Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2014, 09:56   #61
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Voor een Europeaan is Zuid Amerika een relatief veilig oord als het om oorlog gaat. Zeker de meer zuidelijk gelegen landen.

De taal is er Europees. Je valt er niet op omwille van je kleding of huidskleur. Er is geen overbevolking. Er is water. Een goed klimaat. Veel natuur. Gezond milieu. Het is er betrekkelijk welvarend. Pluralistische media. Er is nog vrijheid. Je zal er niet te veel in de weg gelegd worden als je een onderneming wil beginnen. er is ook veel levenslust. Veel grondstoffen. Economische vooruitgang vergelijkbaar met Azië. Dingen worden er niet afgebouwd maar opgebouwd.

Nadelen: Het is er onveilig op sommige plaatsen. Er is geen goed ontwikkeld sociaal vangnet. Maar daar werkt men aan itt tot België waar men het lijkt te willen afbouwen. Er is nog steeds een grote kloof tussen arm en rijk. Iets waar Europa ook meer en meer last van krijgt. Het gezondheidssysteem loopt wat achter op dat in Europa, variërend van land tot land en budget. Je komt best met wat geld toe, met kennis van taal en zin voor ondernemen.

Latijns America gedraagt zich ook kritisch tegenover de westerse veroveringszucht in de wereld. Het heeft eerder de neiging naar zichzelf te kijken en neutraal te reageren. Toch in het algemeen. Het ligt geïsoleerd ten opzichte van de meeste problemen in de wereld. Het grootste risico voor het continent is de bemoeizucht van de VS. Maar geen religieuze conflicten. Weinig kans op invasies. Wel op staatsgrepen en pogingen de onafhankelijkheid van landen nekken en de gehoorzaam te maken aan het westen. Maar dit soort van inmenging wordt moeilijker en moeilijker.

Canada lijkt me ook een goede plaats met andere voordelen en nadelen ten opzichte van zuid America.

Ik denk ook niet dat er op dit moment een gevaar voor oorlog in West Europa is. Niet te veel zich laten opjutten door de propaganda best.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 september 2014 om 09:58.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 09:58   #62
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is helemaal geen paranoia om er rekening mee te houden dat ook hier een oorlog kan plaats hebben.
In de openingspost word er zelfs gesproken over het laatste vliegtuig dat in die situatie zou vertrekken.

En denken dat het voor vele onmogelijke kan plaats hebben, is ook geen paranoia, de VS achte het ooit ook onmogelijk dat ze op eigen bodem zouden kunnen aangevallen worden.

Denken dat IS of een soortgelijke groepering hier geen voet aan de grond kan krijgen, is een grote denkfout.
De bewijzen dat IS hier machtiger is dan vele denken, zijn reeds lang geleverd.
Het aantal uit Europa komende IS-strijders in Irak is groter dan men dacht en ligt boven de 6000 eenheden, volgens sommige media. Het aantal passieve aanhanger in Europa, noch het aantal steunende aanhangers is onbekend, maar loopt volgens sommige schattingen in de tienduizenden in Europa.

En er werd ook rekening gehouden met de mogelijkheid van een oorlog tussen de NATO en Rusland.
Yep en we moeten dringend nog wat militair speelgoed van de VS kopen ondanks we geen geld hebben zodat de VS economie nog wat kan floreren.

Misschien is het wel beter als Poetin hier binnenvalt...

Laatst gewijzigd door non-conformist : 1 september 2014 om 10:00.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 10:09   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Waarom vermeldt u Uruguay als enige Zuid amerikaanse land? Is het omdat ik dat zelf al eens heb laten vallen?

Mijn vluchtplan zou dan wel eens kunnen kloppen: Eerst naar Canada en als het écht nodig zou zijn zich een weg banen tot in Uruguay.
Andere landen zijn redelijk onveilig. Brassilie: doodseskaders, Argentinië het zelfde, Noord Zuid-Amerikaanse landen: drugskartels
Als ze al niet af te rekenen hebben met guerrilla troepen als de Farc.

