![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#34441 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals nu in de Oekraine met de behulp van de Russen aan de macht komen. Nog steeds niets nieuws on der de zon. Niets deftigs of heldhaftig aan. Laatst gewijzigd door cato : 28 augustus 2014 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34442 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen doe ik het op een bruin broodje. ![]()
![]() |
![]() |
#34443 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34444 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben met mijn slecht karakter beginnen rondsnuffelen om dat uit te vlooien en ik ben tot nog toe meer sujetten van Franse nationaliteit tegengekomen dan van (de toen nog) Nederlandse. Toegegeven: ik ben nog lang niet rond. Er zijn me voorlopig reeds 14 archieven met 79 archiefbronnen en daarnaast 89 uitgegeven bronnen en tijdsdokumenten bekend. Het zal nog een hele, hele lange tijd duren eer ik daarmee klaar ben (als ik er al ooit klaar mee geraak)… Het volk hoort in elk geval niet bij die "we" want zowat 98% daarvan had niks in de pap te brokken. Er was daarentegen wel tot 1850 een elite die kost wat kost de wederzijdse verbinding tussen de (destijds hoofdzakelijk Waalse) nijverheid met de Noordnederlandse afzetmarkten wilde behouden. Vandaag weten we dat die mensen het bij het rechte eind hadden: het separatisme van 1830 is zowel voor Noord als voor Zuid een ekonomische ramp geweest want vandaag weten we dat het handel en nijverheid zijn die een land ekonomisch overeind houden en de welvaart van zijn ingezetenen realiseren. Dat kapot maken is echt iets om trots op te zijn… Die elite werd inderdaad "buitengebonjourd", en hoe! Het rapaille dat zich "Voorlopig Bewind" noemde paste een epuratie toe die niet moest onderdoen voor wat we vandaag ethnic cleansing noemen. Niet alleen de bestuurlijke elite werd aangepakt, maar ook de magistratuur en de ambtenarij moesten er aan geloven. Al wie in die rampzalige opstand legitimistisch loyaal gebleven was werd afgezet en verjaagd, hun bezittingen aangeslagen of vernield. Ondernemers pakten hun biezen en vluchtten naar het Noorden. Inderdaad iets om mateloos trots op te zijn… Hoe meer ik daarover te weten kom, hoe meer last ik krijg van plaatsvervangende schaamte.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 29 augustus 2014 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2014 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Blauwe kielen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2014 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34448 | |
|
![]() Citaat:
Ze werden door Frankrijk en het Franse leger gesteund , net als de Russen nu in de Oekraine. Dus het is niet zo moeilijk te begrijpen. In de geschiedenis zie je zo vaak dezelfde mechanismen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien u zo praat, was Willem van Oranje ook een rebel. Gesteund door Engeland en door huurlingen. Zo kunnen we bezig blijven.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2014 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34450 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34452 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spreek me niet uit over Oekraine. Ik huil niet mee met de Westerse pers. En dit om een eenvoudige reden: ik heb er te weinig dossierkennis over. Men moet de beide klokken eerst horen voordat men tot een evenwichtig oordeel kan komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34454 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is géén behoefte aan militaire agressie of wat dan ook. Wij zijn beide beschaafde volkeren, zowel Frankrijk als Nederland. Kun je niet volmondig over Rusland land zeggen, er is nu té veel twijfel over.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 augustus 2014 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34455 |
|
![]() Eindelijk komt de wijsheid uit het Oosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34456 | |
|
![]() Citaat:
Rusland leeft nog in de 19e eeuw. Laatst gewijzigd door cato : 29 augustus 2014 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34458 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het lijkt mij dat de integriteit van Oekraïne wordt geschonden.
Hoe zou u het vinden dat Duitsland troepen zou laten infiltreren in de oostkantons in België? Natuurlijk is dit ondenkbaar. In de Oekraïne dus niet. Maar let op: moeders van omgekomen Russen beginnen nu te klagen.
![]() |
#34459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: