Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2014, 08:45   #41
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Los van het feit dat dieren niet moeten lijden.
Wat met de mensen die onverdoofd worden geliquideerd door die clowns van IS ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 08:51   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat islamitisch offerfeest is trouwens een misleidende eufemistische term, het kan beter slachtpartij genoemd worden. Moslims vieren dat Abraham in de oudheid volgens de toen geldende standaarden een schaap de keel doorsneed, en dus moeten anno de 21st eeuw vele dieren het zelfde gruwelijke lot ondergaan. Waarom kunnen moslims symboliek en werkelijkheid niet onderscheiden?
Zolang een ''feest'' nog gepaard gaat met dierenleed kan dit echt geen feest genoemd worden. Het offer'feest' is niets minder dan een middeleeuwse slachtpartij!
En uiteraard vind ik ook dat joden moeten stoppen met dieren onverdoofd/ritueel te slachten.
Hier nuanceer ik toch wel graag. Met uitzondering van vegetariers en veganisten eten de meeste mensen dagelijks vlees;

als er nu toevallig op een bepaalde dag bij velen kalkoen op tafel komt, of bij anderen op een bepaalde dag schaap en nog anderen op een bepaalde dag rundsvlees, dan heeft dat op zich toch geen enkele waarde?

Wat me dus stoort in heel het gedoe - ok nu gaan er geen onverdoofde slachtpartijen meer gebeuren op losse slachtvloeren - Maar hoe worden die dieren in de slachterij dan gedood? Ik mag toch hopen dat ze daar wèl verdoofd worden? Maar voor zover ik kan lezen is daar zeker nog geen standpunt over ingenomen.

Citaat:
Vanaf 2015 is het in Vlaanderen verboden om dieren onverdoofd te slachten op tijdelijke slachtvloeren
dus mogen nog steeds niet enkel de schapen bij het offerfeest, maar ALLE DIEREN gedurende het hele jaar ONVERDOOFD geslacht worden. Dit moet worden veranderd. In Denemarken is het al zover;

En ja hoor voor de antisemieten: daar zitten dus ook de joodse slachtdieren bij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2014 om 08:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 08:53   #43
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
hebben wij niets mee te maken daar het niet op ons grondgebied gebeurt

Laat Amerika dat oplossen

Laatst gewijzigd door Drukazz : 13 september 2014 om 08:54.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 08:54   #44
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
hebben wij niets mee te maken daar het niet op ons grondgebied gebeurt
Ik noteer dat u niets om uw medemens geeft.
Oud 13 september 2014, 09:02   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik noteer dat u niets om uw medemens geeft.
Had U er de voorkeur aan gegeven dat ze eerst verdoofd werden alvorens te worden geslacht misschien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 september 2014, 09:09   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve de draad niet te bevuilen met zaken die in een andere discussie thuis horen.
In een 'juiste draad' zal ik je daar graag mijn mening over geven.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 09:13   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Waarom is er eigenlijk geen totaalverbod op onverdoofde slachtingen?
Dat moet je aan de oude machtspartijen vragen, die aan de macht waren op het ogenblik dat de wet gestemd werd.

Naar mijn vermoeden waren het vooral sossen en tjeven; de eersten als moslim-lovers, de tweede als bezorgden voor godsdienstvrijheid, die pro de uitzondering waren.

(noot over die godsdienstvrijheid: het is ook tegen onze wetten dat er gediscrimineerd wordt tussen m en v. Nochtans betalen wij met belastingsgeld bisschoppen en pastoors, die enkel mannen mogen zijn ...
Daarover waren de tjeven dus bezorgd, dat dat een volgende stap 'ter bespreking' zou kunnen worden.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 09:22   #48
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hier nuanceer ik toch wel graag. Met uitzondering van vegetariers en veganisten eten de meeste mensen dagelijks vlees;

als er nu toevallig op een bepaalde dag bij velen kalkoen op tafel komt, of bij anderen op een bepaalde dag schaap en nog anderen op een bepaalde dag rundsvlees, dan heeft dat op zich toch geen enkele waarde?

Wat me dus stoort in heel het gedoe - ok nu gaan er geen onverdoofde slachtpartijen meer gebeuren op losse slachtvloeren - Maar hoe worden die dieren in de slachterij dan gedood? Ik mag toch hopen dat ze daar wèl verdoofd worden? Maar voor zover ik kan lezen is daar zeker nog geen standpunt over ingenomen.

dus mogen nog steeds niet enkel de schapen bij het offerfeest, maar ALLE DIEREN gedurende het hele jaar ONVERDOOFD geslacht worden. Dit moet worden veranderd. In Denemarken is het al zover;

En ja hoor voor de antisemieten: daar zitten dus ook de joodse slachtdieren bij.
En gelijk heb je. Hier wordt met veel show de indruk gewekt dat men een symbooldossier aanpakt terwijl men het enkel achter de mantel der liefde doet verdwijnen...
En die uitdrukking is hier meer dan op zijn plaats. De overheid verkiest hier de bevoordeling van inwijkelingen boven de plaatselijke gewoonten en zelfs de plaatselijke wetten door middel van ongrondwettelijke uitzonderingswetten die niet meer of minder dan discriminatie zijn ten overstaan van het eigen volk.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 09:25   #49
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Had U er de voorkeur aan gegeven dat ze eerst verdoofd werden alvorens te worden geslacht misschien?
Raar dat men zich zorgen maakt om het onverdoofd slachten van dieren terwijl er massagewijs mensen worden afgemaakt in vreselijke omstandigheden.
Niet dat ik niet om die dieren geef. Maar blijkbaar kijkt iedereen de andere kant op als het over mensen gaat.
Had net weer eens een artikel gelezen en dat zat me even hoog.
Sorry dat ik dat hier even ventileerde :blush:

Laatst gewijzigd door hurricane : 13 september 2014 om 09:26.
Oud 13 september 2014, 09:31   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Oud 13 september 2014, 09:38   #51
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Wat er ook van is, ik leg de schuld bij hen, die deze barbaren massagewijs in onze contreien invoerden.
Het is nogmaals het bewijs dat onze culturen nooit samen zullen kunnen leven.
Oud 13 september 2014, 09:39   #52
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij mijn weten worden dieren gedood met een slachtpistool (met patroon of pneumatisch) dat een pen de hersenen indrijft. Voor grotere dieren wordt de kop ingeklemd in een volautomatische inrichting. De dood treedt onmiddelijk in.
Van verdoving met een spuitje is geen sprake.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 09:46   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...chtvloer.dhtml

Ik zou het liefst zien dat het slachten van schapen voor één of ander barbaars religieus ritueel helemaal zou afgeschaft en verboden worden, maar dit is al een goed begin!
Groen! heeft al gereageerd met te verkondigen dat ze tegen de afschaffing van de tijdelijke slachtvloeren zijn.

Het verbod doet trouwens geen enkele afbreuk van de godsdienstvrijheid.
Het probleem is enkel dat er in België niet voldoende slachthuizen zijn om zoveel schapen tegelijk te slachten en dat de slachthuizen verplicht zijn de geslachte dieren te keuren op voedselveiligheid.

De echte reden dat de Moslims tegen het slachten in slachthuizen zijn, is trouwens enkel omdat ze dan zelf niet massaal op de slachtvloer mogen, maar afstand moeten houden van het vlees en deze die wel aanwezig mogen zijn, zich aan de opgelegde kledij moeten houden.

Papa kan in de slachthuizen dus niet laten zien aan zijn kinderen hoe goed hij met het mes kan omgaan en hoe gemakkelijk hij een dier kan villen.
Hij kan dan ook niet aan zijn kinderen tonen hoe eenvoudig het is om een dier de strot af te snijden.

Maar ik ben bang dat het verbod enkel tot gevolg zal hebben dat er terug illegale slachtingen thuis gaan plaats hebben.

Laatst gewijzigd door Jantje : 13 september 2014 om 09:47.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 09:59   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bij mijn weten worden dieren gedood met een slachtpistool (met patroon of pneumatisch) dat een pen de hersenen indrijft. Voor grotere dieren wordt de kop ingeklemd in een volautomatische inrichting. De dood treedt onmiddelijk in.
De manier van slachten is afhankelijk van de diersoort.
Varkens worden namelijk massaal verdooft door vergassing en daarna de strot doorgesneden.

Kippen worden levend aan de poten opgehangen daarna vergast en onthoofd.
Runderen en paarden krijgen een slachtpin door de hersenen gejaagd.

Bij schapen worden de twee methodes gebruikt, afhankelijk van het slachthuis.

Het spuitje is voorbehouden aan dieren die door een dierenarts worden uit hun lijden verlost en daarna direct afgekeurd voor consumptie.
Bij noodslachtingen is de gebruikte methode afhankelijk van het dier en de slachter. Sommige slachters gebruiken de slachtpin, andere de plaatselijke vergassing, maar steeds is de aanwezigheid van een dierenarts vereist en moet het lijden beperkt worden.
Oud 13 september 2014, 10:06   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
ik heb het ook niet over verdoving met een spuitje Wapper, ik heb het over verdoving met een elektrische schok (of slachtpistool).

