Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2014, 12:50   #21
demonen
Banneling

Standaard

Nog een bemerking : arbeid zal bij ons even duur worden als bij de omliggende landen.
Dit betekent nooit extra werkgelegenheid want die ontstaat enkel door de vraag naar goederen of diensten. In een structurele economische crisis zoals wij die nu reeds van 2007 meemaken is er geen bijkomende vraag naar die goederen en diensten.
Dit impliceert structurele hoge werkloosheid en een sociale zekerheid die niet te handhaven is op het huidige niveau!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 12:57   #22
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn zoon valt eind juli zonder werk (einde contract).
Op woensdag 14 augustus kan hij (interim) beginnen bij een vleesdistributiebedrijf als orderpikker en chauffeur lichte bestelwagen).
Na 14 dagen wordt hem een vast contract aangeboden. Hij weigert dat omdat hij ondertussen een aanbieding gekregen voor een technische job, hij moest daar op 10 september proeven afleggen.

Hij is geslaagd in de testen en mag daar op maandag 15 september beginnen. Eerst als interim (blijkt standaard te zijn) en na twee maanden vast.

Dus mijn vraag blijft, is er nog werk voor mensen die willen werken?

Reken dus maar van "Yes".
Zo is het maar tegenwoordig vraagt men niet meer naar werkbij een sollicitatie maar komt men je vertellen wat ze allemaal willen en ervoor verdienen.
Daarbij mag het werk zelf niet te vuil of te lastig zijn, het week end vrij en liefst veel verlofdagen.
Als het bedrijf bij de gelukkigen is en dat soms al eens extra uren gedraaid moeten worden, lukt het niet maar als zij naar de voetbal moeten kan je er best rekening met houden of ze nemen een snipperdag.
Oud 12 september 2014, 13:19   #23
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkervaring 0Hij is 21 jaar.
Opleidingen:
- Verpleegkundige
- Fotolasser

Mijn zoon valt eind juli zonder werk (einde contract).
Op woensdag 14 augustus kan hij (interim) beginnen bij een vleesdistributiebedrijf als orderpikker en chauffeur lichte bestelwagen).
Na 14 dagen wordt hem een vast contract aangeboden. Hij weigert dat.
Iets zegt mij dat U niet de waarheid zegt : 0 werkervaring maar hij wordt toch al eens afgedankt dwz hij heeft wel gewerkt.
Verder zegt U dat hij ook werk heeft geweigerd en dat hij nu een vast contract heeft maar wel nog via interim bezig is (dagcontracten?)!
Ook de gevolgde opleidingen liggen nogal ver uit elkaar : een fotolasser die daarna gaat verder studeren in de verpleegkunde of omgekeerd lijkt mij weinig plausibel!
Dit is voor mij iets te veel onwaarheid om uw verhaal geloofwaardig te maken!

Laatst gewijzigd door demonen : 12 september 2014 om 13:42.
Oud 12 september 2014, 14:21   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Proficiat.
Uw zoon kan nu braaf belastingen ophoesten om de uitkeringen en kindergelden voor het groeiend leger van Allah te betalen.

Wees trots.
Dit vind ik wel uiterst beledigend.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 14:25   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Voorwaarts slaven, aan het werk!
Oud 12 september 2014, 14:26   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Als de waarheid beledigend overkomt ligt de fout gewoonlijk bij u. Op de ene of andere manier zit er dan bij uw perceptie iets fout.
Oud 12 september 2014, 14:56   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Ik vind het gewoon grappig.
Iemand met scheve poten die niet werkt omdat hij "het leger van Allah" niet wil sponsoren...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 14:57   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als de waarheid beledigend overkomt ligt de fout gewoonlijk bij u. Op de ene of andere manier zit er dan bij uw perceptie iets fout.
Vergelijk met het gekende spreekwoord:
"te vroeg de waarheid zeggen, is even slecht als liegen".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 15:03   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkervaring 0
Hij is 21 jaar.
Opleidingen:
- Verpleegkundige
- Fotolasser
Iemand die kan lassen en verpleegkundige is, moet werk met hopen vinden.
Als hij bereid is om zich iets verder vanonder zijn kerktoren te begeven natuurlijk..
Oud 12 september 2014, 15:58   #30
december
Banneling

