![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
![]() Dan moet er al serieus geschoven worden in de boekhoudingen. NMBS Europe is een aparte poot binnen de NMBS Groep en kan geen gebruik maken van subsidies, die zijn er enkel voor het binnenlands treinverkeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() ...zoals ik al heel de tijd zeg. Mijn 'vaak verdoken' gaat over luchtvaartmaatschappijen zoals Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Niet zeveren hé jongens, zo'n groot prijsverschil zeg ... dat lost ge niet alleen op met wat Charleroi in haar luchthaventje Brussels Zout kan steken.
.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Toch een vraagje aan jou: Stelde je de vraag die je aan het begin stelde uit gemeende interesse in het antwoord, of wilde je gewoon een spoorbashingdraadje opstarten, en enkel je eigen mening in iets andere woorden door een groot aantal anderen herhaald zien? Ik begin namelijk dat tweede te vermoeden, want het lijkt erop dat je totaal niet geïnteresseerd bent in de antwoorden op je vraag. Laatst gewijzigd door Scorpio : 30 augustus 2014 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof de rode diesel voor de diesellocomotieven en de 50% kernstroom voor de electrische treinen zo zwaar belast is? En dan nog, zelfs al zou de overheid 1000% belastingen heffen op elke kilowattuur opgeslorpt door de treinen, waar komt dat geld vandaan, en waar gaat het naar toe?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 augustus 2014 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Maar in dit geval ben ik benieuwd naar de echte redenen. En naar de maatschappelijke logica daar achter. Neem een ander voorbeeldje: voor De Lijn, hoeveel draagt de prijs van het ticketje dat ik betaal procentueel bij aan de globale kostprijs van de rit ? Daar is al pers over geweest. Maar hoe dat precies zit met die kostendekkingsgraad bij de diverse lagekosten-luchtvaartmaatschappijen ... dat moeten de linkse jongens toch wel eens onderzocht hebben ... .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Citaat:
Klaarblijkelijk wordt dat echter niet geapprecieerd, en dat is raar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de NMBS betaalt al zijn electriciteitsrekeningen (en mazout) met de middelen verworven uit ticket/abonnement/railpass/summerdeal/whatever verkoop aan particulieren en vrachtvervoer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
En als ik eens veel tijd en goesting heb, ga ik eens de prijs vergelijken om naar pakweg Londen te gaan, enerzijds met de eurostar, en anderzijds met die bussen van Eurolines (zijn er daar concurrenten van, of is dat de enige maatschappij die zulke transporten aanbiedt ?) .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Maar goed, nog een paar redenen: -gebruikerskosten voor de sporen zijn afhankelijk van de gereden afstand. Gebruikerskosten voor de lucht zijn dat niet: in de praktijk betekent dat dat het voordeel dat de trein tegenover het vliegtuig heeft voor relatief korte afstanden (afstanden zoals Brussel-Parijs, Brussel-Londen of Brussel-Amsterdam) wegkrimpt naarmate de afstand groter wordt, zowel qua tijd als qua kostprijs. Voor een vliegtuig zijn de infrastructuurkosten eigenlijk dezelfde, of die nu van Brussel naar Parijs vliegt, of van Brussel naar Malaga. Voor een trein niet; -en dan is er natuurlijk nog de gewone marktwerking: de 'sweet spot' voor hogesnelheidstreinen zit bij afstanden van zo'n 300 - 600km, dat betekent ook dat dit de afstanden zijn waar ze echt kunnen concurreren, ook qua prijs. Afstanden die een stuk langer zijn, daar gaan ze weinig 'energie' in steken om die zeer aantrekkelijk te maken, want daar valt voor hen weinig te verdienen. Die zetel die jij boekt van Brussel naar Malaga, die verkopen zij veel liever drie keer: een keer tussen Brussel en Parijs, een tweede tussen Parijs en Toulouse, en een derde keer tussen Toulouse en Malaga (ik zeg maar wat). Daar valt voor hen veel meer aan te verdienen. Met die antwoorden zal je ongetwijfeld ook weer niet tevreden zijn, want ik heb niet gezegd 'omdat de spoorwegen stinken en de vakbonden en de staat en ....' Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 8.419
|
![]() Wat steekt u het meeste tegen, dat de jongens links zijn of dat ze het onderzocht hebben ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
of als de vakbondsvoorzitter in de krant dit weekend zit te dreigen dat die noodzakelijke maatregelen niet naar meneerkes goesting zijn .... maar wat betreft oorzaken van prijsverschillen tussen bepaalde vervoersmodi, ben ik nogal economisch-neutraal nieuwsgierig. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of is NMBS Europe een onafhankelijke privé firma?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je graag de precieze juridische details over NMBS Europe weet, dan kan ik je de volgende site aanraden: Klik! Het is verbazingwekkend wat je daar allemaal kan op vinden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetgeen ik ervan kan maken is dat de fondsen van de NMBS inwisselbaar zijn tussen de verschillende takken, en dat de oorsprong van de fondsen niet uitmaakt.
Is dat nu het schamele beetje van de ticketverkoop, de abonnementen allerhande, de inkomsten uit vrachtvervoer (neen geen pakjes, maar echte vracht) of de subsidiering vanuit de overheid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() U vergist zich: in Charleroi heeft een bepaalde lagekostenmaatschappij jarenlang kunnen genieten van een voorkeurstarief. De Waalse overheid paste flink bij.
|
![]() |
![]() |