Voor halal slachtingen wordt dat niet gebruikt, maar gaan de dieren bij volle bewustzijn de keel worden overgesneden waarna ze - nog steeds bij volle bewustijns - tien minuten hangen te spartelen. D�*t is slachten zonder verdoving. Of ze daar dan nog een riedeltje voor Allah bij opzeggen zal me een worst wezen. Wel is het vereist dat de discriminatiewetten worden overtreden want enkel een moslim mag voor medemoslims moslimvlees slachten. ZONDER elektrische verdovende schok.

zie hier het schrijnende verschil: http://www.dailymotion.com/video/xba...-diere_animals

ze zijn direct dood zenne.... alleen ademen ze nog tien minuten en hangen ze te spartelen.

Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2014 om 10:09.
Oud 13 september 2014, 10:51   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb het ook niet over verdoving met een spuitje Wapper, ik heb het over verdoving met een elektrische schok (of slachtpistool).

Voor halal slachtingen wordt dat niet gebruikt, maar gaan de dieren bij volle bewustzijn de keel worden overgesneden waarna ze - nog steeds bij volle bewustijns - tien minuten hangen te spartelen. D�*t is slachten zonder verdoving. Of ze daar dan nog een riedeltje voor Allah bij opzeggen zal me een worst wezen. Wel is het vereist dat de discriminatiewetten worden overtreden want enkel een moslim mag voor medemoslims moslimvlees slachten. ZONDER elektrische verdovende schok.

zie hier het schrijnende verschil: http://www.dailymotion.com/video/xba...-diere_animals

ze zijn direct dood zenne.... alleen ademen ze nog tien minuten en hangen ze te spartelen.
Weet je dat zelfs in de Koran staat dat vlees van een dier dat bij zijn dood te veel heeft geleden niet mag geconsumeerd worden.
Ook staat er nergens in de Koran dat een dier niet eerst verdooft mag worden voor het slachten.

De barbaarse slachtpartijen bij het offerfeest zijn uitvindsels van de westerse Moslims.
Zij zijn enkele bedoelt om zich te onderscheiden van de christelijke burgers en om aan te tonen dat zij verbonden zijn met hun thuisland, waar verdovingen trouwens ook gebeuren in de slachthuizen, maar waar er nog veel op het erf zelf geslacht word.

Het leegbloeden van het slachtvee is trouwens ook een vereiste binnen de westerse volksgezondheid en heeft niets met godsdienst te maken.
Oud 13 september 2014, 10:57   #57
Guinevere
Banneling

Standaard

Er heersen hier wel enkele misverstanden. Halal vlees dat in de winkels ligt, is soms geslacht onder reversibele verdoving of onverdoofd geslacht of helemaal niet volgens de correcte halal-methode.

Hier gaat het om één dag in het jaar, waarbij de moslims dus correct, zonder verdoving en met de woorden "in de naam van God" slachten.
Nou, en?
Iedereen die vindt dat onverdoofde dieren niet gegeten mogen worden, kan best stoppen met zelf geschoten wild vlees of vis en andere zeedieren te eten.
En als het niet specifiek om de verdoving gaat, maar om dierenleed, mogen ze helemaal stoppen met vlees te consumeren (kijk eens naar de situatie in slachthuizen).
Zich als aasgieren op het karkas van een dood dier storten, is ook geen beschaving.
STOP de hypocrisie!
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 11:05   #58
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dierenleed is ondergeschikt aan menselijk leed!
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 11:18   #59
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is dan ook niet het slachten van schapen dat men wil verbieden, maar de methode. Dat schaap een ware lekkernij is, staat dus volledig los van onverdoofd slachten. Overigens pure waanzin dat er uitzonderingen op wetten worden gemaakt voor bepaalde religies. Ofwel verbiedt men onverdoofd slachten, ofwel laat men het voor iedereen toe. Maar rechtspluralisme is pure waanzin dat vraagt om problemen.
Volledig akkoord. Het gaat er bij mij niet in dat gelovigen van om het even welk geloof het ritueel slachten van een dier tot de kern van dat geloof vinden behoren. Dat is toch niet meer dan een gebruik uit de tijd dat die godsdienst is ontstaan.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 11:26   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Volledig akkoord. Het gaat er bij mij niet in dat gelovigen van om het even welk geloof het ritueel slachten van een dier tot de kern van dat geloof vinden behoren. Dat is toch niet meer dan een gebruik uit de tijd dat die godsdienst is ontstaan.
Natuurlijk, en in die tijd had Allah de elektriciteit dus nog niet uitgevonden.
Dat er tevens bijstaat dat het mes scherp moest zijn is een feit. Dat er ook bijstaat dat het keeltje oversnijden niet mag gebeuren als er andere dieren op staan te kijken, blijkt ook niet van belang te zijn.

Wat vooral primeert is: VEEL bloed, VEEL geblaat, en zeker niet verdoven want dan is de lol eraf.

Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2014 om 11:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be