En Uruguay ken ik wel redelijk goed via mijn wederhelft
Het is er redelijk veilig.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 10:37   #64
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Yep en we moeten dringend nog wat militair speelgoed van de VS kopen ondanks we geen geld hebben zodat de VS economie nog wat kan floreren.

Misschien is het wel beter als Poetin hier binnenvalt...
Stop toch met je onzin.
90% van het militaire materiaal komt uit Europa.
50% word zelfs in België ontworpen en gemaakt.
Daarnaast voert België nog steeds veel oorlogstuig uit.
FN draait zuiver op export.

En ja, er word overwogen om Boeiing-gevechtsvliegtuigen aan te schaffen, maar de beslissing ligt niet bij De Crem, maar bij zijn opvolger en de militaire top.
En geen geld, er is anders wel geld om voor OCMW van heel de wereld te spelen. Maar de krijgsmacht mag slechts 0.5% van het BNP gebruiken en moet zelfs daar nog op besparen, terwijl België een verdrag heeft ondertekend minstens 2% van het BNP te gebruiken voor de krijgsmacht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 10:49   #65
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stop toch met je onzin.

En ja, er word overwogen om Boeiing-gevechtsvliegtuigen aan te schaffen, maar de beslissing ligt niet bij De Crem, maar bij zijn opvolger en de militaire top.
En geen geld, er is anders wel geld om voor OCMW van heel de wereld te spelen. Maar de krijgsmacht mag slechts 0.5% van het BNP gebruiken en moet zelfs daar nog op besparen, terwijl België een verdrag heeft ondertekend minstens 2% van het BNP te gebruiken voor de krijgsmacht.
Nee ik hou er niet over op omdat jij het niet graag hoort.

en ja die Joint strike fighter komt uit ...de VS.
Oud 1 september 2014, 12:47   #66
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nee ik hou er niet over op omdat jij het niet graag hoort.

en ja die Joint strike fighter komt uit ...de VS.
De krijgsmacht van België is overwegend uitgerust met Europees materiaal.
De C-130 wordt vervangen door een Europees transport toestel. Blijft de F16 nog over als Amerikaans materiaal.
Wordt deze eventueel vervangen door de Rafale zult u weinig of geen Amerikaans materiaal nog aantreffen in de Belgische Krijgsmacht.

Overigens is het JSF project een gezamenlijk project waaraan 5 Europese landen deelnemen.
10% van de jet wordt bijvoorbeeld in de UK geproduceerd. Ook andere landen leveren een productieaandeel. In Nederland wordt voor alle te produceren o.a. de bekabeling gemaakt.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 12:53   #67
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop toch met je onzin.

FN is de enige zuivere wapenfabriek in België.
De rest zijn eigenlijk maar onderdelen voor wapens (die hoofdzakelijk aan de VS worden verkocht)
Oud 1 september 2014, 19:30   #68
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ken er veel anderen die er wel bekaaid vanaf komen.
Er een naam op plakken zal wel te veel gevraagd zijn zeker?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 20:33   #69
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Er een naam op plakken zal wel te veel gevraagd zijn zeker?
Hij heeft het waarschijnlijk over degenen die naar ginder gaan om te werken/rijk te worden. Tja.

Ik zou naar ginder gaan om met een karig pensioentje toe te komen. Dan moet je sowieso geen gekke dingen gaan doen, maar dan lijkt er mij ook weinig reden om er 'bekaaid' vanaf te komen.
Oud 2 september 2014, 18:33   #70
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
De krijgsmacht van België is overwegend uitgerust met Europees materiaal.
De C-130 wordt vervangen door een Europees transport toestel. Blijft de F16 nog over als Amerikaans materiaal.
Wordt deze eventueel vervangen door de Rafale zult u weinig of geen Amerikaans materiaal nog aantreffen in de Belgische Krijgsmacht.

Overigens is het JSF project een gezamenlijk project waaraan 5 Europese landen deelnemen.
10% van de jet wordt bijvoorbeeld in de UK geproduceerd. Ook andere landen leveren een productieaandeel. In Nederland wordt voor alle te produceren o.a. de bekabeling gemaakt.
Ga je beweren dat de JSF niet uit de VS komt ?
Oud 2 september 2014, 18:49   #71
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft het waarschijnlijk over degenen die naar ginder gaan om te werken/rijk te worden. Tja.