Standaard

De belangrijkste voorwaarde om aan werk te geraken is denk ik, ofwel héél slim zijn, ofwel er stom genoeg uitzien. Met de middensoort kan niet veel worden aangevat.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 18:13   #31
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
De belangrijkste voorwaarde om aan werk te geraken is denk ik, ofwel héél slim zijn, ofwel er stom genoeg uitzien. Met de middensoort kan niet veel worden aangevat.
Ik voel me plots veel beter zie....de vraag is echter, tot welke groep moet ik mezelf rekenen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 18:24   #32
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zo is het maar tegenwoordig vraagt men niet meer naar werkbij een sollicitatie maar komt men je vertellen wat ze allemaal willen en ervoor verdienen.
Daarbij mag het werk zelf niet te vuil of te lastig zijn, het week end vrij en liefst veel verlofdagen.
Als het bedrijf bij de gelukkigen is en dat soms al eens extra uren gedraaid moeten worden, lukt het niet maar als zij naar de voetbal moeten kan je er best rekening met houden of ze nemen een snipperdag.
Hahaha, ja hoor, want we willen allemaal het liefst héél de week lang werken! Ons gezin redt zichzelf wel. De vaat en de was lossen zichzelf wel op. Het eten wordt uit het niets getoverd. Vrienden? Nooit van gehoord, enkel op Smoelboek.

Juist ja. Als jij zo graag wil werken, ga dan eens achter een kassa van een supermarkt zitten. Dan heb je maar één dagje in de week vrij, en maar een kwartiertje tot een halfuurtje pauze om te eten. Ik zou het u wel eens willen zien doen! Of ga eens in een bakkerij staan. Die mensen hebben ook praktisch geen weekend, als ze er al één hebben. Leven om te werken, so muss es sein, nietwaar?

Stop met lullen.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 12 september 2014 om 18:24.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 18:38   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Hahaha, ja hoor, want we willen allemaal het liefst héél de week lang werken! Ons gezin redt zichzelf wel. De vaat en de was lossen zichzelf wel op. Het eten wordt uit het niets getoverd. Vrienden? Nooit van gehoord, enkel op Smoelboek.

Juist ja. Als jij zo graag wil werken, ga dan eens achter een kassa van een supermarkt zitten. Dan heb je maar één dagje in de week vrij, en maar een kwartiertje tot een halfuurtje pauze om te eten. Ik zou het u wel eens willen zien doen! Of ga eens in een bakkerij staan. Die mensen hebben ook praktisch geen weekend, als ze er al één hebben. Leven om te werken, so muss es sein, nietwaar?

Stop met lullen.
Wij werken meer en harder dan onze ouders en grootouders hoor. Of denk je dat die voorbij de 55 werkten, doorwerkten toen ze kinderen kregen (madam bleef thuis) of overuren draaiden voor gek ?

Het enigste verschil is dat onze ouders en grootouders de vruchten plukten van hun arbeid. Nu zijn dat de patrons en aandeelhouder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 18:49   #34
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij werken meer en harder dan onze ouders en grootouders hoor. Of denk je dat die voorbij de 55 werkten, doorwerkten toen ze kinderen kregen (madam bleef thuis) of overuren draaiden voor gek ?

Het enigste verschil is dat onze ouders en grootouders de vruchten plukten van hun arbeid. Nu zijn dat de patrons en aandeelhouder.
Ik ken mensen die 18u/week werken (1u = 50 min) die full-time betaald worden en 4 maanden betaald verlof hebben per jaar. Hun pensioen bedraagt het dubbele van mensen die 40u/week werken en slechts 1 maand verlof hebben en 3 keer meer dan mensen die 90u/week werken en slechts 2 weken verlof per jaar kunnen nemen.
Oud 12 september 2014, 18:54   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik ken mensen die 18u/week werken (1u = 50 min) die full-time betaald worden en 4 maanden betaald verlof hebben per jaar. Hun pensioen bedraagt het dubbele van mensen die 40u/week werken en slechts 1 maand verlof hebben en 3 keer meer dan mensen die 90u/week werken en slechts 2 weken verlof per jaar kunnen nemen.
Ik ken er die niet werken (0u 0 min.) maar die wel full-time klagen.
Hun uitkering is hen te dierbaar om het werk op te zoeken.
Hun pensioen zal dan ook terecht laag zijn.
Oud 12 september 2014, 19:15   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik ken er die op brugpensioen zijn en zagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 20:28   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken er die op brugpensioen zijn en zagen.
Jaja, dat kan je soms nog begrijpen, maar van leraars?

Dat is er over dik over.
Oud 12 september 2014, 20:31   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jaja, dat kan je soms nog begrijpen, maar van leraars?

Dat is er over dik over.
Ik ben jaloers op niemand.
Niet op uitkeringstrekkers, maar ook niet op bruggepensioneerde bandarbeiders.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 september 2014 om 20:48.
Oud 12 september 2014, 21:03   #39
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:

De luieriken en andere profiteurs van de sociale zekerheid zeker?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 21:18   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werkervaring 0
Hij is 21 jaar.
Opleidingen:
- Verpleegkundige
- Fotolasser
Van verpleegkundige naar fotolasser op zijn 21 jaar?
Of maakt hij een foto van zijn las met zijn iphone?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be