Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2014, 07:02   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Reger...-daluren.dhtml

De trein wordt dus goedkoper wanneer niemand 'm nodig heeft. Juist ja. Heel fijn.

En wat met de werkende mens die (nog steeds) opeengeperst als een tonijn in een blik 's morgens naar het werk moet reizen? Die zich blauwbetaalt voor een zitplaats, maar niet k�*n zitten omdat de trein gewoon propvol is?

Ben ik nu de enige die de logica achter deze verandering niet begrijpt of hoe zit het???
Als iedereen die zich niet dringend moet verplaatsen een goedkopere trein neemt, dan wordt de duurdere pendeltrein minder druk
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 07:04   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat heb je aan goedkopere tarieven als je abonnement betaald door je werkgever hetzelfde blijft, en je toch op je werk zit, of thuis in bed ligt tijdens die daluren?

Ik zie mensen al de vroegste trein nemen omdat die goedkoper is, om dan 2 uur aan de deur van't werk te mogen wachten. Of andersom, wachten tot de late daluur-trein eindelijk eens vertrekt, even een paar uurtjes wachten.
Dat zijn er dus al twee.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 09:16   #43
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie mensen al de vroegste trein nemen omdat die goedkoper is, om dan 2 uur aan de deur van't werk te mogen wachten. Of andersom, wachten tot de late daluur-trein eindelijk eens vertrekt, even een paar uurtjes wachten.
De trein alleen aanpakken is idd ontoereikend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hetzelfde zou met onze bedrijfsgebouwen en kantoren kunnen geschieden. We zouden dan met veel kleinere investeringen evenveel kunnen produceren, en dus met z'n allen rijker worden. En we zouden nooit meer als haringen in een ton naar ons werk hoeven te sporen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 15:49   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Fijn als je een permanent/regelmatig gebruiker van de NMBS bent, maar niet relevant voor mensen die eens een daguitstap zouden doen. In een geheel gelijkaardige vergelijking zou je met de auto immers enkel en alleen de benzine-kosten en een klein beetje onderhoud verrekenen.
Kunt u mij naam en adres van die garage geven waar u uw wagen gratis hebt kunnen afhalen?

Ook had ik graag vernomen hoe u erin slaagde geen inschrijvingstaks te betalen en hoe u schijnbaar vrijgesteld kon raken van de jaarlijkse wegenbelasting en keuring.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 15:53   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Daarom ook, een uitstapje met 5 mensen, heen en terug, en je kaart is op. Met 3 mensen, en je houdt slechts 4 lijntjes over, genoeg om iemand plezier mee te doen, of om door te verkopen. Een kleine annonce in de supermarkt, en je bent er vaak zo vanaf.
Maar goed, mag de veelgebruiker al eens een voordeeltje krijgen? Een 50%-kaart bestaat al niet meer als je geen groot gezin hebt, de Multipass voor kleine groepen is afgeschaft, een dagkaart bestaat niet... Als je zo'n Railpass of Gopass (voor de -26-jarigen) aankoopt, ben je misschien al eens sneller geneigd om de trein uit te proberen. Die kaart moet tenslotte op, niet? En nogmaals, als dat niet lukt, gewoon verkopen voor de einddatum.
Heel jammer dat bepaalde formules verdwenen zijn, terwijl andere - voor een veel kleiner publiek - toch behouden werden. Zo treinen journalisten nog altijd gratis. Militairen krijgen altijd 50% korting, ook al heeft de rit niets te maken met hun opdracht of werk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 15:55   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat heb je aan goedkopere tarieven als je abonnement betaald door je werkgever hetzelfde blijft, en je toch op je werk zit, of thuis in bed ligt tijdens die daluren?
Euh, waarop slaat uw vraag eigenlijk? Van dezelfde aard als "wat hebben we aan lagere brandstofprijzen als je een onbeperkte tankkaart hebt van je werkgevers?"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 16:04   #47
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij naam en adres van die garage geven waar u uw wagen gratis hebt kunnen afhalen?