Ik zou naar ginder gaan om met een karig pensioentje toe te komen. Dan moet je sowieso geen gekke dingen gaan doen, maar dan lijkt er mij ook weinig reden om er 'bekaaid' vanaf te komen.
Als je van hier moet vluchten naar ginder, is het waarschijnlijk omdat het hier dikken ambras is.
Denk nu niet echt dat ze in die situatie nog braafjes uw pensioentje gaan storten.
Oud 2 september 2014, 18:55   #72
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als je van hier moet vluchten naar ginder, is het waarschijnlijk omdat het hier dikken ambras is.
Denk nu niet echt dat ze in die situatie nog braafjes uw pensioentje gaan storten.
wat was er niet duidelijk aan "karig pensioen" als reden ?

Overigens kunnen ze het niet weigeren je pensioen te betalen als je in het buitenland woont.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 2 september 2014 om 18:57.
Oud 2 september 2014, 20:18   #73
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Overigens kunnen ze het niet weigeren je pensioen te betalen als je in het buitenland woont.
Tja, wie zijn ze? Als "ze" er niet meer zijn, dan zullen "ze" ook geen pensioen meer uitbetalen hè. Misschien al beginnen opzij zetten voor een extra envelopke?

Ik zit ondertussen nog te twijfelen:
of alleen goud of dollars/goud voor in het starters-envelopke?
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 22:27   #74
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Als den Belgique in oorlog is, denk je dat ze zich nog gaan bezig houden met uw pensioen naar het buitenland te storten?
Ze gaan U gewoon schrappen als bruikbare onderdaan, en uw pensioen gebruiken om de hoeren te betalen in legerkazernes.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 september 2014 om 22:27.
Oud 3 september 2014, 06:44   #75
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Het probleem hier is misschien het sociaal stelsel, zijn er wel landen in ZA met een degelijke middenklasse? Een landje onder de radar, Uruguay of zo.
Waarom wil je "een degelijk sociaal stelsel"? Voor productieve lui is dit immers een netto kost.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 06:45   #76
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ze kunnen er wel voor kiezen om je pensioen in een ondertussen waardeloze munt uit te betalen...
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 3 september 2014 om 06:45.
Oud 3 september 2014, 06:48   #77
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Voor een Europeaan is Zuid Amerika een relatief veilig oord als het om oorlog gaat. Zeker de meer zuidelijk gelegen landen.
Chili lijkt me inderdaad een goede keus...
... repeat ...
Oud 3 september 2014, 07:42   #78
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Als er in BE een isiske losbarst is er geen tijd meer om te vluchten.
België is zo klein dat alle luchthavens in no time in handen van de vijand zijn.

Prettige dag verder.
IK ga niet vluchten denk ik ,ik ga vechten wie doet er dan mee? als het erop aan komt .....ik wil een bende vormen ... geen zever, allee moest het zover komen ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 07:59   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
IK ga niet vluchten denk ik ,ik ga vechten wie doet er dan mee? als het erop aan komt .....ik wil een bende vormen ... geen zever, allee moest het zover komen ,
Voor sommige is de tijd van vechten voorbij.
Ik zie iemand van 70 jaar geen gevecht meer aangaan met een bende gangsters van gemiddeld 25 jaar.

Maar zij die denken dat ze na hun vlucht, hun pensioen nog gaan ontvangen eens de Belgische krijgsmacht is verslagen en de Belgische politici in het buitenland zitten, hebben geen besef van wat een oorlog betekend.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 08:07   #80
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor sommige is de tijd van vechten voorbij.
Ik zie iemand van 70 jaar geen gevecht meer aangaan met een bende gangsters van gemiddeld 25 jaar.

Maar zij die denken dat ze na hun vlucht, hun pensioen nog gaan ontvangen eens de Belgische krijgsmacht is verslagen en de Belgische politici in het buitenland zitten, hebben geen besef van wat een oorlog betekend.
Waarom zou je niet meer vechten op 70 ? als je in redelijke gezondheid zijt al was het voor je kleinkinderen hun toekomst te verdedigen,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be