![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele burgemeester rechtstreeks verkozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het enige orgaan die van onze democratie de bevoegdheid heeft gekregen om een burgemeester te benoemen is de Vlaamse voogdijregering. De enige democratische optie is dus om die bevoegdheid te respecteren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U kiest natuurlijk zelf het standpunt dat u wil verdedigen, maar ik hoor u dan graag nooit meer over democratie spreken, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
(T.a.v. Nyquist: jouw post is niet relevant in deze discussie. De RvS hekelde de subjectieve interpretatie van een interview van Stijve Hark met Caprasse, buiten alle rechtsregels om.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In 1969 zijn de woorden "democratie" en "democratisering" in 4387 verschillende betekenissen gebruikt !! Graag had ik vernomen hoe jij het woord 'democratie' betekenis geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
http://www.halle.be/product.aspx?id=5945 Niet onverdienstelijk ??? Hoe kan je zoiets zeggen. Jennen en pesten niet onverdienstelijk noemen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeer integendeel, ik zou u zelfs heel graag horen uitleggen waarom het niet storend is voor de kandidatuur van een burgemeester wanneer die kandidaat aan haar voogdijminister verklaart dat ze in deze functie zal weigeren wetten uit te voeren als die haar niet bevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Gouverneur
|
![]() Dat mag je wel eens uitleggen. De strafuitvoering mag dan al verschillen, al zou je waarschijnlijk wat graag de brandstapel terug invoeren, de principes van het uitsluiten en straffen zijn wel dezelfde.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat artikel gaat niet eens over een arrest van de RvS. Integendeel, het gaat over een Brusselse rechtbank dat het arrest van de RvS tegenspreekt. Ook het recentere arrest van de algeme kamer van de RvS bevestigt overigens nogmaals dat Vlaanderen wel degelijk bevoegd is om (in afwezigheid van een federale uitlegging) een eigen interpretatie van de uitvoering van de taalwetten te maken. Laatst gewijzigd door Nyquist : 9 september 2014 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het doel moet zijn een optimale communicatie. Volgens jou is dat 1 opgelegde taal. Is dat zo ? Twee talen zou niet mogen. Misschien wil je ook pictogrammen afschaffen? Het moet één taal zijn. Hier is men vlug aan het misbruik toe. Taal misbruiken voor macht. IK denk dat men zich meer moet laten leiden door optimale communicatie en efficiëntie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feit is dat die Vlaamse voogdijregering na 8 jaar nog steeds geen burgemeester heeft benoemd in Linkebeek. Dat is geen constructieve houding om de partij van die burgemeester in een federale coalitie te krijgen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volg je de berichtgeving een beetje, of niet? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |