![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() vijf jaar tussen Schotland en Vlaanderen ?
Het lijkt stom, maar laat ons eens vijf jaar nemen. In politiek een eeuwigheid In 1297 was er in Schotland de Slag bij Stirling Bridge Vijf jaar later de slag bij Kortijk in 1302 De hoofdlijnen van deze slag waren dezelfe. Waarom ik 5 jaar neem ? Wel, in 2011 kreeg de Scottish National Party (SNP) de meerderheid in Schotland en besliste in 2012 om in 2014 een referendum te houden. In 2006 niemand die dit voor mogelijk hield. Net zoals vijf jaar later niemand voor mogelijk hield dat Belgie het wereldrecord regeringsvormen zou verbreken. In 2012 leek dit Schots referendum een stom idee, maar nu twee weken voor het referendum beginnen ze zelfs in Londen het heel erg ernstig op te nemen. Vandaar ik nu 5 jaar neem. Is het mogelijk dat bijvoorbeeld in +-2016 de Vlaams nationalistische partijen 51 % halen? Ik zeg niet dat het mogelijk is, maar onmogelijk is het ook niet. Als ik de stemmen van NVA en VBL samen neem anno 2014……………………. Dan komen we wel dicht in deze tendens. let op / 45 % van de stemmen behalen kan een meerderheid aan zetels betekenen ........... Een referendum in +2019 ? Ik zeg niet dat het mogelijk is, maar onmogelijk is het ook niet. Stel dat men een referendum zou houden in Vlaanderen alleen. Ik schat dat men zou starten met een 40 % voor en 60 % tegen. Net zoals in Schotland. Stel, stel nu dat men in Schotland uiteindelijk 52 voor stemt en 48 tegen. Dit is niet ommogelijk Kan dit als “ voorbeeld” werken voor Vlaanderen ? Wat als binnen 5 jaar – 2019 – Schotland al een stuk verder staat. Dan zijn er net dan verkiezingen in België – Vlaanderen. Als de PS en CDH veel vanuit Wallonië het federaal werk doet ontsporen ……………….. Maar laat ons eerst het referendum in Schotland afwachten
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 7 september 2014 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Mochten ze daar met de media niet opzitten en de Engelse politici zo niet hopeloos reageren, dan Was het gewoon 30% voor en 70% tegen. Dit is gewoon emotie gedreven en door de media aangewakkerd.
Mocht dat hier in België gebeuren zal ook alles van de media afhangen. Ik hoop dat mensen, Als het zo ver is, mogen kiezen bij welk deel ze horen. Want dan sluit ik me aan bij het landsdeel dat Brussel krijgt. Aangezien de belastingen worden betaald in het land waar je werkt en Brussel belangrijker Is dan welke taal je spreekt of welke vlag je aanbidt. Laatst gewijzigd door sloeber : 7 september 2014 om 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaams-nationalistische partijen zijn in 2014 gezakt tov vorige verkiezingen, dat is geen goed teken.
Maar het grote verschil is natuurlijk dat Schotland net een linkser beleid wil en daarom wil scheiden van het VK. Maw zij willen af Cameron en zijn Conservatieven, de partij waarmee de N-VA zich associeert in Europa.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() vlaamse of franstalige vetpot
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB zal uit een andere pijp moeten komen. Meer eigentijds, minder kwetsend en minder brutaal. Dan zie ik nog toekomst.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 september 2014 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Zullen we de verkiezingen daarvoor er ook eens bij nemen? 'Constant' is dus best wat te relativeren. Maar inderdaad, N-VA + VB heeft in total 2% verloren tav 2010. Nochtans slechts de helft dan wat OVLD in zijn eentje te verwerken kreeg in 2010 of evenveel als de Sp.a in zijn eentje tussen 2007 en 2014 verloor. Dus die retour blijkt best wel mee te vallen. Zeker omdat de campagne nét voor de verkiezingen helemaal niet op het communautaire gericht was.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 september 2014 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg gewoon dat u nog zal meemaken dat dit land uiteenvalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar neen, dat is nog het meest onbegrijpelijke van de laatste maanden. wat gaat de N-VA trouwens doen als reactie na het referendum? meehuilen met Cameron of mee juichen/wenen met de Schotse nationalisten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het aantal Vlaams-nationalistische stemmen heeft weinig te maken met het op termijn verdwijnen van dit land.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die zouden dat niet doen als er een Vlaamse nationale ploeg successen heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
De laatste verkiezingen draaide helemaal niet rond het communautaire.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien België niets meer betekende, dan zou onze nationale ploeg ook niets meer betekenen. Ook al zouden ze constant winnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel van die supporters heeft op de N-VA gestemd denk je? Ik ken persoonlijk wel wat N-VA'ers die tijdens het WK openlijk voor België gesupporterd hebben hoor. zonder probleem, we zitten dan ook met een gelaagde identiteit, weet je nog.
|
![]() |
![]() |