Ook had ik graag vernomen hoe u erin slaagde geen inschrijvingstaks te betalen en hoe u schijnbaar vrijgesteld kon raken van de jaarlijkse wegenbelasting en keuring.
Dat antwoord krijg je wanneer jij me kan vertellen waar die gratis abonnementen en gratis overbodige ritten op reispassen te verkrijgen zijn.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 16:05   #48
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Daarom ook, een uitstapje met 5 mensen, heen en terug, en je kaart is op. Met 3 mensen, en je houdt slechts 4 lijntjes over, genoeg om iemand plezier mee te doen, of om door te verkopen. Een kleine annonce in de supermarkt, en je bent er vaak zo vanaf.
Maar goed, mag de veelgebruiker al eens een voordeeltje krijgen? Een 50%-kaart bestaat al niet meer als je geen groot gezin hebt, de Multipass voor kleine groepen is afgeschaft, een dagkaart bestaat niet... Als je zo'n Railpass of Gopass (voor de -26-jarigen) aankoopt, ben je misschien al eens sneller geneigd om de trein uit te proberen. Die kaart moet tenslotte op, niet? En nogmaals, als dat niet lukt, gewoon verkopen voor de einddatum.
Op uitstap met meerdere mensen? Niks zo goed als de wagen voor dat.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 16:12   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat antwoord krijg je wanneer jij me kan vertellen waar die gratis abonnementen en gratis overbodige ritten op reispassen te verkrijgen zijn.
Hoezo? Ik geef aan dat er goedkopere formules bestaan. U vergelijkt evenwel de prijs van een treinrit met slechts een beperkt aantal aspecten van uw autorit.

Als u een correcte vergelijking wil maken, moet u ook aankoopprijs, belastingen, keuringskosten... verrekenen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 16:14   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Op uitstap met meerdere mensen? Niks zo goed als de wagen voor dat.
Veel hangt af van de aard en afstand van de bestemming.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 17:13   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Ik geef aan dat er goedkopere formules bestaan. U vergelijkt evenwel de prijs van een treinrit met slechts een beperkt aantal aspecten van uw autorit.

Als u een correcte vergelijking wil maken, moet u ook aankoopprijs, belastingen, keuringskosten... verrekenen.
Mijn wagen heb ik al, hij is gekeurd en de autotaks en de verzekering zijn betaald.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 17:20   #52
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Veel hangt af van de aard en afstand van de bestemming.
Zelfs 2km met de auto is voordeliger en gemakkelijk dan een lijnbus.

Op zich heb ik geen probleem om een bus, trein of tram te nemen, echter ik heb geen zin om betalend recht te moeten staan, schuilen in krappe kotjes of meestal geen schuilplaats en het belangrijkste, een reistijd die dubbel zo lang is als een autorit.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 19:10   #53
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Ik geef aan dat er goedkopere formules bestaan. U vergelijkt evenwel de prijs van een treinrit met slechts een beperkt aantal aspecten van uw autorit.

Als u een correcte vergelijking wil maken, moet u ook aankoopprijs, belastingen, keuringskosten... verrekenen.
Als jij correcte vergelijkingen gaat maken, dan wil ik dat ook gerust doen. Dat doe je echter niet.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 20:12   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn wagen heb ik al, hij is gekeurd en de autotaks en de verzekering zijn betaald.
Kortom, u hebt er centen voor neergeteld. Eigenlijk vertoont u een typische reflex van heel wat autobestuurder, nl. het bewust wegcijferen van de kostprijs van de wagen. Daarbij doet men dan alsof met de wagen rijden enkel brandstof en hoogstens wat onderhoud kost.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 20:13   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Als jij correcte vergelijkingen gaat maken, dan wil ik dat ook gerust doen. Dat doe je echter niet.
Als je met een wagen rijdt die je eigendom is, dan is de aankoopprijs weldegelijk een gegeven dat je moet meenemen in de prijsberekening per kilometer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 20:15   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Zelfs 2km met de auto is voordeliger en gemakkelijk dan een lijnbus.
In hartje Gent? Vergeet het! Kortom, er zijn altijd wel omstandigheden waar het ene of het andere opgaat.

Voor het overige: een rit van twee kilometer zal ik niet met de wagen doen, maar met de fiets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 20:17   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Op zich heb ik geen probleem om een bus, trein of tram te nemen, echter ik heb geen zin om betalend recht te moeten staan, schuilen in krappe kotjes of meestal geen schuilplaats en het belangrijkste, een reistijd die dubbel zo lang is als een autorit.
De afgelopen vijf jaar heb ik welgeteld één keer moeten rechtstaan. En neen, de reistijd Waregem-Antwerpen bijvoorbeeld is helemaal niet tweemaal de autorit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 20:40   #58
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Wie heeft er nog allemaal een treinabonnement?

Prijs van de nettreinkaart

12 maanden, 2e klas, € 2883
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 20:43   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wie heeft er nog allemaal een treinabonnement?

Prijs van de nettreinkaart

12 maanden, 2e klas, € 2883
U verwart "treinabonnement" met die specifieke formule van de "nettreinkaart".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 20:49   #60
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U verwart "treinabonnement" met die specifieke formule van de "nettreinkaart".
"Nettreinkaart: reis onbeperkt door het land".

Dat is het enige deftige treinabonnement. Ik neem toch ook geen abonnement van de Lijn om bv. enkel de bussen en trams tussen Antwerpen-Hoboken te mogen gebruiken.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 30 augustus 2014 om 20:49.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be