![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een Europeaan is Zuid Amerika een relatief veilig oord als het om oorlog gaat. Zeker de meer zuidelijk gelegen landen.
De taal is er Europees. Je valt er niet op omwille van je kleding of huidskleur. Er is geen overbevolking. Er is water. Een goed klimaat. Veel natuur. Gezond milieu. Het is er betrekkelijk welvarend. Pluralistische media. Er is nog vrijheid. Je zal er niet te veel in de weg gelegd worden als je een onderneming wil beginnen. er is ook veel levenslust. Veel grondstoffen. Economische vooruitgang vergelijkbaar met Azië. Dingen worden er niet afgebouwd maar opgebouwd. Nadelen: Het is er onveilig op sommige plaatsen. Er is geen goed ontwikkeld sociaal vangnet. Maar daar werkt men aan itt tot België waar men het lijkt te willen afbouwen. Er is nog steeds een grote kloof tussen arm en rijk. Iets waar Europa ook meer en meer last van krijgt. Het gezondheidssysteem loopt wat achter op dat in Europa, variërend van land tot land en budget. Je komt best met wat geld toe, met kennis van taal en zin voor ondernemen. Latijns America gedraagt zich ook kritisch tegenover de westerse veroveringszucht in de wereld. Het heeft eerder de neiging naar zichzelf te kijken en neutraal te reageren. Toch in het algemeen. Het ligt geïsoleerd ten opzichte van de meeste problemen in de wereld. Het grootste risico voor het continent is de bemoeizucht van de VS. Maar geen religieuze conflicten. Weinig kans op invasies. Wel op staatsgrepen en pogingen de onafhankelijkheid van landen nekken en de gehoorzaam te maken aan het westen. Maar dit soort van inmenging wordt moeilijker en moeilijker. Canada lijkt me ook een goede plaats met andere voordelen en nadelen ten opzichte van zuid America. Ik denk ook niet dat er op dit moment een gevaar voor oorlog in West Europa is. Niet te veel zich laten opjutten door de propaganda best. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 september 2014 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien is het wel beter als Poetin hier binnenvalt... Laatst gewijzigd door non-conformist : 1 september 2014 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze al niet af te rekenen hebben met guerrilla troepen als de Farc. En Uruguay ken ik wel redelijk goed via mijn wederhelft ![]() Het is er redelijk veilig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
90% van het militaire materiaal komt uit Europa. 50% word zelfs in België ontworpen en gemaakt. Daarnaast voert België nog steeds veel oorlogstuig uit. FN draait zuiver op export. En ja, er word overwogen om Boeiing-gevechtsvliegtuigen aan te schaffen, maar de beslissing ligt niet bij De Crem, maar bij zijn opvolger en de militaire top. En geen geld, er is anders wel geld om voor OCMW van heel de wereld te spelen. Maar de krijgsmacht mag slechts 0.5% van het BNP gebruiken en moet zelfs daar nog op besparen, terwijl België een verdrag heeft ondertekend minstens 2% van het BNP te gebruiken voor de krijgsmacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en ja die Joint strike fighter komt uit ...de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De C-130 wordt vervangen door een Europees transport toestel. Blijft de F16 nog over als Amerikaans materiaal. Wordt deze eventueel vervangen door de Rafale zult u weinig of geen Amerikaans materiaal nog aantreffen in de Belgische Krijgsmacht. Overigens is het JSF project een gezamenlijk project waaraan 5 Europese landen deelnemen. 10% van de jet wordt bijvoorbeeld in de UK geproduceerd. Ook andere landen leveren een productieaandeel. In Nederland wordt voor alle te produceren o.a. de bekabeling gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest zijn eigenlijk maar onderdelen voor wapens (die hoofdzakelijk aan de VS worden verkocht) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou naar ginder gaan om met een karig pensioentje toe te komen. Dan moet je sowieso geen gekke dingen gaan doen, maar dan lijkt er mij ook weinig reden om er 'bekaaid' vanaf te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk nu niet echt dat ze in die situatie nog braafjes uw pensioentje gaan storten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens kunnen ze het niet weigeren je pensioen te betalen als je in het buitenland woont. Laatst gewijzigd door non-conformist : 2 september 2014 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zit ondertussen nog te twijfelen: of alleen goud of dollars/goud voor in het starters-envelopke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze gaan U gewoon schrappen als bruikbare onderdaan, en uw pensioen gebruiken om de hoeren te betalen in legerkazernes. Laatst gewijzigd door giserke : 2 september 2014 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Waarom wil je "een degelijk sociaal stelsel"? Voor productieve lui is dit immers een netto kost.
![]() |
#76 |
|
![]() Ze kunnen er wel voor kiezen om je pensioen in een ondertussen waardeloze munt uit te betalen...
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 3 september 2014 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Chili lijkt me inderdaad een goede keus...
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() IK ga niet vluchten denk ik ,ik ga vechten wie doet er dan mee? als het erop aan komt .....ik wil een bende vormen ... geen zever, allee moest het zover komen ,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie iemand van 70 jaar geen gevecht meer aangaan met een bende gangsters van gemiddeld 25 jaar. Maar zij die denken dat ze na hun vlucht, hun pensioen nog gaan ontvangen eens de Belgische krijgsmacht is verslagen en de Belgische politici in het buitenland zitten, hebben geen besef van wat een oorlog betekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |