parkeren, en dan kunnen we terugkeren wanneer we willen. Zo in't holst van de nacht, wanneer er geen treinen rijden en de doorsnee toerist al lang en breed van de weg is verdwenen.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, toen ik eind vorige eeuw belgie uitwuifde heb ik ook voor het eerst sinds mijn 18de 'dag-auto' kunnen zeggen. Niet meer nodig nu, gezien uitmuntende publieke vervoersorganisatie per bus, tram, metro, taxi, ferryboten + kwaliteits-hub als luchthaven. Alles voor zeer acceptabele prijs.
Volgende maand terug naar belgenland voor paar weken... "Ik heb jullie gehoord:" Heb dus via Zaventem al maar een huurwagen gereserveerd.
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Er zijn te weinig late treinen, en te weinig vroege. En heel wat stations zijn niet meteen heel erg aantrekkelijk, zoals Jay-P. al aantoonde met de foto's van Vilvoorde. Ik steun dan ook volmondig organisaties zoals TreinTramBus die de kwaliteit van het openbaar vervoer bewaken, en willen doen toenemen.
Maar toch, is de auto altijd zo'n aangenaam alternatief? Parking die vaak stukken van mensen kost. Dat pintje voor iedereen, daar let je toch maar beter mee op, als je in het zakje moet blazen. Je bent verplicht om je aandacht op de weg te houden tijdens het rijden, terwijl je ongestoord en ongestraft je kan laten afleiden door je reisgezelschap, het landschap of een goed boek terwijl je op de trein zit. En niet te vergeten: het bezit van een auto kost je ook een lieve duit, geen auto is dan een serieuze besparing. En heb je toch een auto nodig, dan huur je er een, of neem je een taxi, zonder die zware vaste kosten kan zo'n uitspatting er wel vanaf. Ik doe het zonder auto, en geraak ook op de meeste plaatsen, met een combinatie van fiets en openbaar vervoer. Ik moet me niet ergeren aan files, moet niet bloedter zijn om te reizen, en de voorbereiding is vrij gemakkelijk met een dienstregeling als kapstok. De paar keren dat ik met iemand meerijd, en in een file beland, erger ik me steendood. Ja, ik erger me ook al wel eens aan de trein, en heb al een paar keer een overnachting moeten regelen om het hele concert uit te kunnen kijken, of ben bij vrienden of familie blijven slapen omdat ik niet meer thuis geraakte. Ach, ieder zijn voorkeur, zeker?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien rijdt uw wagen op water... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Zo'n Railpass is trouwens een jaar geldig, mag door meerdere mensen tegelijkertijd gebruikt worden (zolang jullie maar dezelfde reis maken, maakt het allemaal niet veel uit), waardoor je na een heen-en-terugreis met 3 personen slechts 4 van de 10 lijntjes overhoudt, en desnoods verkoop je de overgebleven ritten via Ebay of geef je die weg aan vrienden. Ik ben dergelijke kaarten doorgaans op een paar dagen kwijt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alweer zorgt de wetgever voor inefficiëntie door min of meer vaste werktijden op te leggen, waarbuiten arbeid duurder dient te zijn (wat natuurlijk mag als de markt dat wil). Eindelijk eens een verstandige maatregel bij de spoorwegen!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 29 augustus 2014 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed, mag de veelgebruiker al eens een voordeeltje krijgen? Een 50%-kaart bestaat al niet meer als je geen groot gezin hebt, de Multipass voor kleine groepen is afgeschaft, een dagkaart bestaat niet... Als je zo'n Railpass of Gopass (voor de -26-jarigen) aankoopt, ben je misschien al eens sneller geneigd om de trein uit te proberen. Die kaart moet tenslotte op, niet? En nogmaals, als dat niet lukt, gewoon verkopen voor de einddatum.
|
![]() |
![]() |